Reklama

Czy warto mieć stronę internetową firmy?

Współczesny biznes przeniósł się do internetu. To właśnie w sieci mają miejsce największe, najskuteczniejsze i najgłośniejsze kampanie reklamowe, które swoim zasięgiem obejmują praktycznie cały świat. Sam Bill Gates powiedział, że biznes, który nie jest w internecie, niedługo pożegna się z rynkiem. Juch chyba wiesz, czy warto mieś firmową stronę internetową. Jakie są konkretne korzyści z takiego rozwiązania?

Strona internetowa dla firmy

Witryna internetowa firmy to w tych czasach podstawa prowadzenia firmy. I choć oczywiście ostatecznie na sukces zbiera się wiele innych składowych, to jednak strona internetowa Twojej firmy jest ogromną częścią Twojego biznesowego sukcesu. Jak się bowiem okazuje, konsumenci już od kilku lat czerpią wiedzę o dostępnych usługach i produktach lokalnie jak i globalnie właśnie z sieci. Trendy te jeszcze bardziej nasiliły się wraz z pandemią, gdzie praktycznie do internetu przeniosła się każda firma, która miała taką możliwość. Obecnie więc przez internet zrobisz zakupy, rozliczysz podatki, czy załatwisz sprawy urzędowe. Posiadanie strony internetowej jest więc ważnym krokiem, który doprowadzi Twoją firmę do stabilnego osadzenia na rynku. Jednak strona internetowa to nie tylko korzyści związane z dotarciem do świadomości współczesnych klientów. Umożliwia ona także szereg innych działań, które ostatecznie przeniosą się na rentowność Twojego biznesu. O co dokładnie chodzi? Jakie zalety ma posiadanie strony internetowej?

Storna internetowa firmy – czy to konieczność?

Tak, strona internetowa to w tych czasach konieczność. Ustaliliśmy to już na wstępie. Firmy, które mają witrynę internetową, są w stanie zaistnieć na rynku i podejmować realną konkurencję z innymi przedsiębiorstwami, nie tylko lokalnie, ale także na obszarze kraju. Potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe w oparciu o to, co znajdą w sieci. Choć oczywiście liczy się także szereg innych aspektów, takich jak cena, jakość wykonania, czy atrakcyjność produktu lub usługi, to jednak, aby zachować konkurencyjność względem innych marek, konieczna jest obecność w internecie. Świetnie przedstawił tę sprawę blog Dmsales.com, którego autor podkreśla już na wstępie, że nigdy nie było lepszego czasu na założenie firmowej strony internetowej:

Aby konkurować na dzisiejszym rynku, potrzebujesz silnej obecności w Internecie. Mówimy tutaj o stronie internetowej, ale także o przemyślanej strategii marketingowej, obejmującej różne kanały w Internecie. Dlaczego? Ponieważ to właśnie tam szukają informacji Twoi potencjalni klienci. Teraz, kiedy koronawirus utrudnił lub uniemożliwił prowadzenie działalności offline, duża część firm zdecydowała się na utworzenie strony internetowej i przeniesienie działalność do sieci. Nigdy nie było lepszego ani ważniejszego czasu na zainwestowanie w stronę internetową.

I choć portale social media również dają przedsiębiorcom szereg możliwości podobnych do tych, które oferuje strona internetowa, to jednak sam profil firmowy nie jest odbierany tak profesjonalnie jak strona internetowa. Jest to dobre uzupełnienie komunikacyjne i marketingowe, jednak firmy, które chcą inwestować w swój wizerunek i rozwój marketingowy, nie powinny decydować się na prowadzenie social mediów bez strony internetowej, ponieważ te dwa elementy są ze sobą ściśle powiązane. Dobrą praktyką jest więc umieszczanie linków do strony internetowej na swoich socialach, dzięki czemu możesz odpowiedzieć na wszystkie potrzeby potencjalnych klientów i dostarczyć im komplet informacji, na podstawie których mogą zdecydować, czy to właśnie z Twoją firmą chcą nawiązać współpracę.

Jaka firma powinna mieć stronę internetową?

Czy posiadanie strony internetowej jest przeznaczone tylko dla niektórych firm działających w określonych branżach np. e-commerce lub reklamy? Absolutnie nie – stronę internetową może, a nawet powinna mieć każda firma, niezależnie od tego, w jakim biznesie działasz. W końcu dotarcie do potencjalnych klientów dotyczy każdego przedsiebiorstwa – zarówno tego działającego z klientami firmowymi, jak i z klientami indywidualnymi. Tak samo sprawa wygląda w przypadku prowadzenia działań marketingowych, prezentowania ofert, czy kontaktu z odbiorcami. Przedsiębiorstwa w każdej branży mają na swojej liście takie aktywności, które pozwalają im budować relacje biznesowe z klientami czy kontrahentami.

Dlaczego warto mieć stronę internetową firmy?

