Opinie o PKP Intercity S.A.
Chciałbym się podzielić moją opinią po ponad pół rocznym stażu pracy jako konduktor. Na początku dodam, że na start nie warto się w tej firmie poświęcać. Bez sensu godzić się na dodatkowe jazdy, brać ciężkie służby czy być potulnym misiem dla przełożonych. Najlepiej od razu pokazać że się za przeproszeniem ma wyje8ane i chce pracować w spokoju. W przeciwnym razie zobaczą że ci zależy i będą traktować cię jak szm@tę. Pozytywy tej pracy to przeważnie fajni koledzy i koleżanki, ciekawe trasy i mało stresujący charakter pracy (o ile nie dajesz sobie wejść na głowę podróżnym i nie jesteś kierownikiem pociągu). Zarobki także nie są złe bo na start to lekko 5500/6000zł na rękę. Z minusów to ciężkie godziny pracy (sporo nocek), mundur nie jest najwygodniejszy (bo materiał sztuczny) i czasem jak trafi się stary skład to bywają problemy z ogrzewaniem czy klimatyzacją albo nawet i nie zamykającymi się drzwiami (pracownicy wiedzą jak kierownik jest wtedy o8stany). Praca nie jest zła ale wtedy kiedy masz na wszystko wywalone (w granicach rozsądku). Wtedy czas leci szybko i jest ok.
„Fajne koleżanki i koledzy” - szczerze cieszę się, że chociaż Ty takich ludzi miałeś dookoła siebie. U mnie na zakładzie była ich zaledwie garstka… Co do pokazywania, że masz „wyje8ane” lub niepozwalania wejść sobie na głowę kierownictwu, czy też podróżnym … nie odbieraj tego jako ataku jednak po pół roku niewiele jeszcze widziałeś, poczekaj na okres wakacyjny i wtedy spróbuj się wypowiedzieć co o tym sądzisz. Jestem bardzo ciekawy czy coś zmieniło się w traktowaniu ludzi po tym jak swoją przygodę z PKP zakończyłem. Co do pieniędzy, racja. Wypłata jest w porządku, bierzmy jednak pod uwagę brak wolnych weekendów, pracę na wyrywki w dzień i w nocy, pracę w święta ustawowo wolne od pracy oraz obligatoryjne „bycie do dyspozycji” nawet przebywając na urlopie lub długo wyczekiwanym dniu wolnym … Niewygodny mundur, traktowanie przez podróżnych (choć odnoszę wrażenie, że pracownicy usług ogólnie są traktowani coraz gorzej, bez względu na firmę) i ciągły stres. Jeśli tak jak mówisz, pokazujesz pracodawcy, że masz „wyje8ane” i niczym za bardzo się nie przejmujesz (nie wiem, może nie chodzisz na kontrole biletów, wozisz ludzi bez płacenia albo gdy ktoś zgłasza awarię klimy czy ogrzewania nie reagujesz wcale, nie wiem) to zbyt długo w spółce nie zabawisz. Z moich obserwacji wynika, że przy jakichkolwiek redukcjach czy przedłużeniach żegnani są ludzie 1 - potrafiący i chcący walczyć o swoje, nie bojący się mówić o nonsensach kolejowego systemu, ambitni i nie pozwalający przekraczać swoich granic, czyli dla pracodawcy problemowi, 2 - totalne obiboki, albo wiecznie chorzy. Jeśli pracownik częściej przebywa na L4 niż w zakładzie to firma mega szybko się z nim pożegna, nawet przed zakończeniem umowy, 3 - ludzie, którzy po prostu nie wykonują pracy i zamiast wypełniać obowiązki i sprawdzać bilety wolą siedzieć w przedziale na plotach. O ile nie nawiążą wartościowych relacji z „górą” to satonara i na koniec 4 - ci którzy nie dopasowali się do przestarzałego kolejowego systemu, zbyt ambitni lub zwyczajnie nie odnajdujący się w kolejowych realiach. Mam nadzieję, że idzie Ci dobrze i jesteś zadowolony z tej pracy. Ja nie byłem, ani z pracy ani ze sposobu traktowania mnie, dlatego z firmą się rozstałem. Pozdrawiam :)
A czy mozesz powiedziec gdzie tak było tzn jakie gniazdo czy w-wa czy wrocłąw czy kat?
komunistyczna firma
na jakie dodatki do podstawowej pensji może liczyć konduktor ?
Chciałabym się zapytać...czemu w okresie zimowym w pociągach jest jak w lodówce???
