Cóż z racji że tymi nieszczęsnymi pociągami jeżdżę bardzo bardzo długo do praży i z pracy musiałam wypowiedzieć się tutaj. Dział skarg i reklamacji nie robi sobie z tego kompletnie nic. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego skm jeździ praktycznie co do minuty a km dzień w dzień opóźniony? Czy pomimo wymiany kadry konduktorskiej na dzieci w sensie dosłownie na oko jakieś 20 może 25 lat pociąg może przyjechać o czasie ? Przykład odjazd 6.02 i nigdy ale to NIGDY nie przyjechał o czasie natomiast następny 6.23 jest co do sekundy Ostatnio konduktor się tłumaczył że były śląskie tory .... no dobrze deszcz pada niekiedy tygodniami jest mróz śnieg i jakoś inne jeżdżą na czas. Mój apel jest następujący niech konduktorzy przestaną opowiadać bajki i zaczną jeździć na czas ja wiem ze im to wsio rybka ale ludzie jeżdżą do pracy niekiedy nie mają innej komunikacji. Pomijam czystość w pociągach bo mają wiele do życzenia aczkolwiek wystarczy mi chociaż punktualność. Niedosc że bilety koszmarnie drogie to zero dojazdu do pracy na czas. Gdybym mogła jeździła bym następnym ale niestety nie mogę bo mam przesiadkę do pracy. Kanary również pożal się Boże zero sympatii uśmiechu cokolwiek wszyscy pracują jak za karę skoro tak może pozmieniajcie pracę? Nikt nikomu za karę nie każe pracować Trasa o której mowie to Dęblin warszawa zachodnia Chciałabym by w końcu pociąg jeździł na czas a nie jak się podoba nie ma próby nadgonienia opóźnienia zero inicjatywy Nienaleze do osób co lubią obsmarować ale niestety dział skarg mnie do tego zmusił Pozdrawiam tych uśmiechniętych
Poruszyła Pani kilka wątków. Czystość zależy od pasażerów, którzy zostawiają często chlew po sobie. Nawet obcinają paznokcie na siedzenia. Co do opóźnień, to prawie zawsze są one z winy zarządcy infrastruktury, czyli PKP PLK . Wszak semafory należą do nich, a one zezwalają na jazdę. Jak jest czerwony, to się stoi. Często przepuszcza się pociągi IC. Wczoraj opózniłem pociąg, bo miałem mnóstwo pasażerów. Ich lokowanie opóźnia pociąg. Czasem się na kogoś czeka, bo ten akurat biegnie peronem. A czasem są po prostu śliskie szyny i prędkość jest obniżona. A co do uśmiechów kierowników, to akurat nie mają oni zawartego w umowie uśmiechania się. Pani też nie musi się cały czas szczerzyć w swojej pracy.
Pasażerko... A może poszerz swoje horyzonty i rusz trochę głowa, że "kanar" nie jest od tego że pociąg się opóźnia, kanar jest od sprawdzania biletów, jest takim chodzącym handlarzem i od zapewnienia bezpieczeństwa. On nie pracuje za kare on przyszedł pracować z zapałem ale po czasie ten zapał i chęć się traci właśnie przez takich (usunięte przez administratora) ludzi jak ty! Bo wieczne pretensje, wieczne roszczenia! Wszystko na nie i ciągle źle! Skmki jeżdżą punktualnie bo one co dziwne mają ciągle pierwszeństwo, bo to pociągi krotko dystansowe i ciężko żeby tu się coś opóźniło. Skmka zawsze jedzie pierwsza cokolwiek by się nie działo Rafał Trzaskowski się o to postarał. I trochę kobieto więcej empatii bo ty jesteś jedną a ten człowiek ma takich podróżnych roszczeniowych z jednego pociągu 300 w ciągu tygodnia, miesiąca bez liku więc o jakim uśmiechu mówimy?
Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna w „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.? Co poradzicie osobie poszukującej tam pracy? Na Praca.pl pojawiło się 30 listopada kilka ogłoszeń.
Nie rozumiem pytania. Wszystko zależy od tego na jakie stanowisko chcesz aplikować. Ogloszenia dotyczące pracy w tej spółce w sposób praktycznie ciągły są edytowane w internecie już dawno. Niektóre, to juz pare ładnych lat. Żadna to nowość że oni od dawna szukają ludzi do pracy. Dziwne jest to że dopiero to odkryłeś. Moja uwaga taka dotyczaca rozmowy o prace. Dopytaj dokładnie jaka stawke Ci zaoferują tzn wpiszą w umowie i gdzie dokładnie będzie Twoje miejsce pracy. Tzn gdzie bedziesz zaczynal i kończył pracę.
Którego roku w tym listopadzie pojawiły sie te ogłoszenia. Uważasz , że po takim czasie są jeszcze aktualne te ogłoszenia.
Rozmowa rekrutacyjna.. Haha ha ha. Naopowiadaja ci bajek jak w km jest pięknie, po czy jak zaczniesz pracować wpadasz w telo goowno po szyję. Ciężko się uwolnić... I powoli wypalaszsz się zawodowo. Zostajesz sprowadzony na ziemię.... Nie polecam.
mówisz? a Twoja rozmowa tak z ciekawości to jak wyglądała i co opowiadali, że takie rozczarowanie ostatecznie jest?
KM jest zepsute na szczeblu Drużyny,odpuść sobie ten Łajno...Zero Pszanowania i Pomocy ,banda cyników i Złodziei na czele z Ela. Paci....I jej Koleżankami z Pokoju potrafią niewyplacic i 1000zl do wypłaty a Powiedzą że jest Oki . Idź do Biedry unikniesz upokorzenia alebo do skm
Witam , Czy ktoś obecnie wie czy spółka KM organizuje jakieś kursy na Świadectwo Maszynisty?
