Opinie o PKP Intercity S.A.
8/8/2021 trasa Świnoujscie- Warszawa IC81106. (usunięte przez administratora)!!!pełno ludzi bez masek... Ludziska siadają gdzie chcą nie przestrzegają zarezerwowanych siedzeń . Trzeba się targować o swoje siedzenie. Dlaczego płace za zarezerwowane siedzenie jeżeli jest zajęte? Dlaczego przy sprawdzaniu biletu nie ma kontroli???
Jestem maszynistą jednej ze spółek.Nigdy nie pracowałem w przewozach pasażerskich, jedyne jazdy to tylko z Tatą jak pracował jeszcze na Olszynce.Udalo mi się załatwić pełną kategorię B w świadectwie i stąd moje pytanie.Czy nie będzie żadnych problemów abym mógł teraz prowadzić pociągi pasażerskie ?
Witam, ktoś w ostatnim czasie próbował zostać maszynista w icc po szkole średniej? Są jakieś realne szanse ?
Widzę, że niektórzy tu piszą i jakimś drugim etapie rekrutacji na stanowisko konduktora... Ja po pierwszej rozmowie dostałem telefon z zaproszeniem na badania. Badania ok i jakiś czas temu dostałem maila z zaproszeniem na spotkanie organizacyjne i podpisywanie umów. Nikt o żadnym drugim etapie nie wspominał.
Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.
Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Brak feedbacku po niezaliczonej rozmowie rekrutacyjnej. Podobno "coś źle się powiedziało" i już skreślają daną osobę na przyszłych rekrutacjach. WSTYD, że tak traktujecie kandydatów!
Jeżeli zależy Ci na pracy w PKP Intercity to nie możesz zrażać się pojedynczymi niepowodzeniami. Trzeba wyciągnąć wnioski z porażki i próbować dalej, do skutku. Decyzja powinna być przemyślana.
Ja też próbuje dalej. Domyślam się co mogło Pójść nie tak i staram się to szlifować aby nasteonym razem poszło pomyślnie
Serio? Szanuj się i nie płaszcz przed tą firma bo oni to uwielbiają. Są lepsze miejsca do pracy i rozwoju, w których nawet pojawiają się podwyżki a nie jak tu tylko patrzą gdzie pracownikowi zabrać.
Witam, dostalam pracę w PKP Intercity ale planowałam iść na studia zaoczne od tego roku. Czy ma to wpływ na pracę? Czy kadry przyczepiają się do takich osób? Startuję na stanowisko konduktorki, dlatego pytam! Pozdrawiam!
Polecam od razu powiadomić odpowiednich "wszystkich świętych". Kwestia dogadania się, nie powinno być problemu. Pamiętaj, że każdy kij ma dwa końce. "My Ci daliśmy a ty odrób w polu" Powodzenia.
Zapisz się do związków, szybko ogarną Ci takie sprawy. Ja dopiero co się zatrudniłam i już dostałam urlop w wakacje gdy inni pracownicy mogli o tym pomarzyć. Studiuję zaocznie i mam 2 weekendy zawsze wolne w miesiącu (poza wakacjami)
Totalne (usunięte przez administratora) Płaci się kary za ich błędy . Pociągi widmo ( brak nr pociągu z biletu na tablicy rozkładu odjazdów ) ale będą Ci wmawiać że to i tak Twoja wina bo się weszło do pociagu gdzie chociaż trasa i godzina przyjazdu sie zgadzała . Informacje które nadają przez ten brzęczący pipidówek nie słychać przez remonty - ale to i tak Twoja wina..... ZERO ZROZUMIENIA ZWYKŁE (usunięte przez administratora) i wyłyudzanie pieniędzy - NIE POLECAM
Witam chcialem zapytać o godziny pracy po 8 godz czy po 12 pracuje się w kato jako mechanik
Wiadomo co wkoncu z podwyzkami, cos sie zapowiada na koniec roku?. Bo zastanawiam sie czy juz skladac wypowiedzenie i posiedziec na nim do konca roku
Po co firmie szeregowi robole jak są swoi do dobrych służb a reszta niech robi badziewie???
