Z przykrością stwierdzam, że firma w moim odczuciu nie jest godna polecenia jako miejsce pracy. Dlaczego? Po kolei. 1. Firma kusi wysokimi zarobkami. Szkoleniowcy czy kierownicy mówią o zarobkach rzędu 6000-7000 zł. Jeśli nie lepiej, bo widziałem ogłoszenie, gdzie średnia, górna granica zarobków była określona jako 8000 zł, a nawet 10000 zł (o ile to rzeczywiście było ogłoszenie Opticalla, bo trudno znaleźć informacje o tej firmie, ale do tego przejdę później). Nie mniej jednak- firma kusi wysokimi zarobkami rzędu 6-7 tyś. zł (4000 podstawy i ileś prowizji). W rzeczywistości tak nie jest, bo firma zwolni Cię po przepracowaniu tygodnia-dwóch i nie zdążysz wyrobić sobie godzin. Rzeczywiste zarobki w Opticallu to jakieś 1000 zł. 2. Firma Opticall nie wypłaca pieniędzy za dni szkoleniowe. Zgodnie z prawem jest to proceder nielegalny. Tak samo jak nielegalny jest proceder narzucania umowy zlecenie jako przykrywki umowy o pracę. Zgodnie z prawem- jeżeli pracujesz w określonych godzinach, masz obowiązki, przełożonego itp. to MUSISZ mieć umowę o pracę. Opticall łamie te zasadę i narzuca umowe-zlecenie. To jeszcze mogłoby przejść, gdyby nie to, że DNI SZKOLENIA SĄ DARMOWE, a to jest PRZYNAJMNIEJ TYDZIEŃ PRACY, w tym PRZYNAJMNIEJ KILKA DNI rzeczywistego wykonywania obowiązków i sprzedawania "na słuchawce". 3. Ten punkt usilnie łączy się z drugim. Opticalla charakteryzuje wysoka rotacja pracowników (sam przedstawiciel firmy to przyznał w jednym z komentarzy). Są to najpewniej nowi pracownicy, zwalniani po tygodniu-dwóch za "słabe wyniki". Teraz wszystko powinno połączyć się w całość. Opticall kusi bardzo wysokimi zarobkami, ale w rzeczywistości zostaniesz zwolniony po dwóch tygodniach i zapłacą Ci tylko kilkaset złoty, za kilka ostatnich dni pracy, bo oni (łamiąc prawo) nie płacą za dni szkoleniowe 4. Co do słabych wyników- Opticall często wskazuje stosowanie coachingów, szkoleń etc. W rzeczywistości jednak Opticall nie daje szansy. Możesz liczyć na jeden coaching, ale i tak zostaniesz zwolniony kolejnego dnia za "słabe wyniki" (Jeśli jesteś nowym pracownikiem to nic dziwnego, że masz słabe wyniki). Opticall zapewne będzie się bronił "brakiem postępów mimo coachingów". No cóż. Trudno, żeby te postępy były, jeżeli masz tylko jeden coaching w połowie ostatniego pełnego dnia pracy, a na początku kolejnego zostajesz wywalony (czyli de facto masz tylko 4 godziny na poprawę wyników, gdzie wciąż jesteś nowym pracownikiem). Oczywiście, zapewne znajdą się pracownicy, którzy utrzymali się dłużej i zarobili te wyższe kwoty. Ale jaki to jest procent całości osób, które przewinęły się przez te firmę? Dodatkowo zaryzykuje stwierdzeniem, że są to osoby, które i tak miały doświadczenie w tego typu pracy, a nie "zieloni". 5. Niepokojące wydają się praktyki Opticalla. Pracownikom, w rozmowach z klientami zaleca się stosowanie fałszywych imion i nazwisk. Jeśli klient spyta o nazwę firmy, pracownik nie może powiedzieć jej nazwy (Za to obniża się ocenę rozmowy). Musi powiedzieć, że jest z jakiegoś centrum zdrowotnego albo centrum nauki języków. Skrypty oraz praktyka prowadzenia rozmów każe pracownikom kłamać w rozmowach z klientami, że jest się jakimś specjalistą, zajmuje się czymś (np. Odchudzaniem) wiele lat, podczas, gdy mówimy tu o zaledwie 20-letnich osobach, BEZ PRAKTYKI W TYCH DZIEDZINACH, po za sprzedawaniem wątpliwej jakości produktów Opticalla. Pracownicy Opticalla komunikują się ze sobą za pośrednictwem jakiegoś mniej znanego komunikatora. Co więcej za pośrednictwem SPECJALNEJ WERSJI tego programu (a przynajmniej tak zrozumiałem, bo dowiedziałem się, że wersja tej aplikacji, którą można pobrać w internecie jest inna, niż ta, której używają pracownicy Opticalla). O Opticallu trudno jest też znaleźć jakieś informacje w internecie. Nie ma social mediów, nie ma zbytnio ogłoszeń (jest ich dość mało). Adresu firmy też nie ma, a w każdym razie jest trudno dostępny. Wpisując Opticall Warszawa nie znajdziemy go, co jest dziwne. Widać, że firma się kamufluje. 6. System prowizyjny jest niekorzystny dla pracownika. Choć pracowniczka działo HR twierdziła, że pracownicy nie pracują już na progach prowizyjnych, a dostają procent od każdego produktu- nie jest to prawdą. W każdym razie nie jest to prawdą obecnie. System stosowany w Opticallu działa tak, że pracownik w zależności od swojej efektywności dostaje procent prowizji z pieniędzy, które zarobił ze sprzedaży. Najmniejsza prowizja to 2%, największa 10%. Niestety nie polecam.
