Nokia Networks
Nokia Networks
"Wywiad z Martyna Kosiorek - Project Manager ds. rekrutacji w firmie Nokia Networks"
Martyna Kosiorek - 31 lat, absolwentka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej oraz Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalność Public Relations. Charyzmatyczna, konsekwentna, a do tego zawsze uśmiechnięta manager z krwi i kości. Rekruterka przez duże "R". Rekrutacją w branży IT zajmuje się od 8 lat. Doświadczenie zdobywała m.in. w agencjach rekrutacyjnych, gdzie dostarczałapracowników największym firmom IT z całej Polski. Od 2014 roku związana z Europejskim Centrum Inżynierii i Oprogramowania Nokia Networks we Wrocławiu, największym w Polsce ośrodku badawczo-rozwojowym w sektorze teleinformatyki, gdzie zajmuje stanowisko Project Managera ds. rekrutacji. W zeszłym roku, przy jej pomocy, Nokia przyjęła do pracy 815 nowych osób. Aktualnie wrocławski zespół liczy już blisko 2600 osób i wciąż poszukiwani są nowi specjaliści. Prywatnie szczęśliwa żona oraz mama 4 letniej Marceliny. Pasjonatka podróży oraz kuchni hinduskiej. Wolne chwile chętnie spędza z rodziną i znajomymi na stokach narciarskich. Jak sama mówi "kocha Wrocław i nie wyobraża sobie życia w innym mieście".   Pojawienie się Nokii w Polsce było dużym wydarzeniem....
Maersk Polska
Maersk Polska
"Wywiad z Beata Ulijasz - Senior HR Business Partner w firmie Maersk Polska"
Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Zarządzania i Marketingu na Akademii L.Kozminskiego w Warszawie. Od siedmiu lat związana z firmą Maersk Line w Polsce. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w strukturach międzynarodowych korporacji na stanowiskach związanych z Human Resources i Office Administration.   Chcielibyśmy przybliżyć naszym użytkownikom strukturę Państwa firmy. Czy mogłaby Pani o niej opowiedzieć? Maersk Polska  zatrudnia ok. 100 osób w trzech lokalizacjach. Biuro główne znajduje się w Warszawie, gdzie zatrudniamy ok. 70 osób, kolejne znajduje się w Gdyni, natomiast najmniejsze mieści się w Krakowie. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej zatrudniamy w sumie ok. 185 osób.Usługi związane z morskim transportem kontenerowym oferujemy pod trzema szyladmi - Maersk Line, Safmarine oraz Seago Line. Oczywiście zwracamy szczególną uwagę na potrzeby naszych klientów i odpowiadając na nie zapewniamy również dostosowaną do klienta ofertę transportu intermodalnego lądowego (door-to-door). Jako firma usługowa realizujemy obsługę B2B, zatrudniamy więc wyłącznie pracowników biurowych.Najc...
TNS Polska S.A.
TNS Polska S.A.
"Wywiad z Marlena Huszczak - HR Director, członek zarządu w firmie TNS Polska S.A."
Z branżą badawczą i TNS (wcześniej Pentor) związana od początku swojej kariery zawodowej, początkowo jako badacz rynku specjalizujący się w badaniach jakościowych, następnie jako Marketing Manager i Business Development Director. Od 2008 roku HR Director; od trzech lat również członek zarządu. Absolwentka AWF w Poznaniu, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem oraz programu Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois. Uważa, że ma szczęście ponieważ w życiu zawodowym robi to co kocha.   TNS jest firmą rozpoznawalną w całej Polsce. Jaki był kluczowy moment w Państwa rozwoju? Myślę, że połączenie dwóch znanych marek czyli OBOP i Pentora. To były dwie firmy, które przez lata konkurowały ze sobą, więc fuzja była bardzo dużym wyzwaniem. Udało się. Z dwóch zespołów, które miały silną identyfikację z własną marką stworzyliśmy spójną całość i nową, silną markę. Zatrudniamy ponad dwieście osób i stale się rozwijamy. Co stanowi o sile TNS Polska? Specjalizujemy się w badaniach rynku. Nasze mocną stroną jest komplementarność. Staliśmy się silni w większej liczbie ...
