PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię
opinie o firmach | GoWork.plznak

Twój głos ma znaczenie,

podziel się swoją historią!

Chcę opowiedzieć o firmie

Opinie o PKP Intercity S.A.

Robert
Pracownik
 Pytanie

Jeżeli zrezygnuje z pracy po 5 dniach ze stażu, place za nieodbyte szkolenie?

Uuu Nowy wpis
Były pracownik
@Robert

Jeśli masz lojalkę to tak

Dawid
Kandydat
 Pytanie

Witam czy dostał ktoś już odpowiedź z rekrutacji na licencję że świadectwem? Jak długo czekaliście. Z góry dziękuję za odpowiedź

Uuu Nowy wpis
Były pracownik
@Dawid

Około miesiąc

Jamnik
Kandydat
 Pytanie

Chciałbym zapytać o kurs na licencje, czy ktoś z pomorskiego dostał już odpowiedź? Czy utworzy się grupa? Czy warto iść?

Sebastian13
Kandydat
@Jamnik

Pierwsza tura rozmów była już w środę (13.03) mają dać odpowiedź w ciągu tygodnia. Też jestem z pomorskiego i mam nadzieję, że otworzą tutaj kurs, bo jeśli będę miał jechać na 2 miesiące np. do Warszawy to będę musiał zrezygnować.

Jamnik
Kandydat
 Pytanie
@Sebastian13

Jak to mniej więcej wyglądało? Jakaś rozmowa grupowa? Wiadomo ile było chętnych stąd?

Sebastian13
Kandydat
@Jamnik

Najpierw grupowo przedstawienie warunków ze strony Intercity, jak to będzie wyglądało po kolei, a potem ok. 25 min rozmowy indywidualnej z każdym po kolei. Niestety nie wiem, ile osób jest stąd.

Uuu
Były pracownik
@Jamnik

Nie idź chłopie do Intercity

Jamnik
Inne
 Pytanie
@Uuu

Ostatecznie się nie zdecydowałem, a czemu mówisz by nie iść?

Ikk Nowy wpis
Pracownik
@Jamnik

Przyjdź na kurs a się przekonasz za dużo by tu pisać W tej firmie pracuje się dla prestiżu i nic więcej (usunięte przez administratora) i jeszcze raz (usunięte przez administratora) Może już nie długo będzie prywatyzacja ic

Uuu Nowy wpis
Były pracownik
@Jamnik

Bajzel masakryczny. Ze wszystkim tylko obiecanki

VF
Inne

Hej, jest oferta dla specjalisty ds. konfiguracji procesów Workflow, przy czym nie wskazują wprost jakie mogłyby występować zarobki. zastanawiam się czy te „mile widziane” je podbijają? Myślę chociażby o wcześniejszym już doświadczeniu z innych projektów oraz certyfikacie dla testerów

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
XX
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry Czy mógł by się wypowiedzieć na forum kierownik pociągu bądź konduktor, na temat jak wyglądają plany pracy, godziny rozpoczęcia czy zakończenia służb no i jak mniej więcej z zarobkiami ? Pracuję u innego przewoźnika i zastanawiam się czy nie zmienić pracy i przejść do PKP Intercity Z góry dziękuję za wszelkie informacje

Jamnik
Inne
 Pytanie
@XX

A u którego robisz, że chcesz się zwolnić?

XX
Kandydat
@Jamnik

Koleje mazowieckie

Bond
Użytkownicy czekają na odpowiedź 6 dni.
Kandydat
 Pytanie

Cześć. Jak wyglądają etapy na kandydata na maszynistę? Kiedy szkolenie , badania itd?

xzy
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś z aplikujących na stanowisko maszynisty (licencja+świadectwo) dostał jakiś telefon z zaproszeniem na rozmowę? Pytam głównie o województwo pomorskie, ale i nie tylko.

Miki
Kandydat
@xzy

Rozmawiałem z dwoma gośćmi co są już po telefonie i rozmowie i już zostali zaproszeni do pracy. Jeden z nich jakoś Ok 10.10 miał rozmowę

MMMMM
Pracownik
@xzy

W Lublinie już są zaproszeni . Czekaja na badania .