Slyszałem że ludzie z tej firmy odchodza do metra i SKM. Czy można prosic o informacje jak wygląda praca w tych firmach?
Zadzwoniono do mnie. Przedstawiono wszystko w kolorowych barwach. Zaproponowano II opcję, wg nich lepszą, dzieki czemu straciłem możliwość szybkiego zdobywania kolejnych kwalifikacji. Czyli wprowadzono mnie swiadomie w błąd. Naobiecywano, że szkolenie trwać bedzie max rok, trwało 2 lata... A sama rozmowa była nieprzyjemna, bo osoba decyzyjna miała uprzedzenia i non stop po mnie jechała jak po burym psie. Niestety się dostałem... Odradzam....
Znając moje wykształcenie z CV, a nie bylo ono elektryczne, pan dyrektor zadawał mi pytania z tym zwiazane. Odpowiedziałem, że w tej chwili nie jestem w stanie odpowiedzieć na część z tych pytań, ale wydaje mi się, że skoro jest szkolenie, to jest po to, żeby dowiedzieć się tego, czego nie wie się przed szkoleniem. Dowiedzialem się, że nie są im poterzebni tacy ludzie jak ja, bo jest ich na pęczki. Jednak i tak mnie przyjęli. Byłem jednym z lepszych pracownikow, pod wzgledem prowadzenia i obslugi sprzetu.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Czy ktoś wie jak szczegółowo wyglądają badania na stanowisko kierownika pociągu? Co badają i na co trzeba być przygotowanym?
Wymagania zdrowotne są bardzo wygórowane. Jak co kolwiek dolega to lepiej sobie darowac ten zawód. Nic sie nie ukryje.
A jaki jest ich stosunek do noszenia okularów? Mam wadę, ale noszę okulary. Czy badania w ciemni również robione są na stanowisko Kierownika?
Wszystko na temat wymogów zdrowotnych na stanowisku kierownika pociągu znajdziesz w tym akcie prawnym Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 stycznia 2021 r. w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego oraz prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych
To, co ostatnio dzieje się w km na trasie Warszawa-Działdowo/Ciechanów to jest jakiś western. Albo opóźnienia, albo pociągi psują się w drodze i trzeba sobie radzić (22.08.2022 przed Nowym Dworem Mazowieckim na długo zapadnie w pamięci klientów...) Proszę mi wyjaśnić, jak to jest z tą klimą? Jak jest chłodno na zewnątrz klima jest pakowana na maxa w pociągach, jak jest duchota, że wytrzymać się nie da bywa tak, że klima jest wyłączona. Poza tym wystarczy przejść się po pociągu i czuć: tu gorąc, tu zimno jak w styczniu...tu sauna, w następnym przedziale znowu zimno. Co jest?
Jedni pasażerowie lubią ciepło a drudzy zimno .Ma pani możliwość wybrać przedział z odpowiednio temperaturą. Nasza kolej jest wspaniała.
(usunięte przez administratora) muchy będzie wiosna będzie lepiej trawa rosła Zgadzam się z panią wyżej Pociągi wiecznie opóźnione Wiecznie nie można zdążyć do pracy Wiecznie jak nie ukrop To lodówka Stare obskorne pociągi Akonduktorzy co tylko bileciki sprawdzają zamiast pilnować czasu budzenie ludzi z samego rana szkoda gadać Zenada
Ty chyba chory na głowę jesteś. Złomami widzicie ludzi wiem bo Pracowalem w KM w Drużynach i wiem jak to wygląda więc nie opowiadaj bzdur bo robisz z siebie (usunięte przez administratora) Władza w KM jest zgniła i Bezczelna banda zgorzkniałych (usunięte przez administratora)
Czy nadal ludzie z tej firmy odchodzą na taką skalę, Czy nadal są zaległości urlopowe sięgające nawet trzech lat?
Skoro tam pracowałeś to mogę podpytać o to jak ogólnie wyglądała tam praca? Mogliście liczyć na umowę o pracę czy jakieś benefity typu opieka medyczna? Różnie tutaj piszą, a jednak częściej bardziej o samych przejazdach, a o pracy mniej... może ktoś życzliwy pomoże? :D
Piszą o tej firmue raczej zle . Nie widze tu nikogo kto by napisał coś pozytywnego. Poza tym czy Ty szukasz pracy za pieniądze czyli wypłatę czy za benefity. Jeśli za bedefity to proponuje udać się do jednego z krajów Azji. Tam podobno pracownikom za prace dają dach nad głową w pokoju 4 osobowym i dwa razy posiłek. Jeśli szukasz pracy na koleji i oczekujesz benefitów to muszę Cię zmartwić. Wszystkie darmowe benefity typu darmowa opieka zdrowotna wraz z lekami, darmowe przejazdy dla całych rodzin, zostały zlikwidowane w latach 90. Teraz jeśli coś jest to wszystko płatne.Nawet bilety.
Przepraszam że dopytam. Razem z synem pilnie poszukujemy ludzi do pracy. Jest to praca przy owocach. Widze ze Pani zalezy na rożnych formach zapłaty. Moge zaproponowac zapłatę w ubraniach. Jest to oodzież urzywana ale zachodnia. W całości pochodzi z ameryki. Mam tam rodzinę. Czy jest Pani zainteresowana.
