Zwrot grzecznościowy w mailu po angielsku. Przykłady i wskazówki

Zakończenie, forma wypowiedzi i odpowiednio użyty zwrot grzecznościowy to podstawy pisania wiadomości po angielsku. Wiele osób nie ma problemów z formułowaniem treści w tym języku, jednak nie każdy pamięta o odpowiednim używaniu zwrotów grzecznościowych. Jak napisać e-mail po angielsku?

londyńska budka telefoniczna i big ben

Zwrot grzecznościowy i temat to podstawa

Zwrot grzecznościowy w mailu po angielsku to jedna z pierwszych rzeczy, jakie widzi odbiorca wiadomości. Wraz z dobrze dobranym tytułem świadczy o profesjonalnym podejściu do komunikacji i przykładaniu wagi do korespondencji biznesowej. Szczególnie w kontaktach z klientami i przełożonymi zwrot grzecznościowy powinien być dobrany zgodnie z zasadami tworzenia wiadomości formalnych, które różnią się od rozmowy ze znajomymi z pracy. 

Tematem wiadomości powinien być jak najbardziej treściwy opis problemu. To wszystko po to, aby oszczędzić czytającemu czas i zwiększyć szanse na odczytanie w pierwszej kolejności. 

Sprawdź też: Zwroty po angielsku w CV – ulepsz swoje curriculum vitae

Zwrot grzecznościowy po angielsku – przykłady

Pisząc wiadomość e-mail po angielsku, zaczynamy tak samo, jak w przypadku tworzenia treści po polsku. Na samym początku maila wypada użyć zwrotu grzecznościowego, który odnosi się bezpośrednio do odbiorcy:

  • Dear Sir / Madam – Szanowny Panie / Szanowna Pani
  • Dear Mr. – jeśli zwracamy się do mężczyzny
  • To whom it may concern – jeśli wiadomość jest wysyłana do wielu odbiorców i nie wiadomo dokładnie kogo może dotyczyć
  • Dear Miss – kierując maila do niezamężnej kobiety
  • Dear Mrs. – jeżeli wiadomość jest przeznaczona dla mężatki

Zwrot grzecznościowy – co po nim?

Zgodnie z zasadami pisania wiadomości służbowych – już na samym wstępie powinno się określić cel wiadomości. W niektórych zawodach obsługuje się setki maili w ciągu dnia, dlatego warto oszczędzić czas czytającego i ułatwić komunikację. Jakich zwrotów, które prowadzą do przedstawienia celu można użyć?

  • I am writing to enquire about – piszę, aby zapytać o
  • I am writing to you with regard to – piszę do Pana / Pani w sprawie
  • Following our phone conversation – nawiązując do naszej rozmowy telefonicznej
  • I am writing to you on behalf of – piszę do Pana / Pani w imieniu
  • I am writing in connection with – piszę do Pana / Pani w związku z
  • With reference to your email – nawiązując do Pani / Pana wiadomości

Sprawdź także: Rozmowa kwalifikacyjna po angielsku – podstawowe zwroty

Informowanie o załącznikach w mailu

Zwrot grzecznościowy i poprawna forma są ważne, jednak to nie wszystko. Aby wciąż dbać o łatwy odbiór wiadomości, powinno się informować o wszystkich załącznikach obecnych w mailu. Oczywiście skrzynki pocztowe pokazują załącznik obok tematu, jednak czasami można to przeoczyć. Starajmy się usprawnić proces, zwłaszcza że przecież nam też zależy na szybkiej odpowiedzi. Jak poinformować o załączniku?

  • Please find enclosed – w załączniku znajdzie Pan / Pani
  • I am sending you the documents as an attachment – przekazuję Panu / Pani dokumenty w formie załącznika

Zwrot grzecznościowy po angielsku na zakończenie

Odpowiednie zakończenie wiadomości jest równie ważne, jak jej rozpoczęcie. Dzięki oddaniu szacunku i podpisaniu się imieniem i nazwiskiem pokazujemy profesjonalizm, a także dbamy o spójność maila. Jak zakończyć email po angielsku?

  • Regards – pozdrawiam
  • Best regards – pozdrawiam serdecznie
  • Warm wishes – najlepsze życzenia
  • Sincerely – z poważaniem
  • Respectfully – z wyrazami szacunku

Warto pamiętać, aby pożegnanie odpowiadało poziomowi formalności korespondencji.

Przeczytaj: Zwroty grzecznościowe w e-mailu – jak ich poprawnie używać?

Oceń artykuł
5/5 (2)
Kalkulator wynagrodzeń

Kalkulator wynagrodzeń

Neto, brutto, na rękę - można zwariować.
Skorzystaj z naszego prostego i użytecznego kalkulatora wynagrodzeń

Przejdź do kalkulatora

Chcę zarabiać...

 

Przejdź do kalkulatora