Dolnoslazak
Kandydat
@xzy

Dzisiaj odbywały się rozmowy rekrutacyjne w sekcji zachodniej. Pani bardzo ładnie przedstawiła cały plan szkolenia, jak to będzie wyglądać itp. Oczywiście na czas szkolenia umowa zlecenie, wynagrodzenie, ewentualna pomoc w zakwaterowaniu itd. Jednak śmieszne jest to, że kurs organizowany przez sekcję zachodnią spółki nie wiadomo gdzie się odbędzie. Bo jak to stwierdzono może we Wrocławiu, może w Krakowie a może w Warszawie. Dla mnie to trochę kpina i olanie przyszłego pracownika. Z tego co wiem 70% odmówiło dalszej rekrutacji no w cale się nie dziwię.

Janusz
Pracownik
@Dolnoslazak

Szkolenie teoretyczne na licencje odbędzie sie tam, gdzie większość będzie miała bliżej dojechać. Możliwe, ze osoby na licencje będą z całej Polski a nie tylko z jednej sekcji. Wszystko zalezy jak duzo osób przyjmą.

Bajlando na torch
Pracownik
@Dolnoslazak

Aha, miejcie na uwadze że po ukończeniu licencji do rozpoczęcia szkolenia na Świadectwo będziecie mieć ok. 2,5 miesiąca przerwy. Bo "zapominają" też o tym powiedzieć i później ludzie budzą się z przysłowiową ręką w nocniku. Chyba że macie pełne walizki oszczędności. Lepiej i taniej zrobić sobie we własnym zakresie weekendowo, międzyczasie normalnie pracując i zarabiając normalną kasę i później startować prosto na Świadectwo, gdzie tam się już chce. Ja choćbym był pewny że i tak chcę w IC pracować, gdybym miał jeszcze raz wybierać to w życiu nie robiłbym tego w pakiecie Licencja + Świadectwo w IC bo po prostu się nie opłaca. 2msc szkolenia + 2,5msc czekania na Świadectwo z jakąś śmieszną pracą na zlecenie u nich daje 4,5msc życia za ok 2tys na rękę. Kpina. Nawet jak bardzo chcecie w IC pracować zróbcie sobie prywatnie licencje i rekrutujcie się na Świadectwo. Chyba że macie kupę kasy na koncie albo sponsora :)

Vivo
Inne
@Bajlando na torch

Warto dodać ze w szkoleniu na świadectwo w IC po części warsztatowej i teorii jest wewnetrzny egzamin - 3 razy oblejesz to odpadasz i przyślą Ci rachunek za dotychczasowe szkolenie. Żaden inny przewoznik w PL nie ma wew egzaminów w trakcie szkolenia. Robisz szkolenie i na koniec zdajesz egzamin w utk. Nie w IC. Myśle ze warto wiedziec o tym bo niestety ludzie dowiaduja sie zbyt pozno a jest to istotne.

Xyz
Inne
@Janusz

Może dla singla to nie ma znaczenia jednak jak są osoby które mają rodzinę małe dzieci itp to już stanowi duży problem. Tak że jak ktoś chce robić licencję w ic to najlepiej poinformować wszystkich że nie widzimy się przez dwa lata xD

Bajlando na torach
Pracownik
@Xyz

Licencja trwa 2 msc od pon do pt, w weekendy jestes w domu.Tak ze nie jest zle.

Jarpen 31
Pracownik
 Pytanie
@Xyz

Xyz kto robi licencję w dwa lata? Co ty piszesz za bzdury. 2 miesiące od poniedziałku do piątku, tyle czasu schodzi

Pan
Pracownik
@Dolnoslazak

Norma, i weź pod uwagę że do potencjalnego zatrudnienia na umowę o pracę poczekasz sobie że 4 miesiące przy dobrych wiatrach. Najpierw 1 miesiąc lub 1,5 oczekiwania na zlecenie, potem 3 miesiące chaotycznego szkolenia, podczas którego będziesz musiał nauczyć się zupełnie nieprzydatnych w pracy informacji a dopiero po zdaniu rozdętego na maca egzaminu, na który musisz pojechać w inną część Polski będziesz mógł pracować ... Ale też poczekasz bo umowę o pracę podpiszą po 2 tygodniach ???? witamy na kolei ????