A z której strony strony dojeżdżasz. Powiem tak jeżeli nie jesteś jedna z nich to kariery tu nie zrobisz, a Opieka Medyczna Jest na poziomie Przychodni W Twojej Miejscowości. Nie pchaj się dziewczyno tu znajdź sobie spokojniejsza Pracę bo jak trafisz na Brzeska w te gniazdo żmijowe to skończy Ci się życie prywatne bicie służbami zajadą. Elka I Kim to de Bille którzy nie mają szacunku do nikogo
Teraz Powostaje nowa Banda czyli,, Rewizor,, a dokładniej,, kapoi (usunięte przez administratora) w jednym wydaniu mają za zadanie nękać kierownika bo jak Pasażer nie zaplaci mandatu to na10 każdego miecha zdejmą z Wypłaty tobie. Ogólnie Jako kierownicy poc ciągle Robiliśmy źle, niedobrze, firma zedrze cię z każdej złotówki, a i wypłaty nigdy się nie doliczysz. Zapomnij o pomocy przełożonych bo oni są od tego by cię gnebic jak tylko spojrzysz się krzywo
Kłamiesz kłamiesz kłamiesz w co grasz? Ile bilet sieciowy kosztuje na rok ile to wychodzi na miesiąc?
Jeżeli się Pani spóźnia do Pracy proponuję jechać wcześniejszym wtedy Będzie Pani pierwsza. Proszę dzwonić do Donata Nowakowska Rzecznik I Obibok w Jednym KMazowoeckich.
A co ty jakiś pies gończy jesteś w Tej Chorej Fabryce Zwanej KM. Banda De billi i Pasożytów. Kania, Kim, Elka, i itd. Kania Walił głupa Jeździł DO Rajchu po Samochody a jego kasa jeździła po wschodnim. Teraz wielki Regulaminowiec, następny Sumlinski z Tłuszcza (usunięte przez administratora).... alac kiedyś a teraz wielki Fachowiec, ci co go znają wiedza jak pracowal na Pociągu... Szkoda gadać i tych życiowych niedotajdach
No właśnie kosztuje, a kiedyś za normalnej koleji bilety dla pracowników były za darmo. Czym więc chceciecie ludzi do pracy w tej firmie zachęcić?
Najlepiej to jest być życiowym nieudacznikiem i innym zazdrościć. Współczuję takiego podejścia do życia.
Oracq Z Ludzmi jest niewdzieczna ,ale wlqdza w tej spolce jeszcze bardziej bezczelna .Kolesiostwo na sczeblu Druzyn z Brzeskiej ,szkoda gadac o tych zyciowych (usunięte przez administratora)
Na jakie pieniądze(osoba poniżej 26roku życia) mogą liczyć kierownik pociągu/ maszynista w KM i jak to wygląda w porównaniu do IC czy SKM?
Robię w tej firmie 38 lat to wiem co mówię. Sam też jeździłem.
Ciebie to już tutaj wszyscy dobrze znają . Taki z Ciebie kierownik jak ze mnie baletnica. 38 lat pracujesz i masz 26 lat. Dobry jestes.
Głupoty pleciesz i tyle zgodnie z danymi przekazywanymi przez Pracodawcę związkom zawodowym średnie wynagrodzenie brutto w zespole drużyn konduktorskich wynosiło 5 324 zł ... podkreślam, że jest to kwota brutto
Wychodzi więcej na rękę niż napisałeś. Należy tylko zwrócić uwagę na fakt że to są zarobki przeciętne. Wlicza sie do tego również pracowników z wysokim dodatkiem stażowym itd. Nowy pracownik nie bedzie miał takich dodatków jak pracownik dużym stażem. Więc zarobki bede zdecydowanie niższe niż podają jako przeciętną.
A ile ZUZP obowiązuje w KM-ach bo z tego co mi jest wiadome to jeden ..... ciekawa sprawa czy znowu czegoś nie wiem?
Jeżeli jestes naprawde pracownikiem tej firmy to powinieneś zdawać sobie sprawe z tego że pracowników , którzy pracują w tej spółce dlużej obowiązują zasady z poprzedniego układu zbiorowego. Widzisz chyba sytuację w którejjedna grupa maszynistów ma urlop dodatkowy natomiast druga już nie. Może wyjasnisz mi ten fenomen?
Oczywiście, że mogę mówi o tym porozumienie wprowadzające w życie obowiązujący ZUZP tam również jest opisany dodatek za wysługę lat i szereg innych rzeczy do których mają zastosowanie przepisy przejściowe. Ostatnio byłem w biurze u kolegi, który jest przewodniczącym związku i wpadł mi w ręce ten dokument wiec wiem bo się z nim zapoznałem. Jest datowany na rok 2015 bo właśnie w tym roku wszedł w życie ZUZP. Tam tez są opisane sprawy związane z urlopem dodatkowym.
Dlatego różnicuje sie pracowników, pod inspicjami tkzw przepisów przejsciowych, ponieważ głównymi szkodnikami przy zmianach układu zbiorowego w 2015 roku, byli czołowi działacze związkowi na czele z wieprzem. Dlatego pozostawili sobie urlop dodatkowy zabierajac go pracownikom nowo zatrudnianym. I wszystko w temacie.
Jakbym słyszał Kim zong una... co Ty pier....podaj definicje ,,dobry kier,,,dla kogo dobry dla Tych z Brzeakiej i Pijaka Szymona ...z Działdowa?????!!!KM.to stan umysłu kto się szanuje Ucieka z tego Bagna Gdzie ,,władcy Much,,z Brzeskiej udają ze Rządzą tfuu....
Rafalika Leszka spytaj Ile się zarabia choć ten to nieszkodliwy dla Kolegów ale napewno Ci powie haha
Dobry kierownik to ten Któremu Pasażer mówi,,dzień Dobry i Dowidzenia ,miłego dnia ,,a nie ,,(usunięte przez administratora)
Pieniądze.. Myślę że więcej zarobisz w Biedronce albo Lidlu, bez odpowiedzialnośc, niż jako woor w km. Z resztą jako maszynista też kokosów się nie spodziewaj. Wszystko zależy jak dobrze się wazeliną wysmarujesz.. Żeby komuś w (usunięte przez administratora) Km to praca dla ludzi bez aspiracji, bez oczekiwań, bez zasad. Banda plotkarzy i ludzi bez ambicji. To taki plebs kolejowy.
