Dołączyłem do Vimany już jakiś czas temu. Rekrutacja, jak i sam proces wdrożenia do pracy przebiegł bardzo szybko i profesjonalnie. Zostałem bardzo mile przywitany w biurze i uzyskałem pomoc od pozostałych pracowników. Dzięki temu, że całość pracy odbywa się w poszanowaniu drugiego człowieka i atmosferze zaufania, można się czuć tu naprawdę dobrze. Cieszy fakt, że zarząd firmy jest bardzo otwarty na kontakt, można się zwrócić z każdym problemem.
Krótko, dziękuję serdecznie Help Desk Vimana, za zrozumienie, wsparcie, pomoc i pozytywną reakcję na mój problem
Aplikowałem do Vimany znajdując ich fan pages na Facebooku. Mówię sobie, co tam do odważnych świat należy. Dobry handlowiec zawsze w cenie. Wysłałem swoją aplikację. Ważne, że bardzo szybko, dostałem odpowiedź zwrotną z zaproszeniem na rozmowę. Kompetentny HR, kompetentny manager. Poważna rozmowa w miłej atmosferze. Mimo tego, że w obecnej chwili Vimana nie potrzebuje handlowców, po pierwsze zostałem zaproszony na rozmowę, po drugie w sposób poważny zostałem potraktowany, odbyłem rozmowę kwalifikacyjną z ludźmi, o wysokich kompetencjach, co ważne poczułem się najnormalniej jak człowiek, a nie jak towar. Jestem w bazie firmy i wiecie co, pomęczę się w obecnym miejscu zatrudnienia w oczekiwaniu na fajną pracę w Vimanie.
Bardziej angielski biznesowy czy potoczny podczas rozmowy w Vimana?
Witajcie, widzę że w Bielsku-Białej jest otwarte stanowisko na junior soft deva, czy ktoś z Was zna przybliżone stawki minimalne? Może jakieś ciekawostki z rekrutacji ? Pozdrawiam
Słyszałem że podobno Pani MS kazała swoim serwisantom od kaw pisać pozytywne opinie, myślałem że sobie koledzy jaja robią, widzę że to jednak prawda. Gratuluję pomysłu i uważana że to nie wyjdzie, zasługuje Pani na medal że złotego kartofla. Co do firmy, to jak wszędzie, sporo obietnic w większości niedotrzymanych, roboty bardzo dużo, obecnie to aby pracownik miał 2 ręce to się nadaje, co skutkuje dość niskim poziomem wiedzy pracowników. Niestety z racji tego że większość starszej kadry się zwolniła, nie ma kto ich szkolić, Ci którzy zostali nie mają ani czasu ani chęci.
Jak widać portalu nie zalała fala komentarzy wychwalających firmę, więc chyba nie "kazała". A może "prosiła"? I co w tym złego jeśli ktoś sądzi, że firma mimo różnych niedoskonałości (jak piszesz) jest w sumie ok, i wyraża swoja opinię? Czy Gowork to portal tylko i wyłącznie dla frustratów, którym nic się nie podoba lub czują się skrzywdzeni? Przed przyjściem do firmy też sprawdzałem opinie na Gowork i mimo wszystko zdecydowałem się przyjąć ofertę, opinii nie było zbyt dużo. Nie żałuję, chociaż nie zaliczam się do starszej kadry i pewnie jeszcze nie doświadczyłem wszystkiego. Żeby nie być gołosłownym: podoba mi się system premiowania za uzyskiwane kompetencje. Benefity - może w innych firmach jest ich więcej, ale w poprzedniej nawet tego nie było. Można odbierać nadgodziny, gdzie w innych firmach szefostwo udaje, że nie zna pojęcia "odbiór nadgodzin". Roboty faktycznie dużo i organizacja pozostawia wiele do życzenia. A niedotrzymywanie obietnic, na razie nie miałem z tym do czynienia, więc nie będę się wypowiadać.
