Opinie o PKP Intercity S.A.
Witam. Mi odpisali 25 - go ze za słabo napisałem test. Zapewne szukają "perełek" ha ha ha. Wszystkim którzy przeszli dalej polecam dokładną lekturę niniejszego forum co ta firma potrafi robić z kandydatami (np po kilku miesiącach od pozytywnej weryfikacji stwierdzić że jednak nie). Pozdrawiam i życzę powodzenia
To skoro ty przestudiowałeś to forum i wiesz jak traktują kandydatów to czemu zdecydowałeś się kolejny raz aplikować? Innych chcesz zniechęcić a sam cały czas próbujesz. Chłopie czas się wziąć do roboty i trochę pouczyć a nie wylewać swoje żale na forum. Dziwisz się że chcą same perełki? Bo ja nie. Jeśli mają więcej chętnych niż miejsc na kursie to chcą wybrać tych najlepszych to chyba logiczne. Dla twojego dobra radze Ci wziąć się za naukę a nie obwiniać innych za swoje lenistwo. Wybrałeś poważny i odpowiedzialny zawód więc czas się zacząć tak zachowywać to jest dorosłe życie a nie podstawówka. Pozdrawiam
Nie "chcę aplikować" tylko muszę. Niestety w tym kraju nie da się zrobić pozwolenia kierowania pociągiem "na miescie" tylko trzeba się prosić w IC, KM, SKM itp. Bez tego już dawno byłbym pełnoprawnym maszynistą. Co do testu to masz rację - specjalnie się nie przykładałem do nauki ale też nie jest tak że nic nie wiedziałem. Jeśli chodzi o perełki to ok - na tą chwilę mogą sobie wybierać (chociaż też nie do końca bo w niektórych rejonach musieli robić dodatkowe nabory z pow braku chętnych). Poczekaj kilka lat, będą się prosić sami o ludzi bo jest coraz mniejsze zainteresowanie tym zawodem, szczególnie w dużych miastach. Za swoje lenistwo nikogo nie obwiniam, poza sobą i tą patologiczną sytuacją że szkoleniami. Prawo jazdy możesz zdawać i 50 razy, tu też tak będzie, pytanie kiedy. A na koniec reklama - ludzie pracujcie w tej cudownej firmie. Jak nie jesteście z układu to będziecie obrabiać 3 plan (jazda połączona z manewrami). Rzepiny itd są dla wybranych i związkowców ale zapewne się mylę i Szanowny kolega plecak zaraz mnie tu zaszczeka jak to jest dobrze. Tak jest nie tylko w IC ale i w KM, Cargo, wszędzie. P. S. Ja do tej pracy chce iść z miłości do pociągów a nie dla pieniędzy. + - 4 tysie to zarobisz w co drugiej hurtowni budowlanej. Praca może mniej prestiżową ale odpowiedzialność 100x mniejsza. Zrozumiesz to jak coś odp...dolisz czego Ci absolutnie nie życzę. Pozdrawiam
Pomijając cały wywód żalu- nie licz, że za parę lat "obudzą się z ręką w nocniku". Miało tak już być ale zaczęto robić od kilku lat dużo edycji na licencję prywatnie. Dla IC jest praktycznie coraz lepiej- kiedyś musieli sami organizować (obecnie czasem robią dla pracowników), aktualnie robią nabór i zgłasza się masa osób z licencją opłaconą z własnej kieszeni (mało osób zgłosiło się tylko do sekcji z białogardu lub szczecina, nie pamiętam już). Praktycznie na jedno miejsce jest przeciętnie po kilkunastu kandydatów. A dla większości kandydatów ważne jest, że zrobią świadectwo w 2 lata maks i gdy będą chcieli to pójdą do niemal dowolnego wybranego przewoźnika lub zostaną w IC. Tobie pozostaje nabyć wiedzę na następny nabór lub iść gdzie indziej- tutaj będziesz pisał i tylko coraz bardziej się wkurzał na wszystko i wszystkich z wyjątkiem wyniku swojego testu. Reguły były jasne od początku.
