Reklama

#Zmiana – dziękujemy za Wasze merytoryczne wywiady!

Marzec bieżącego roku był dla GoWork.pl przełomowym momentem, który można podsumować słowem: #zmiana. Dla wielu Czytelników słowo to może być co najmniej enigmatyczne, dlatego postaramy się pokrótce przybliżyć ideę #zmiany, postrzeganą przez pryzmat goworkowej Redakcji.

Samo powstanie działu, jakim jest Redakcja, jest elementem tejże zmiany. Zależało nam na tym, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych Użytkowników, dlatego podjęliśmy walkę o merytorykę opinii. To właśnie dzięki Redakcji, a dokładnie wywiadom, każdy Użytkownik ma możliwość podzielenia się swoją historią, dotyczącą zatrudnienia bądź rekrutacji w danej firmie. Wystarczy skorzystać z gotowego formularza, w którym znajduje się zestaw pytań dedykowany: pracownikowi, byłemu pracownikowi, kandydatowi, firmie (przedstawicielowi firmy).

Pytania te mają na celu, nic innego jak, pomoc w sprecyzowaniu wypowiedzi, oraz zainspirowanie do podzielenia się konkretnymi informacjami, faktami. Użytkownik może być nastawiony na podzielenie się wyłącznie negatywnymi niuansami, natomiast dzięki temu, że pytania dotyczą szerokiego zakresu, wzrasta szansa obiektywnej, rozbudowanej informacji, a tym samym, pełnego obrazu pracy w firmie.

Formularz wywiadu: GoWork.pl – wywiady

Warto zauważyć, że inspirujemy użytkowników nie tylko do dzielenia się negatywnymi spostrzeżeniami, ale również tymi pozytywnymi. Wierzymy, że jest dużo firm, które zapewniają dobre warunki pracy, a tym samym, pracownicy dzielą się pozytywnymi informacjami i odczuciami, nie mając żadnym zastrzeżeń w kierunku pracodawcy. Dla nas, Redakcji, celem wywiadu jest jak najszerszy, najbardziej merytoryczny opis warunków pracy w danej firmie – bez względu na poziom zadowolenia pracownika – ponieważ nasze wywiady mają pomagać innym użytkownikom w wyrobieniu sobie opinii dotyczącej firmy, którą rozważają w kategoriach potencjalnego przyszłego pracodawcy.

Przykłady wywiadów z pracownikami: 

Opinie Albeco Sp. z o.o. Poznań – GoWork.pl

Opinie During Polska Sp. z o.o. Katowice – GoWork.pl

Opinie Dailyfruits S.C. Warszawa – GoWork.pl

Wywiady skierowane są nie tylko do pracowników, ale również pracodawców – niezależnie od tego czy firma jest naszym klientem. Każda firma, również nie będąca klientem GoWork.pl, ma możliwość udzielenia nieodpłatnego wywiadu, dotyczącego jej specyfiki, struktury, rekrutacji, czy warunków zatrudnienia. Co ważne, to pracodawca ma wpływ na pytania i odpowiedzi, a Redakcja nie ingeruje w ich treść. Jedyną ‘ingerencją’ ze strony Redakcji jest pomoc w doprecyzowaniu i wygładzeniu treści, czyli dbałość o czytelność i jakość wywiadu.

Przykład wywiadów, udzielonych przez firmy, nie będące klientami GoWork.pl:

Opinie Novitek Maria Grudzińska Bydgoszcz – GoWork.pl

Opinie Salesbook Sp. z o.o. Rzeszów – GoWork.pl

Opinie Geneza Krzysztof Sabara Łódź – GoWork.pl

Nasi klienci również udzielają wywiadów, które publikujemy na wątku opiniowym firmy, przypinając wywiad na samej górze wątku. Taki wywiad jest idealną okazją do zaprezentowania firmy potencjalnym pracownikom. W odczuciu Redakcji, warto by firma pochyliła się nad wywiadem i w pełni wykorzystała tę szansę, ponieważ czas poświęcony na przygotowanie wywiadu, z pewnością, przełoży się na większe zainteresowanie ze strony potencjalnych pracowników. Drugie co, wyczerpujące informacje, dotyczące firmy i warunków zatrudnienia, są poniekąd pierwszym etapem rekrutacji – potencjalny kandydat może świadomie ocenić, czy jego oczekiwania korespondują z daną firmą. Pozwoli to oszczędzić czas i pieniądze, które firma wydałaby na bezowocny proces rekrutacyjny. 

Przykłady wywiadów opublikowanych przez firmy, będące klientami GoWork.pl:

Opinie Totalizator Sportowy Sp. z o.o. Oddział III Katowice – GoWork.pl

Opinie P&P Solutions Sp. z o.o. Konstancin-Jeziorna – GoWork.pl

Opinie Caring Personnel Sp. z o.o. Warszawa – GoWork.pl

Jak widać, platforma GoWork.pl, daje przestrzeń do podzielenia się swoją historią i doświadczeniami wszystkim Użytkownikom, oraz zachęca Użytkowników do aktywnego dialogu. Jeżeli firma bądź pracownik nie zgadzają się z treścią wywiadu, czy treścią tradycyjnej opinii, w każdej chwili mogą podjąć merytoryczną polemikę – wystarczy wypełnić wspomniany powyżej formularz wywiadu. GoWork.pl nie jest w stanie zweryfikować, czy wypowiedź Użytkownika jest zgodna ze stanem faktycznym, dlatego każda firma, która czuje się w jakikolwiek sposób pokrzywdzona opinią (byłych) pracowników, czy kandydatów, otrzymuje przestrzeń do przedstawienia swojego stanowiska. Wystarczy skorzystać z tej możliwości – tylko tyle i aż tyle.

