Wizz Air

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 25 ocen.

Wywiady Wizz Air

Gabor Vasarhelyi Rzecznik Prasowy Wizz Air
Jest specjalistą ds. komunikacji z ponad 9-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej, zarządzaniu marką oraz eventami. Zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacyjnych na wielu poziomach struktury firmy z zachowaniem szczególnej dbałości o szczegóły i terminowość działań. "Wierzę, że sukces osiągają ci, którzy myślą kreatywnie. Wymyślam rozwiązania, które zmieniają rzeczywistość.” Gabor dołączył do zespołu Wizz Air, największej niskokosztowej linii lotniczej w Europie Środkowo-Wschodniej, w 2014 roku. Pełni funkcję rzecznika prasowego linii w 20 krajach europejskich. Gabor ukończył Komunikację Biznesu na Uniwersytecie Corvinus w Budapeszcie. Interesuje się komunikacją korporacyjną. Czas wolny poświęca na sport i podróże.

W 2004 roku odbyliście swój pierwszy lot, jednak już w 2003 powstał plan założenia Wizz Air. Skąd ten pomysł?

Plan stworzenia Wizz Air powstał w czerwcu 2003 roku, gdy sześciu ludzi posiadających obszerną wiedzę i doświadczenie w branży lotniczej oraz osiągnięcia w innych dziedzinach, postanowiło nawiązać współpracę z Józsefem Varadim, obecnym prezesem firmy. Po zaledwie trzech miesiącach zarejestrowano i uruchomiono firmę Wizz Air.

Jaki był tu główny, decydujący czynnik?

Warto tu wymienić dwa czynniki, które miały decydujący wpływ na powstanie linii. Pierwszym z nich był ówczesny rynek linii lotniczych, którego oferta skierowana była tylko do wybranych osób. Celem stało się stworzenie atrakcyjnych cenowo możliwości dla większej ilości osób. Zastosowany model biznesowy sprawił, że podróże lotnicze okazały się być dostępne dla osób, które wcześniej nie korzystały z transportu lotniczego.

Kolejnym ważnym elementem był aspekt prawny. W 2004 roku 10 nowych państw dołączyło do Unii Europejskiej, co spowodowało zasadnicze zmiany, zliberalizowało rynek i otworzyło szereg możliwości, które linia Wizz Air miała na celu wykorzystać.

 

A jak prezentują się Państwa statystyki?

Obecnie w ofercie Wizz Air jest ponad 500 tras z 27 baz do 136 destynacji w Europie i poza jej granicami. WIZZ przewiózł 23 mln pasażerów w 2016 roku i wszystko wskazuje na to, że firma utrzyma dwucyfrowy wynik wzrostu w nadchodzących latach.

Jesteście największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Jakie wydarzenie było kluczowym w historii Waszej działalności?

Pierwszy lot Wizz Air odbył się w 2004 roku pomiędzy Polską i Wielką Brytanią. Dzisiaj, 12 lat później, możemy pochwalić się przewiezieniem prawie 50 milionów pasażerów na naszych trasach w polskiej siatce połączeń oraz ponad 120 milionów pasażerów w całej siatce WIZZ. Jestem dumny pracując w Wizz Air w grupie ponad 3 000 świetnych specjalistów, spośród których aż 800 osób pochodzi z Polski. Nasz sukces zawdzięczamy utrzymywaniu wysokiego poziomu dostarczanych usług oraz dyscypliny kosztowej przekładającej się na przystępne ceny w naszej ofercie.

 

Obecnie obsługujecie ponad 500 tras. Czy w najbliższym czasie macie w planach wprowadzenie nowych połączeń?

Mając bazy w sześciu polskich miastach i latając w sumie z ośmiu lotnisk w Polsce, Wizz Air z dużym zaangażowaniem rozwija siatkę połączeń zapewniając niskie ceny swoich usług i doskonały serwis na pokładach swoich samolotów. Wizz Air wnikliwie monitoruje rynek i reaguje na potrzeby klientów WIZZ. Nowe działania, włącznie z lotami, zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie.

W maju 2015 roku Spółka przeszła duże zmiany. Na czym one polegały i czym były spowodowane?

2015 rok był wyjątkowo ważny w historii WIZZ. Po dekadzie stałego, solidnego wzrostu i zdobyciu pozycji największej niskokosztowej linii lotniczej w Europie Środkowo-Wschodniej, firma Wizz Air pomyślnie zadebiutowała na giełdzie 25 lutego i jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie jako WIZZ. 

Obserwujemy zmianę trendów na rynku na przestrzeni minionych 10 lat. Podróże lotnicze stały się powszechnym środkiem transportu i nie są już postrzegane jako synonim luksusu. Nadążając za najnowszymi tendencjami, w maju 2015 roku odświeżyliśmy barwy i wprowadziliśmy odnowione logo. Ponadto rozbudowaliśmy ofertę o kolejne usługi: możliwość wyboru miejsc siedzących, pierwszeństwo wejścia na pokład (priority boarding), rozbudowany system taryf i inne.

W listopadzie dodaliśmy do naszej floty pierwszego Airbusa A321, najbardziej wydajny wąskokadłubowy samolot pasażerski. Nasza flota składa się obecnie z 77 samolotów typu Airbus A320 i A321 i ta liczba będzie stale rosnąć w miarę rozwoju działalności Wizz Air.

 

W czerwcu 2016 roku uruchomiliście specjalny lot dla polskich kibiców do Francji. Czy często oferujecie podobne udogodnienia dla swoich klientów?

