T-Mobile Polska S.A.
T-Mobile Polska S.A.
"Wywiad z Magdalena Gera Pikulska - Członek Zarządu / Dyrektor ds. Polityki Personalnej w firmie T-Mobile Polska S.A."
Ukończyła studia na wydziale Ekonomii i Socjologii oraz studia podyplomowe z Prawa Pracy na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka Central European University w Pradze, akredytowanego przez Uniwersytet Lancaster. Laureatka konkursu Dyrektor Personalny Roku 2000. Od 2000 roku związana jest z branżą telekomunikacyjną w obszarze zarządzania personelem. W T-Mobile Polska S.A. (wcześniej PTC S.A.) pracuje od lipca 2007r. W 2011 roku, po raz drugi z sukcesem przeprowadziła proces rebrandingu – tym razem rebranding Ery na T-Mobile. Brała udział w tworzeniu  HR Shared Services Centre dla grupy Deutsche Telekom obejmujący cała Europę.  W październiku 2014r.  objęła stanowisko Dyrektora w Zarządzie nowo powstałej spółki Deutsche Telekom Business Services (DTBS). W 2013 roku przystąpiła do Koalicji Prezesi - Wolontariusze 2011. Misją Koalicji jest rozwój wolontariatu, wolontariatu pracowniczego i odpowiedzialnego przywództwa. Od kilku lat uczestniczka Kongresu Kobiet. W T-Mobile aktywnie wspiera rozwój idei kobiecego przywództwa w firmie. Prywatnie pasjonatka żeglarstwa i gotowania. Swoją miłość do dobrej kuchni udowadnia organizuj...
eSKY.pl S.A.
eSKY.pl S.A.
"Wywiad z Łukasz Neska - Marketing Director w firmie eSKY.pl S.A."
Absolwent kierunku Nauki Polityczne i Dziennikarstwo oraz Zarządzanie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku. W 2008 roku dołączył do eSKY.pl. Obecnie na stanowisku Dyrektor Marketingu odpowiada za całość działań marketingowych Grupy eSKY.pl. Doprowadził serwis do pozycji lidera na rynkach europejskich; w Brazylii portal eSKY.pl należy do trzech największych firm sprzedających usługi turystyczne online.   Jak to się zaczęło? Jesteśmy polską firmą, która została powołana do życia w 2004. Założyli ją Piotr Stępniewski, Łukasz Habaj (członkowie obecnego Zarządu) oraz Łukasz Kręski (Prezes Rady Nadzorczej). Początkowo działalność ograniczała się do obsługi wyjazdów „Work&Travel”. W czerwcu 2005 roku została uruchomiona strona internetowa eSKY.pl, a kolejne lata przynosiły dalszy rozwój firmy. Od sprzedaży biletów lotniczych regularnych i tanich linii firma sytematycznie poszerzała swoją ofertę o hotele, ubezpieczenia, bilety na samoloty czarterowe, bilety kolejowe, a ostatnio również o wynajem samochodów. Zmieniała się też misja firmy. eSKY.pl nie jest już wyłącznie miejscem, w...
MAKRO Cash & Carry Polska
MAKRO Cash & Carry Polska
"Wywiad z Katarzyna Kowalik - Koordynator Działu Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy w firmie MAKRO Cash & Carry Polska"
W jaki sposób firma Makro Cash and Carry jest obecna w naszym kraju? W Polsce posiadamy czterdzieści jeden lokalizacji, gdzie zatrudniamy łącznie sześć tysięcy pracowników. Makro to nie tylko hale, ale również sklep internetowy, dostawy bezpośrednie do klientów, szkolenia czy sklepy franczyzowe ODIDO. Ostatnie z wymienionych są dla nas szczególnym powodem do dumy. Pod marką ODIDO działa obecnie około 2000 sklepów całym kraju. W jaki sposób budują Państwo swój Employer Branding? Uczestniczymy w targach pracy, organizujemy dzień otwarty MAKRO Day dla studentów. Jesteśmy współorganizatorem wielu badań rynkowych, ostatnio opublikowaliśmy raport "Polska na talerzu", czyli - co, gdzie i jak jemy w Polsce. Do tego organizujemy Koronę Smakosza w kilku największych miastach w Polsce. Co to takiego? Jest to konkurs na najlepszą restaurację.     Podejrzewam, że jesteście pracodawcą aktywnym na rynku pracy. Rzeczywiście. W ciągu roku przeprowadzamy kilkaset rekrutacji.   Jaki był przełomowy moment w życiu firmy? Nastąpił w chwili przekształcan...