Sory taki mamy klimat a po drugie zielony ład i trzeba prąd oszczędzać . Proszę sobie grubą kurtkę ubrać
Rozmowa była tak właściwie podzielona na cztery części: 1. Weryfikacja języka angielskiego a) przeczytanie wyświetlonego komunikatu w języku angielskim; b) przetłumaczenie dwóch podanych zdań na język angielski; c) przetłumaczenie na polski dwóch przeczytanych przez rekrutera zdań w języku angielskim. Poziom to rzeczywiście okolice poziomu A2. 2. Pytania do kandydata 3. Mały test matematyczny a) obliczanie procentu z danej liczby; b) obliczanie ułamka zwykłego z danej liczby. 4. Scenka z trudnym pasażerem w pociągu, która miała sprawdzić naszą umiejętność asertywności, zaradności i znajomości procedur. Następnie kilka pytań organizacyjnych od naczelnika sekcji (nasza dyspozycyjność, pytania o nadgodziny, pracę w różnych porach doby itd.).
1. Dlaczego akurat PKP Intercity; 2. Co wiemy o PKP Intercity; 3. Co nam się podoba w zawodzie konduktora i dlaczego chcemy w nim pracować; 4. Dlaczego nie inni przewoźnicy; 5. Jakie są nasze mocne strony; 6. Z jakimi ludźmi lubimy i z jakimi nie lubimy pracować; 7. Jak radziliśmy sobie z ewentualnymi trudnymi sytuacjami w poprzednich miejscach pracy.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Pkp dalej jest opóźnione jak kiedyś a aplikacja ma masę błędów. Kupując bilet na dwie trasy nie mogę już wyrac sobie miejsca ze schematu. Ktoś kto układa aplikacje nie zerkną nawet czy jest ona dopracowana . Ostatnio jeżdżę raz w miesiącu na lotnisko -zawsze są opoznienia
Bardzo nie polecam kolei polskich a mimo to niestety muszę nimi jeździć, internet jest tragiczny. Wi-Fi działa w zaledwie 10% a szkoda bo przydałoby się kiedy stoimy w losowym miejscu, ponieważ „czekamy aż inny pociąg pojedzie”. Tak naprawdę to częściej mogę policzyć gdy pociąg się spóźniał (jak na przykład w tym momencie) niż gdy był na czas, bo tego może było dosłownie 4 razy a przez ostatnie 2 lata przejechałem łącznie 60 razy. (Zawsze jeżdżąc pendolino z nadzieją że w końcu mi się uda)
Pracuje tutaj w obsłudze technicznej składów. Prscs fajna ale najwiekszy minus to starzy kolejarze. Na nas młodych ciągle wrzeszczą straszą itp. Pracowałem w wielu firmach i zawsze byliśmy jedną zmianą jedną ekipą i jeden za drugim stawał. Tutaj -zapomnij. Stary kolejarz jeden z drugim będzie Cie straszył raportem jak coś źle zrobisz. Nieważne że robicie w jednej zmianie. Ciągle wyśmiewiska ciągle gadanie typu kolej Ci życie uratowała. Namiętnie też wsylugują się młodymi. Starzy siedzą a Ty młody rób. Nie ma wsparcia że jeden na wszystkich wszyscy za jednego. Wilekorotbie starzy podnoszą na młodych głos a i młodzi na wyższym stanowisku potrafią krzyczeć. Kapitqlistyczby wyzysk gdzie młody robi a stary siedzi.Pozatym praca fajna zarobki nienajgorsze.
Nagraj lub/i pozapisuj sobie przykre sytuacje, które się wydarzyły w stosunku do Ciebie- imiona data, czas... Gdy już to zrobisz, to najpierw delikatnie powiedz tym bencwałom, którzy nad tobą się "znęcają", że tak nie powinno się robić, że to jest (usunięte przez administratora) ( 943 § 2 k.p.) lub/i niesławienie (art. 212), i mogą mieć bardzo poważne konsekwencje z tego powodu, i jeżeli tak dalej będzie, to spotkacie się w sądzie ( kara grzywny, kara ograniczenia wolności albo kara pozbawienia wolności do 2 lat), do tego sobie jeszcze zażyczysz odszkodowanie, za straty moralne i cierpienie psychiczne jakie poniosłeś...itd. itp.
