Reklama

Obsługa klienta: wzór CV do pobrania

Obsługa klienta to branża, w której ciągle brakuje specjalistów. Mimo że w wielu przypadkach nie jest wymagane specjalistyczne wykształcenie, to jednak do podjęcia tej pracy należy mieć predyspozycje. Jak rozpocząć karierę w obsłudze klienta? Profesjonalne CV to podstawa!

Obsługa klienta - zadowolonyh klient zostawia dobrą ocenę za profesjonalną obsługę klienta

Praca w obsłudze klienta polega przede wszystkim na budowaniu trwałej relacji ze stałymi klientami oraz na pozyskiwaniu nowych klientów. Customer service to dziedzina związana z wieloma pobocznymi aspektami biznesu takimi jak marketing, psychologia, czy socjologia. To właśnie profesjonalna i miła obsługa może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia twojego biznesu, dlatego warto zainwestować w ten dział. Nawet jeśli prowadzisz mały osiedlowy sklepik, to miła i uczynna sprzedawczyni jest w stanie znacznie zmienić postrzeganie takiego sklepu wśród lokalnej społeczności i znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Ten sam schemat zadziała w przypadku dużych firm, a nawet międzynarodowych gigantów korporacyjnych.

Z racji tego, że branża ta dynamiczne się rozwija, a coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie płyną z profesjonalnej obsługi klienta, warto zastanowić się nad karierą właśnie w obsłudze klienta. Jeśli lubisz kontakt z ludźmi, a do tego cenisz sobie nieszablonową, ciekawą pracę to obsługa klienta to praca dla ciebie. Jak rozpocząć swoją przygodę z tą branżą? Oczywiście musisz w pierwszej kolejności zadbać o skuteczne dokumenty aplikacyjne, takie jak CV i list motywacyjny doradcy klienta.

Doradca klienta: praca w obsłudze klienta

Aby stworzyć perfekcyjne CV dla doradcy klienta, musisz najpierw dokładnie rozeznać się w temacie tej branży. Dzięki temu poznasz główne obowiązki, które stoją przed osobą na tym stanowisku oraz wymagania, jakie przed kandydatami stawiają pracodawcy.

Stanowisko doradcy klienta różni się w zależności od tego, w jakiej firmie podejmiesz zatrudnienie. Jednak mimo to główne obowiązki skoncentrowane są wokół jednego mianownika, jakim jest klient i jego zadowolenie. Doradca klienta, bądź specjalista ds. obsługi klienta musi przede wszystkim zadbać o to, aby klient znalazł odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania oraz otrzymał niezbędną pomoc przed, w trakcie i po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi oferowanej przez konkretną firmę. Zadowolenie klienta jest zawsze na pierwszym miejscu, choć musisz znaleźc równowagę między dbałościa o odbiorców, a wizerunkiem firmy i zdrowym rozsądkiem.

Customer service może opierać się na zatrudnieniu kompetentnych i miłych sprzedawców lub na stworzeniu specjalnego punktu stacjonarnego, w którym klienci będą mogli poruszyć ważne dla nich kwestie. Bardzo popularne jest także prowadzenie obsługi klienta poprzez infolinie, maile lub specjalne czaty. Wiele firm prowadzi działy obsługi klienta, w których pracują tylko osoby zajmujące się przyjmowaniem reklamacji lub udzielaniem porad dotyczących towarów, usług lub dostawy.

Jak zostać doradcą klienta?

Aby zostać doradcą klienta tak naprawdę nie trzeba mieć ukończonych studiów kierunkowych. No, chyba że mówimy o specjalistycznych firmach produkujących zaawansowany sprzęt medyczny lub zajmujących się najnowszymi technologiami — w takim wypadku, aby stanąć na wysokości zadania, osoby zatrudnione w dziale obsługi klienta, powinny doskonale orientować się w danej tematyce na poziomie umożliwiającym podjęcie merytorycznej rozmowy. Szczególnie gdy dochodzi do rozmowy z klientem biznesowym. Tak łatwiej będzie Ci zdobyć zaufanie klienta. Profesjonalny doradca klienta będzie potrafił rozmawiac zarówno z osobą, która zupełnie nie zna się na temacie, jak i ekspertem, który będzie chciał zasięgnąc drugiej opinni przed zakupem.