Frugo
Inne
 Pytanie
@Pan

że co? Nie wiem jakie Ty szkolenie przytaczasz ale gość pytał o maszynistę

DoktorNo
Pracownik
 Pytanie
@Dolnoslazak

Znam ten bol. Tez to przechodzilem i jak osoba ktora juz jest znacznie dalej moge powiedziec co nastepuje. Na rozmowie rekrutacyjnie było cudnie, miod maliny... Pani wszystko ladnie wytlumaczyla. A to co wyszlo w praktyce to jeden wielki bajzel, ktorego nikt nie ogarnia, nikt nic nie wie, co sie zapytasz to odyslaja albo dzwonia gdzie indziej i w sumie nie wiesz sam kto za co odpowiada na tym kursie. Widac ze maja to gdzies. Oczywoscie nawet kasa sie nie zgadza bo jednak jest mniej niz obiecywali i nawet biorac pod uwage ze dostajecie kase za ktora sie nie utrzymac to nie spiesza sie ze szkoleniem zeby to max szybko przejsc tylko wrecz odwrotnie. A wy tkwicie w impasie bo tak zle aCl cyrograf podpisany wiec bez kary finansowej sie nie zwolnisz. P.S. a sympatyczna Pani rekruteka przyznaje juz uczciwie ze pomiedzy licencja a swiadectwem bedziecie miec 2.5msc przerwy okolo, oraz ze IC jako jedyna spolka w kraju ma wewnetrzny egzami w trakcie szkolenia? Ja generalnie zaluje. Nie polecam. Drugi raz bym sie nie zdecydowal. Kurtyna w dol.

Pacman
Pracownik
 Pytanie
@DoktorNo

Aplikując na stanowisko maszynisty do tej konkretnie firmy należy sobie na trzeźwo odpowiedzieć: po co tu aplikuję i jak widzę swoją dalszą karierę (?). Z tego stanowiska kariery w tej spółce już się nie zrobi - to taka swoista stacja czołowa :) Są oczywiście pewne awanse, ale nieliczne i z zupełnie innego klucza: pracuje mamusia w centrali (klucz nepotyczny), albo jak już tutaj niejednokrotnie podkreślano: awans przez "stołek" związkowy (klucz: strategiczny: trzeba dać czołowym związkowcom, aby był spokój i aby załoga siedziała cicho i nie szemrała ....). Tak więc jeśli mimo wszystko chcesz tu pracować za całkiem przeciętne wynagrodzenie w stosunku do obciążenia odpowiedzialnością materialną i prawną za jakikolwiek błąd zawodowy, jak lubisz prowadzić pociągi i wiesz że będzie ci to sprawiać frajdę to ok. Tu jeździ się byle czym - za to najszybciej :) W tej spółce pracują tacy właśnie fanatycy miłośnicy kolei, którzy chcą jeździć siódemką (najlepiej EU po 10x lifcie), daleko, długo i za pół darmo ... i to jest dziś wielki ewenement :) Ba .... są tacy co nawet lobbują u przełożonych, aby układano jak najdłuższe obiegi .... to jest właśnie ta tzw. ELITA, na której ten cały proces zwany "produktem" się opiera :) Zwykły "szarak" wykonuje najgorszą pracę, w najgorszych godzinach, od czasu do czasu planista rzuci kilka rodzynków, aby nie było, że zupełnie nic nie dostaje, aby nikt nie zarzucił, że najlepiej ma elita związkowa i "kolesie", którzy są fanatykami, są również przybocznymi i razem palą grilla :) Też już było tu przez kogoś podkreślane: pracują tu ludzie bardzo niekompetentni a swoją niekompetencję chcą zrzucić na barki kogoś innego: najlepiej maszynisty. Często próbuje się nakłaniać pracowników drużyn trakcyjnych do łamania prawa i to począwszy od kodeksu pracy (czas pracy, czas wypoczynku, czas zmiany, reglamentacja urlopu wypoczynkowego, urlopu opiekuńczego, opieki - nawet zastraszanie) a skończywszy na łamaniu przepisów zawodowych: nakłanianie do jazdy niesprawnym taborem, skracanie czasu na przyjęcie taboru, dokładanie dodatkowych obowiązków ponad te, które są przewidziane przepisami. Dalej nagminne łamanie instrukcji branżowych na każdym kroku i wiele wiele innych, które przełożeni spychają na barki maszynisty - szczególnie tego początkującego. Tak więc należy się zastanowić: czy warto tu pracować ? Pomijając to, że jesteś tu źle wyszkolony i to "systemowo" - zostajesz zostawiony sam sobie, sam z ewentualnymi problemami, o które nie jest trudno w tej branży. W tej firmie jesteś cały czas spięty, zastraszony, nie wiesz z której strony i od kogo dostaniesz "wyjaśnienie" bo komuś w centrali coś się nie spodobało. No chyba, że chcesz pracować i akceptujesz, że od czasu do czasu będą ci zabierać od 30 - 50% premii za późne zdanie kart pracy albo brak odzieży identyfikacyjnej :) Są też i tacy co się na to świadomie i bezrefleksyjnie godzą :) U innych przewoźników proces szkolenia wygląda zupełnie inaczej. Tam kandydat nie zostaje zostawiony sam sobie, jest otoczony opieką i rzeczywiście czegoś się nauczy i coś znaczy. I konkluzja końcowa. Tam gdzie nie ma realnego systemu nagradzania opartego o zupełnie inne klucze niż nepotyzm czy przynależność związkowa - tam jakość pracy personelu będzie byle jaka. Obecnie jest beton, dokładnie taki jak ten na wspomnianej wyżej stacji czołowej :) Beton, w który można tłuc do bólu głową. Beton którego nie zmieni żaden system oceny z centrali, w którym najpierw pracownik musi się sam ocenić zanim go ocenią przełożeni :) Ten system oceny to wielka KPINA, szczególnie z tych zwykłych szarych pracowników drużyn trakcyjnych - dokładnie taki to ma wydźwięk. Taka jest rzeczywistość drużyn trakcyjnych w spółce "PKP Intercity" S.A. Życzę refleksji w spokoju i udanych zawodowych decyzji !

