Polimex - Mostostal S.A.
Polimex - Mostostal S.A.
"Wywiad z Anna Socha - Dyr. Biura Personalnego i Systemów Motywacyjnych PxM w firmie Polimex - Mostostal S.A."
Wcześniej pracowała jako dyrektor Biura rozwoju pracowników w Budimex. Była także związana z Multimedia Polska jako dyrektor ds. personalnych i administracji, Telekomunikacją Polska - HR Biznes Partner, Neumann Management Institute - konsultant HR, training manager. Anna Socha jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, wydziału ekonomiki produkcji oraz studiów podyplomowych Zarządzania Zasobami Ludzkimi na tej samej uczelni. Certyfikowany coach i PM (PMI).   Ostatnio dość głośno było o firmie Polimex-Mostostal, proszę powiedzieć dlaczego? Polimex przez ostatnie dwa lata przechodził restrukturyzację, zarówno finansową jak i organizacyjną. Dziś Polimex-Mostostal to zupełnie inna firma. Jeszcze w 2012 r. zakres realizowanych przez nas projektów był bardzo szeroki, od budownictwa ogólnego, porzez przemysłowe, drogowe, energetyczne i petrochemiczne. Dla przykładu, Polimex jest generalnym wykonawcą Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Chopina, Europejskiego Centrum Solidarności czy stadionu warszawskiej Legii. Obecnie Polimex-Mostostal działa jako holding wyspecjalizowany w dwóch rynkach: energetycznym i petroc...
Open Finance
Open Finance
"Wywiad z Joanna Skonieczko - Kierownik Departamentu Rekrutacji i Szkoleń w firmie Open Finance"
Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?  Trzy główne kanały rekrutacji to internet, rekrutacja wewnętrzna i polecenia. Najczęściej korzystamy z Internetu, ogłaszając się na dużych portalach rekrutacyjnych, a także wybierając Kandydatów na portalach społecznościowych. Nowoczesne media sprawdzają się bardzo dobrze. Drugim ważnym kanałem zatrudniania jest rekrutacja wewnętrzna. Mocno stawiamy na rozwój zawodowy naszych pracowników, dlatego przy wielu stanowiskach najpierw bierzemy pod uwagę osoby z naszej organizacji, a dopiero potem szukamy kandydatów poza strukturą firmy. Dla pracowników sieci sprzedaży mamy zbudowaną bardzo jasną i precyzyjną ścieżkę kariery zawodowej. Stawiamy na profesjonalizm i wysoki standard obsługi Klienta dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie tzw. systemu poleceń do pracy. System ten polega na rekomendowaniu sprawdzonych osób z branży, z doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami. Kandydat taki odbywa oczywiście standardowy proces rekrutacyjny. O tym, czy ostatecznie zajmie stanowisko, decydują jego umiejętności.   Jak się jeszcze Państwo wspomagacie...
Alior Bank
Alior Bank
"Wywiad z Alina Kubowicz - Starszy Specjalista ds. Rekrutacji w firmie Alior Bank"
W Alior Banku pracuje od 3,5 roku. Zajmuje się prowadzeniem rekrutacji do sieci oddziałów oraz centrali Banku. Absolwentka Katedry Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, aktualnie studentka studiów podyplomowych Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie na kierunku Employer Branding.     Rok 2008. Na polskim rynku pojawia się Alior Bank, który szturmem podbija serca klientów. Jaka jest Państwa recepta na sukces?  W przypadku Alior Banku o sukcesie zdecydowała nasza innowacyjność i przełamanie schematów, które towarzyszyły branży bankowej od wielu lat. Wprowadziliśmy na rynek powiew świeżości, którego potrzebowali polscy klienci. Jesteśmy również pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił wszystkim klientom produkty wysokiej jakości, dostępne dotychczas wyłącznie dla segmentu premium. Nasz sukces zawdzięczamy także wysokiemu standardowi obsługi, który jest wyjątkowo ważnym czynnikiem w budowaniu zaufania i długofalowych relacji.    Walka o klientów bywa zacięta? Branża bankowa jest bardzo konkurencyjna, każdy stara się zabiegać...
Agora S.A.
Agora S.A.
"Wywiad z Joanna Bednarek;Anna Krawczyk - Kierownik działu rekrutacji;Specjalista ds. rekrutacji w firmie Agora S.A."
Joanna Bednarek, Kierownik działu rekrutacji - Od ponad 20 lat związana z branżą HR.  W swojej karierze zawodowej odpowiadała za administracje personalną, naliczanie wynagrodzeń  i wspierała menedżerów w pełnym zakresie działań hr-owych, jako biznes partner. Obecnie zajmuje stanowisko kierownika  działu rekrutacji, odpowiada za pozyskanie pracowników do spółek Grupy Agora, prowadzi sesje oceny potencjału i informacji zwrotnej (AC/DC) oraz proponuje po nich działania rozwojowe. Koordynuje i wdraża rozwiązania z zakresu budowania marki pracodawcy oraz tworzy i realizuje programy stażowe i praktyk studenckich. Jej obecne zainteresowania zawodowe skupiają się wokół takich tematów jak rekrutacja z perspektywy pracodawcy i kandydata,  marketing rekrutacyjny, motywowanie i ocena potencjału pracowników.   Anna Krawczyk, Specjalista ds. rekrutacji - Związana z branżą HR od 8 lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Początkowo zdobywała doświadczenie w międzynarodowych agencjach rekrutacyjnych, by następnie rozwijać się w wewnątrz firmowych działach personalnych. W Agorze specj...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
Work Service SA
Work Service SA
"Wywiad z Krzysztof Inglot - Rzecznik Prasowy w firmie Work Service SA"
Istniejecie Państwo od 1999r i cały czas jesteście liderem na polskim rynku usług HR - czego to jest wynikiem? Co Państwa wyróżnia? Jesteśmy faktycznie od 15 lat na rynku. Pomysł na firmę miało trzech studentów akademickich Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Pierwsza siedziba znajdowała się w piwnicy akademika - z czasem firma zaczęła się rozwijać, podpisaliśmy pierwszą dużą umowę z pierwszą siecią handlową, później przyszedł kontrakt z dużą firmą Volkswagen, która z Nami współpracuje już od kilkunastu lat i tak się rozwijaliśmy dalej i intensywniej. Firma po tych kluczowych krokach w pierwszym i drugim roku działalności, dostała olbrzymiego przyśpieszenia i rozrostu zatrudnienia. Dziennie zatrudniamy ponad 50 tys. osób rocznie- jest to w Europie Środkowej ok. 300 tys. osób, które znajdują pracę lub pracodawcę. Przyrosty przez pierwsze 10 lat było ponad 100%, co wymagało dużego entuzjazmu i tylko było to możliwe do osiągnięcia dzięki ludziom na których jest osadzona firma. Są to ludzie mocno zaangażowani w pracę, ludzie którzy dzięki przeświadczeniu, że ta wizja którą mieliśmy na początku - czyli b...