Jak szukać pracy? Kilka zasad skutecznych poszukiwań

Szukanie pracy dla większości z nas nie jest zadaniem należącym do najłatwiejszych. Na samym początku trzeba zapoznać się z aktualnym rynkiem pracy oraz przygotować odpowiednie dokumenty aplikacyjne. Pomocne będzie jeszcze kilka innych istotnych kwestii, o których dowiesz się czytając nasz artykuł.

Szukasz pracy

Szukasz pracy? Przygotuj CV!

Szukając pracy musimy dostosować się do kilku zasad. Na samym początku przygotuj CV, dzięki któremu rekruter z działu HR zdecyduje się zaprosić cię na rozmowę rekrutacyjną. Dokument ten zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat Twojego poprzedniego zatrudnienia, obowiązków, doświadczenia oraz zainteresowań, które lubisz robić w wolnym czasie. CV należy przygotować w taki sposób, aby jego zawartość zgadzała się z ogólnie przyjętym szablonem. Pamiętajmy jednak o tym, aby go nie kopiować, tylko na jego podstawie stworzyć coś swojego. Dzięki temu wyróżni się on spośród innych i będziemy mieli większe szanse na pozytywny odzew od rekrutera.

Jak napisać dobre CV? 

Pierwsze kroki

Na samym początku zadecyduj, do jakiej branży chcesz aplikować. Większość ogłoszeń o pracę znajduje się w internecie. W dobie dzisiejszych czasów, gdzie sieć jest ogólnodostępna, jest nam o wiele łatwiej wyszukać coś idealnego dla nas. Warto zatem przeglądać portale, na których umieszczane są ogłoszenia o pracę.

Jeśli posiadasz swój profil na Facebooku, zapisz się do grup, na których firmy publikują swoje ogłoszenia. Często bywa tak, iż to właśnie dzięki nim mamy łatwiejszy dostęp do rekruterów. Wiele osób zamieszcza na nich swoje CV, dzięki któremu firma, która właśnie takiego pracownika poszukuje, może szybko się do niego odezwać i sama zaprosić go na spotkanie.

Portale z ogłoszeniami o pracę i grupy na Facebooku to jedno. Zasięgnij wiedzy swoich znajomych lub rodziny. Może ktoś z nich posiada informację na temat otwartej rekrutacji w swojej firmie. W sytuacji, kiedy taka się znajdzie, będzie ci łatwiej skontaktować się z pracodawcą.

Szukanie pracy to nie tylko CV, a także list motywacyjny!

List motywacyjny to dokument, w którym tworzysz treść wyjaśniającą między innymi, dlaczego aplikujesz właśnie do tej firmy, opisujesz zdobyte wcześniej doświadczenie oraz kluczowe cechy charakteru pasujące na dane stanowisko pracy. List jest całkowitym dopełnieniem skomponowanego wcześniej CV oraz odpowiedzią na oczekiwania przyszłego pracodawcy. Często już na samym początku ogłoszenia widzimy prośbę o przesłanie życiorysu wraz z listem motywacyjnym. Warto zatem nie rezygnować na starcie i stworzyć tekst, który posłuży nam w przypadku innych, ciekawych ofert.

Dobrze się zaprezentuj!

Wspomniane wyżej CV oraz list motywacyjny to tylko połowa sukcesu. Dobrze obrany cel, spisany plan działania to kolejna część, która doprowadza nas do otrzymania wymarzonego zatrudnienia. Odpowiednie przygotowanie dokumentów aplikacyjnych, dobra weryfikacja ogłoszeń oraz systematyczne wysyłanie aplikacji (nie raz czy dwa razy w tygodniu) doprowadzą nas do celu.

Pamiętaj jednak, że samo zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną nie gwarantuje Ci możliwości zatrudnienia. Rekruter, który oferuje ci spotkanie, jest Tobą tylko wstępnie zainteresowany. Jeśli przyjdziesz nieprzygotowany, nie mając żadnych sprecyzowanych oczekiwań oraz nie znając podstawowych informacji o działaniach firmy, odpadniesz na starcie. Zadaj sobie pytanie, dlaczego akurat ty jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko? I spróbuj sam przekonać się do tego argumentu.

Rozmowa rekrutacyjna – jak się do niej przygotować? 

Rozmowa o pracę – jakich pytań możesz się spodziewać

Powodzenia!

Oceń artykuł
5/5 (2)
Kalkulator wynagrodzeń

Kalkulator wynagrodzeń

Neto, brutto, na rękę - można zwariować.
Skorzystaj z naszego prostego i użytecznego kalkulatora wynagrodzeń

Przejdź do kalkulatora

Chcę zarabiać...

 

Przejdź do kalkulatora