Ja tam mam największą bekę z influancerów z KM. Jeden ciągle to samo, albo kawusia, albo koniec na dziś. A drugi kiełbasiarz, promuje tą chorą firmę, jakby miał za każdego zwerbowanego kandydata dostawać działkę z lubelskiej.... Żeby to jeszcze było się czym chwalić...
Brawo,,,mam pytanie do ,,Naczelniczka ,,Drużyn z Tluszcza,,,jakie kroki podjął wraz z Grajda,Banda z Lubelskiej w sprawie Pobicia przez Banderowca z Ukrainy Kierownika Pociągu na Trasie Wilenska -Zielonka,czy zapewniono mu ochronę prawną i złożenie pozwu do sądu przez KM czy są musi się bujać z Pozwem wobec Banderowcow po których jeździliście.....Kierownik ma 40 letni staż. Czy Pana Sulińskiego to zainteresowało czy woli zajmować się swoją Ulubienica zza ściany..
A gdzie ten mazowiecki influancer od kawusi itd… stęskniłam się za jego opisami do zdjęć, oczywiście tez za tą dziwną polszczyzną, którą operuje heeee
No coś mazowiecki influancer się nie pojawia, tęsknie za nim i z a tym jego „dobra kawusia” wracaj chłopie na socjal media…
Czy pociągi mogą o czasie jeździć ? Dzisiaj mróz -11st. Tyle płacimy za bilety. Pociąg opóźniony o 40min i może dłużej.
Witam gdzie mogę zrobić kurs na konduktora ? Jak wygląda cenowo ? Oraz jak wyglądają zarobki konduktora ?
Podwyżki???? ktoś coś. Czy to jakieś oszustwo z tymi podwyżkami. Ktoś dostał???
każdy dostał po 400 zł reszta według uznania naczelnika wspaniałego człowieka
Jaki problem. Czy ty wiesz co to jest forum i jaki jest jego cel. Na forum odbywa sie dyskusja. Rozmawia się zadaje pytania.
Jak zwykle nie jesteś w temacie żeby nie te forum to byś nić nie wiedział co się w spółce dzieje. A może maaz zamiar wrócić?
Ja na szczęście nigdzie już nie muszę wracać. A wogule to ktoś wrócił z tych co odeszli?
Ja też wiem o tylko jednym emigrancie km - WKD - KM. Praca marzeń... Ja też już jestem na wypowiedzeniu, więc tylko nas...rać na środek hali i uciekać. Zaraz idę na zwolnienie i w doopie ich mam.
Wrócili z Orlenu .Na MNT. Wybacz ale ja to nie ty nie prowadzę ewidencji kto z kim ,gdzie i jak.
Wrócili????? Ilu wróciło z tych co poszli. Wiesz ze wrócili a nie wiesz ilu. Dobry jesteś. Zanim coś tu napiszesz to sprawdź jak wygląda wymiana kadrowa w tej firmie. Ilu ludzi uciekło z tej firmy ja tylko pojawiły się jakie kolwiek możliwości, a ilu przyszło z innych spółek. Nie mówię o tych , którzy są nowo przyjęci i wcześniej nie znali tej firmy.
Osobiście mnie to nie intere . Jak tak ludzie odchodzą i idź i ty . Dyskusja na temat że ludzie odchodzą lepiej byście się zajeli podwyżkami czemu takie a nie inne.
Witam czy będąc uczestnikiem szkolenia na kierownika pociągu distage się jakąś pensję? Wiadomo może kiedy ruszą teraz nabór?
Ktoś wie kiedy ruszą teraz nabór na kierownika pociągu? Długo się czeka aż ktoś się odezwie?
Poszukaj sobie innego zajęcia Bo towarzystwo z Brzeskiej Cię Zje jak nie będziesz posłuszny.Mabor już jest ale Tu rządzi Nie Prezes tylko Nawaleni Dyrektorzy
Z której mafii jesteś.Ja ci proponuje znajdź sobie inne zajęcie.Jak trafisz na Wschodnią to odechce ci się po Pół roku tej roboty.
Najpierw po pierwsze trzeba przejść jakoś badania na których podobno się czepiają o wszystko, następnie egzaminy a niech później sam zdecyduje czy chce tu pracować
Masz rację. Kolesiostwo Brzeska to Jedno wielkie (usunięte przez administratora) normalnych można tam policzyć na palcach jednej ręki. TYLKO groźby i poniżanie inoweczne niezadowolenie. Władza nie ma pojęcia co się dzieje na szczeblu drużyn.
Witam czy ktoś wie jak wygląda sprawa z wstępnymi badaniami lekarskimi podczas choroby? Można wstawić się chorym i oddać krew imocz do badań czy wtedy ustalany jest inny termin?
Czy wszyscy pracownicy przy obecnych temperaturach otrzymują wode w niezbednej ilosci dostepną w nieograniczonych ilościach, dostępnej w sposób ciągły?
Ta woda jest po terminie i Smakuje Jak Pomyje dla świń.Zarzad Pije w Szklanych butelkach Perlage
Po prostu masakra. Dla czego pociągi stają na drodze i blokują ruch dla samochodów i autobusów??????? 0 ja dam po prosto 0
Pytam ponownie , co z tymi podwyżkami. Czy był jakiś protokół spisany z ostatniego spotkania w tej sprawie?
Co taka cisza kredyty spłacacie?
Właśnie nik nie wie o co chodzi z tymi kredytami. Może chodzi o to że pracownicy wzieli jakieś kredyty jak firma obciążyła ich dodatkowymi zobowiązaniami z tytułu nieumyslnych działań pracowniczych takich jak wystąpienie uszkodzenia sprzęgu i przeniesieniu kosztów za naprawę na pracownika. Takie obciążanie pracowników kosztami jest znane. Czy pracownicy biorą kredyty tego powodu, nie wiem.