Za wszystko inne zapłacisz PRESTIŻEM. Firma potrafi tylko karać, karać i karać. Człowiek pracuje na stanowisku związanym z bezpieczeństwem osób trzecich za śmieszne pieniądze. Spółka zamiast wdrożyć szereg atrakcyjnych szkoleń wprowadza nic nie wart taryfikator dzięki czemu nie poprawia się bezpieczeństwo a jedynie finanse spółki. IC robi to najtańszym kosztem. Z całym szacunkiem ale przy tak często zmieniających się instrukcjach nie nadążają nawet Instruktorzy tej spółki a maszynista, kierownik czy konduktor ma być karany.
Intercity wogule nie dbają o klientów brak organizacji
W jednym słowie dwa błędy. To już świadczy o kliencie. Jak się wypowiadasz to słownik chociaż używaj.
Zachowanie zasad BHP w czasie covid-19 to jest żart, pełno ludzi wręcz tłok przyczyn nie da się nawet oddychać
Witam orientuje się ktoś ile już po zdanym egzaminie może zarabiać netto manewrowy w ic?
Moja sprawa polega na podróży w dniu 31.07/01.08 na trasie Tarnów - Międzyzdroje pociągiem IC Przemyślanin. Po pierwsze brak klimatyzacji w wagonie awaria taboru w środku nocy (dokładnie defekt loka brudne toalety niezbyt miła obsługa pociągu.) brawo aby więcej takich pracowników oraz taboru to niedługo nikt nie będzie korzystał z waszych usług.
To proszę nie korzystać. Bez Pana 70 zł za bilet kolej nie zbankrutuje a za, te pieniądze proszę wynająć sobie samolot i nagimi hostessami do obsługi. P. S Nikt nikogo nie przeprasza za to, za to że pociąg się zepsuł. To tylko urządzenie, zdarza się
Może się zdarzyć awaria. Ale ciągle spóźnienia na tej samej trasie Kraków Gdynia, pociąg IC Mieszko to kpina z pasażerów i nieudacznictwo całej obsługi PKP. O prezesa do kierownika pociągu. (usunięte przez administratora) Zachwyceni są sobą żyją dla siebie i realizują swoje nie nasze cele.
Wielki znawca kolei. Gdyby to opóźnienie było zależne od PKP IC. Podaj przykłady jakich czynności to kierownik pociągu dokonuje aby pociąg jechał opóźniony???.
Czy ktoś może się wypowiedzieć jak wygląda praca jako rewident. Ile trwa szkolenie oraz spodziewane zarobki? Mocne i słaby strony tego zawodu
W pociągu klimatyzacja wylaczona, dwa wagony z innego się zepsuły więc tym samym z nami jechały osoby z wyżej wymienionych wagonów. Miejsca siedzące pokrywały się z innymi osobami, dużo kłótni o miejsce. Dodatkowo jakas baba stoi i non stop otwiera drzwi, ale oczywiście pani w pociągu nie zwróci uwagi :) Nie polecam, ostatni raz. Już wolę przepłacić i jechac autem w spokoju niż gotować się w pociągu i mimo kupna miejsca siedzącego zastanawiać się czy 6h podróży będę stal czy siedzial. Numer pociagu: IC 18106
Tutaj nie zarobicie kokosów konduktor zarabia po 4 latach 3300 co to jest na te czasy przecież to jest śmieszne a związki maja nas wszystkich gdzies taka jest rzeczywistości w pkp plk po 350 zł a u nas prestiż
Pracują bo państwowa praca ja sam dorabiam bo mnie nie stać za prestiżowe pieniądze żeby utrzymać rodzinne ale widzę tajemniczy klient pisze to ICC jest super nie ośmieszaj się i skończmy pisać bo ludzie wiedzą że piszę prawdę
Nie wiem czy ludzie wiedzą że piszesz prawdę ale na pewno widzą kolejnego marude. Jak rzeczywiście jest tak źle to idź do pracy gdzie zarobisz więcej i nie będziesz musiał dorabiać. Nie rozumiem twojego stwierdzenia że "siedzisz tam bo to państwowa praca", dla samego słowa "państwowa" siedzisz czy po prostu ze względu na to że masz różnego rodzaju dodatki a gdzie indziej byś tego nie miał. Albo po prostu gdzie indziej zarobiłbyś więcej ale trzeba by pracować dużo i uczciwie a tu możesz troszke pościemniać do tego za bardzo się nie przemęczysz i masz jeszcze czas żeby trochę pomarudzić w internecie i ponarzekać na swojego pracodawce. Pamiętaj że trawa u sąsiada jest zawsze bardziej zielona.......nie wiem czy rozumiesz.
