LPP to firma, którą znamy głównie pod kilkoma znanymi brandami. Oferuje zatrudnienie w branży handlowej. W szczególności daje szansę na zarobek osobom młodym, które jeszcze są w trakcie pracownia nad swoją karierą, np. studentom. Jednak oferuje także stabilne i rozwojowe zatrudnienie w różnych obszarach. Jak wygląda współpraca z LPP?
Spis treści
LPP – co to za firma?
LPP S.A. to polska firma, która odniosła bardzo duży sukces. Jednak samą nazwę spółki kojarzy niewiele osób. Firmę znamy głównie pod takimi markami jak House, Cropp, Sinsay, Reserved, czy Mohito. To marki, które są obecne niemal w każdej większej galerii handlowej. Każda z nich kierowana jest do innej grupy docelowej. Firma projektuje ubrania, produkuje i zajmuje się także ich dystrybucją. Odzież produkowana jest w szczególności w Azji, lecz także w Polsce i krajach europejskich, takich jak Portugalia, czy Rumunia. Oprócz sklepów stacjonarnych, funkcjonują również sklepy online. Firma LPP działa od lat 90 i szybko zdominowała rynek, obecnie licząc ponad 1800 sklepów. Enigmatyczna nazwa firmy nawiązuje do nazwisk założycieli – Lubianiec, Piechocki i Partnerzy. Od 2001 roku przedsiębiorstwo jest spółką notowaną na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych. Firma znana jest nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Ze względu na skalę swojej działalności, LPP zatrudnia tysiące osób na świecie. Jakim jest pracodawcą?
Jeden z większych pracodawców w Polsce
Często spotykamy oferty pracy LPP, lecz nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Stanowiska pracy z ramienia firmy sygnowane są marką Sinsay, czy Reserved. Naturalnie takie sklepy kojarzą nam się głównie z pracą w sprzedaży bezpośredniej, w charakterze kasjera, sprzedawcy, czy osoby odpowiedzialnej za inwentaryzację sklepu. Jednak spółka zatrudnia także specjalistów do pracy biurowej i pracowników produkcji. Siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. Jak czytamy na stronie pracodawcy, LPP zatrudnia ponad 29 tys. pracowników, w takich miastach jak np. Warszawa, Gdańsk, Kraków, Szanghaj. W samej Polsce zatrudnionych jest ponad 15 000 osób.
LPP – w jakich obszarach oferuje zatrudnienie?
Od lat firma się rozwija, zwiększa się powierzchnia sklepów LPP oraz ich liczba, przez co zwiększa się także zapotrzebowanie na zatrudnienie. W centrali mieszczącej się w Gdańsku powstają projekty kolekcji takich marek jak Sinsay, Cropp, Reserved. To także tam zapadają najważniejsze decyzje w sprawie firmy. Przedsiębiorstwo dysponuje dwoma nowoczesnymi centrami dystrybucyjnymi w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim. Obsługuje łącznie 1800 sklepów na całym świecie. W Warszawie działa również biuro produktowe marki Reserved. Z kolei w Krakowie znajduje się zaplecze projektowe dla takich marek jak House i Mohito. Natomiast biuro w Szanghaju koncentruje się na pozyskiwaniu dostawców, wspieraniu produkcji kontroli jakości.
W biurach LPP w Gdańsku, w Pruszczu Gdańskim, w Warszawie i Krakowie pracuje 2,6 tys. osób. Pracownicy centrali zajmują się przygotowywaniem produktów marek, współpracą z dostawcami, zarządzaniem sklepami stacjonarnymi, prowadzeniem analiz sprzedażowych, komunikacją wizualną, marketingiem, tworzeniem kreacji. Aby firma mogła działać prawidłowo w zakresie administracyjnym, logistyki, czy HR, w jej strukturach funkcjonują także działy back office.
Z kolei osoby, które chcą się zatrudnić w salonach LPP, mają do dyspozycji takie stanowiska jak menedżer salonu, zastępca, asystent menadżera, dekorator, sprzedawca, czy magazynier. Natomiast w magazynach dostępne są takie stanowiska pracy jak elektryk, magazynier, brygadzista, czy operator.
Jak wygląda praca w LPP?
Firma, tak jak wiele innych znanych przedsiębiorstw promuje własne wartości – pod określeniem FAST. Na wartości firmy składa się m.in. energia, duma, potrzeba dążenia do nowych wyzwań i osiągania doskonałości. Firma dba o najbliższe otoczenie, wspiera swoich pracowników i partnerów, słucha ich potrzeb. W strukturę firmy wpisane są uczciwość, szacunek, sprawiedliwość i tolerancja.
Jak czytamy na stronie pracodawcy, LPP postrzegana jest jako firma rodzinna. Założyciele dążą do wypracowania LPP jako wielopokoleniowej polskiej marki opartej na wartościach i determinacji. Firma czuje się odpowiedzialna za pracowników i to oni łącznie z dobrem przedsiębiorstwa stawiani są na pierwszym miejscu, a nie zyski. W LPP bardzo ważna jest kreatywność, która stanowi element przewagi konkurencyjnej firmy. LPP to firma z zasadami. Kodeksem etyki objętych jest niemal 30 tys. pracowników. W szczególności przestrzega się praw człowieka. Godne traktowanie pracowników, dostawców i klientów przyświeca wszystkim działaniom firmy. Przedsiębiorstwo opracowało specjalne dokumenty i wytyczne, są to m.in. Przewodnik dla pracowników, Zasady współpracy z kontrahentami, Zasady LPP dla pracowników salonów, czy Kodeks postępowania.