Najbardziej raportami straszą ci co włażą w (usunięte przez administratora) naczelnikom i kierownictwu lub mistrzom :)
Cześć, czy ktoś z Was jest już po rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko maszynisty w Lublinie lub Łodzi? Jeśli tak, to odezwali się jeszcze potem? Ogłoszenie było do 15.12.24
Brak słów,pociąg ze Szczecina do Warszawy opóźniony 2h,ludzie zamarznięci na peronie,zero informacji,mało tego pociąg nie ma ogrzewania i prądu w gniazdkach,wstyd,każdy z pasażerów pisze skargę i żąda oddania pieniędzy za dzisiejszy przejazd
Naucz się czytać ze zrozumieniem, a później komentuj baranie
To co ta spółka wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie. O co nie zapytasz kanara nic nie wie. Już dawno całe te intercity powinni puścić z torbami
Może jak powstanie więcej spółek i więcej (usunięte przez administratora)będzie chapac z PKP to będzie jeszcze lepiej. Żart taki oczywiście. Trzeci świat, koleje jak w bangladeszu tylko zimniej. Kolobrzeg- Toruń 6 godzin i to jeszcze nie wszystko.
Za każdym razem gdzie bym nie jechała z rodzina zawsze wybieramy przewoźnika IC Pociąg IC 73104 MEHOFFER 12.01.2025 na caly pociąg 1 toaleta która jest zatkana nie ma możliwości skorzystania jak wytłumaczyć dxiecki że musi ponad 6 godzin wytrzymać bez skożystania z toalety dorosłemu człowiekowi jest ciężko wytrzymać tyle godzin a co dopiero dziecku i to będzie chyba ostatni raz gdzie skożystaliśmy z IC NIE WYOBRAŻALNE ABY BYŁO TAKIE COß
Pociąg stanął nagle i stał 20 min potem jak ruszył jechał 15km na godzinę zazwczyczaj pociągiem trasę skierniewice żyrardów pokonuje w tępię 15min tym razem 1h 20 min racja że nie zawsze tak było ale tym razem było bardzo słabo
Bardzo chciałabym podziękować za przemiłą obsługę kasjerów o nr konta 76096. Widać, że pracuje tu z pasji i z miłości. Pozdrawiam
Zgadzam się z wieloma ale nie ze wszystkimi elementami. (usunięte przez administratora)jest również w centrali. Teraz jak wrócili pracownicy ktorzy opracowali tu 20 lat temu szczególnie pam Wojcoech P. którego mijam co jakiś czas na korytarzu próbuję załatwiać swoje prywatne sprawy w Państwowe firmie. Koledzy w kolorach są na topie. Chamstwo i brak pewności siebie wywołują nieprzyjemna atmosferę. Zmiany wprowadzane są dla samych zmian bez większych refleksji i to mnie najbardziej boli bonoracuje tu już 8 lat i widziałam wszystkie dobre zmiany. Było trochę sztywno teraz jest do kitu. Szykuje się do odejścia bo nie wytrzymuje atmosfery. Ostatnio byłam w biurze gdzie dyrektorka z łka nie potrafi się prawidłowo wypowiedzieć a jej Zastępca został kilka lat temu usunięty z niższego stanowiska bo nie dawal sobie rady. Mariusz M. ma całkowite trudności z płynna mowa więc jak tam z myslalni u niego to już trudno mowiedzoec całkowicie. Jesli potrafisz sciemniac i jesteś bystra albo bystry i odpowiada Ci to to dobra poczekalnia ale ryzyko jestvtakie że staniesz się jak oni
Ciężko tu znaleźć dobre strony. Kontrolerzy biletów nie są zbyt mili czy życzliwi, na szczęście zdążają się wyjątki. Jeśli chodzi o kuchnie drogo ale chociaż smacznie. Przewoźnik w mojej opinii najgorszy. Ceny zawsze najwyższe za przejazd a opóźnienia są na tyle normą, że przed każdym pociągiem warto brać 10-minutową poprawkę. Jeśli musisz to wziąć ale jak masz wybór warto wybrać innego przewoźnika.
Czy kontaktowało się już z kimś PKP IC odnośnie aplikacji na maszyniste stażyste z wyorbieniem licencji i swiadectwa w oddziale wrocław które było do 15.12.2024
16.55 Szczecin Suwalki Pociag IC8108 Podlasiak pelen wagon ludzie Bez rezerwacji miejsca siedza na podlodze ,niby klimatyzowany a niema czym oddychac.a gdzie Konduktor?
Kiedy nie jechałabym intecity zawsze są opóźnienia i to nie mówię o 10min a o godzinie jak nie więcej. Nie wszystkie pociągi czekaj na spóźnionych pasażerów przez co z niektórych miejscowości trudno się wydostać. I nie rozumiem dlaczego w pociągach zostały zmienione toalety na wszystkie automatyczne bez klamek mam klaustrofobię i nie jestem wstanę wejść do takiego wc. A przy takich opóźnieniach i takich wc nie da się jeździć
PKP icc. Najgorsze policzenie jakie można. Pociąg "Sudety". Zawsze się psuję.
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 809.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 295, z czego 44 to opinie pozytywne, 104 to opinie negatywne, a 147 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 20 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.