Byl ktoś ostatnio na badaniach na konduktora? Jak to jest z tym okulistą? Dopuści w okularach czy nie ?
W Warszawie, jak kazdy. Wszystko fajnie pieknie, jestem na swoim oddziale w mieście zamieszkania, w przyszłym tygodniu badania... szkoda by było odpaść jeśli tak daleko udało się zajsc... z wadą-3 żyje od lat.
Przy większości zawodów kolejowych wymagana jest pierwsza kategoria wzroku i słuchu. Albo poszukaj rozporządzenia które mówi o wymaganiach zdrowotnych albo po prostu zadzwoń do przychodni kolejowej.
Wlasnie sprawa jest tego typu, że w rozporządzeniu infrastruktury ze stycznia tego roku, nie ma słowa o konduktorze. Są wymienione zawody typu np. Nastawniczy, prowadzacy pojazdy kolejowe itp. Ale na konduktora nie ma. Jest co prawda o kierowniku pociągu, natomiast moja kandydatura byla na konduktora, i tez na to stanowisko przyszła mi pozytywna odpowiedź. W przychodni powiedziano mi ze decyduje lekarz, na rekrutacji rowniez - odpowiedź wymijająca. Chce po prostu wiedzieć jak to się odbywało w waszym przypadku
A do jakiego miasta aplikowałeś?? Ja do Lublina i też miałem 7 lipca rozmowę rekrutacyjną o 13:00
Z kandydatów którzy są na obecnym dobiegającym końca kursie konduktorskim na 19 przyjętych osób 2 osoby nie przeszły okulisty , odwołanie nic nie dało, pozostała 17 właśnie powoli kończy kurs
Miał ktoś już informacje w sprawie szkolenia na świadectwo maszynisty w tym tygodniu mieli dać odpowiedź :) ?
Cisza, a irytacja rośnie.. Dobrze byłoby wiedzieć na czym się stoi. Na PKP same opóźnienia jak widać
Do konca tygodnia maja dac znac. Jak zadzwonia to dobrze, jak napisza maila to zle ale napewno dadza znac.
do końca tygodnia? Tak powiedział ktoś z ic w tym tygodniu czy to na podstawie tego maila sprzed dwóch tygodni?
Maila. Zostal jeszcze piatek. Zobaczymy czy sie odezwa. Co jak co ale to czekanie jak cala ta rekrutacja strasznie sie ciagnie.
W mailu to było "około 2 tygodni" a nie do końca tygodnia, po drugie ic chyba przy każdej rekrutacji zalicza obsuwę. Ich słowo jest warte tyle co nic, przekładają terminy niejednokrotnie a i tak ich nie dotrzymują.
Rzeczywiście prestiżową firma, która poważnie traktuje ludzi.. wczoraj minęło te dwa tygodnie i dalej cisza. Nie żebym się czepiał ale Takie traktowanie kandydatów nie zapowiada dobrej współpracy.
Odrzucili moją kandydaturę, pomimo tego że rozmowa poszła mi świetnie. Co jeszcze trzeba zrobić żeby dostać się w IC na świadectwo? Nie wiem… w dodatku czekanie prawie 3 miesiące.
Ja z kolei się dostałem. Wiem że koledzy mieli więcej błędów na pisemnym oraz dodatkowo nienajlepiej odpowiadali na pytania techniczne podczas rozmowy. Miejsc była ograniczona ilość więc wybierali tych z najmniejszą ilością błędów.
