Wedding planner – jak nim zostać? Jakie są wymagania na tym stanowisku?

Wedding planner to zawód dla osób, które są dobrze zorganizowane i uwielbiają planować przyjęcia. Dla młodych par, które potrzebują profesjonalnego wsparcia przy organizowaniu własnego ślubu, tacy specjaliści są na wagę złota. Sprawdź, jak zostać wedding plannerem oraz jakie są wymagania na tym stanowisku. Ile zarabia konsultantka ślubna?

wedding planner

Jak zostać wedding plannerem?

Wedding planner to inaczej konsultant ślubny, który kompleksowo pomaga zorganizować całe wydarzenie weselne. Jak zostać wedding plannerem? To dobry pomysł na biznes dla kobiet, które samodzielnie zorganizowały swój ślub i chciałyby zawodowo zająć się planowaniem podobnych uroczystości. Jakie są obowiązki na tym stanowisku? Do głównych zadań wedding plannera należy między innymi ścisłe czuwanie nad budżetem, rozwiązywanie kryzysowych sytuacji oraz negocjowanie cen za salę, dekoracje czy oprawę muzyczną. Odciąża on młodą parę z wielu spędzających sen z powiek spraw organizacyjnych, które często frustrują i odbierają radość z nadchodzącego wydarzenia.

Wedding planner – dla kogo taka praca?

Do najważniejszych cech wedding plannera należy dobra organizacja czasu, wysokie poczucie estetyki, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność delegowania zadań, zarządzania i negocjacji, kreatywność, empatia, oraz duża odporność na stres.

Jak zostać konsultantem ślubnym?

Zawód wedding plannera wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych. Nie jest to również praca dla każdego, ze względu na swoje specyficzne wymagania. Osoba zainteresowana tym zawodem powinna wiedzieć, jak założyć firmę. Konsultant ślubny powinien umieć łatwo nawiązywać kontakty, być otwartym do ludzi, wzbudzać zaufanie oraz negocjować w taki sposób, aby przekonać do siebie innych ludzi. Często oczekiwania młodej pary nie pokrywają się z ilością kosztów, jaką mogą lub chcą przeznaczyć na swoje wesele. Wedding planner powinien więc umiejętnie stworzyć alternatywny i tańszy plan, który usatysfakcjonuje ich tak samo, jak poprzedni. Oprócz powyższych umiejętności konsultant ślubny powinien mieć także dobry gust, znać się na najnowszych trendach i być dobrym przedsiębiorcą.

Jak założyć firmę – konsultant ślubny?

Na to, ile zarabia wedding planner znacząco wpływa rodzaj współpracy na jaką decyduje się z klientami. Na samym początku swojej kariery konsultanta ślubnego możesz albo założyć własną firmę albo podłączyć się pod franczyzę i działać we współpracy z daną marką. Ta ostatnia opcja daje ci możliwość szybszego i łatwiejszego dotarcia do różnych klientów, zdobywając więcej ofert i doświadczenia już na samym początku. Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą i zawodowo planować wesela? Warto zacząć od profesjonalnego biznesplanu. Jeśli chcesz działać samodzielnie, musisz wykazać się swoimi umiejętnościami nawiązywania kontaktów międzyludzkich, które pomogą ci zdobyć nowe branżowe znajomości i swoich przyszłych potencjalnych klientów. Działaj w social mediach i dbaj o dobre imię swojej marki.

Konsultant ślubny – jak zacząć?

Na samym początku kariery wedding plannera polecamy wybrać się na kurs związany z profesjonalną organizacją ślubu. Można zrobić go online lub stacjonarnie w miejscu danej placówki. Po ukończeniu kursu na wedding plannera (który oferuje np. Szkoła Policealna GoWork.pl) uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności. Co obejmuje nauka? W czasie praktycznych zajęć kursanci dowiedzą się między innymi, jak sprawnie skoordynować wszystkie działania związane z organizacją przyjęcia od jego planowania do realizacji wydarzenia.

Konsultantka ślubna – wykształcenie

Jakie wykształcenie powinien posiadać wedding planner? Studia w tym zawodzie są mniej istotne niż kreatywność i umiejętności organizacyjne, jednak przed rozpoczęciem działalności warto udać się na profesjonalny kurs przygotowujący do pracy jako konsultant ślubny. Jakich informacji dowiemy się z kursu wedding plannera? Zarówno teoretycznych, jak i praktycznych. Kursant będzie mógł nauczyć się na przykład organizować śluby i wesela, tworzyć kosztorys i utrzymywać dobre relacje z klientem, dowie się jak prowadzić swój własny biznes, pozna zasady doboru swoich podwykonawców oraz jak umiejętnie planować swoją pracę.

Szukasz nowego zatrudnienia w województwie mazowieckim? Odwiedź zakładkę: Praca w Warszawie na GoWork.pl i aplikuj na najciekawsze oferty!

Wedding planner – zarobki

Obowiązki wedding plannera nie polegają jedynie na organizacji wesela, ale dbaniu o dopięcie każdego szczegółu na ostatni guzik oraz zapewnienie komfortu zarówno parze młodej, jak i zaproszonym gościom. Ile zarabia konsultant ślubny? Stawki są uzależnione od wielkości planowanego wesela i wymagań zakochanych. Im więcej oczekiwań wobec organizacji uroczystości, tym wyższa stawka wedding plannera.

Obecnie najpopularniejsze są dwie opcje rozliczenia. Pierwsza jest na zasadzie stałej stawki za organizacje wesela przez danego konsultanta. Druga polega na prowizji, najczęściej od 10 do 30 proc. liczonej od całego kosztu ślubu i uroczystości. Ile zarabia organizator wesel w 2021 roku? Największe wynagrodzenie dostają specjaliści, którzy mają najlepsze opinie i od lat działają w branży. Za organizację jednego wesela na około 150 osób są w stanie zarobić ponad 10 tys. złotych.

Oceń artykuł
5/5 (4)
Kalkulator wynagrodzeń

Kalkulator wynagrodzeń

Neto, brutto, na rękę - można zwariować.
Skorzystaj z naszego prostego i użytecznego kalkulatora wynagrodzeń

Przejdź do kalkulatora

Chcę zarabiać...

 

Przejdź do kalkulatora