Skoro wiemy już, że strona internetowa to dobry pomysł i warto zdecydować się na dopracowanie tej kwestii, pozostaje jedno pytanie – dlaczego warto to zrobić? Istnieją dziesiątki powodów, które są potwierdzeniem na to, że decydując się na stronę internetową, podejmujesz dobrą decyzję! Zaczynajmy!

Kreowanie wizerunku

Wizerunek w tych czasach to połowa sukcesu Twojej firmy. To jak marka jest postrzegana przez odbiorców, jest niezwykle ważne, ponieważ dzisiejszy klient, to klient świadomy. I choć oczywiście spotkamy jeszcze konsumentów, którzy robią zakupy, patrząc tylko na najniższą cenę, to jednak ten odsetek z roku na rok spada. Teraz klient chce przekazywać swoje pieniądze firmom, które dbają o pracowników, angażują się społecznie i w działania ekologiczne, które wspierają zrównoważony rozwój i lokalnych producentów. Strona internetowa pozwala dzielić się ze stałymi i potencjalnymi klientami informacjami na temat tego, jak są wytwarzane Twoje produkty, lub jakich technik używasz do wykonywania konkretnych usług. To dla wielu odbiorców istotne informacje – chcą bowiem zakupić towary i usługi, które są zgodne z ich systemem wartości, a przez to wspierać finansowo przedsiębiorców, którzy stosują etyczne metody prowadzenia biznesu. Strona internetowa Twojej firmy to miejsce, gdzie możesz zamieścić te informacje, aktualizować je i dbać o to, aby były zgodne ze stanem faktycznym.

Kontakt z klientami

Zarówno dla stałych, jak i potencjalnych klientów bardzo ważny jest kontakt z firmą. Tak naprawdę chodzi o każdy etap dokonywania zakupu, czyli:

  • doradztwo przed dokonaniem zakupu,
  • wsparcie w trakcie,
  • opieka posprzedażowa.

Większość klientów chce robić zakupy i korzystać z usług firm, z którymi czuje się bezpiecznie. W końcu nikt nie chce zostać oszukany. Stały kontakt z klientami, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Na stronie internetowej powinny znaleźć się zatem dane do kontaktu, takie jak telefon, czy mail, a najlepiej jedno i drugie. Możesz także zamieścić formularz zgłoszeniowy lub zdecydować się na opcje czatu. Takie elementy sprawiają, że klient czuje się zaopiekowany i nie ma obaw o brak możliwości kontaktu np. w przypadku uzyskania wadliwego towaru. Posiadanie własnej strony internetowej i rozbudowane kanały komunikacji sprawiają, że tworzysz w Twojej firmie bezpieczne środowisko dla klienta, w którego otoczeniu nie boi się on wydać pieniędzy na produkty lub usługi Twojej firmy, ponieważ wie, że w razie czego może się z Tobą łatwo skontaktować i uzyskać niezbędną pomoc.

Prezentowanie oferty

Mając własną stronę internetową, chyba nawet intuicyjnie czujesz, co powinno się na niej znaleźć. Oczywiście strona www to idealne miejsce do przedstawienia oferty przedsiębiorstwa. Dzięki temu klient może o każdej porze zapoznać się z tym co robisz. Pozna nie tylko produkty i usługi, ale także może poczytać nieco o historii firmy w zakładce „O nas”, albo dowie się, że do produkcji używacie tylko ekologicznych materiałów. To istotne kwestie, które są na celowniku odbiorców. Tworząc stronę internetową, pomyśl o tym, czego sam szukasz w takich miejscach. W końcu robisz zakupy lub korzystasz z firmowych stron innych przedsiębiorców. Szukaj inspiracji i stwórz stronę, na której znajdą się wszystkie potrzebne informacje, które ułatwią decyzję zakupową i przekonają potencjalnych klientów do nawiązania współpracy.

Zbieranie danych

Strona internetowa Twojej firmy daje także szereg możliwości związanych ze zebraniem danych o tym, co Twoi klienci lubią najbardziej. Dzięki dostępnym narzędziom jesteś bowiem w stanie śledzić, które produkty były najczęściej odwiedzane przez odbiorców lub na której zakładce spędzili najwięcej czasu. Posiadanie własnej strony internetowej to szeroka gama możliwości poznania grupy docelowej, która tak naprawdę interesują się działalnością Twojego przedsiębiorstwa. Dowiesz się nawet, w jaki dni tygodnia oraz o której godzinie Twoi odbiorcy najchętniej dokonują zakupów lub czytają o działalności Twojej firmy.