Uważamy, że jest to rozsądne i uczciwe rozwiązanie. Dzięki temu Użytkownik ma przekonanie, że jego wywiad zostanie opublikowany, a ewentualne usunięcie wywiadu jest zależne tylko i wyłącznie od Użytkownika, a firma ma pewność, że w każdej chwili może przedstawić swój punkt widzenia, argumenty, obiekcje.

Powyższe przykłady wywiadów mają pozytywny, bądź neutralny wydźwięk, natomiast znaczną część stanowią wywiady, w których Użytkownicy dzielą się zdecydowanie mniej przyjemnymi doświadczeniami. Są to trudniejsze momenty, nie tylko dla Użytkownika, ale także dla Redakcji, ponieważ kontaktom z takimi Użytkownikami towarzyszy duży ładunek emocjonalny. Rolą Redakcji jest nie tylko wysłuchać, zrozumieć, ale również pomóc ubrać w słowa to, co nie dość, że nieraz trudno zdefiniować w przejrzysty sposób, dodatkowo przywołuje w Użytkownikach złe wspomnienia, a nieraz traumę.

Wywiad udzielony przez byłego pracownika:

Opinie o poczta-polska.pl – Poczta Polska w Warszawa – GoWork.pl

I właśnie przy tych wywiadach zatrzymamy się, ponieważ Redakcja ma w związku z nimi wiele ciekawych wniosków. Niestety najbardziej przykry jest fakt, że polski rynek pracy jest przepełniony różnego rodzaju odstępstwami od normy i dobrych standardów. Nie bójmy się stwierdzenia, że patologia na rynku pracy nie jest niczym nadzwyczajnym. Zaniechania te dotyczą w szczególności pracowników niższego szczebla, zarabiających w granicach najniższej krajowej, co budzi w nas, Redakcji, głębokie poczucie niesprawiedliwości, a co za tym idzie, chęć pomocy tym osobom.

Przykłady wywiadów z byłymi pracownikami (dwa wywiady na wątku):

Opinie GROT Marek Dobrzyński Macierzysz – GoWork.pl

Nasi Użytkownicy mierzą się z szeroką gamą problemów, które najczęściej obejmują: złą atmosferę w pracy, łamanie Prawa Pracy i/lub zasad BHP, niewypłacanie wynagrodzenia, nietaktowne czy agresywne zachowania ze strony przełożonych, niedotrzymywanie wcześniejszych ustaleń. Właściwie, co Użytkownik, to historia. Niestety często te negatywne doświadczenia z pracodawcą, nie kończą się w chwili pożegnania się z firmą, a zapisują się w pamięci pracowników, rzutując na ich życie i kolejne zawodowe wybory. Wywiady te bardzo często dotyczącą zjawiska, jakim jest mobbing. Tak, jest to dość szeroka definicja, jednak każda z jej składowych, niesie za sobą namacalne konsekwencje w postaci ludzkiej krzywdy. 

Opinie Polska Żegluga Bałtycka S.A. Kołobrzeg – GoWork.pl

Opinie Solar Company S.A. Poznań – GoWork.pl

Opinie Impuls Sp. z o.o. Gorzów Wielkopolski – GoWork.pl

Wywiady spełniają swoją rolę, ponieważ angażują Użytkowników – zarówno osoby udzielające wywiadów, jak i komentujących. Dzięki temu, pracodawca dostaje jasny sygnał, że warto zatrzymać się i zweryfikować warunki zatrudnienia, zanim rotacja znacząco wpłynie na wyniki firmy. Nie wszyscy pracodawcy podchodzą do wywiadów jak do szansy naprawienia niedopatrzeń czy błędów, jednak gorąco zachęcamy do przyjęcia takiej perspektywy, co z pewnością przełoży się na zadowolenie pracowników, a co za tym idzie, nowe, pozytywne opinie.

Wierzymy, że realizowane przez nas wywiady, niosą Użytkownikom pomoc. Nieraz sprowadza się ona do wyłącznie wysłuchania Użytkownika przez Redaktorkę, pochylenia się nad taką osobą, a innym razem, do posypania głowy popiołem przez pracodawcę. Zdarzają się sytuacje, że po opublikowaniu wywiadu, pracodawca reguluje zaległe wynagrodzenie, naprawia powstałe szkody, czy po prostu przeprasza. Oczywiście nie zdarza się to tak często, jakbyśmy sobie życzyli, jednak sytuacje te nadają naszej pracy sens i poczucie misji.

Oceń artykuł
3/5 (2)