Roko - ja na nic nie liczę. Co ma być to będzie. Znam życie i realia , dlatego tak napisałem. Za jakiś czas okaże się kto miał rację. Jeśli nie pamiętasz to przypominam że kiedyś zostać maszynista było ciężko, teraz praktycznie każda spółka robi kursy (nawet WKD :)) tylko pandemia wszystko wyhamowała. Pomyśl tylko ilu ludzi będzie potrzebnych do obsługi pociągów obsługujących CPL - na moje oko ok 100 poc/24h czyli ok 400 maszynistów. Nie wspominam o tym że ruch cargo rośnie z roku na rok - np. DB już opanowało małaszewicze i są tam niekwestionowanym liderem. Myślę że to kwestia czasu jak sami zaczną robić kursy. Podsumowując: myślę że jeszcze sobie pojeżdżę ciuchajką :). Może niekoniecznie w IC ale to już nie ma większego znaczenia. Na koniec sprostuję trochę twoje info "że zrobią świadectwo w 2 lata maks i gdy będą chcieli to pójdą do niemal dowolnego wybranego przewoźnika lub zostaną w IC" - tak ale po opracowaniu tzw. lojalki która to różni się ceną i długością stażu w zależności od spółki. Przeważnie jest to okres ok 2-3 lat. Jeśli jesteśmy przy zmianie pracodawcy - pamiętaj że spółki tego bardzo nie lubią i często wystawiają tzw wilczy bilet osobom które chcą odejść. Kończy się to tak że zostajesz gdzie byłeś i zaczynają się schody - układanie służb po których np nie masz czym wrócić do domu, praca w święta, sylwestra etc. Jak mi nie wierzysz popytaj starych mechaników czy to prawda. Pozdrawiam l
Nie musze sie nikogo o nic pytac- jezdze od lat. W sekcji w ktorej jest ponad pelne zatrudnienie z powodu planu zwiekszenia planu przewozowego. W tym toku wydano juz ponad 100 licencji wiec ludzi jest tlum, stad tez progi kwalifikacyjne. Z tego tez powodu mimo wszystko sa kolejne nabory ale jakies standardy trzeba spelniac, ktore i tak zostaly w tym roku obnizone zeby nie zwiekszac ilosci spotkan na egzaminy poprawkowe. Ty nie spelniles nawet takich i tyle w temacie. W km beda szukac niebawem a biora kazdego kto podpisze lojalke, moze masz blisko.
Lepiej na kierownika lub konduktora. Siedza w przedziale, kawka, telefon , you tube , przejsc sie czasem po (usunięte przez administratora) mgła, przejazdy, prokurator na karku , maszynista za wszystko odpowiada, a zarabia pare stów więcej, nie warto.
Wallu masz 100% racji - jeśli ktoś "idzie" na kolej do pracy a nie z pasji to tak powinien zrobić. Ja , jak już pisałem wcześniej jestem z tych drugich czyli pasjonatów. Czekam aż będzie łatwiej się dostać a że będzie jestem prawie pewien, pytanie kiedy. Na chwilę obecną sonduję możliwość zrobienia świadectwa w KM. Jeśli ktoś coś wie prośba o info.
Dzień dobry. Czy ktoś otrzymał już telefon z rekrutacji na konduktora w Gdyni?
Witam. Czy miał ktoś telefon w sprawie rekrutacji na konduktora oddział Katowice. Pozdrawiam
Witam wszystkich, jestem po egzaminie na licencje maszynisty, ale nie zdążyłem trafić na nabór w kwietniu na świadectwo bo miałem dopiero test w maju. Na razie na PKP IC cisza i nie wiadomo kiedy następny nabór, może z was Panowie wie ktoś kiedy czekać następnego naboru na szkolenie na świadectwo maszynisty? Będę bardzo wdzięczny za chociaż jakąś odpowiedź.
Pewnie kolejny w przyszłym roku o podobnej porze jak teraz był, na wiosnę. Nigdy nie widziałem więcej niż raz, chyba ze ktoś inny wie więcej
Daj spokój, to świadectwo dopiero miało testy wiedzy i psychotesty, nie było jeszcze rozmowy kwalifikacyjnej i badań, nie wiadomo kiedy się to zacznie a co dopiero mówić o tym czy i kiedy kolejny nabór. Może przyszły rok, a może nie? Wróżenie z fusów.
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Dzień dobry. Czy ktoś otrzymał już telefon z rekrutacji na konduktora w Gdyni? Pozdrawiam.
Miałem telefon z informacja o pozytywnym wyniku testu, w tym tygodniu mam rozmowę psychologiczna czy ktoś orientuje sie jak to wygląda ? potem prawdopodobnie rozmowa kwalifikacyjna :)
24.05 dostałem pozytywną odpowiedź z zaproszeniem na rozmowę z psychlogiem. Coś słyszałem, że będą testy. Po tym rozmowa. Ciekawe kiedy badania lekarskie??