Jednak w większości przypadków, gdy chcesz rozpocząć swoją karierę w obsłudze klienta, musisz postawić na rozwój kompetencji miękkich, które w tej branży są kluczowe. Liczy się przede wszystkim łatwość w nawiązywaniu kontaktów, umiejętność łagodzenia konfliktowych sytuacji oraz cierpliwość.

Jeśli chcesz zostać doradcą klienta, musisz także zainwestować w doświadczenie, które następnie wpiszesz do CV doradcy klienta. Taka pozycja w dokumentach aplikacyjnych z pewnością przykuje uwagę rekrutera, a także może zagwarantować Ci lepsze zarobki na start. Warto więc poszukać ofert w Internecie i postarać się o zatrudnienie np. w call center na dziale obsługi klienta. W taki sposób zdobędziesz doświadczenie zawodowe i łatwiej będzie Ci dostać pracę przedstawiciela obsługi klienta. Co więcej, to także okazja, aby przekonać się, czy jest to praca dla Ciebie.

CV doradcy klienta: na co zwrócić uwagę?

Tworząc CV doradcy klienta, musisz mieć na uwadze, że rekruter codziennie przyjmuje setki zgłoszeń podobnych do twojego. Dlatego tak istotne jest, aby Twoje profesjonalne CV doradcy klienta przykuło jego uwagę i zachęciło go do przeczytania całości dokumentu.

Warto na wstępie zadbać o to, aby CV doradcy klienta spełniało wymagania formalne, jakie niesie ze sobą ta forma dokumentu aplikacyjnego. Mówimy tutaj przede wszystkim o podziale na sekcje, w których znajdą się takie informacje jak:

  • Twoje dane
  • Twoje zdjęcie
  • doświadczenie zawodowe
  • wykształcenie
  • umiejętności twarde
  • umiejętności miękkie

Oprócz tego dużym uznaniem cieszą się także dodatkowe elementy, między innymi takie jak:

  • podsumowanie zawodowe — które umieszcza się na samym początku CV,
  • zainteresowania — warto, aby pokrywały się z obowiązkami na danym stanowisku.

Pamiętaj także, że CV doradcy klienta piszemy pod konkretną ofertę pracy dotyczącą doradcy klienta. Oczywiście możesz stworzyć uniwersalne CV, jednak musi być ono zamknięte w tematyce jednej branży — w tym wypadku chodzi o stanowisko doradcy klienta.

Postaraj się, by twoje CV doradcy klienta odpowiadało na wymagania stawiane przez pracodawców w ogłoszeniu. Możesz zastosować metodę „słów kluczowych”, która polega na odwzorowaniu tego co w ogłoszeniu w swoim CV. Nie mówimy tu oczywiście o przeniesieniu wszystkiego 1:1, a o prawdziwych punktach w doświadczeniu i umiejętnościach, które są zawarte w ogłoszeniu jako „wymagania”.

Jak napisać skuteczne CV doradcy klienta?

Jeśli zastanawiasz się jak napisać CV doradcy klienta, to już spieszymy z pomocą. Otóż pierwsze co musisz zrobić to rozpisanie w brudnopisie swojego całego doświadczenia zawodowego wraz z pełnionymi obowiązkami i zdobytymi umiejętnościami. Następnie wybierz z tej listy te punktu, które przewijają się w większości ogłoszeń o pracę w obsłudze klienta oraz odrzuć te stanowiska, które nie mają większego znaczenia.

Tak więc, jeśli na Twojej liście znalazły się takie pozycje jak:

  • praca w call center
  • praca jako przedstawiciel handlowy
  • praca jako sprzedawca
  • praca jako doradca klienta w sklepie stacjonarnym
  • praca jako doradca klienta online

możesz śmiało korzystać z takiego doświadczenia zawodowego i wpisać je do swojego CV. Oczywiście jeśli posiadasz doświadczenie z pracy, w której nauczyłeś się czegoś przydatnego do obsługi klienta, warto również o tym wspomnieć.

Jednak jeśli kilka lat temu jako młodociany pracownik dorabiałeś sobie na magazynie, to jednak nie jest to informacja, która świetnie wpisze się w profil zawodowy doradcy klienta. Pojawia się tu jednak jedno „ale” – w przypadku, gdy nie posiadasz żadnego doświadczenia zawodowego, wpisz nawet te z pozoru nic nieznaczące stanowiska i postaraj się wyciągnąć z nich najwięcej, jak się da.

