Reklama

Co to jest strona firmowa? Jak stworzyć skuteczną stronę Twojej firmy?

Decyzja o tym, czy założyć stronę firmową jest indywidualna i zależy od przedsiębiorcy. Warto jednak dokładnie przemyśleć tę kwestię, ponieważ strona firmowa to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala zadbać o wizerunek firmy i zwiększyć sprzedaż oraz zainteresowanie klientów. Czym dokładnie jest strona firmowa i jakie zalety ma jej posiadanie?

Strona internetowa firmy

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z szeregiem spraw, które trzeba dopilnować. Do takich spraw możemy zaliczyć także marketing i pracowanie nad wizerunkiem firmy. W tym celu wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie strony firmowej, która ma służyć przede wszystkim obecnym i potencjalnym klientom. Profesjonalna strona internetowa ma wiele zalet i tak naprawdę żadnej większej wady, dlatego jest to krok, który warto rozważyć. Niezależnie od tego czy prowadzisz małą, czy dużą firmę, to firmowa strona internetowa to podstawa prowadzenia działalności w XXI wieku. Obecnie największy biznes dzieje się w internecie, dlatego jeśli chcesz ze swoją firmą wznieść się ponad rynek lokalny i dzięki temu zwiększyć szanse na rozwój, to odkryj możliwości, które kryją się na stronie głównej Twojej firmy.

Strona firmowa – co to właściwe jest?

Decydując się na stronę internetową firmy, warto wiedzieć, czym dokładnie ona jest i czemu ma służyć. Przede wszystkim strona firmowa to tradycyjna strona internetowa dedykowana tylko działalności Twojej firmy. Klient po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy Twojego przedsiębiorstwa lub – jeśli zainwestujesz w usługi SEO – hasła, które wiąże się z działalnością Twojej firmy, znajdzie linki, które przekierują go na strony firmowe przedsiębiorstw działających w zakresie lub lokalizacji, które go interesują. Z treści strony firmy dowie się, jaki jest dokładny zakres działalności, pozna cennik, może poczytać nieco o sposobie wykonywania projektów lub nawiązywania współpracy.

Tak naprawdę na swojej stronie internetowej możesz jako przedsiębiorca zamieszczać wszelkie informacje, które uważasz, że są cenne dla klientów i mogą skłonić zainteresowanych do skorzystania z Twoich usług lub kupienia Twoich produktów. Dodatkowo na stronie firmowej możesz prowadzić bloga tematycznego, który może stać się dodatkowym źródłem dochodu lub pomyśl o założeniu sklepu internetowego, jeśli dysponujesz produktami, które można sprzedawać wysyłkowo. Stronę firmową można więc rozwijać na wiele różnych kierunków, które mogą przełożyć się nie tylko na budowanie pozytywnego wizerunku firmy, ale także na realne zwiększenie przychodów.

Czy strona firmowa to konieczność?

Strona firmowa nie jest koniecznością, jednak jeśli chcesz prowadzić nowoczesny biznes, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, to rozważ jej stworzenie. Współcześnie dla potencjalnych odbiorców to czy firma ma swoją stronę internetową i czy jest obecna w świecie social mediów, ma duże znaczenie. Dlaczego? Dzięki temu mogą sprawdzić, czym tak naprawdę się zajmuje przedsiębiorstwo, jak wygląda siedziba, czy dbaj o pracowników, czy jest to nowa firma, czy może firma, która jest już na rynku kilka bądź kilkadziesiąt lat. To wszystko – oprócz cen – to jedne z ważniejszych aspektów wpływających na decyzje zakupowe.

Obecnie klienci są świadomi i chcą wydawać swoje pieniądze w firmach, które kierują się ideami, wartościami, są przyjazne dla środowiska lub dobrze traktują zatrudnionych ludzi. Cenią sobie także wysoką jakość produktów, nawet jeśli miałoby to wiązać się z wyższą ceną. Wszystkie te elementy mogą sprawdzić na stronie internetowej firmy. Jeśli nie mają takiej możliwości, ponieważ strona nie istnieje, jest duże prawdopodobieństwo, że zdecydują się na skorzystanie z produktów i usług konkurencji, która taką stronę posiada. Warto też zaznaczyć, że wielu potencjalnych klientów boi się paść ofiarą oszustwa, a takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Dlatego też sprawdza opinie i historię firmy oraz to, jakie ślady przedsiębiorstwo zostawia w internecie. Jeśli klient nie może znaleźć żadnych konkretnych informacji o danej firmie lub produkcie, to zazwyczaj rezygnuje z obawy przed straceniem pieniędzy.

