Praca w salonie samochodowym: Warszawa – wymagania, obowiązki, zarobki

Praca w salonie samochodowym. Warszawa to jedno z wielu miast, które oferuje stabilne zatrudnienie w branży doradców klienta w salonach samochodowych. Na czym dokładnie polega ta praca? I najważniejsze — ile można zarobić, pracując w salonie samochodowym w Warszawie? 

Praca w salonie samochodowym Warszawa - widok salonu samochodowego w Warszawie z niskiej perspektyw, samochody oświetlone zachodzącym słońcem

Szykując się do zakupu auta, Polacy coraz częściej wolą udać się do renomowanego salonu samochodowego niż po raz kolejny kupić auto po wielu poprawkach od podejrzanego handlarza z okolicy. Często decydują się na zakup ratalny lub korzystają z innych form finansowań proponowanych zarówno przez banki jak i same salony samochodowe. Wraz z rosnącą popularnością aut z salonów pojawiają się także oferty pracy dla doradcy klienta w Warszawie. Pracodawcy starają się jak najszybciej wypełnić wakaty, ponieważ zapotrzebowanie na pracowników w salonach samochodowych ciągle rośnie. Chcesz podjąć pracę w salonie samochodowym w Warszawie? Najpierw dowiedź się, jakie musisz spełnić wymagania oraz gdzie szukać ofert pracy.

Praca w salonie samochodowym: Warszawa — na czym polega?

Praca w salonie samochodowym w Warszawie polega przede wszystkim na sprzedaży. Oczywiście zawód ten wykonywany w innych miastach opiera się na tym samym, jednak w tym wypadku skupimy się na Warszawie jako stolicy rodzimego rynku pracy. Pracownik salonu musi nawiązać relację z klientem, wysłuchać go i zaprezentować mu auto, które najbardziej do niego pasuje. Wielu klientów indywidualnych salonu samochodowego w Warszawie chce wydać duże pieniądze, a rolą dealera jest mu w tym pomóc. Wszystko powinno odbywać się na zasadach obopólnych korzyści — klient jest zadowolony, ponieważ dokonał dobrego zakupu, salon zarobił, a pracownik właśnie zapracował na swoją prowizję. Wszyscy są zadowoleni.

Zawód dealera samochodowego to kompleksowa opieka klienta już od momentu, gdy ten przekroczył próg salonu. Pracownik salonu samochodowego musi wykazać się profesjonalizmem i szeroką wiedzą z zakresu motoryzacji oraz samochodów, które sprzedaje. Bardzo przydatna jest także znajomość technik sprzedażowych. Kluczową rolę w pracy w salonie samochodowym odgrywa bowiem finalizacja sprzedaży. To właśnie od niej zależy czy otrzymasz dodatkową prowizję do wypłaty. Niestety, ale ilość sfinalizowanych sprzedaży to także wyznacznik tego, czy dany kandydat nadaje się do pracy w salonie samochodowym.

Warszawa: Praca w salonie samochodowym — obowiązki

Oto podstawowy zakres obowiązków na stanowisku doradca ds. sprzedaży w salonie samochodowym należy:

  • obsługa klientów indywidualnych,
  • stworzenie długotrwałych relacji z pozyskanymi klientami,
  • doradztwo w zakresie sprzedaży samochodów,
  • realizacja planów sprzedażowych,
  • sukcesywne zwiększanie szans sprzedażowych,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • zawieranie i finalizowanie umów kupna-sprzedaży,
  • doradztwo w zakresie finansowania lub ubezpieczenia,
  • analiza konkurencji.

Jak dostać pracę w salonie samochodowym: Warszawa i okolice

Jeśli chcesz podjąć pracę w salonie samochodowym w Warszawie lub okolicznych miejscowościach musisz wykazać szereg kompetencji miękkich, którymi powinien cechować się każdy dobry sprzedawca. Zaliczamy do tego umiejętność słuchania i wyłapywania potrzeb klientów, wysoką inteligencję emocjonalną oraz komunikatywność, dzięki której umiesz zbudować relację z każdym rodzajem klienta. Przyda się także odporność na stres i umiejętność zachowania kultury w sytuacjach kryzysowych, takich jak np. awanturujący się klient. Takie przypadki to jednak rzadkość, jednak trzeba mieć na względzie fakt, że jest to praca polegająca na kontakcie z człowiekiem — a jak wiemy, ludzie są nieprzewidywalni.

Konieczna jest także znajomość branży motoryzacyjnej. Nie ma nic gorszego niż nieprofesjonalny i wykazujący braki w wiedzy z asortymentu doradca. Praca w sprzedaży samochodów musi być podpartą solidną dawką specjalistycznych informacji, ponieważ klient oczekuje fachowej odpowiedzi na każde zadane pytanie. Obsługa klientów indywidualnych, czyli to, co najczęściej robi specjalista ds. sprzedaży lub ds. kontaktu z klientem to ciężki kawałek chleba. Szczególnie że praca w salonie samochodowym w Warszawie cechuje się dużą dynamicznością oraz… konkurencją.

Oczywiście nie wspominamy nawet o znajomości języka angielskiego, która w tych czasach jest już w wielu zawodach normą. Kolejną oczywistością jest także prawo jazdy kategorii B. W końcu co to za dealer samochodów, który sam nie potrafi jeździć?

Ile zarobi dealer samochodowy w Warszawie?

Zarobki w salonie samochodowym w Warszawie uzależnione są od zajmowanego stanowiska oraz od wielkości salonu. Jak podaje portal Pracuj.pl średnie wynagrodzenie na stanowisku sprzedawcy, oscyluje w okolicach 5800 zł brutto. Do tego należy doliczyć jeszcze prowizję uzależnioną od ilości oraz wartości sprzedanych aut.

Praca w salonie samochodowym w Warszawie to także możliwości szybkiego rozwoju zawodowego. Wiąże się to jednak z podnoszeniem swoich kwalifikacji podczas szkoleń i kursów. Jeśli chcesz zajmować coraz wyższe stanowiska, warto udać się na studia dotyczące zarządzania i sprzedaży. Z pewnością gra jest warta świeczki, ponieważ dyrektor ds. sprzedaży w warszawskim salonie samochodowym może pochwalić się średnią pensją w okolicach aż 25 tys. brutto. 

Gdzie szukać ofert pracy w salonie samochodowym w Warszawie?

Jeśli szukasz pracy jako specjalista ds. sprzedaży lub specjalista ds. kontaktu z klientem w salonie samochodowym w Warszawie, musisz przeszukać oferty pracy publikowane na portalach poświęconych tematyce związanej z rynkiem pracy takich jak GoWork.pl. Znajdziesz tam nie tylko ogłoszenia o wakatach w lokalnym salonie samochodowym, ale także porady ekspertów przydatne w obsłudze klienta oraz opisy technik pomocnych w podnoszeniu szans sprzedażowych.

Warto także podejść do salonu, w którym chciałabyś pracować (np. jest to Twoja ulubiona marka samochodów) i poprosić o spotkanie z osobą z HR. Takie spotkanie twarzą w twarz daje możliwość nawiązania bliższego kontaktu z rekruterem i z pewnością sprawi, że kandydat zostanie zapamiętany. Jeśli dodatkowo przedstawisz skuteczne CV i profesjonalny, dopasowany list motywacyjny to możesz ze spokojem oczekiwać na telefon w sprawie rozmowy rekrutacyjnej.

 

Oceń artykuł
5/5 (1)