Oponeo
Oponeo
"Wywiad z Monika Siarkowska - PR & IR Manager w firmie Oponeo"
W branży internetowej pracuje od 10 lat. Z OPONEO.PL S.A. związana zawodowo od 2007 roku. Odpowiedzialna za PR korporacyjny oraz relacje inwestorskie. Wcześniejsze doświadczenia zbierała m.in. w polskim oddziale Grupy Active 24 oraz w zagranicznych oddziałach Oracle, Europa Technologies.   Jakie były początki firmy? Firma zaczęła funkcjonować w okresie, gdy e-commerce w Polsce dopiero raczkował. Korzenie OPONEO.PL S.A. sięgają roku 1999, w którym to powstała spółka Citynet Media S.C. Pomysłodawcami biznesu było trzech przyjaciół: Dariusz Topolewski (Prezes Zarządu OPONEO.PL) Arkadiusz Kocemba oraz Ryszard Zawieruszyński, którzy do dziś zarządzają i nadzorują firmami, jakie w międzyczasie wyodrębniły się ze struktur Citynet Media S.C.  Przed etapem utworzenia tejże Spółki, zbierali oni wspólnie doświadczenia we własnej firmie informatycznej zajmującej się dystrybucją sprzętu komputerowego i oprogramowania. Początki działalności wiążą się z rejestracją kilkudziesięciu domen internetowych i  koncepcją stworzenia branżowych portali informacyjnych. Stworzonych zostało wiele serwisów informacyjnych, w tym port...
Microsoft Sp. z o.o.
Microsoft Sp. z o.o.
"Wywiad z Andrzej Borczyk - Dyrektor Personalny w firmie Microsoft Sp. z o.o."
Proszę powiedzieć jak wyglądały początki firmy w Polsce? Jak większości dużych przedstawicielstw amerykańskich organizacji. Zaczynało się z reguły od kilku osób, które budowały powoli zespół i tworzyły coś, co na tamten czas było aspiracją. Nowe technologie w latach 90-tych to było coś bardzo odległego w ówczesnej rzeczywistości postkomunistycznego kraju. Myślę, że Microsoft jest taką klasyczną, dużą korporacją, która z jednej strony rośnie przez kolejne ulepszenia swoich produktów, ale też przez akwizycję, czyli kupowanie innych organizacji. Tak jak całkiem niedawno, kiedy globalnie zakupiliśmy Nokię i do naszego biura dołączyło kilkadziesiąt osób z tej firmy. Teraz jesteśmy jednym zespołem.     Jak Pan trafił do Microsoft? Co trzeba zrobić, aby być dyrektorem personalnym tak ogromnej korporacji? To raczej pytanie do osób, które mnie rekrutowały (śmiech). Ja jestem już 19 lat na rynku, pracowałem w trzech dużych korporacjach. Połowa mojego życia zawodowego związana była z działami sprzedaży, zaś druga to praca w HR i tak właśnie trafiłem do działu personanego Microsoft. Kiedyś, pre...
Mars Polska
Mars Polska
"Wywiad z Katarzyna Prządka;Joanna Turek - Employer Branding Specialist;Learning & Development Manager w firmie Mars Polska"
  Katarzyna Prządka, Employer Branding Specialist, MARS Polska Praktyk w dziedzinie EB, rekrutacji i rozwoju pracowników - od początku  związana z obszarem HR w międzynarodowych korporacjach w branży FMCG i finansów. Obecnie w  Mars Polska odpowiada między innymi za tworzenie strategii wizerunkowej i za działania mające na celu promowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Jest także odpowiedzialna za rekrutację na program stażowy Mars Business Experience i organizację Akademii Wiedzy Praktycznej Mars. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych SWPS na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Joanna Turek, Learning & Development Manager, MARS Polska Od 11 lat związana jest z obszarem HR. Posiada wiedzę i praktyczne umiejętności w obszarach komunikacji wewnętrznej, rekrutacji, oceny wyników oraz rozwoju organizacji i jej współpracowników. W przeszłości pełniła funkcję HR business partnera. Jako kierownik projektu była odpowiedzialna za wdrożenie w firmie nowego, globalnego systemu klasyfikacji stanowisk i uspójnienie systemów wynagrodzeń w jednostkach Mars w Polsce. ...