Dlaczego strona firmowa jest tak ważna?

Ważne jest, aby przedsiębiorstwo było obecne w internecie. Czy strona internetowa to jedyny sposób? Nie, ale należy zaznaczyć, że jest to jeden z podstawowych elementów, które otwierają drogę do dalszej działalności internetowej. Tak naprawdę jest wiele firm, które nie istnieją bez profesjonalnej, intuicyjnej i estetycznej strony internetowej, takie jak np. sklepy internetowe. Dodatkowo zakładając stronę firmową, możesz badać zainteresowanie klientów i na bieżąco kontrolować ruch odbiorców.

Co więcej, warto do swoich działań marketingowych wprowadzić jeszcze profil firmowy w mediach społecznościowych. Dzięki temu możesz być w stałym kontakcie z klientami, którzy mogą dzielić się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach. Ważne jednak, abyś pamiętał, że obecność w internecie wiąże się także z krytyką, która może być konstruktywna lub może być po prostu hejtem. Konieczne jest rozróżnienie tych dwóch pojęć i korzystanie z krytycznego feedbacku w celu poprawy swoich usług lub udoskonalenia swoich produktów. A co z hejtem? Najlepiej go ignorować, ponieważ hejter, który nie dostaje uwagi, powoli rezygnuje.

Nowoczesna firma – działania marketingowe na stronie internetowej

Mając skuteczną stronę firmową, możesz prowadzić szerokie działania marketingowe. Jak to możliwe? Przede wszystkim na stronie firmowej możesz praktykować profesjonalny employer branding, który oddziałuje na postrzeganie marki nie tylko jako dobrego pracodawcę na rynku pracy, ale także jako firmę działającą w oparciu o wartości, takie jak szacunek do swoich pracowników, czy równe traktowanie. Odbiorcy chcą wspierać firmy, które poważnie podchodzą do swojej roli jako pewnego rodzaju pionierów, nawet jeśli chodzi o mały sklepik internetowy zatrudniający 5 osób. Klient chce kupować od ludzi, który wykonują swoją pracę z pasją i zaangażowaniem, jednak jeśli nie masz strony internetowej, jak chcesz im pokazać, że to, co robisz, jest naprawdę ważne dla Ciebie i Twoich pracowników?

To także świetne miejsce do promocji nowych usług i produktów. Możesz bowiem tworzyć mini kampanie reklamowe, które nie wymagają dużego budżetu, a jednocześnie mogą dotrzeć do sporej widowni – szczególnie jeśli zrobisz je dobrze i z pewną dozą humoru. Co więcej, strona internetowa to także świetna podkładka pod influencer marketing lub marketing szeptany. W końcu czy może być coś lepszego, niż lojalni klienci, którzy sami z siebie zachęcają innych do skorzystania z Twojej firmy. Wysłanie linka do strony firmy to obecnie najszybszy sposób polecenia. Czy warto rezygnować z takiej możliwości?

Jak sprawić, aby internetowa strona firmowa wyglądała profesjonalnie?

Teraz najwazniejsze – okazuje się bowiem, że tylko profesjonalna strona internetowa sprawia, że możesz zjednać sobie zaufanie potencjalnych klientów. Jeśli więc decydujesz się na stworzenie strony swojej firmy, to mimo wszystko warto zdecydować się na drobne inwestycje. Wizualny aspekt strony to jeden z czynników, który wpływa na to, czy klient zdecyduje się skorzystać z Twoich usług. Skoro Twoja strona wygląda jak milion dolarów widać, że była robiona przez specjalistów, to jest jednoznaczny sygnał, że profesjonalizmu można spodziewać się po produktach i usługach Twojej firmy. To także pokazuje, że jako przedsiębiorca interesujesz się tym, jak Twoja marka prezentuje się na rynku i dbasz o każdy szczegół z nią związany. A jeśli tak jest, to oznacza, że firma jest dla Ciebie ważna. Klienci chcą korzystać z firm, które są ważne dla założycieli, bo chcą wierzyć w to, że ich wydane pieniądze przyczynią się także do rozwoju pośrednich wartości związanych z marką.