Ja już jestem po teście psychologicznym. Sam test nic wielkiego, pytania typu czy często bywasz smutny, czy lubisz ryzyko itp. nic poza tym. Rozmowy z psychologiem jako takiej nie ma, Pani psycholog informuje tylko jak wypełnić test i wszystko. Pytań jest ok 200 ale idzie to naprawdę szybko, na wszystko jest ok 1,5/h ale całość zamyka się w 30-40 minutach. Pozdrawiam
Też już miałem tą rozmowę i tak jak napisałeś szybkie 30min bez stresu ;) rozmowa chyba będzie najbardziej wymagającą i dopiero po 7 czerwca
Tragedia jeżdżę co tydzień w piątek i niedziele trasa Wrocław-rzeszow. Od 3 tygodni cały czas pociąg ma opóźnienie
Zaczęli odpisywać dziś o 14 dostałem email
Podziękowali, wynik testu nie pozwolił im na zaproszenie mnie na rozmowę, napisali ze w przyszłości nie wykluczają współpracy i żeby się starać następnym razem
Witam, odezwali sie do kogoś po teście na świadectwo maszynisty?
Miałem test w piątek 7.05.2021. Nie miałem jeszcze żadnej odpowiedzi. Wiem, że test mam zaliczony pozytywnie. Mamy czekać do dwóch tygodni. Myślę, że pomogłem. Pozdrawiam
Witam, miałem test 07.05.21. Wiem, że test mam zaliczony pozytywnie. Trzeba czekać dwa tygodnie na rozmowę. Pozdrawiam, myślę że pomogłem.
witam, mam rozmowę za tydzień. Czy mógłbyś nakreślić zakres pytań jakie były na teście. Czekam ponad rok na rozmowę- to co było na licencji trochę wyparowało - niestety inną pracę trzeba było podjąć. pozdrawiam
Test wiedzy oczywiście z Ir-1, Ie-1 przede wszystkim, radiostop, instr. maszynisty, prędkości, wyjazdy z posterunków przy określonych sygnałach itp.
Młode to nic nie potrafio tera ,chciałyby zarabiać bilony ,a na placu tylko siano się turla jak na westernach
Najpierw trzeba swoje przy wędlinach odbębnić, potem jazda na tirach a następnie 10 lat za pomocnika... Dopiero po szkole życia można myśleć o planie 100
Witam wszystkich. Ja składałem papiery na świadectwo maszynisty do Terespola. Test pisałem w Warszawie 4.05 , wyników na razie nie ma. Podobno mają się kontaktować w ciągu 7 - 10 dni, z jednymi telefonicznie, drugimi mailowo(pewnie tymi którzy nie zdali). Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i życzę powodzenia powodzenia w naborze i badaniach lekarskich
To info mam od Pani rekruterki. Znając życie to będzie o wiele później bo w tej firmie niestety wszystko się przeciąga. Obym się mylił.
Jakie zarobki jako referendarz? Jakiej grupy można się spodziewać?
Jak to jest ,że starzy pracownicy nie mogą dorobić , bo nie dajecie służb w nadgodzinach, a przyjmujecie po raz kolejny nowych ? Przecież to absurd :/
Cześć, poważnie myślę o tym aby kandydować na stanowisko konduktora w Warszawie. Czy możesz opowiedzieć jak wyglądają warunki pracy? Atmosfera, godziny pracy, możliwość awansu, i realne wynagrodzenie na rękę czyli z nadgodzinami jeżeli są i jakieś premie?
Cześć, poważnie myślę o kandydowaniu na stanowisko konduktora w Warszawie. Czy możesz powiedzieć jak realnie wygląda ta praca? Jaka atmosfera, możliwości awansu/rozwoju, godziny pracy i wynagrodzenie z nadgodzinami czy premiami ?
Witam, gdzie odbywają się szkolenia na konduktora
Dzwonili do kogoś odnośnie szkolenia na świadectwo maszynisty ?
Az tak malo, zeby nie utworzyć grupy? Trochę kiepsko chyba, ze zbyt malo zeby ludzi odrzucić na testach.
5k , ale jeździsz po całej PL . Oczywiście pociągiem bo auta służbowego nie dostaniesz . Najtańsze hostele jako nocleg , świątek piątek czy niedziela ale musisz odebrać skład jak trzeba . Dostępność 24h na dobę.
Ja dostalem wczoraj odpowiedz na maszyniste. Miejsce pracy czewa, tez ktos skladal w to miejsce??
Kolega dostal telefon na Wawke a Ja na Poznań dzisiaj dzwonili odnośnie rozmowy rekrutacyjnej teścik plus dalsze działania
Czy otrzymał już ktoś odpowiedź z rekrutacji 15.04 / 19.04 do drużyn konduktorskich? Warszawa Łódź Katowice
Odezwali się do kogoś po rozmowie rekrutacyjnej w Katowicach?
Bardzo dobra miła obsługa
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 729.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 259, z czego 38 to opinie pozytywne, 86 to opinie negatywne, a 135 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.