Przykład: Praca na magazynie

Co się nauczyłeś: praca pod presją czasu, punktualność, priorytetyzacja zadań, sprawna komunikacja z przełożonym, praca zespołowa, rozwiązywanie bieżących problemów od razu

CV obsługi klienta: dane osobowe

Pisząc CV dla doradcy klienta, zwróć szczególną uwagę na poprawność i estetykę danych osobowych. W tej sekcji CV musisz wpisać:

  • imię i nazwisko
  • datę urodzenia
  • miejscowość zamieszkania
  • numer telefonu
  • e-mail
  • opcjonalnie: profil na LinkedIn

Zadbaj o to, aby wszystkie te informacje były podane w sposób czytelny i jasny. Ponadto upewnij się sto razy, czy nie wkradł tam się żaden błąd. Rekruter, który po wykręceniu numeru usłyszy „nie ma takiego numeru” z pewnością straci ochotę na dalsze próby nawiązania kontaktu.

Podsumowanie zawodowe: jak napisać CV doradcy klienta?

Jeśli posiadasz już pewne doświadczenie zawodowe lub masz jasno skonkretyzowane cele, możesz pokusić się o dodanie sekcji takiej jak „podsumowanie zawodowe”. Skuteczne CV obsługi klienta to takie, które przekłuje uwagę rekrutera i zostanie w jego pamięci — właśnie w tym celu tworzy się takie podsumowanie. Jak może wyglądać ten krótki tekst umieszczany zazwyczaj już na początku CV? Poniżej przedstawiamy wzór podsumowania zawodowego.

Wzór podsumowania zawodowego:

Posiadam wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży obsługi klienta. Doskonale znam tajniki profesjonalnego customer service, które poszerzałem na licznych szkoleniach na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta. Wiem, jak przeprowadzić proces reklamacji, tak by był korzystny dla obu stron oraz jak przygotować wykresy roczne z raportów sprzedażowych. Osiągnięcia: wzrost średniej oceny firmy z 3 gwiazdek na Google.pl na 4,5 gwiazdki w 6 miesięcy

CV dla doradcy klienta: wykształcenie

Wykształcenie w branży zajmującej się obsługą klienta, nie jest aż tak istotne, mimo wszystko jeśli posiadasz wykształcenie wyższe, warto wpisać to do CV. Pracodawcy cenią sobie przede wszystkim doświadczenie i umiejętności, które warunkują, czy nadajesz się do tej pracy, czy nie. Szczególnie jeśli mówimy o dziale, gdzie liczy się sprawne nawiązywanie kontaktów z klientem. Wtedy tak naprawdę bardziej od dyplomu wyższej uczelni przydatny jest miły głos i umiejętność zjednania sobie nawet największego marudera.

Jeśli posiadasz wykształcenie średnie, wpisz w tej sekcji tylko liceum lub techników. Podstawówka i gimnazjum to nie najlepszy pomysł. Tak samo, jeśli jesteś absolwentem uczelni, zapisz tylko informacje dotyczące tego ostatniego etapu edukacji.

Umiejętności twarde: obsługa klienta – wzór CV

Umiejętności twarde to takie, które są konieczne do wykonywania codziennych obowiązków na danym stanowisku. Jeśli starasz się o posadę w dziale obsługi klienta, musisz wykazać znajomość poszczególnych umiejętności twardych, taki jak:

  • umiejętność rozmowy w języku angielskim
  • obsługa komputera i pakietu Office
  • obsługa specjalistycznych programów związanych ze stanowiskiem
  • znajomość technik negocjacyjnych (potwierdzonych dokumentem np. ze szkolenia)

Umiejętności miękkie: CV doradcy klienta

Tak naprawdę kompetencje miękkie sa w dłuższej perspektywie tak samo znaczące jak kompetencje twarde. Szczególnie jeśli mówimy o obsłudze klienta. W wielu ofertach pracy możemy znaleźć nie tylko opis stanowiska, ale także wykaz kompetencji miękkich, których oczekuje od nas pracodawca. Najczęściej zaliczamy do nich:

  • umiejętność utrzymania pozytywnych relacji z klientami
  • pozytywne nastawienie do obowiązków
  • stworzenie bliskich relacji w miejscu pracy ze współpracownikami
  • umiejętność nawiązywania kontaktu
  • zdolności komunikacyjne

CV doradcy klienta — wzór CV

Wzór CV obsługa klienta PDF do pobrania

CURRICULUM VITAE
Specjalista ds. obsługi klienta

Posiadam wieloletnie doświadczenie zawodowe w branży obsługi klienta. Doskonale znam tajniki profesjonalnego customer service, które poszerzałem na licznych szkoleniach na stanowisku specjalisty ds. obsługi klienta. Wiem, jak przeprowadzić proces reklamacji, tak by był korzystny dla obu stron oraz jak przygotować wykresy roczne z raportów sprzedażowych. Osiągnięcia: wzrost średniej oceny firmy z 3 gwiazdek na Google.pl na 4,5 gwiazdki w 6 miesięcy.

Imię i nazwisko
Data urodzenia
Miejsce zamieszkania ZDJĘCIE
Telefon
E-mail


DOŚWIADCZENIE

  • 05.02.2015 – 05.02.20219 Call Center „XYZ” dział obsługi klienta – połączenia przychodzące
    Przyjmowanie reklamacji, rozmowa z klientami niezadowolonymi z zakupu, rozpatrywanie zwrotów, przekazywanie informacji dotyczacych produktów, dostawy oraz kosztów, obsługa programu LiveAgent
  • 20.07.2019 – do teraz specjalista ds. obsługi klienta „ACB”
    prowadzenie rozmów z klientami na czacie oraz mailowo, rozpatrywanie reklamacji i zwrotów, obsługa FreshDesk, kontrola zadowolenia klientów

WYKSZTAŁCENIE

  • Uniwersytet Wrocławski, kierunek: komunikacja wizerunkowa, tytuł: licencjat

KOMPETENCJE TWARDE

  • obsługa pakietu Office
  • język angielski C1
  • prawo jazdy kat. B

KOMPETENCJE MIĘKKIE

  • komunikatywność
  • poczucie humoru
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • przyjemność pracy z człowiekiem

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko doradcy klienta lub specjalisty ds. obsługi klienta.

List motywacyjny doradcy klienta

List motywacyjny jest dodatkiem do CV. Jednak wielu pracodawców życzy sobie dołączenia właśnie listu motywacyjnego. Jest to miejsce, w którym możesz rozwinąc informacje zawarte w CV, dzięki czemu rekruter jest w stanie lepiej zagłębić się w Twoje doświadczenie zawodowe oraz umiejętności. Podczas poszukiwania pracy, natrafisz na oferty, w których będzie wymagany list motywacyjny , oraz na takie, w którym rekruter nie wspomni o konieczności dosłania dodatkowych dokumentów. Co wtedy? Cóż, jesli pracodawca chce list motywacyjny to po prostu go dołączasz do swojej aplikacji, natomiast jeśli w ogłoszeniu nie ma wzmianki o liscie, to również warto dołaczyc tego rodzaju dokument. Dlaczego? Ponieważ to świetny sposób, aby wyróżnić się na tle innych kandydatów. W końcu profesjonalni przedstawiciele obsługi klienta wiedzą jak się odpowiednio zaprezentować, a taki list daje ku temu niepowtarzalną okazję.

Przygotowując się do stworzenia listu motywacyjnego pamiętaj, że powinien on zajmować tylko jedną stronę A4. Jest to jedno z wymagań formalnych. List motywacyjny i jego forma ma tendencję do zbytniego wydłużania treści. Jest to zupełnie niepotrzebne, a co więcej może działać na twoją niekorzyść. Jeśli chcesz dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, zadbaj więc o to, aby twój list motywacyjny nie był za długi.

Taki list motywacyjny to także idealne miejsce, żeby pokazać się pracodawcy z bardziej prywatnej strony. Nie są to już suche fakty, tak jak w CV. List zawiera już bardziej osobisty komentarz, dzięki któremu pokazujesz jaką jesteś osobą. W branży związanej z obsługą klienta, to właśnie to osobowość jest kluczem do sukcesu – warto pisać listy motywacyjne.

Oceń artykuł
5/5 (1)