Co zrobić, aby strona wyglądała profesjonalnie?

  • Skorzystaj z doświadczonych programistów,
  • Skorzystaj z usług SEO i copywrite,
  • Postaw na stronę w kolorystyce kojarzącej się z Twoją firmą no z logiem,
  • Zadbaj o wartościowe wypełnienie zakładek,
  • Umieść zdjęcia,
  • Umieść cennik lub zaznacz widełki cenowe, jeśli konieczna jest indywidualna wycena.

Zakładki strony firmowej

Najważniejszym elementem każdej strony firmowej są zakładki. Wprowadzają one porządek i pomagają klientom w odnalezieniu informacji, których szukają. Jakie zakładki powinna mieć Twoja strona?

  • Strona główna

Jest to miejsce, w którym zamieszczasz podstawowe informacje dotyczące działalności firmy. Wspomnij, kim jesteście i czym się zajmujecie. Możesz także przedstawić kilka zdjęć produktów. Oprócz tego nie zapomnij o wymianie wartości i celów, które przyświecają Twojej działalności. Linki, które będą przesyłać sobie Twoi klienci, zazwyczaj odsyłają do strony głównej, dlatego musi być ona atrakcyjna wizualnie i zachęcać nowych klientów do dłuższego pozostania na stronie. Na stronie głównej możesz też zaprezentować najnowsze produkty lub te, z których jesteś najbardziej dumny. Strona główna jest też ważna z punktu świadomości marki.

  • O nas

To dodatkowy element Twojej strony, który może, ale nie musi się pojawić. Warto jednak się nad tym zastanowić, ponieważ zawiera on informacje na temat firmy i opis działalności. Kto jest założycielem, jaka jest historia firmy i jak rozwijało się przedsiębiorstwo. Można wspomnieć o tym, skąd wziął się pomysł na nazwę lub działalność. To pokazuje bardziej „ludzką” stronę marki i sprawia, że klienci patrzą pozytywniej na działania przedsiębiorstwa, ponieważ się z nim utożsamiają. Jeśli jest to firma rodzinna założona np. przez braci, to podzielenie się tym faktem może spowodować, że osoby o tych samych wartościach, takich jak rodzina i współpraca, będą bardziej zainteresowane podjęciem współpracy.

  • Produkty, usługi

Zakładki produktowe i usługowe są niezwykle indywidualne, ponieważ ściśle wiążą się z działalnością Twojej firmy. Sprawdź, jak możesz pogrupować swoje działania i dla każdej takiej grupy stwórz zakładkę, która będzie skupiała się na produktach z tej jednej kategorii. Dzięki temu osoby odwiedzające witrynę mogą zapoznać się ze szczegółami oferty i w prosty sposób wybrać opcje, które im najbardziej pasują. Jest to taki przewodnik dotyczący wyników Twojej działalności.

  • Strona kontaktowa

W tym miejscu powinny znaleźć się informacje o danych kontaktowych, czyli adres firmy, numer telefonu oraz adresu e-mail. Oprócz teggo możesz skorzystać z zamieszczenia formularza kontaktowego, jednak musi on działaż bez zarzutów oraz odsyłać kopie e-maili równiez na skrzynkę klienta. Zastanawiając się nad swoją stroną firmową zadbaj o to, aby kontakty były dobrze widoczne. Możesz umieścić także mapkę ze wskazówkami dojazdu, jednak uważaj, żeby nie przedobrzyć. Zbyt dużo informacji na kontaktowej stronie sprawia, że klienci nie otrzymują tego, czego szukają. A brak informacji kontaktowych lub utrudniony do nich dostęp, może powodować, że odbiorca zrezygnuje z Twoich usług.

Oceń artykuł
0/5 (0)