Stale monitorujemy rynek i wychodzimy naprzeciw oczekiwianiom oraz potrzebom naszych klientów. W czerwcu byliśmy pod ogromnym wrażeniem gry Reprezentacji Polski na Euro. Z tej okazji postanowiliśmy, jako jedna z wiodących linii lotniczych w Polsce, wzbogacić naszą ofertę o wyjątkowy i niezwykle wygodny sposób dla kibiców, aby obejrzeć “na żywo” i wspierać swoją drużynę.

A teraz przejdźmy do rekrutacji. Czy komunikatywna znajomość języka angielskiego jest głównym wymogiem do pracy w branży lotniczej?

Istnieje szereg czynników, które są brane pod uwagę w procesie rekrutacji. Każde stanowisko charakteryzuje się odrębną specyfiką i wymaga różnych umiejętności i doświadczenia. W przypadku personelu pokładowego, płynna znajomość jezyka angielskiego w mowie i piśmie jest priorytetem. Z uwagi na fakt, że WIZZ operuje z 14 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, niezwykle istotna jest również znajomość języka jednego z krajów z tego regionu. Obowiązkowe jest wykształcenie średnie, jednakże ponad 65% członków załogi WIZZ posiada wykształcenie wyższe.

  

Jakimi kanałami poszukujecie nowych pracowników?

W związku z naszym ciągłym rozwojem organizujemy Dni Otwarte w całej sieci WIZZ, gdzie mamy możliwość osobiście zaprezentować naszą linię. Ponadto rekrutując pracowników korzystamy z naszej strony internetowej oraz kanałów w mediach społecznościowych takich jak Facebook oraz LinkedIn.

Jak wygląda rekrutacja Cabin Crew w Wizz Air?

Wizz Air, największa niskokosztowa linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej, poszukuje pogodnych i energicznych osób, które chcą dołączyć do naszej międzynarodowej załogi. Bez względu na to, czy masz doświadczenie w lotnictwie czy na razie tylko marzysz o pracy w charakterze personelu pokładowego, czekamy na Ciebie w WIZZ z pracą, która stanie się twoją pasją. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do odwiedzenia naszej strony internetowej https://book.wizzair.com/en-GB/career. Poza tym więcej inspiracji można znaleźć oglądając materiały video prezentujące DZIEŃ Z ŻYCIA ZAŁOGI WIZZ oraz krótki FILM INSTRUKTAŻOWY O APLIKACJI WIZZ. Oba materiały z udziałem ambasadorów WIZZ są umieszczone na stronie internetowej naszej linii.

 

Na jakie benefity mogą liczyć Wasi pracownicy?

WIZZ jako pracodawca oferuje atrakcyjne możliwości kariery “nad chmurami” w dynamicznie rozwijającej się firmie. Na kandydatów czeka praca w międzynarodowym zespole, w przyjaznej atmosferze oraz ciekawy pakiet szkoleń i atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Ile osób obecnie zatrudniacie?

Obecnie nasza linia zatrudnia ponad 3000 specjalistów w dziedzinie lotnictwa. Ponad 1800 z nich to członkowie personelu pokładowego pracujący w 27 bazach w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Wszystkich łączy pasja i zaangażowanie w dbałość o bezpieczeństwo i komfort naszych pasażerów. W naszej firmie jest zatrudnionych ponad 800 osób z Polski.

Ponadto wkrótce umieścimy kolejny, siódmy samolot w naszej bazie w Warszawie, co zaowocuje utworzeniem 36 dodatkowych miejsc pracy w Wizz Air.

Praca w branży lotniczej może wiązać się z dużym stresem. Jak radzicie sobie z takimi sytuacjami?

Myślę, że stres towarzyszy pracy, gdy chcemy wykonać ją jak najlepiej. Nasz kompleksowy system szkoleń obejmuje sesje, w których nasi instruktorzy uczą jak radzić sobie i z tym problemem.

 

Wizz Air wciąż poszukuje nowych rozwiązań w celu zadowolenia swoich klientów. Jakie macie plany na najbliższe lata?

Wizz Air z zaangażowaniem wykorzystuje najnowsze technologie w swojej działalności. Świetnym tego przykładem jest dołączenie do floty WIZZ Airbusa A321, który jak już wspomniałem, jest najbardziej wydajnym wąskokadłubowym samolotem pasażerskim. Ta wyjątkowa maszyna pozwala nam oferować naszym pasażerom więcej miejsc na pokładzie oraz kierunków zapewniając wciąż niskie ceny biletów oraz utrzymując najniższy poziom emisji spalin i hałasu w tej klasie samolotów.

Ponadto w 2019 roku rozpoczną się dostawy 110 samolotów typu Airbus A321 neo z nowatorskimi silnikami, co pozwoli na dalszą redukcję kosztów i emisję dwutlenku węgla.

Jakie wartości przyświecają Spółce?

Działalność Wizz Air opiera się na innowacyjności. Naszym celem jest zapewnienie przystępnych cen podróży lotniczych mieszkańcom Europy Środkowo-Wschodniej oraz dostarczenie wysokiej jakości usług wszystkim pasażerom w Unii Europejskiej.
Wdrożenie nowoczesnych technologii jest sposobem na to, by oferta linii Wizz Air stale była wyjątkowa pod względem jakości usług oraz konkurencyjnych cen.

Dziękuję za rozmowę.