Grupa Onet.pl SA
Grupa Onet.pl SA
"Wywiad z Aldona Janeczko - Dyrektor Personalny w firmie Grupa Onet.pl SA"
Od 20 lat związana z obszarem  HR w branży mediów drukowanych oraz cyfrowych. Doświadczony ekspert w dziedzinie zarządzania personelem z odpowiedzialnością za całokształt polityki personalnej w tym; wdrożenie strategii HR, przeprowadzanie procesów zmian, tworzenie strategii rekrutacji, pakietów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych oraz pozytywnego wizerunku Pracodawcy. Doświadczenie w procesach badania due diligence (obszar HR) akwizycji spółek. Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej we Wrocławiu   Od krakowskiej firmy Optimus do lidera polskiego rynku internetowego. Jak udało się Państwu osiągnąć taki sukces? Siłą Onetu są i zawsze byli wyjątkowi ludzie, którzy od samego początku istnienia firmy są naszym motorem napędowym. Wszystko zaczęło się prawie 20 lat temu, gdy odważni wizjonerzy-Tomasz Kolbusz i Piotr Wilam oraz Roman Kluska, postanowili stworzyć polską firmę internetową. To właśnie oni, od początku stawiając na odpowiednich ludzi, zbudowali solidne fundamenty Onetu, które pomimo różnych zawirowań na rynku pozwoliły nam przez te wszystkie lata utrzymać pozycję lidera. Onet zawsze przyciągał specyfi...
Open Finance
Open Finance
"Wywiad z Joanna Skonieczko - Kierownik Departamentu Rekrutacji i Szkoleń w firmie Open Finance"
Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?  Trzy główne kanały rekrutacji to internet, rekrutacja wewnętrzna i polecenia. Najczęściej korzystamy z Internetu, ogłaszając się na dużych portalach rekrutacyjnych, a także wybierając Kandydatów na portalach społecznościowych. Nowoczesne media sprawdzają się bardzo dobrze. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozwój zawodowy naszych pracowników, dlatego przy wielu stanowiskach najpierw bierzemy pod uwagę osoby z naszej organizacji, a dopiero potem szukamy kandydatów poza strukturą firmy. Dla pracowników sieci sprzedaży mamy zbudowaną bardzo jasną i precyzyjną ścieżkę kariery zawodowej. Stawiamy na profesjonalizm i wysoki standard obsługi Klienta dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie tzw. systemu poleceń do pracy. System ten polega na rekomendowaniu sprawdzonych osób z branży, z doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami. Kandydat taki odbywa oczywiście standardowy proces rekrutacyjny. O tym, czy ostatecznie zajmie stanowisko, decydują jego umiejętności.   Jak się jeszcze Państwo wspomagacie...
Schindler Polska
Schindler Polska
"Wywiad z Monika Majcher - Dyrektor Pionu Personalnego w firmie Schindler Polska"
Magister Wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego o specjalności Zarządzanie Potencjałem Społecznym Organizacji, Absolwent studiów podyplomowych Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w pracy w Pionach personalnych. Swoją karierę w  Schindler Polska rozpoczęła w 2006 roku, natomiast stanowisko Dyrektora Pionu Personalnego objęła w roku 2009.   Jakie były początki firmy w Polsce? Rozpocznijmy od naszych źródeł: Firma Schindler powstała w 1874 r. w Szwajcarii. W swojej 139 - letniej historii Schindler z lokalnego producenta maszyn przeobraził się w globalnego producenta wind, schodów i chodników. Obecnie koncern posiada fabryki i filie na wszystkich kontynentach oraz zatrudnia ponad 54.000 pracowników. Siedziba firmy mieści się w szwajcarskim Ebikonie. Początek  działalności  Schindlera w Polsce datuje się na rok 1928. Ponownie jako przedstawicielstwo weszliśmy na polski rynek w roku 1995, a od roku 1997 działamy jako Schindler Polska  Sp. z o.o.   Ile w tym momencie mają Państwo oddziałów? Poza Warszawą mamy 5 biur reg...