Reklama

Sklep internetowy: zakładanie krok po kroku. Ile to kosztuje?

Własny sklep internetowy, w przeciwieństwie do stacjonarnego, nie wymaga dużych nakładów finansowych. Sprawdź, jak krok po kroku założyć swój sklep internetowy i wypromować markę w sieci. Ile kosztuje założenie strony internetowej e-sklepu i jak szybko można liczyć na zyski ze sprzedaży online?

jak założyć sklep internetowy

Sklep internetowy: jak założyć i dlaczego warto? 

Koszty sklepu internetowego są zdecydowanie niższe, niż ma to miejsce w przypadku sklepu stacjonarnego. Prowadzenia tego typu działalności daje nam także możliwość dotarcia do sporej liczby potencjalnych klientów, poprzez ogromne możliwości, jakie oferują nam internet i media społecznościowe. Jest to szczególnie ważne dla małych firm, które nie posiadają jeszcze tak dużego kapitału początkowego na start – takie rozwiązanie przyda się np. osobom chcącym założyć własną księgarnię. Prowadząc e-sklep, nie musisz np. opłacać kosztów związanych z wynajmem lokalu czy z zamknięciem lub zawieszeniem działalności.

Zakupy przez internet i dostawa do domu są po prostu bardzo wygodne. Ponadto, można je robić przez całą dobę, a paczki z produktami mogą dotrzeć dosłownie wszędzie – co stanowi świetną promocję twojego sklepu za granicą.

Własny sklep internetowy: jak zacząć? 

Stworzenie swojego sklepu internetowego jest wbrew pozorom bardzo proste. W sieci znajdziesz teraz wiele platform, które np. w ramach czasowego abonamentu oferują bezpłatne szablony dostosowane do konkretnej tematyki sklepu internetowego lub udostępniają kreator stron, umożliwiający samodzielną personalizację jego wyglądu do twojej marki. Jednym z przykładów jest platforma Selesto, gdzie również uzyskasz szereg wskazówek, jak założyć sklep internetowy.

Gdzie założyć sklep internetowy?

Co więcej, e-sklep możesz utworzyć również na Facebooku lub Instagramie, co dodatkowo bardzo ułatwia prowadzenie tego typu działalności. Dzięki tym nowym technologiom twoi klienci będą mogli składać zamówienia bezpośrednio z twoich postów. Pamiętaj jednak, że w przypadku Instagrama, musisz posiadać specjalne konto biznesowe.

Jak założyć własny sklep internetowy? 

Na samym początku zastanów się na spokojnie nad tym, jaki sklep internetowy otworzyć. Co chciałbyś sprzedawać? Czym chciałbyś wyróżnić swoją markę? Ważne, aby twoje produkty były na tyle innowacyjne i przyciągające uwagę, aby móc zaciekawić potencjalnego klienta i dłużej go przy sobie utrzymać. Kreując swój pomysł, wypisz aspekty, które mogłyby odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów. W jaki sposób twój produkt mógłby rozwiązać ich problem? Im bardziej oryginalny będziesz, tym szybciej odniesiesz sukces. Nie zapominaj jednak o wiarygodnym i szczerym przekazie, który we wszystkich obszarach promocji i reklamy swojej działalności jest obecnie najbardziej doceniany.

Warto pamiętać, że nawet mało oryginalny pomysł, taki jak np. własny sklep spożywczy ze sprzedażą online, ma szansę odnieść sukces. Jeśli tylko na rynku znajdzie się nisza, na takiej działalności można sporo zarobić. W okolicy nie ma innych punktów sprzedających żywność przez internet, a wiesz, że bliżsi i dalsi sąsiedzi zainteresowani są tego typu usługami? Warto rozważyć otworzenie własnej działalności z produktami pierwszej potrzeby oferowanymi z dostawą do domu.

Gdzie założyć sklep internetowy?

Zastanawiasz się, ile kosztuje założenie sklepu internetowego? Wszystko zależy od narzędzi, na jakie się zdecydujesz. W pierwszej kolejności zastanów się nad tym, jaki zasób finansowy posiadasz i ile jesteś w stanie przekazać na stworzenie swojego e-sklepu. Czy możesz zatrudnić osoby specjalizujące się w IT i pozycjonowaniu? Aby jednak ułatwić sobie swoją pracę, skorzystaj z gotowych platform e-commerce, takich jak np. WooCommerce, OpenCart, Shoplo, Magento, PrestaShop, osCommerce.

Jak zaoszczędzić otwierając sklep internetowy? Wybierz gotowy szablon

Zaprojektuj lub wybierz swój szablon sklepu internetowego, który przyciągnie i zaciekawi twoich odbiorców. Powinien być on kompatybilny z tematyką twojej marki oraz wzbudzać zaufanie swoim profesjonalnym i estetycznym wyglądem. Wiele gotowych platform e-commerce udostępnia w swoim pakiecie zbiór darmowych szablonów strony internetowej. Możesz również w wyszukiwarkę internetową wpisać frazę “bezpłatne szablony strony internetowej” i wyskoczy ci lista propozycji, z których możesz wybierać i korzystać do woli. Pozwoli to na znaczące obniżenie kosztów założenia sklepu internetowego.

Zakładanie sklepu krok po kroku — polityka firmy

Założenie sklepu internetowego zacznij od stworzenia regulaminu sklepu i jego polityki prywatności, w których zawrzesz informacje o polityce zwrotów, gwarancji, reklamacji, a także podasz podstawowe dane twojej firmy. Dzięki temu zdobędziesz dodatkowe, niezbędne zaufanie klientów i wyjaśnisz kilka istotnych aspektów związanych z działalnością twojego sklepu.

Zadbaj o zadowolenie klientów

Zaoferuj swoim klientom szeroki wachlarz różnych metod płatności, które skracają czas zapłaty i są po prostu bardzo wygodne. Znajdziesz je np. w gotowych platformach e-commerce.

Zaoferuj różne formy dostaw zakupionego towaru do swoich klientów. Obecnie najpopularniejszą metodą są paczkomaty i usługi kurierskie.

Czy warto założyć sklep internetowy?

Samo założenie sklepu internetowego nie jest zadaniem szczególnie skomplikowanym, czy czasochłonnym. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet jeśli w teorii jest to rozwiązanie łatwiejsze do realizacji niż otwarcie sklepu stacjonarnego, to także narzuca na nas wiele obowiązków. Dodatkowo dotarcie do szerszego grona odbiorców może wymagać nie tylko finansowego nakładu, ale też i sporego zaangażowania z naszej strony. Jeśli jednak masz pomysł, który pozwoli ci wyróżnić się na tle konkurencji, to otwarcie sklepu online może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Oceń artykuł
4.2/5 (9)