Bez urazy kolego, ale jak już firma musi prosić o pozytywne komentarze to nie jest w niej dobrze, pewnie poproszono dział który jest najbardziej glaskany. Jednak dziękuję Ci że mnie zniecheciles do składania papierów do tej firmy. Już wolałem poczytać merytoryczne komentarze kilku pracowników, nawet te narzekające, nic wyposażone przez kogoś.
Słyszałem, że zarobki specjalisty Helpdesku poniżej 2 tyś zł netto. Ktoś może potwierdzić?
Zarobki są kwestią indywidulaną. Zależą od umiejętności i doświadczenia. Pytanie o wynagrodzenie netto niezbyt dużo daje, ponieważ od tej samej kwoty brutto inne będzie netto dla osoby do 26 roku życia nie będącej studentem, inne dla studenta do 26 roku życia i inne dla osoby powyżej 26 roku życia. W zależności kto odpowiadałby na pytanie, różne byłyby odpowiedzi.
Bez względu czy student czy nie, brutto za godzinę nie jest niższe niż ustawowe 14,70 zł. W związku z tym student do 26 roku życia, zakładając że jest na umowie zlecenia, nie może otrzymywać 13 zł za godzinę netto, ponieważ jego brutto=netto.
Pracuję od niedawna w tej firmie inżynier serwisu i polecam bez zastanowienia . Dziwię się ludziom którzy pracowali i nie korzystnie wypowiadają się. Nikt nikogo nie trzyma na siłę zawsze można podziękować za współpracę jeśli coś nie zatrybi po jego myśli. Pensja na czas, szefostwo nie czepia się bez powodu jeśli zlecenia są realizowane w czasie a jeśli troszkę się pośliźniemy z realizacją to też nie ma problemu. Beż zastanowienia mogę powiedzieć że w mojej wieloletnie karierze zawodowej firma VIMANA plasuje się w pierwszej trójce. I mam nadzieję że tak zostanie na wiele lat a może będzie jeszcze lepiej???
Masz rację, nikt nikogo nie trzyma, fajnie że się większość najbardziej doświadczonych pracowników zwolniła, pozostały same niedobitki ;) Co do poślizgu, to poczekaj chwilkę, a zrozumiesz.
W sumie to już praktycznie nie pracuję ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia, ale nie pisze proszę bajek że wszystko jest super.No chyba ze instalację Lidli/amrestu, wyjazdy bez żadnych procedur na partyzanta, no i wyjazdy bez sprzętu zastępczego itp Cię omijają, wtedy masz rację, jest ok :D
Kiepski kit, obecnie w firmie Viamana jest może 5SM, z czego 4 pracuje bardzo długo, a 1 jest nowy i nie pracuje dłużej niż rok. Jednek ze starszych pracownic się pozbyli, bo nie było ich na nią stać. No chyba że chodzi o paniusię z działu kawowego która miała "ustawić" cały serwis by chodził jak w zegarku i nie miał prawa głosu, to racja, Ona pracuje 2lata.
Na plus firmy zaliczyć trzeba elastyczny, zadaniowy system pracy. Zatrudnionych jest wielu fajnych ludzi. Terminowa płatność wynagrodzenia to atut w dzisiejszych czasach. Do minusów zaliczyłbym słaby przepływ informacji wewnętrznych ale to zależy od ludzi. Podsumowując 4 z plusem jako pracodawca. Polecam
Jesteś zainteresowany zatrudnieniem? Obecnie firma Vimana szuka technik serwisu ekspresów kawowych. Należy mieć uprawnienia i SEP i byś elastyczny w zakresie planowania godzin pracy. Pracodawca oferuje samochód służbowy, szkolenia techniczne w celu pozyskania wiedzy merytorycznej do samodzielnego dokonywania napraw i instalacji oraz bogaty pakiet socjalny. Proszę osoby, które będą aplikować o wpisy na temat rozmowy rekrutacyjnej i doświadczeń w pierwszych dniach pracy.