(usunięte przez administratora)
Czy w tym miesiącu już otrzymałaś pensję? Bo ja nadal czekam i olewka.. albo wiesz w ogóle kiedy mogłaby być?
Nadal nic i zero info od kogokolwiek. Ta firma to żart. Przez nich muszę szukać nowego mieszkania. Pozew już się szykuje.
Witam. Czy naprawdę ta firma jest niewypłacalna ? Rozważam podjęcie pracy i nie wiem czy jest sens skoro nie dostanę wypłaty.
Jak jest wypłacalna to czemu aż takie opóźnienia z wypłatą? Ile dni płaca po terminie? To pierwszy raz taki poślizg czy któryś raz z kolei? Wiesz może?
W każdej firmie może się zdarzyć że ktoś zachoruje. Wszyscy są tylko ludźmi więc nie róbmy afery tam gdzie jej nie ma.
obecnie pracujemy nad rozwojem naszego Call Center i już nie stosujemy skryptów, pracownicy tworzą relacje z klientami. Jeśli chodzi o wypłatę zawsze jest wypłacana na czas, w styczniu mieliśmy opóźnienie wypłat ze względu na zmiany przepisów, które weszły w życie z początkiem roku. Pracownicy zostali o tym poinformowani. Każdy kto się zgłaszał z pytaniem o wynagrodzenie dostał odpowiedź z działu HR.
każdy z naszych pracowników dostaje wynagrodzenie za poprzedni miesiąc do 10 dnia miesiąca (podstawa) i do 20 dnia (prowizja + bonusy).
Ja po 2 dniach stamtąd uciekłam..nagonka na wynik, nieważny pracownik i człowiek po 2 str, musisz mu coś wcisnąć. Nie polecam
Oczywiście, że jest wywierana presją w tej firmie. Za brak wyniku ucinają godziny pracy, wymyślają kary finansowe (błędy jakościowe) rozliczają z każdej przekroczonej minuty przerwy. Serio, serio masz się tłumaczyć z tego dlaczego było się minutę dłużej ???????? przerwy nie wtedy kiedy chcesz tylko wtedy gdy jest miejsce bo nie może być tak że połowa osób w tym czasie chce wyjść na przerwę. Walka o wynik i informowanie o tym na forum. A te ich praktyki sprzedaży są mało ludzkie. Pracownicy do ostatniej złotówki mają wycisnac z klienta. Uwaga myśl ich zasady "klient jak mówi że nie ma pieniędzy to kłamie więc go cisnijmy" no pieniądze może i ma ale nie na takie głupoty która tam sprzedają ???????? omijajcie to miejsce
w jakim czasie u nas pracowałaś? Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę i merytoryczny dialog z obecnymi jak i byłymi pracownikami, do tego stopnia, że kilku z nich już do nas wróciło :) W ostatnich miesiącach zaszło w naszym Call Center sporo dobrych zmian, a na horyzoncie mamy kolejne i nie możemy się zgodzić z tym co opisujesz. Wyciągnęliśmy wnioski z informacji zwrotnych, które otrzymaliśmy od pracowników i wciąż jesteśmy otwarci na feedback i działania polepszające warunki i jakość pracy jak np. wprowadzenie wynagrodzenia gwarantowanego, regularne coachingi z trenerami sprzedaży czy wydłużony czas szkolenia wstępnego. Jeśli chciałabyś porozmawiać o zmianach to zachęcam do kontaktu mailowego: rekrutacja@opticall.pl.