Widocznie rozmowa poszła Ci kiepsko a nie świetnie. Oczywiście w opinii Pani z HR. Niczym się nie przejmuj i ciesz się, że nie będziesz pracował w tym (usunięte przez administratora) Stawka na umówię to nawet nie najniższa krajowa.(Doliczają do tego 15% premii). Wszystkiego musisz się uczyć sam. Najlepiej jak trafisz na mechanika który Ci powie co ty nie wiesz. Na warsztacie jesteś tanią siłą roboczą, niczego się nie dowiesz. No chyba, że wiesz gdzie w okolicy jest żabka. Wtedy będziesz wiedział ile majster jest w stanie wypić i jeszcze chodzić prosto. Prestiż u nich to jeden wielki (usunięte przez administratora) Do tego zarząd nie ma kasy na podwyżki w PR nawet więcej zarabiają. Nic nie straciłeś. Napisz w jakiej lokalizacji stratowałeś.
Oddzwaniają kto przeszedł dla tych co startowali do zachodniego. Zakład ma się kontaktować kiedy badania.
Do Krakowa, z pytań miałem jeden błąd a zadania obydwa dobrze. Poza tym ciekawie mi się z tą Panią rozmawiało i odpowiadałem wyczerpująco na wszystkie pytania. Ja chcę zostać maszynistą a nie politykiem żeby opowiadać kocopoły tak szczerze. Ten proces rekrutacji wygląda jak do jakiejś korporacji, a przecież maszynista to zwykły "robol" Co do atmosfery w IC to słyszałem, ale świadectwo gdzieś trzeba machnąć, może kiedyś gdzieś indziej.
A jesteś pewien ilości błędów? Bo np odnośnie jazdy na rozkaz prawidłową odpowiedzią nie było wymienienie rozkazu, bo sytuacja nie była możliwa i kandydat miał to zauważyć. Brali też pod uwagę ilość błędów na pisemnym.
Powodzonka Ci życzę. Większości rozmowy były nagrywane a później oglądane przez "osoby znające się". Było tak na pewno w zachodnim. Pani, która zadawała pytania nie miała nawet pojęcia o co pyta.
Nie brana była w ogóle ilość błędów w teście. Było to tylko tak zwane sito. Bo jak inaczej wytłumaczyć zrobienie błędów w sygnalizacji i przejściu do następnego etapu, ba przyjęciu do pracy.
Test być może nie (przechodziło się dalej do 10 błędów), ale rozmowa tak- paru kolegów co miało więcej złych odpowiedzi dostało maile, dwóch co miało podobne odpowiedzi jak ja się dostało. A przy rozmowie było kilka osób- poza osobą z hr był instruktor i dyspozytor drużyn. Żeby nie było- żadnych koneksji nie mam (z tych dwóch kolegów jeden też całkiem spoza kolei dotychczas). W zadaniach w 2 drugim należało wskazać błąd w zadaniu, być może podałeś jakiś rozkaz będąc pewnym odpowiedzi? Kandydatów konkurentów było bardzo dużo.
Jak nie była brana jak była. To nie licencja gdzie trzeba mieć 100% z sygnalizacji- należało mieć do 10 błędów. Zresztą na świadectwie podobnie- można mieć błąd na sygnalizacji. Tylko na licencji jest taki dodatkowy wymóg
Za co my w ogóle płacimy??!!
Pociągi wiecznie spóźnione - rozumiem o 5 min, ale o ponad godzinę? , połączenia nie wypalają przy takich opóźnieniach przez co człowiek nie może nic zaplanować. Żenada, tragedia. Od tej pory już nigdy nie skorzystam z uslug PKP. Bardzo mocne -10000000/10
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Intercity S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Intercity S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 726.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Intercity S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 257, z czego 38 to opinie pozytywne, 85 to opinie negatywne, a 134 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Intercity S.A.?
Kandydaci do pracy w PKP Intercity S.A. napisali 19 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.