Używanie samochodu służbowego do celów prywatnych regulują bezpośrednie ustalenia miedzy pracownikiem, a pracodawcą. Na pewno jeśli będziesz na rozmowie kwalifikacyjnej, dostaniesz tego typu informacje. Czy obecni pracownicy mogliby wypowiedzieć się na ten temat i dodać kilka informacji o wynagrodzeniu i przysługujących bonusach? Zachęcam Was do dyskusji.
Elastyczny czas pracy to tylko w regionach które mają mało roboty, bardziej obłożone regiony, mają czas elastyczny od 7-17, a najlepiej dłużej. Oczywiście nie należy dać sobie wejść na głowę.
Można używać do celów prywatnych. Brak dodatkowej opłaty (np w postaci ryczałtu za prywatne użytkowanie).
W przypadku inżynierów serwisu/techników - jest zadaniowy czas pracy. Pracownik reaguje na zlecenie awarii u Klienta i jedzie do zgłoszenia (głównie w obrębie swojego regionu). Główne założenie to nie przekraczać 40 godzin pracy tygodniowo - w to wlicza się czas na przygotowanie sprzętu, dojazdy, naprawy w miejscu awarii. Nie trzeba pracować z biura. Można "startować" do zgłoszenia z miejsca zamieszkania. W przypadku dyżurów - weekendy, święta - to są one dodatkowo płatne. Prace nocne - dzień wcześniej i dzień po pracy nocnej jest dzień wolny od pracy. W tym zakresie firma przestrzega Kodeksu Pracy. W związku z pozyskiwaniem nowych kontraktów, firma rekrutuje nowych pracowników.
Kiepski kit, obecnie w firmie Viamana jest może 5SM, z czego 4 pracuje bardzo długo, a 1 jest nowy i nie pracuje dłużej niż rok. Jednej ze starszych pracownic się pozbyli, bo nie było ich na nią stać. No chyba że chodzi o paniusię z działu kawowego, która miała "ustawić" cały serwis by chodził jak w zegarku i nie miał prawa głosu, to racja, Ona pracuje prawie 2lata. Pani M.
Pracuje już drugi rok na stanowisku inżyniera serwisu w południowym regionie Polski i bardzo sobie chwalę swoje stanowisko. Zadaniowy czas pracy i dobra komunikacja z innymi inżynierami z regionu pozwala wygodnie zaplanować pracę, do użytku prywatnego mam samochód i telefon firmowy. Sami sobie planujemy ile i kiedy pracujemy, wytyczne są jedynie takie abyśmy nie przekraczali 40 godzin tygodniowo, czyli pełnego etatu, bo firma nie wypłaca nadgodzin. Ja w ostatnim kwartale miałem przepracowane około 80% etatu i pracodawca nie robi z tego powodu żadnych problemów. Warto dodać, że czas spędzony w samochodzie i pracy w domu lub magazynie również jest liczony. Jeśli chodzi o wynagrodzenie, jest to kwestia indywidualna, ja osobiście myślę, że jest całkiem nieźle.
Pracuję w Vimanie od prawie 2 lat na stanowisku Service Manager i bardzo sobie chwalę. Elastyczny (zadaniowy) czas pracy, wsparcie ze strony przełożonych w realizacji Projektów, jasne i przejrzyste procedury, bardzo mili i przyjaźni współpracownicy, dostępny Zarząd. Firma ma stałych, wieloletnich Klientów oraz cały czas pozyskuje nowe kontrakty. Vimana rozwija się również pod kątem narzędzi wewnętrznych do zarządzania projektami czy obsługi kontraktów serwisowych. W mojej ocenie Firma ma świadomość swoich braków i obszarów, w których powinna coś zmienić - dlatego dąży do zmian realizując projekty wewnętrzne, usprawniające i optymalizujące codzienne zadania. Jeżeli ktoś szuka pracodawcy na dłuższy czas to gorąco polecam. W swoich projektach współpracuję z ok 30 inżynierami (technikami). pozdrawiam
Pracowałem chwilkę w powyższej firmie, kiedyś było całkiem przyzwoicie, niestety z czasem wartościowe osoby zaczęły odchodzić, kierownictwo nie robiło nic by ich zatrzymać. Obecnie firma trzyma się dzięki zasadzie "jakoś to będzie" i maksylanym wykorzystaniu ludzi. Nikt nie dba czy pracujesz 8/10/12h czy musisz wrócić do domu odebrac dziecko z przedszkola, masz zrobić i już. Najlepiej jakbyś jescze po nocce poszedł pracować w dzień a potem na 22 na kolejną nockę. Nie polecam, chyba ze ktoś bardzo potrzebuje pieniędzy, w tej chwili biorą każdego aby tylko miał 2 rence i umiał czytać.
