Reklama

Zalety w pracy. Jak mówić o swoich mocnych stronach?

Nasze zalety w pracy, o którą się staramy, mają znaczący wpływ na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej. To dzięki dobrze przedstawionym cechom charakteru rekruter ma możliwość ocenić, czy będziemy w stanie wykorzystać zebrane doświadczenie i odnajdziemy się w realiach nowej pracy. Jak przedstawić swoje zalety w pracy?

Zalety w pracy
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_92315368_lider-zespo%C5%82u-i-w%C5%82a%C5%9Bciciel-firmy-prowadz%C4%85cy-nieformalne-wewn%C4%99trzne-spotkanie-biznesowe.html

 

Zalety w pracy – przygotuj je wcześniej

Dziesiątki wysłanych CV, wiele godzin spędzonych na przeglądaniu ogłoszeń o pracę i ten jeden telefon, który oznacza, że pewien pracodawca się Tobą zainteresował. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną jest wspaniałą wiadomością i powodem do zadowolenia. Jednak, aby dobrze wykorzystać ten moment, nie można spocząć na laurach. Zbliżająca się rozmowa o pracę to czas, który warto poświęcić na zastanowienie się nad tym, jak przedstawić swoje zalety w pracy. Ważne jest też zebranie informacji o firmie, zapoznanie z najczęściej zadawanymi pytaniami i wymyślenie sposobu na zaprezentowanie swoich osiągnięć. Dzięki temu pozbędziesz się choć trochę stresu. Odpowiednie przygotowanie pozwala Ci bowiem poczuć się pewnie i stabilnie w stresującej sytuacji. I chociaż to trudne, to jednak warto przygotować się do takiej rozmowy zawczasu i uniknąć niezręcznych momentów.

Zobacz: Rozmowa rekrutacyjna – jak się do niej przygotować?

Zalety w pracy – jak je wybierać?

Dobrze dobrane zalety w pracy, to mocne strony charakteru poprawiające notowania u osoby rekrutującej. Zaakceptowane CV to znak, że rekruter zapoznał się z Twoim doświadczeniem i daje Ci szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności miękkich. 

Aby dobrze wypaść na rozmowie o pracę, nie warto przedstawiać losowych zalet, które nie mają większego związku z Twoim charakterem. Większość rekruterów potrafi doskonale wyłapać nieścisłości i wie, kiedy mocne strony to przypadkowy wybór. Dlatego najpierw zastanów się dobrze, jakie mocne cechy charakteru naprawdę posiadasz. Najlepiej wybierać takie, które możesz poprzeć przykładami z życia codziennego albo poprzedniej pracy. Kiedy już określisz, jakie cechy najlepiej Cię opisują, wybierz 2-3 zalety najbardziej pasujące do stanowiska, o które się ubiegasz. 

Sprawdź: Kompetencje miękkie i twarde. Jak je wpisać do CV?

Zalety w pracy są ważniejsze niż myślisz

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że atrakcyjne stanowisko jest bardzo często zasypywane CV kandydatów. Nawet 2-3 tysiące kandydatur nie stanowi rzadkości, dlatego zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną oznacza spory sukces. Najprawdopodobniej spośród wszystkich osób wybrano kilka bądź kilkanaście, które mają największe szanse na zatrudnienie. 

Już na etapie przeglądania CV można ocenić podejście i zaangażowanie kandydata. Warto podkreślić, że osoba, która naprawdę przemyślała cechy charakteru i dopasowała je do oferty pracy, przedstawia się jako profesjonalny i interesujący kandydat. Wszystko to w połączeniu z nienaganną prezentacją na rozmowie kwalifikacyjnej może dać ogromną przewagę nad innymi.

Przeczytaj: Cechy charakteru w CV a rozmowa o pracę

Przykładowe zalety w pracy

Pracowitość – wiele osób przedstawia tę cechę charakteru tylko dlatego, że wypada. Ty zastanów się, jak poprzeć swoją pracowitość przykładami z życia zawodowego i prywatnego. Może zdarzyło Ci się studiować i pracować jednocześnie? Wykazujesz proaktywną postawę w pracy i zgłaszasz się do zadań dodatkowych? Zawsze wypełniasz plany i cele postawione przez przełożonego, a nawet dodajesz coś od siebie? Każdy przykład ma znaczenie.

Kreatywność – to pozytywna cecha charakteru, która jest pożądana w praktycznie każdej branży. Kreatywny pracownik to nie tylko osoba umiejąca wymyślać chwytliwe hasła reklamowe, ale też człowiek, który doskonale dostosowuje się do dynamicznych sytuacji. Potrafi szybko podejmować decyzje i charakteryzuje się łatwością w szukaniu wyjścia tam, gdzie inni go nie widzą. Kreatywność można pokazać już na etapie przeglądania CV kandydatów przez nieszablonowe podejście do jego tworzenia.

Wdrożenie się do pracy – aby pracownik mógł wykorzystać swoje zalety w pracy – najpierw musi się wdrożyć w swoje obowiązki i dostosować do sposobu działania firmy. Im szybciej to się stanie, tym lepiej, dlatego ta umiejętność jest bardzo ceniona wśród osób rekrutujących. Aby przedstawić ją na przykładzie, wystarczy podać czas, po jakim obowiązki wykonujesz tak samo, jak starsi koledzy z zespołu.

Samodzielna motywacjazalety w pracy to nie tylko cechy charakteru ułatwiające jej wykonywanie. To także cechy, które sprawiają, że chce Ci się pracować. Dlatego pracownik z umiejętnością samodzielnego motywowania się jest na wagę złota, bez względu na rodzaj stanowiska i branży.

Sprawdź też: Typy osobowości i ich wpływ na predyspozycje zawodowe

Oceń artykuł
5/5 (2)