Wzrost konkurencyjności

żyjemy w czasach, w których posiadanie strony internetowej to sposób na zwiększenie konkurencyjności. Dlaczego? Ponieważ jeśli nie mas swojej strony, to prawdopodobnie Twoja konkurencja już ją ma, więc może zagarnąć większa część klientów. Brak nowoczesnych udogodnień sprawia, że odbiorcy będą woleli korzystać z wygodniejszych sposobów na zdobycie informacji u konkurencji, niż u Ciebie. W końcu każdy z nas wolałby przeczytać podstawowe informacje na temat produktu lub usługi, niż za każdym razem dzwonić do firmy i dopytywać o podstawowe parametry i ceny. Na blogi Dmsales.com znajdziemy trafną uwagę dotyczącą konkurencyjności firm mających stronę www:

(…) jeśli nie ma Cię w sieci, konkurencja przejmie wszystkie zlecenia od potencjalnych klientów szukających informacji w Internecie. Według GUS, około 67% (26 milionów) Polaków ma dostęp do Internetu. Jeśli chcesz być konkurencyjnym i istotnym graczem w swojej branży, musisz posiadać profesjonalną stronę internetową. Daj się znaleźć swoim klientom. Jednak obecność w sieci to nie wszystko – Twoja strona powinna być lepsza niż konkurencji i promowana za pomocą różnych form marketingu internetowego.

Prowadzenie marketingu

Strona internetowa umożliwia Twojej firmie prowadzić szereg działań marketingowych. Dzięki temu jesteś w stanie zaproponować stałym i potencjalnym klientom wysokiej jakości treści utrzymane w tonie marketingowym i reklamowym. Strona www to także szereg dodatkowych aktywności takich jak SEO, Google Ads, newslettery, czy podpięcie pod social media. Tak naprawdę, w wielu przypadkach kampanie prowadzone przez te kanały mogą być skuteczniejsze, niż tradycyjna forma kampanii. Wynika to z tego, że znaczna część konsumentów szuka informacji zakupowych w sieci i to właśnie tam spędza wolny czas lub pracuje.

Pełna dostępność

Strona internetowa pozwala Ci także być w pełni dostępnym dla swoich klientów. Dzięki temu są oni w stanie otrzymać potrzebne informacje o każdej porze dnia i nocy. To bardzo ważne, ponieważ obecnie większość osób oczekuje natychmiastowych informacji dostarczonych w przystępnej formie. Jeśli więc odbiorca poszukuje ekipy budowlanej z okolicy, to korzystając z internetu, w niecałą godzinę może porównać sobie lokalne oferty, poznać opinie na temat firm, czy uzyskać wyceny. Jeśli Twoja strona www również znajdzie się w jego zasięgu, może okazać się, że to właśnie Twoje usługi wybierze. W wielu przypadkach konsumenci załatwiają takie sprawy wieczorami lub w weekendy, co oznacza, że w przypadku tradycyjnego zbierania informacji np. dzwoniąc lub przychodząc do oddziału, jest niemożliwe. Mając własną stronę www, dajesz więc klientowi dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To kolejny powód, który sprawia, że klienci chętniej będą korzystać z Twoich usług.

Automatyzacja

To ważny, aczkolwiek często pomijany aspekt posiadania strony internetowej. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia pracę, ponieważ częściowo ją automatyzuje. Nie musisz już masowo odpowiadać ciągle na te same pytania przesyłane mailem – teraz możesz umieścić na stronie sekcję FAQ, gdzie klienci znajdą odpowiedzi na najważniejsze kwestie. Oprócz tego klient, który założy konto, ma dostęp do historii swoich zakupów, lub może pobrać niezbędne dokumenty, czy faktury. Strony internetowe umożliwiają bowiem szereg działań, w których nie musi uczestniczyć człowiek. W ten sposób odchodzi kilka prostych, aczkolwiek uciążliwych obowiązków.

Oszczędność

Bardzo ważnym aspektem jest także oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Kampanie marketingowe przeprowadzone w internecie zazwyczaj kosztują zdecydowanie mniej, niż tradycyjne formy reklamy. Dodatkowo mogą być prowadzone dłużej i zazwyczaj dosięgają do większej liczby odbiorców. Co więcej, prowadzenie strony internetowej to nie jest duży koszt miesięczny, za to, dzięki automatyzacji, możliwe jest zatrudnienie mniejszej ilości pracowników. W końcu klient może sam złożyć zamówienie, automatycznie je opłacić i wygenerować potrzebne dokumenty. W normalnym trybie potrzebna byłaby osoba, która będzie się tym zajmować w ramach swoich codziennych obowiązków.

Większy zasięg

Nie można zapominać też o tym, że strona internetowa to także większy zasięg, dzięki któremu możesz dotrzeć do klientów nie tylko lokalnie, ale również krajowo lub globalnie. W końcu światowi giganci docierają z pomocą internetu praktycznie w każdy zakątek świata. Ty również możesz robić interesy np. z klientami z Europy. Tak naprawdę wystarczy przygotować obcojęzyczną wersję strony i zacząć prowadzić kampanię nastawioną na mieszkańców innych państw.

Oceń artykuł
0/5 (0)