Proces rekrutacji oceniam negatywnie, byłem kandydatem, umówiliśmy się na rozmowę, porozmawialiśmy, na koniec rozmowy dostałem informację, że przyszły tydzień będą odbywać się rozmowy z kandydatami, a w następnym tygodniu będzie Pan dzwonił z informacją co dalej. Niestety nie było żadnego kontaktu, także polecam zastanowić się czy warto poświęcać czas przy takim podejściu ze strony firmy.
Szanowni Kandydacie, proszę o informację kiedy miała miejsce rozmowa oraz na jakie stanowisko była przysłana aplikacja.
Technical support engineer rozmowa odbyła się mniej więcej w połowie października, odpowiedź miała być pod koniec października(przedostatni tydzień).
Jaki jest system premii uznaniowych w firmie Vimana?
Premie uznaniowe w całości zależą od woli pracodawcy. Nie są objęte żadnym systemem, ponieważ wówczas z charakteru uznaniowego nabrałyby charakteru premii roszczeniowej. Sposób premiowania w zależności od działu omawiany jest z każdym kandydatem do pracy.
Nie ma określonego trybu i czasu przyznawania premii uznaniowych. Premie są w gestii szefa działu. Jeśli szef uzna, że premia się należy, to można ją uzyskać i parę razy w roku. Wszystko zależy od zaangażowania pracownika.
Pracowałem w firmie kilka lat postaram się opisać swoje doświadczenia. Plusy: - pensja na czas - o ile obowiązek pracodawcy można potraktować za plus - auto i telefon do użytku prywatnego - przyzwoita pensja na start, około 3000+ netto Minusy: - nie masz czegość na piśmie, to to nie istnieje, a jeśli powiedział Ci to cżłowiek który ma imię na L to już absolutnie tylko na piśmie/mailu - różne stawki po okresie próbnym (niższe) - praca w weekendy i święta - odbiór dnia za dzień, brak dodatku finansowego - wymaganie pracy powyżej 10h - nadgodziny do odbioru, a i z tym był problem - trzeba jeździć do klientów bez jakichkolwiek szkoleń czy procedur - oczywiście jakakolwiek wpadka, to wina pracownika - PM często wdrażają rozwiązania na pratyzanta, a nuż się uda - brak szkoleń i procedur - bajzel informacyjny, nikt nic nie wie, kazdy spycha wszystko na innych byleby tylko nie była jego wina - czcze obietnice zarządzających - tj informacje o tym jakie to miliony spółka zarabia, do momentu jak idziesz po podwyżkę, wtedy to jest kryzys większy niż w 2008 - wdrożono system kompetencji który jest chyba po to by ludziom podwyżek nie dawać - o szkoleniach zazwyczaj można zapomnieć, opłacają egzamin, tylko zdany - podwyżki tylko po spełnieniu jakiejś kompetencji (np obsługa drukarek, serwerów itp) - przedmiotowe podejście do pracownika - dziadowanie na naprawy aut, wymianę telefonów/laptopów - słynna jest historia o chłopaku któremu nie pozwolono naprawić klimy latem, bo przecież Pan LB powiedział że kiedyś jeździło się bez klimy - trzymanie na siłę słabych pracowników, z braku ludzi oczywiście
Dzięki za szczegółowa opinię. Widzę, że przedstawiłeś sporo minusów. Brak szkoleń to oczywiście duża niedogodność. Czasem pracodawcy zgadzają się na udział w kursach za podpisanie umowy lojalnościowej. Czy w przypadku tej firmy była taka możliwość?