Twój zarzut jest mocny. Podaj jeden przykład gdzie pracownik został obciążony za nieumyślne uszkodzenie sprzegu. Odrazu zaznaczę Panie Piotrze że publiczne oczernianie jest przestępstwem.
Maszynista z grochowa był obciążony za uszkodzony sprzęg podczas gdy odpięła mu się druga EZT i połączyła sie . Było to już omawiane na tym forum. Jeśli tego nie wiesz to jestes troche krótki aby zabierac głos na tym forum.
Może jeszcze mi powiesz że pracownicy w tej spółce nie są obciążani. Skoro tak mało wiesz to może dopytaj jeszcze swoich mocodawców jaką kwotą obciążali kierowników pociągu za np zagubiony znakownik. Też pewnie tego nie wiesz? A zabieranie premii maszynistom za to że wandale wymazali wagony sprajem to bylo zasadne? I co może tez tego nie wiesz. A może wolał byś o tym szybko zapomnieć? Więc może zanim przyjdzie wam do głowy zabierać ludziom premie za byle co to najpierw zastanówcie się czy sami jestescie tak naprawdę w porządku.
Analizując twój wpis, natychmiast przychodzi mi na myśl cytat z pewnego klasyka Polskiej kinematografii Wabank" ło patrzcie go wszystkich by aresztował" Podobnie jest z tobą. Sprawa uszkodzenia sprzęgu była głośna kilka lat temu. Faktycznie doszło do takiego zdarzenia. Było to na sławnych elfach. Zdarzało się że dochodziło do utraty kontroli ta drugą dołączoną EZT. Tak było i w tym przypadku. Czasami udawało się przywrócić kontrole za pomocą rozpięcia klawiatury sprzęgu. W tym jednak przypadku aby rozpiąć samą klawiature niezbędny był specjalny klucz , którego nie raczono umiescic na tabarze. Dlatego maszynista rozłączył cały sprzęg i ponownie go połączył. Nastąpiło wtedy wlaśnie w czasie jazdy samoczynne odłączenie i ponowne połączenie EZT. Wynikiem czego było uszkodzenie sprzęgu. Sprawa była dobrze znana i nawet omawiana na pouczeniach okresowych. Głośno też było o tym że za to został maszynista finansowo obciążony, tak jak by jego winą było to że tabor pracował wadliwie. Uszkodzenie taboru stwierdzono dopiero właśnie w sekcji Warszawa Grochów, po zjezdzie taboru. Troll który tutaj próbuje ocieplac wizerunek firmy i straszy forumowiczów , widocznie ,albo jest nie doinformowany albo zbyt krótko ma kontakt z tą firmą aby znac realia w niej występujące. Proponuje sie więc doinformowac zanim się cos napisze. Co do tych smiesznych kasowników to też slyszałem o obciążeniach finansowych . Zdaje sie że była to kwota 500 zł. Swoją drogą moim zdaniem to wstyd że firma ściąga sobie kwoty z pensji pracowników zamiast korzystać z ubezpieczenia.
Czy po tym stwierdzeniu na Grochowie winy taboru maszynista dalej był obciążony kwota że ten sprzeg? Krótko.
Napisałem tylko o sprzegu bo ty twierdzisz że ktoś był finansowo obciążony za sprzeg. więc rozmawiajmy o tym. Napisz prawdę czy była taka sytuacja. Nie insynuuj. To jest karalne
Analizując twój wpis, natychmiast przychodzi mi na myśl cytat z pewnego klasyka Polskiej kinematografii Wabank" ło patrzcie go wszystkich by aresztował" Podobnie jest z tobą. Sprawa uszkodzenia sprzęgu była głośna kilka lat temu. Faktycznie doszło do takiego zdarzenia. Było to na sławnych elfach. Zdarzało się że dochodziło do utraty kontroli ta drugą dołączoną EZT. Tak było i w tym przypadku. Czasami udawało się przywrócić kontrole za pomocą rozpięcia klawiatury sprzęgu. W tym jednak przypadku aby rozpiąć samą klawiature niezbędny był specjalny klucz , którego nie raczono umiescic na tabarze. Dlatego maszynista rozłączył cały sprzęg i ponownie go połączył. Nastąpiło wtedy wlaśnie w czasie jazdy samoczynne odłączenie i ponowne połączenie EZT. Wynikiem czego było uszkodzenie sprzęgu. Sprawa była dobrze znana i nawet omawiana na pouczeniach okresowych. Głośno też było o tym że za to został maszynista finansowo obciążony, tak jak by jego winą było to że tabor pracował wadliwie. Uszkodzenie taboru stwierdzono dopiero właśnie w sekcji Warszawa Grochów, po zjezdzie taboru. Troll który tutaj próbuje ocieplac wizerunek firmy i straszy forumowiczów , widocznie ,albo jest nie doinformowany albo zbyt krótko ma kontakt z tą firmą aby znac realia w niej występujące. Proponuje sie więc doinformowac zanim się cos napisze. Co do tych smiesznych kasowników to też slyszałem o obciążeniach finansowych . Zdaje sie że była to kwota 500 zł. Swoją drogą moim zdaniem to wstyd że firma ściąga sobie kwoty z pensji pracowników zamiast korzystać z ubezpieczenia.