Kanarczyk
Pracownik
@Pacman

"jesteś tu źle wyszkolony i to "systemowo" - zostajesz zostawiony sam sobie, sam z ewentualnymi problemami, o które nie jest trudno w tej branży. W tej firmie jesteś cały czas spięty, zastraszony, nie wiesz z której strony i od kogo dostaniesz "wyjaśnienie" bo komuś w centrali coś się nie spodobało. No chyba, że chcesz pracować i akceptujesz, że od czasu do czasu będą ci zabierać od 30 - 50% premii (...) Są też i tacy co się na to świadomie i bezrefleksyjnie godzą :)" - święte słowa. Mimo, że wypowiedź mojego przedmówcy dotyczy stanowiska maszynisty mogę dokładnie to samo powtórzyć jeśli mowa o pracy w drużynach konduktorskich. Wielu kierowników już totalnie odpuściło, na tyle wielu, że podróżni w pociągu czują się zupełnie bezkarni. Zdarzyć się może, że najpierw zgnoi cię podróżny podczas kontroli bo wytkniesz mu, że ma chociażby nieważny bilet i spróbujesz postąpić zgodnie z regulaminem (którego przestrzegać nakazuje ci umowa o pracę) a on poleci na skargę do kierownika pociągu i dostaniesz po pysku drugi raz, a ponad to współpracownicy zaczną traktować cię jako osobę konfliktową i już zupełnie zostaniesz bez jakiegokolwiek wsparcia. Jest to niezwykła praca, w której za przestrzeganie zasad można oberwać bardziej lub podobnie jak za ich nie przestrzeganie, różnica jest taka, że w pierwszym przypadku wzbużą się współpracownicy, w drugim kontrolerzy audytu (a kontrole odbywają się regularnie). Możesz więc wybierać, pracujesz sumiennie i narażasz się na lincz lub podchodzisz do sprawy z dystansem i obrywasz od pracodawcy, który nie zawaha się obciążyć cię finansowo lub zabrać premię ...

