Reklama

Jak być dobrym pracodawcą? Rozmowa z Tiną Dej Dyrektorem Projektu Solidny Pracodawca Roku

Employer Branding to działania, które przekładają się na lepsze i efektywniejsze działanie firmy. Obecnie możemy mówić w kategoriach  „współpracy z kimś”, a nie „pracy u kogoś”. Dobra opinia o pracodawcy to potężne narzędzie, które ma ogromne znaczenie między innymi podczas zapełniania specjalistycznych wakatów. Czy bycie solidnym pracodawcą jest opłacalne? Rozmowa z Tiną Dej Dyrektorem Projektu „Solidny Pracodawca Roku”.

Tina Dej - projekt Solidny Pracodawca

Proszę powiedzieć w kilku słowach: czym jest projekt Solidny Pracodawca Roku?

Nasz projekt jest jednym z najstarszych tego typu przedsięwzięć w Polsce. Od lat weryfikujemy tysiące podmiotów gospodarczych pod względem prowadzonej polityki personalnej. Nasze działania to nie tylko research w lokalnym środowisku, ale również wewnętrzna weryfikacja. Nie przesadzę, jeśli powiem, że firmy, którym udało się przejść proces pozytywnie, znalazły się w elitarnym gronie podmiotów wiodących prym na naszym rodzimym rynku pracy. Celem programu Solidny Pracodawca Roku jest wyłonienie najlepszych pracodawców w Polsce, szczególnie tych, którzy w swojej działalności promują najciekawsze rozwiązania z zakresu HR, a przy tym dzielą się własnymi doświadczeniami na łamach ogólnopolskiej prasy.

Jaki jest cel tej inicjatywy?

Tak jak wcześniej wspomniałam, celem projektu jest wyłonienie oraz wsparcie medialne podmiotów, których działania w zakresie HR są godne naśladowania. Nadrzędną cechą jest potwierdzenie rzetelności, odpowiedzialności, a przede wszystkim solidności danej organizacji. Wyróżnienie tytułem Solidnego Pracodawcy Roku daje jasny przekaz o tym, że dana firma jest liderem w dziedzinie zarządzania najistotniejszym kapitałem każdej organizacji, czyli ludźmi. W konkurencyjnym otoczeniu nie ma istotniejszej cechy niż solidność. Świadomość, iż dany podmiot uzyskała takie wyróżnienie, utwierdza w przekonaniu, że będzie ona nie tylko świetnym pracodawcą, ale również partnerem biznesowym.

Jakie korzyści przynosi pracodawcy udział w tym projekcie?

Wiemy, jak ważne w dzisiejszych czasach stał się Employer Branding, szczególnie w dobie rynku pracy, który jak to się zwykło już mówić, należy do pracowników. Wymaga on od pracodawców takich działań, które pozwolą w pełni wykorzystywać potencjał całego przedsiębiorstwa. W konkurencyjnym otoczeniu przedsiębiorstwom coraz trudniej wyróżnić się na tle pozostałych podmiotów, tym samym pozyskanie specjalistów, wymaga od nich dodatkowych działań. Firmy chcą zatrudniać rzetelnych pracowników, ale też takich, którzy zostaną w ich strukturach na lata. W związku z tym podejmują działania zmierzające do uzyskania cech unikatowych, którymi przekonają potencjalnych kandydatów, do tego by stali się częścią ich organizacji.

Czy zauważyła Pani na przestrzeni lat zmiany w organizacji i zarządzaniu firm w Polsce?

Tak, oczywiście. Rynek pracy w Polsce oraz kultura zarządzania organizacjami są bardzo dynamiczne, a ich zmiany idą ze sobą w parze. Kwestie płacowe to niezwykle istotny element dla każdego pracownika i to pewnie nigdy się nie zmieni z logicznych względów. Jednak istotną wartością stały się rozbudowane działania dotyczące polityki personalnej takie jak możliwość podnoszenia kwalifikacji, awans czy realizacji ambicji oraz planów nie tylko zawodowych. Dziś pracownik chce być postrzegany jako część organizacji. Ukierunkowany jest na rozwój, a działania takie jak inicjatywy pracownicze, wolontariaty, imprezy integracyjne sprawiają, że czuje się on częścią tej struktury. Jednostką, która ma realny wpływ na funkcjonowanie firmy, w której jest zatrudniona.

Firma zdobyła wyróżnienie i co teraz…?

Przedsiębiorstwa wyróżnione w projekcie Solidny Pracodawca Roku, nadążają za zmianami i potrzebami dynamicznego rynku pracy w Polsce. Wychodzą naprzeciw oczekiwaniom oraz głośno to komunikują. A my im w tej komunikacji pomagamy, poprzez media, które wspierają nasz projekt. Myślę, że czołowe i opiniotwórcze dzienniki są do tego doskonałą platformą. Dzięki nim potencjalny pracownik szukający dla siebie właściwego miejsca zatrudnienia, a zarazem znający swoją wartość może bardziej świadomie podejmować decyzję. Jeśli wiemy, że dany podmiot został zweryfikowany pozytywnie przez organizację godną zaufania, to znak, że takie przedsiębiorstwo zasługuje na naszą uwagę.

Właśnie zakończyła się XX jubileuszowa edycja projektu, z czym to się wiąże?

XX edycja projektu to czas podsumowań i zmian. Na przestrzeni lat transformacji uległ nie tylko rynek pracy w Polsce, ale również pracodawcy i ich podejście do pracowników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i dostosowując się do nowych czasów, projekt Solidny Pracodawca Roku również przechodzi przeobrażenie. Oczywiście kryteria i idea projektu pozostaje bez zmian. Jednak rozszerzamy swoje działania i możliwości EB. Nasz kanał na Youtube zostaje udostępniony laureatom. Oznacza to możliwość prezentacji medialnej poprzez zamieszczanie filmów korporacyjnych, wywiadów czy innych form video prezentacji. Na stałe wprowadziliśmy do naszych działań LinkedIn, gdzie solidny pracodawcy również będą mogli zabrać głos. Dodatkowo pojawi się możliwość udostępniania na stronie projektu ogłoszeń laureatów o wakatach. Będzie to doskonałe miejsce dla pracodawców, jak również osób zainteresowanych praca w pewnym i zweryfikowanym podmiocie. Kolejna zmiana to rebranding naszego logotypu. W XXI edycję wchodzimy już z nową szatą graficzna, nowoczesną i zapadająca w pamięć. Tak więc ruszamy z nową energią, by wyłonić po raz dwudziesty pierwszy liderów w dziedzinie zarządzania personelem w Polsce!

Oceń artykuł
3/5 (2)