Nie wiem kim jestes i co tu robisz. Pewne jest to że stajesz sie denerwujący. Powyżej masz opis sprawy. Zamiesciłem kopie poprzedniego wpisu forumowicza na ten temat. Z daleka widać czyje interesy reprezentujesz. Albo nie wiesz albo nie chcesz wiedzieć ale czy naprawde nie słyszałes o tym że firma obciąża pracowników finansowo?! Co tych tam sprzęgów czy haków czy innych , to nie wiem. Wiem natomiast o pobieraniu opłat za zagubione kasowniki. Czy o tym też nie slyszales? Ja slyszałem bardzo dokładnie. Czy mam podać kwote? Jestem pewien że firma stosowala takie praktyki. Skoro juz tak zależy Ci na dyskusji na ten temat to może powiesz czy pracodawca ma do tego prawo. Jak chcesz to karaj ale, proponuje się przyjrzec czy proceder zabierania częsci pensji w zamian za zagubiony kasownik, jest legalny? Ty jako przrdstawiciel pracodawcy, zamiast straszyc karaniem raczej, powinienes sie podpisac i powiedzieć że jesli nawet takie praktyki były stosowane, to firma juz zmienila polityke. Pytam wiec czy nadal twierdzisz że firma nie zabierała czesci pensji tytułem obciążeń za np zagubiony kasownik? Nie doszukuj sie czy chodzi o hak czy o co tam innego, tylko czy firma obciąża pracowników. Tak czy nie. A jesli o karanie to se karaj. Kary w tej firmie są juz mi znane bardzo dokładnie. No i proponuje zmienić polityke wobec pracowników. Zabieranie premii nie jest dobrą metodą na przyciągnięcie pracowników. Nie wiem kto cie tu wpuscił , ale naprawde dziwi mnie, to że zależy ci na tym aby jakies brudy nie wychodziły a z drugiej strony sam eskalujesz problem. Raczej powiedz stanowczo czy firma stosuje takie praktyki czy nie stosuje. Czepiasz sie haku a nie skupiasz sie na tematyce. PS. Jak tam sprawa podwyżek bo ciiiiiiiszaaaaaaaa.
Jakiej dokładnie odpowiedzi oczekujesz. Czy mam Ci persono nieznana odpowiedziec na pytanie czy w tej spółce było praktykowane obniżanie uposażenia tytułem pokrycia strat dokonanych przez pracownika również w sposób nie umyślnie spowodowany? Jeśli oczekujesz personalizacji dokładnych zdarzeń to podaj kim jesteś. Takie zastraszanie karami też może podlegać pod paragraf same w sobie. Więc chce wiedziec z kim rozmawiam i komu mam przekazac dokładne szczeguły o które wypytujesz tak gorączkowo ukrywajac się jak szczurek? Już dawno prubowałem zanicjować sytuację gdzie pracodawca podpisze się i zajmie stanowisko na tym forum, odnosząc się do poruszanych tutaj tematów i udzieli na nie wyczerpującej odpowiedzi zamykając temat. Niestety tylko same dziwne persony bezosobowo wypowiadają się ,często wyraznie broniąc pracodawcy i nagle znikają. Jak mniemam ty wiesz kim piszesz zwracając sie do mnie w sposób personalny. Wiec pytam czy twierdzisz że w tej spółce pracodawca nie pomniejsza pensji ? Jeśli bys dookreslił swoje personalia i napisał kogo reprezentujesz zamiast straszyć to chętnie porusze kilka nowych tematów np czas pracy, miejsce pracy itp. Chętnie o tym porozmawiam. Jeśli wolisz możemy tu lub na innej przestrzeni.
Tak jest nie wdawaj się z nim w dyskusje. Ewidentnie widać że prowadzi jakąś dziwną gre słowną. Czepia sie szczegułów. Niech otwarcie zagra i wtedy można rozmawiac.Szkoda nerw.
Pracodawca zgodnie z KP może zmiejszac uposażenie pracownika ale tylko i wyłącznie na mocy tytułu wykonawczego. Wyłączenie stanowi premia. Inne przypadki są niedopuszczalne bez wyroku Sądu lub zgody pracownika. Należy własnie na tej problematyce się skupić poruszając ten temat.
Oczekuje konkretnej odpowiedzi od ciebie czy w tej firmie ktoś został ukarany za nieumyslne uszkodzenie sprzegu tak jak to insynuowales we wcześniejszym wpisie. Konkretnie tak czy nie.
Ja juz sie wypowiedziałem w pełni na temat zmiejszania wysokosci poborów w tej firmie. Nie mam nic więcej do dodania. Skoro tak bardzo dobrze znasz się na prawie to oczywiscie zapewne jesteś świadom tego że podając imie na publiczym forum mogłes naruszyć Ustawę o Ochronie Danych. Jednocześnie wskazałeś z jakiego grona forumowiczów pochodzisz. Po za tym nie mam najmniejszego obowiązku odpowiadac na twoje insynuacje polecenia itp. Jesli chcesz dalej kontynowac temat to na zasadach jakie określiłem.
Czyli boisz się przyznać że klamales pisząc że ktoś został ukarany za nieumyslne uszkodzenie sprzegu. Widać ty nie znasz się na prawie skoro twierdzisz że pisanie imienia na forum publicznym jest naruszeniem ustawy i ochronie danych. Żeby tak się stało musiałbym napisać twoje nazwisko panie Piotrze. Żegnam
Siedzę i czytam to forum i jeden z drugim jesteście siebie warci. W tej firmie od dawna źle się dzieje i nikt temu nie zaprzeczy. Nie popieram cię bystry żeby była jasność. Ale ty użytkowniku o nicku mazowieckie faktycznie jeśli coś piszesz to poprzyj to dowodami tak jak w przypadku tego sprzegu. Bo wychodzi na to że piszesz coś a ty nie prawda. Pracuje w tej firmie parę lat i wiem o obciążaniu kierowników za jakieś kasowniki. Ale jak się wczytałem to faktycznie ty napisałeś że ktoś został obciążony za uszkodzony sprzeg a teraz się wymigujesz od poparcia swojego wpisu. Tak czy siak obaj jesteście siebie warci.
Powiesz konkretnie co takiego źle się dzieje? Myślałem o wysłaniu CV i takie zawoalowane teksty nie najlepiej mi się kojarzą. Powiesz co jest nie tak?
