Reklama

Pracownicy IT chętniej aplikują do firm dbających o ekologię. Kim jest ekologiczny pracodawca?

Znaczenie ekologii zdaje się przybierać na sile. Świadomość społeczeństwa na temat dbania o planetę dla naszego dobra przejawia się nie tylko w preferencjach zakupowych klientów, ale i na rynku pracy. Jak wynika z badania the:protocol, pracownicy IT, w szczególności kobiety i pokolenie Y przyjmują proekologiczną postawę, wybierając pracodawcę. 

Pracownicy w biurze, komputer z napisem "ecology" na ekranie

Ekologia a rekrutacja. Wynagrodzenie to nie wszystko? 

Mogłoby się wydawać, że wynagrodzenie i warunki pracy stanowią główne czynniki, którymi ludzie kierują się podczas wyboru pracodawcy. Tymczasem trendy się zmieniają, a wraz z nimi preferencje pracowników. Jak wynika z badań organizacji Supercritical, przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii w 2022 r., na które powołuje się serwis crn.pl, co trzeci respondent jest gotów zrezygnować z pracy, jeśli pracodawca nie podejmie konkretnych działań związanych z ochroną klimatu w ciągu najbliższych kilku lat. Co więcej, taką opinię deklarują w szczególności przedstawiciele pokolenia Z. 

Podobne wnioski płyną także z badania the:protocol. 

  • 60% specjalistów IT woli aplikować do firmy o długofalowej strategii ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. 
  • 50 proc. badanych oczekuje informowania o tym kandydatów. 
  • Podczas rekrutacji szczególnie dużą uwagę na ekologię zwracają osoby w wieku 25-34 lat, w szczególności kobiety. 

Preferencje pracowników IT a aplikowanie na ofertę pracy

Z badania the:protocol, wynika także, że działania firmy na rzecz ograniczenia wpływu technologii na środowisko stanowią dodatkową zachętę przy wyborze pracodawcy dla 6 na 10 badanych specjalistów IT. Taka sama część badanych chętniej także aplikowałaby do firmy z długofalową strategią ograniczania negatywnych skutków swojej działalności. 

„To bardzo ważna informacja i wskazówka dla pracodawców. Tego typu rozpoznania z pewnością będą miały długofalowy wpływ na budowanie ofert rekrutacyjnych” – wskazuje cytowany przez crn.pl, Piotr Trzmiel, Head of Growth z the:protocol.

Pokolenie Y i kobiety – dla nich ekologia ma największe znaczenie

Na podstawie badań, można wywnioskować, że utrzymujący się trend będzie miał wpływ również na podejście samych pracodawców do rekrutacji. Benefity pracownicze, warunki zatrudnienia i wynagrodzenie to już niejedyne elementy wpływające na konkurencyjność pracodawcy. 

Szczególną uwagę do kwestii ekologii cyfrowej przywiązują kobiety w IT. Aż 63% respondentek oczekuje ze strony pracodawcy jawnej komunikacji w sprawie działań na rzecz ochrony środowiska. W przypadku mężczyzn jest to 44% badanych. Dla 57% badanych kobiet i 45% mężczyzn znaczenie ma to, czy rozwiązania technologiczne tworzone w pracy mają negatywny wpływ na środowisko naturalne. Na wartości i misję firmy uwagę zwracają w szczególności osoby z branży, w wieku 25-34 lat. 

Jak widać, ekologia ma duże znaczenie nie tylko dla klientów i partnerów firm, ale i dla samych pracowników. Warto więc zadbać o ten obszar, ponieważ coraz silniej wpływa na wizerunek firmy jako pracodawcy. 

Źródło: crn.pl

Oceń artykuł
0/5 (0)