LPP dąży do prowadzenia biznesu odpowiedzialnego i etycznego. Fundacja LPP przeciwdziała wykluczeniu społecznemu i dąży do wyrównania szans społeczności lokalnych. Dostawcy LPP muszą podpisać Kodeks postępowania LPP, konkretyzujący m.in. odpowiednią politykę wynagrodzeń, warunki zatrudnienia pracowników, zakaz zatrudniania dzieci, dobrowolność pracy, równość traktowania, standardy bezpieczeństwa i higieny pracy.
Co określa przewodnik dla pracowników LPP?
Przewodnik dla pracowników wskazuje na znaczenie szacunku do współpracowników, nawiązuje do przeciwdziałania mobbingowi, a także podkreśla, jakie jest znaczenie różnorodności i równości szans. LPP w przewodniku precyzuje, w jaki sposób przeciwdziała konfliktom interesów oraz jak należy obchodzić się z danymi. Firma respektuje odmienne zdanie swoich pracowników i zachęca do rozstrzygania sporów między sobą, lecz jednocześnie podkreśla, że pomocą w tym zakresie służy także HR lub rzecznik etyki.
Oddzielny dokument przysługuje pracownikom salonów. Tym, co go wyróżnia, jest wskazanie na budowanie relacji z klientami w oparciu o szacunek, próby poznania ich potrzeb, profesjonalizm i wysoką kulturę osobistą. LPP w żadnym stopniu nie respektuje przejawów dyskryminacji. Pracownik LPP pełni jednocześnie funkcje ambasadora firmy. Dlatego też firma wskazuje, by zatrudnieni zwracali uwagę na swoje zachowanie w sieci, które może mieć wpływ na postrzeganie firmy.
Kim jest rzecznik etyki?
Rzecznik etyki pełni w firmie wsparcie merytoryczne pracowników, związane z zasadami etycznymi, czy zasadami postępowania w LPP. W przypadku nieprawidłowości rzecznik przyjmuje i analizuje zgłoszenia. Rzecznicy zajmują się raportowaniem nieprawidłowości. Funkcję rzecznika pełni minimum dwóch pracowników, wybieranych przez zarząd firmy.
Zalety pracy w LPP
LPP zatrudnia specjalistów różnych dziedzin. Oferuje konkurencyjne wynagrodzenia, benefity pracownicze oraz możliwości rozwoju. Firma dba o work-life balance pracowników, czego owocem jest uruchomienie programu wellbeingowego „heLPP”. Pracownicy, jak i osoby im bliskie mogą anonimowo skorzystać z pomocy ekspertów, takich jak psycholog, prawnik, czy finansista. Pracownicy mają możliwość udziału webinarach dotyczących radzenia sobie ze stresem, czy budowania relacji. Zatrudnieni w centrali firmy, mogą korzystać z bezpłatnej siłowni, skuterów i rowerów. Pracodawca dofinansowuje także pakiety medyczne. Dba o rozwój kompetencji swoich pracowników, organizując szkolenia, wdrażając awanse i system motywacyjny. W rozwój pracowników centrali LPP zainwestowało 4,8 mln zł. Według danych na stronie pracodawcy średnia liczba godzin szkoleniowych w przeliczeniu na pracownika centrali wynosi ponad 18 godzin. W kursach językowych udział wzięło 245 osób.
Firma koncentruje się także na temacie różnic wynagrodzeń pracowników ze względu na płeć. Dąży do wyeliminowania tych różnic. W grupie LPP wskaźnik Gender Pay Cup w 2022 roku wyniósł 2%. Firma zatrudnia także osoby z niepełnosprawnościami. Jest ich ponad 380.
Praca w LPP się opłaca. Pracodawca przygotował szereg benefitów dla swoich pracowników. Są to:
- opieka medyczna;
- talony zakupowe;
- podróże zagraniczne;
- pakiet sportowy;
- prezenty świąteczne;
- owocowe w czwartki.
Pracownicy LPP mogą się rozwijać w strukturach firmy, ponieważ mają możliwość awansu. Mogą także rozwijać się jako wolontariusze, biorąc udział wsparciach instytucji, przy np. remontowaniu szpitali, czy budowaniu kocich domków LPP wspiera także zdrowie pracowników, prowadząc klub LPP Team do wspólnej motywacji trenowania. Pracodawca sponsoruje udział w imprezach sportowych.
Jak się przygotować do rekrutacji w LPP?
Rekrutacja do LPP przebiega w kilku krokach. W szczególności pracodawca ceni poszukiwanie informacji przez kandydatów na temat firmy. I dlatego osoby, które chcą się zatrudnić w LPP, powinny najpierw dokładnie przejrzeć strony internetowe pracodawcy, zapoznać się z mediami społecznościowymi, by móc wskazać obszary, które go zainteresowały i skłoniły do udziału w rekrutacji. Pracodawca stara się zbudować dobrą atmosferę podczas rozmowy rekrutacyjnej, nie propaguje zadawania podchwytliwych pytań.