Musisz po prostu dokładnie o wszystko wypytac na rozmowie kwalifikacyjnej. Najlepiej nagrać przebieg. Czy dzieje sie zle czy dobrze ocenisz sam na podstawie zadawanych pytań. Proponuje zasięgnąć jezyka u pracowników pracujących w tej firmie juz kilka lat. Przypuszczam że najwiecej informacji uzyskasz w ten sposób.
Nie pamiętam dokładnie tej sytuacji ale ewidentnie wina maszynisty. Jeżeli nie dało usunąć się usterki trzeba było czekać na serwis nawet trzy dni . Ewentualnie zarządzić ewakuację pasażerów i ściągnąć na trupa . To jest właśnie takie za wszelką cenę doprowadzić pociąg. I z tego robią się ludzkie tragedie ostatnio w Kutnie się wykoleił bo też szybko żeby opóźnienie wyrobić. Jak to mówił pewien instruktor pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł.
Nie ma po co tu przychodzić.Nanda Niedorajdow kiedyś Brali w Łapę teraz uzdrowiciele.Dbaja o swoje (usunięte przez administratora) a ciebie mają za Nic. nie polecam KM
Jak to nie pamiętasz dokładnie tej sytuacji ale wiesz że to ewidentnie wina maszynisty?
Dzien dobry. Prosze o informacje na temat pracy w firmie na stanowiskach tkzw robotniczych. Chodzi o to na jakie stanowisko można aplikować mając wykształcenie techniczne. Jakie stanowisko polecacie. Czy raczej jakiego nie polecacie. Jak oceniacie firmę. Jak zarobki, klimat?
No i jak dostał ktoś ostatnio jakąś podwyżkę. Miało być tak pięknie a tu ciiiiiiiiiiiiiiiiisza. Nikt nic nie mówi. Dostał ktoś podwyżkę?
ilu w sumie odeszło maszynistów z MNT. bo do Orlenu w Ostrołęce było potrzeba 30 na raz. do Płocka też potrzeba do Orlenu. jak myślicie Orlen wygryzie prywatnych przewoźników z Polski?
Sam widzisz . Jak tylko się otworzy jakaś możliwość przeniesienia się do SKM do ilu odchodzi. Moim zdaniem to samo będzie z ORLEN
Z MNT odeszło 15 Maszynistow tym spe nikt nie przejmuje chłopie Gederowicz ma Zabezpieczyć Obiegi i (usunięte przez administratora) to Dyrektorów obchodzi. A odeszli dobrze zapowiadający się, xsygnalisci, z haha
To po ile służb dodatkowych muszą już w tłuszczu robić aby wszystkie pociągi pojechały? Coraz ciekawiej się tu dzieje. Przestrzegałem , ze tak będzie. Trzeba było wieprza nie wywalać to by wam pomógł pociągi popychać. A SKM i prywaciarze się cieszą. Brawo KM
odeszło 15 a ilu teraz położyło wypowiedzenia.? firma się rozwija niedługo będą pociągi do Olsztyna jak chorzele skończą roboty idą pełno parą. Obiegi się pozmienia i będzie dobrze.
Powiedz mi czemu ludzie a szczegulnie maszyniści odchodzą z tej firmy. Gdzie jest problem. Co tu jest nie tak. Faktem jest że w firmie znane są już od dawna nieprawidlowosci. Mimo wszystko dochodzą do nas sygnały że już tak często nie karają maszynistów za byle co. Być może zrozumieli. Nadal wskazują na występowanie nieprawidłowości ale w kwestii zachowania premii jest już troszę lepiej. Ale co jeszcze. Co trzeba zmienić aby zniwelować braki kadrowe?
Wydaje mi się że trzeba zmienić rozdzielanie służb. Grafiki układa się od "swoich" a kończy na tych którzy albo nie mają plecow albo nie chodzą na ploteczki albo nie robią dodatków. Przy tej samej liczbie godzin przy tym samym stażu różnice w wypłacie to nawet 1tys zł. Ale to chyba już tak zostanie na zawsze
A co myslisz o tym żeby zmiany robocze zaczynaly sie i konczyly w taki sposob aby maszynisci nie musieli czekac kilka godzin na rozpoczecie pracy, albo żeby nie musieli jechac wiele kilometrow własnym samochodem. Przy tych pensjach i kosztach paliwa to sam rozumiesz
Z tegocz wiem to maszynisci nie maja takich godzin zeby musieli czekac na rozpoczecie pracy. Wiem ze kierownicy tak przyjezdzaja na noc bo zaczynaja np 3.50 ale w planach maszynistow tego nie ma. Wiadomo jak ktos jest z daleka to moze miec problem ale to napewnonie jest duza liczba osob. No i po rozmowie z chlopakami ktorzy mieszkaja dal4ko sami wiedzieli na co sie pisza. Natomiast wkurza ich to ze tak jak pisalem rozdzielanie sluzb jest niesprawiedliwe. Jedni robia same najgorsze duzo nocy jedna po drugiej, nie maja sluzb w niedziele i do tego na starym taborze. A inni miesiac w miesiac jezdza najlepsze sluzby i sami sobie wybieraja te sluzby. Niestety ale taka jest prawda na kazdej sekcji to samo
No i właśnie to jest to o czym mówie. Tylko miejscowi maja w miare. A ponieważ większość maszynistów dojeżdzia to wolą zmienic pracodawce i skoro ma dojeżdziac to woli lepiej zarabiac i miec lepsze warunki pracy. Wyjaśniłeś mi dziękuje.
Ja też dojeżdżam ale nie mam złego dojazdu. myślę że jeśli ktoś znajdzie coś bliżej domu i w tych lub lepszych pieniądzach to ucieknie. Ale to wszędzie tam jest. A co do firmy to jedna wielka klika i rodzinne powiązania.