Pacman
Pracownik
@Kanarczyk

a no właśnie .... "systemowo" jesteśmy źle szkoleni, systemowo potem źle pracujemy, systemowo wybierasz w swojej pracy mniejsze zło: bo normalnie w zgodzie ze sobą i regulaminem wykonać jej się nie da. Przychodzisz do pracy "zrobić swoje" i myślisz jak by szybko dostać się do domu ..... bo jak nie zdążysz na ostatni to przyjdzie ci spać w chlewie: na od lat zasyfionej i spleśniałej lokomotywie (która sprzątana jest raz na kilka lat przy okazji naprawy głównej), na ławkach na dworcu, na krzesełkach poczekalni drużyn, na tekturze - albo w sekcji z głową na stole, gdzie ukraińska sprzątaczka rozciera po podłodze błoto starą śmierdzącą (usunięte przez administratora) i już po umyciu śmierdzi jak w psiej budzie. Dobrze, że idzie wiosna, lepiej będzie spać na dworze, tam chociaż będzie już ciepło i świeże powietrze :) Ten "system" polega na tym, że co miesiąc trzeba się przymilać i uśmiechać do planistów, aby dawali zmiany w grafiku w takich godzinach aby normalnie przyjechać i zdążyć na przedostatni lub ostatni pociąg do domu. To wszystko to jest ten "system" zepsuty do szpiku kości .... to jest system, który niszczy wielu fajnych i zdolnych ludzi. Jedni obawiają się lojalki i wyimaginowanych konsekwencji (kosztów "systemowego" i rozedrganego szkolenia), przestraszeni zostają, aby odwalić pańszczyznę po jak najmniejszej linii oporu i z minimalnym zaangażowaniem. Żaden z nich za chiny nie pojawi się w pracy w święta, w sylwestra i nowy rok, na przedłużone weekendy będzie zgłaszał opiekę, wż-ty, oddawał krew a jak już się nie da inaczej to zachoruje. Tak właśnie kształtuje pracownika "system" panujący u prestiżowego narodowego przewoźnika, spółkę "PKP Intercity" S.A. Niektórzy młodzi ludzie bardzo szybko są w stanie ocenić sytuację i nie patrząc na lojalkę (za którą jak dotąd nikt jeszcze nie zapłacił) wybierają lepszych pracodawców, lepszych przewoźników, którzy oferują inne pieniądze i ludzkie warunki wypoczynku. Tak więc mamy koślawy "system" z jednej a z drugiej strony z dala od zakładów IC biuro zasobów ludzkich z główną Panią menadżer, która dumnie i z głową w chmurach zupełnie problemu nie dostrzega :) a może nie chce dostrzec :)))) No bo jak - przecież prestiż wokół :))) A tak w ogóle to powinniśmy się cieszyć, że jeszcze mamy pracę :)))) Bardzo lubię Panią Dyrektor, więc zakładam że nie ma pojęcia co się tu dzieje .... Sytuacji i "systemu" nawet i ona nie naprawi - tylko na litość boską niechże się nie ośmiesza i nie kompromituje. Jej biuro, jej ludzie w oderwaniu od rzeczywistości tworzą różne niespodzianki, które z założenia są niewypałem. Nie da się wprowadzić ładu i zasad panujących w korporacjach, szczególnie w zakladach terenowych, gdzie siedzi menadżment "przyszyty" do fotela od 30 lat, a gdy odejdzie na emeryturę to stanowisko obejmie jego syn... Nie znam się na robocie w drużynach konduktorskich (do tego jak piszesz temat rzeka), ale w moim zakładzie śmiejemy się z wymysłów centrali w Warszawie. Ta swoista "teleporada", gdzie pracownik biura z centrali ma tłumaczyć ci jak masz się sam ocenić - zanim w następnej kolejności oceni cię przełożony to po prostu kpina :) Tak jak napisałem wyżej, jakbyś się nie oceniał to i tak najwyższą ocenę od naczelnika odbierze związkowiec (ten w którym jest też naczelnik), potem wszyscy "przyboczni" og palenia grilla i wypadów na ryby, potem synalkowie mamuś z centrali. W następnej kolejności "szaraki" a nie dostaną w ogóle ci co nazywają wprost rzeczy po imieniu :))) Na szczęście tych jest coraz więcej i mówią coraz głośniej ....

Yyy
Były pracownik

Każdemu radzę omijać tą firmę szerokim łukiem. A szczególnie osobom które chcą się szkolić na maszynistę a zmuszeni są do podpisywania lojalek. Na początku wszystko pięknie kolorowo, opowiadane bajki a rzeczywistość jest diametralnie inna. A przede wszystkim zarobki poniżej minimalnej krajowej. Do tego jeden wielki bajzel we wszystkim

anonim
Inne

(usunięte przez administratora)

NieRozumiejącyNic
Pracownik
 Pytanie

Zgłoś do przełożonego, po co tutaj o tym pisać?

Adam
Pracownik
 Pytanie

Dostał ktoś odpowiedź na LICENCJE maszynisty w rekrutacjach wewnętrznych firmy? Rozmowy miały być w lutym br.