@Jakub - z tego co wiem nikt nigdy nie wymagał od żadnych pracowników lojalek. Dotyczy to nawet tych kilku którzy byli na szkoleniach za granicą, czy w kraju. Co w teorii można potraktować jako plus, oczywiście jak uda się Ci takie szkolenie wyrwać. Jakbyś jeszcze chciał coś wiedzieć to pisz, jeszcze ze 2-3 dni będę tu wchodził, a potem już chcę zapomnieć o tej firmie ;)
Nie polecam. Kiepska atmosfera. Dyrektor jedno mówi a drugie robi. Jeśli nie dostanie się czegoś na piśmie to tak jak by tego nie było a że większość ustaleń jest słowna więc później nie ma szans wyegzekwować to co się ustaliło. Wykorzystują człowieka jak tylko mogą bo nie mają ludzi a chcą realizować niewiadomo jakie projekty i to nie ważne czy w dzień czy w nocy czy w święta czy nie , wyślą Cię na wszystko a ty za to nie dostaniesz nic prócz gołej pensji. Moje sugestie dla Vimana: Poprawa przepływu informacji w formie. Jasne zasady wynagrodzeń. Zmiana dyrektora. Co mógłby zrobić pracodawca aby poprawić atmosferę w firmie: Szczerość. Płacenie za ekstra roboty które wychodzą poza ramy umowy.
@Waldemar a czy w zakres elastycznego systemu pracy wchodzi też możliwość pracy zdalnej, na przykład z domu? Jeśli tak, to jak często zdarza się taka możliwość? Ponadto chciałabym spytać, jaka umowa jest podpisywana przez Vimana z pracownikami? Jest to umowa o pracę, b2b czy jakaś inna forma? Takie informacje są ważne dla osób, które rozważają zmianę miejsca zatrudnienia.
Na stronie www Vimana widnieje informacja, że poszukiwane są osoby do pracy na kilku stanowiskach: Inżynier serwisu Data Analyst Database Developer DevOps Engineer Java Developer Szczegóły poszczególnych ofert znajdziecie pod linkiem: https://vimana.pl/kariera/ Będziecie brali udział w rekrutacji? Czy zagląda tu ktoś, kto już pracuje w Vimana i chciałby napisać czy warto?
Pracowałem tam jako inżynier serwisu. Praca w systemie zadaniowym, więc praca w nocy, niedzielę i święta. Oczywiście nie zawsze ale jak już wpadnie taka robota to w zamian nie ma nic, no chyba że ktoś traktuje odbiór dnia za nagrodę ;-) jeździliśmy polizingowymi samochodami na które dyrektor żałuję na naprawę (przebiegi 200 tyś w górę). W miesiącu robiłem czasami i 5 tysięcy kilometrów. Telefony służbowe i laptopy które już dawno powinny być wymienione bo mają 5-6 lat, dalej część kolegów posiada lub ma tylko na stanie bo nie da się z tego korzystać i używają swoich prywatnych sprzętów. Najlepsze zostawiłem na koniec. Pracując tam każdy normalny człowiek w czasem pójdzie po podwyżkę i wtedy dowie się że musi wpierw zrobić kurs np.CCNA lub windows server za który firma nie płaci co najwyżej za sam egzamin (ale tylko za pierwszy). Robi się to tylko dla papieru bo firma nie ma nic wspólnego z takimi sprawami. Reasumując, nie polecam bo tak zarządzana firma dzisiaj jest a jutro może już jej nie być. Pozdrawiam serdecznie.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Vimana?
Zobacz opinie na temat firmy Vimana tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 18.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Vimana?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 14, z czego 3 to opinie pozytywne, 6 to opinie negatywne, a 5 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!