Myslisz że jak by KM zapewnialy dojazd do pracy i oplacaly hotele dla tych co mają dalej do domu, tak jak to jest już bardzo popularne u innych przewozników, to maszyniści by tak nie uciekali by z tej firmy. Myslisz że to by pomoglo?
Wydaje mi się że u żadnego przewoźnika samorządowego lub panstwowego nie ma czegoś takiego jak opłacanie hoteli czy zapewnienie powrotu po pracy. Chyba mylisz tu z przewoźnikami prywatnymi
Nie myle tylko dokladnie o nich mowie i mysle że czas od nich brac przykład jesli chce sie jeszcze miec maszynistów. Zdajesz sobie sprawe że przy braku chęci młodych ludzi do pracy tym zawodzie to nie dlugo trzeba bedzie maszynistów ze świecą szukać. Więc ten przewoznik będzie dyktował warunki na rynku , który bedzie mógł dysponowac maszynistami. Po prostu ten kto ich teraz pozyska.
Nie w tej firmie takie luksusy. Narazie brakuje maszynistów w tłuszczu i Sochaczewie ale za dużo jest na mno i mng. Mówię tu o tych nie przeszkolonych na nowszy tabor. Na samej ochocie to ok 20 ponad stan a jeszcze się szkola
Ty co ty bredzisz jeśli jest za dużo ludzi w Warszawie to dlaczego jest tyle slużb warszawskich w planie MNT. Nik tu za nimi nie teskni. Dlaczego Warszawa ich nie robi. Moja propozycja. Zmień lekarza.
Jak juz tak sumujesz tych maszynistów o których marzy prezes że będą tu pracować to może jeszcze odejmij tych co odejdą z tej firmy w najbliższym czasie. Wtedy powinien rachunek sie zgadzac.
Nic mi do tego. I mysle ze tobie tez nie. Pisze jaki jest stan na teraz. Napisalem tylko ze na mno i mng jest za ponad stan a ty sie spiales jak majtki na du..pie. Sprawdz to co napisalem i dopiero sie wypowiadaj.
Napisałeś że w Warszawie jest za dużo maszynistów. Więc ja zapytałem czy nie mogą sobie robić tych slużb Warszawskich które muszą robić maszyniści z Tłuszcza , których i tak jest za mało?
Nie najpierw mnie zaatakowałes ze głupoty pisze że na mno i mng jest ponad stan maszynistów dlatego odpowiedziałem ci żebyś najpierw to sprawdził a później komentował. Zawsze możesz napisać pismo do osób układających plany i obiegi że nie dajesz rady. Że chcesz jeździć tylko w kolo komina. Zadajesz mi pytanie jakby to ode mnie zależało.
Szanowni forumowicze. Nie ma naprawdę o co się spierać. Sytuacja braków kadrowych w tej firmie jest znana już od początku jej powstania. Dużo mlodych i nie tylko młodych pracowników odchodzi z tej firmy jak tylko pojawiają się takie możliwości. Temu nikt nie zaprzeczy , prawda? W związku z tym lepiej może warto zastanowic się nad tym w jaki sposób uzdrowić sytuacje. Niestety wiem doświadczenia że bezpośredni dialog z kierownictwem tej spółki kińczy się raczej komentarzem" sam wiedziałeś na co się decydujesz" . Wcale więc się nie dziwie że ludzie odchodzą do innych przewozników i od dlugiego czasu spółka szuka ludzi do pracy. Proszę czy są jakies propozycje.
Nic nie należy zmieniać. Rotacja pracowników jest normalna w każdej branży. A podjęcie decyzji o zmianie pracodawcy jest indywidualna. Znam maszynistów co odeszli do innej branży nie związanej z koleją. Dziwne pytanie. Nikt z Kolejami Mazowieckimi ślubu nie brał. Maszyniści mają szerokie pole do popisu. Mogą sobię jeździć po całej Europie tylko znać język. Ostatnio z MNG odszedł chłopaczek do Czech zaraz po zdanym egzaminie. Kierownik z takiego Stupska albo Konopek to gdzie pójdzie odpowiedz mi gdzie kierownik z Konopek ma iść do roboty na kolei. Czy jeszczę chcesz coś wiedzieć?
Oj wez bo aż przysiadłem ze smiechu. Rotacja polega na tym że ludzie odchodzą a inni przychodzą. Powiedz więc ilu maszynistów lub kierowników pociągu przyszlo w zeszłym roku do tej firmy. Tylko nie pytam o praktykantów tylko pracowników z takimi kwalifikacjami co odeszli do innych przewozników?
Razem z Sumlinskim. TŁUSZCZ I SOCHACZEW TO ZAPOMIAME NORY. Wynagradzania są konfidenci nie ludzie którzy reprezentują tą spółkę w sposób należyczy. Ale Władza Ma takich ludzi w (usunięte przez administratora) Nieee Panie Kim zooon Brzeska...
Prywaciaz z tramwajarze z km nie ma żadnego pożytku... Pociągów towarowych nie prowadzi się ezt-ami...
Ta szczególnie ten w Fpl który pociągi o masie pod a 4000t hamował sama lokomotywą.. Jak poszedł to rok nie dali mu jeździć...
Jak myslicie czy prowadzenie takich warunków pracy jak u innych przewozników powstrzymało by odchodzenie maszynistów z tej firmy?
Np godziny pracy, niprawidłowy socjal, pensje, presja na czeste zabieranie premii( chociaż podobno w wyniku odejsc i naszych działań to troche ucichło) no i pensje. Brak czasu na wykonanie czynnosci pracowniczych. Zaległości urlopowe siegajace przeszłości nawet trzech lat. Duże ilości nadgodzin. Ja uważam że to może być przyczyna.