QW
Inne

Czemu od razu tak definitywnie stwierdzasz? Oczywiście widzę, że luty już minął, ale to nie dają żadnych informacji, że się opóźnią…? A kiedyś jak było z ta licencją?

1
Adam
Kandydat
@QW

Zero odzewu, brak informacji a to już kilka dni po lutym także no:)

Pan
Kandydat
@Adam

Niech zrobią ogólną a nie tylko wewnętrzną! Czekamy na to już tak długo.

Qq
Kandydat
@Pan

Była rekrutacja ogólna na początku roku

Lako
Były pracownik
@Adam

Tak już dzwonili gdzieś około 15 lutego

Iccc
Pracownik
@Qq

Jest kolejna rekrutacja na licencję młodzi masowo uciekają to szukają

Pan
Kandydat
 Pytanie
@Iccc

Dlaczego uciekają? Czyli nie warto iść?

Kolejarz
Pracownik

Uważam, że każdy kto szanuje siebie powinien omijać tą firmę z daleka. Łamanie praw pracowniczych, nieudolność to chleb powszedni. Przymuszanie do wykonywania obowiązków poza wymaganiami i narażanie się na odpowiedzialność prawną a jeżeli nie to liczne problemy w pracy. Zapomnijcie o wolnych weekendach i urlopie w wakacje. I nie, nikt tego nie doceni.

HornyToaf
Użytkownicy czekają na odpowiedź 20 dni.
Kandydat
 Pytanie

Jak wygląda rekrutacja na stanowisko Dyspozytor Drużyn Trakcyjnych. Jakie pytania mogą paść na rozmowie kwalifikacyjnej?

Sfrustrowany
Inne

Pkp to (usunięte przez administratora). Nawet założenie konta czy odzyskanie hasła na tej stronie graniczy z cudem. Wstyd ze w 21 wieku ich dział informatyczny robi takie partactwo

Jarek
Kandydat
 Pytanie

Cześć. Ile mniej więcej czeka się na badania po przyjęciu na świadectwo?

Art
Pracownik
@Jarek

Mam pytanie do Ciebie gdzie bedziesz robił szkolenie na swiadectwo u jakiego pracodawcy jak mozna wiedziec, a w odpowiedzi na twoje pytanie to nie wiem ile sie czeka na badania.

Jarek
Pracownik

Jak w Warszawie to około 2 tygodni do miesiąca. Tak było w tamtym roku. Do rozpoczęcia świadectwa wszyscy na spokojnie zdążą.

Art
Pracownik

Sluchaj a moze wiesz gdzie w jakiej spółce ma sie zaczac szkolenie na świadectwo czy juz moze gdzies trwa. Jestem z lubelskiego. Byłbym wdzieczny za odpowiedz

Jarek
Inne
@Art

Od początku roku praktycznie w każdej spolce byl nabor

Camilla 43
Inne

Nie polecam .Omijać .Nie rzetelność ,walczę o połowę zwrotu należności za nie wykorzystany przejazd i bez szans .

3
Icccicc
Użytkownicy czekają na odpowiedź 27 dni.
Pracownik
 Pytanie

Jest tu jakaś osoba co rezygnowała z dalszego szkolenia będąc na jazdach pod nadzorem ?

User Deleted :>
Inne

Pociąg notorycznie się spóźnia i owe spóźnienia sięgają nawet do 40 minut. Wielokrotne awarie i "przepraszanie" za spóźnienia gdy ludzie nie mają potem czasu aby przesiąść się do innego pociągu, miejsca na bilecie nie pokrywają się z miejscami w wagonach i brak klimatyzacji powoduje, że wszędzie panuje duchota...

4
Gumofilce Karate
Pracownik
 Pytanie
@User Deleted :>

Rozumiem że powoduje to dyskomfort w wykonywaniu obowiązków służbowych. Jesteś konduktorem czy kierownikiem pociągu?

Kandydat
Inne

Niestety nie polecam, czekam już kilka tygodni na obiecaną informację zwrotną odnośnie pracy i nawet po przypomnieniu się nie dostałem żadnej odpowiedzi zwrotnej. Szkoda czasu.