Nie będę rozmawiać o żadnych zmianach bo pracuje już w miejscu gdzie nie ma mobbingu i jakiś kar finansowych i nie będę zmieniać czegoś co mi odpowiada. Wow to jeżeli faktycznie nie ma już tam ciśnienia na sprzedaż to jestem w szoku. Produkty które tam sprzedajecie to nadal naciąganie ludzi. Śledzę opinie na poliglotos nadal nic się nie zmienia bo ludzie czują się (usunięte przez administratora)
dziękujemy Ci za opinię i dotychczasową współpracę, życzymy również samych sukcesów zawodowych w nowym miejscu pracy. Mobbing jest bardzo poważnym zarzutem, który jest niedopuszczalny w miejscu pracy. Nie o wszystkim możemy rozmawiać na forum, a przy tak poważnych zarzutach bardzo łatwo o pomówienie, dlatego zanim wyciągniemy konsekwencje, chcemy dokładnie zbadać i wyjaśnić tę sprawę. Jeśli czułaś się mobbingowana w naszej firmie, proszę o dokładny opis wydarzenia do naszego działu HR na adres: rekrutacja@opticall.pl. Pozdrawiamy, Dział HR Opticall
Dziękuję :) Myślę że taki notoryczny stres który miałam w miejscu tej pracy nie wziął się znikąd. Tak wiem, że to poważny zarzut. Natomiast ja już nie zamierzam więcej się denerwować i "rozgrzebywać" tych tematów. Nie mniej jednak głęboko wierzę, że faktycznie zaszły tam pozytywne zmiany....
JakiCHś kar, a nie "jakiś" kar. Różnica zasadnicza. Jakiś jeden słownik. Jakichś kilku słowników.
Dziękuję za informację. Faktycznie ten błąd był najważniejszym elementem mojej wypowiedzi ????
Czy firma zatrudnia byłych pracowników ? Kiedys mi nie wyszło natomiast słyszałam ze po odejściu Pani O jest duża poprawa w firmie i chce sprobowac
firma jest otwarta na byłych pracowników. Napisz na rekrutacja@opticall.pl - podaj swój nr, zadzwonię i porozmawiamy.
NIE POECAM! Omijać szerokim łukiem! Śmieszna podstawa... Prowizja?! A co to takiego? - ZAPOMNIJ O PROWIZJI W TEJ FIREMCE! Ucinają kasę na wszystkim, na czym się da. Nieważne czy rozmowa kończy się sprzedażą - i tak ci uwalą na tzw. "jakości". (usunięte przez administratora) jakaś ezoteryka, czary, magia. Serio?! ... Nic dodać, nic ująć. Szkoda na nich czasu !
-
Jaka sytuacja panuje obecnie w TopCall (dawniej OptiCall)? Jak trenarzy - czy są merytorycznie przygotowani, posiadają kompetencje? Proszę o szczegóły i rzetelne info.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem
Czy firma OptiCall kieruje się zasadą równości w płacach kobiet i mężczyzn? Chodzi o równorzędne stanowiska.
Czy ktos wie czy aktualnie prowadza rekrutacje? jakie warunki?
Czy ktoś pracował dla tej firmy? Chciałabym aplikować, ale nie mogę znaleźć żadnych informacji np. na temat siedziby firmy, nawet na ich stronie nie ma adresu co jest co najmniej dziwne, nie znalazłam też firmy w KRS...
Ja pracuję od prawie 3 miesięcy, akurat zdalnie, ale mają też biuro w Wawie i część osób pracuje w biurze. Atmosfera jest spoko, sprzedaż jak to sprzedaż, trzeba gadać z klientem, stosować się do skryptu, ale udaje mi się wykręcić przyzwoitą kasę i jestem mega zadowolony.
Tak samo - w mediach społecznościowych raczej mało konkretnie, w internecie ciężko znaleźć jakąkolwiek informację, czy opinię. Czy ktoś faktycznie tam pracuje i może się tu wypowiedzieć?