Kandydatka
Kandydat
 Pytanie

Cześć Wam, A jak wygląda rekrutacja na stanowiska w HR do Centrali? Ja mam doświadczenie w HR w branży kolejowej i technicznej. Aplikowałam na ofertę, ale nigdy nikt się do mnie nie odezwał. Rozumiem, może inny kandydat był lepszy - tzn jego CV. Nie dostałam jednak nigdy z erecruitera informacji, że moje CV ktoś otworzył. Z innych firm zwykle przychodzi takie info. Nie dostałam też informacji o zakończeniu rekrutacji. Czy ktoś był na rozmowie do centrali?

Tutti
Kandydat
@Kandydatka

No tak to wyglada. Wszystko ok, tylko nie sa zainteresowani. Trzebe probowac w kolenych rekrutacjach.

Kandydatka
Kandydat
@Tutti

Czyli nie ma po co aplikować. Brak zainteresowania i co gorsza żadnej informacji zwrotnej. Jak za (usunięte przez administratora)

HQ
Inne

Powrót do przeszłości? :D ale czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Twojego cv nikt nigdy nie otworzył? Bo jeśli tak to na jakiej podstawie mogliby nie być zainteresowani zatrudnieniem? ktoś taki argument podał i teraz nie wiem co myśleć. Tam można się w ogóle skontaktować bezpośrednio?

Kandydatka
Kandydat
@HQ

Trudno powiedzieć jakie są tam kryteria oceny i czy można się z firmą skontaktować. Mail potwierdzający złożenie CV nie zawiera numeru telefonu. Ale tak jest w przypadku większości tego typu maili. Ogłoszenie rekrutacyjne też nie zawiera kontaktu dla kandydatów, którzy mają pytania. Dzisiaj już firmy różnie to organizują. Wielu rekruterów podaje numer dla zainteresowanych. Po przesłaniu zgłoszenia dostaje się informację z pracuj.pl, kiedy CV zostaje przeczytane. Że ktoś "otworzył list". Taka informacja nie przychodzi jeśli firma korzysta z wewnętrznego formularza zgłoszeniowego, innego niż ten, który udostępnił pracuj.pl. PKP Intercity nie ma innego formularza. Stąd wniosek że nikt nie otworzył CV.

Kasia
Kandydat
@Kandydatka

Ja też wysyłałam swoje CV kilka razy. Na oferty w hr. Już nie wysyłam. Nikt do mnie nigdy nie zadzwonił ani nie napisał. Nic poza zwrotką z E- recrutera że CV złożone.

1
S.A.
Były pracownik
@HQ

To spółka akcyjna. Kryteria wyboru są wewnątrz stabilne. Dział rekrutacji też stabilny od lat

kustonaj
Pracownik
@Kandydatka

Nie do końca - ja aplikowałem 4 razy kiedy był nabór na stanowisko które mnie interesowało. 3 razy bez odzewu - jak u Ciebie, za 4 się odezwali, przeszedłem rekrutację i pracuję :)

Kandydatka
Kandydat
@kustonaj

Czyli na odzew trzeba czekać 2 lata lub więcej. Tak liczę biorąc pod uwagę średnią częstotliwość ofert. Kiepsko.

kustonaj
Pracownik
@Kandydatka

Ja dostałem pracę 6 lat po pierwszym podejściu z aplikacją...

Mery
Inne
@kustonaj

Jak to możliwe? i powiedz jeszcze ze przyjąłeś te posadę… generalnie jeśli to faktycznie prawda to w jaki sposób warunki zatrudnienia mogły się zmienić na tym stanowisku tak w ogóle po takim odstępie czasu?

DP
Inne

A co się dzieje wtedy z innymi, którzy aplikowali? jeśli nawet ktoś został wybrany a znowu będą prowadzone nabory to jest szansa, że się odezwa to wcześniejszych kandydatów? Czy jednak trzeba ponownie aplikować? trzymają zgłoszenia do jakiegoś określonego czasu?

agnieszka
Inne

tragedia. aplikacja - nie działa. strona - przeciążona. probowanie kupić bilety na tej stronie to jest przebłysk czasu (usunięte przez administratora). to jest dokładne odzwierciedlenie tego jak działa polska - może zadziała a może nie. tragedia. probuje kupić bilet od 2 godzin: strona nie dzila, aplikacja nie dzila. WQ innym kraju zajmuje to 5 minut. (usunięte przez administratora)

2

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 714.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 253, z czego 39 to opinie pozytywne, 84 to opinie negatywne, a 130 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?

    Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii