Reklama

Workplace – co to jest i do czego służy Workplace by Meta?

Pandemia zupełnie zweryfikowała rynek pracy. Zmiany musiały znacznie przyspieszyć, a pracodawcy i pracownicy musieli odnaleźć swoje miejsce w nowym świecie pracy zdalnej. Ostatecznie transformacja ta okazała się czymś, co na zawsze zmieniło podejście do pracy w wielu branżach. Nie byłoby to możliwe bez narzędzi do komunikacji takich jak Slack, Google Meets, czy… Workplace!

Workplace

Komunikatory i aplikacje webowe, które pozwoliły utrzymać – a nawet zwiekszyć – wydajność w czasie pracy zdalnej, to podstawa wielu współczesnych firm. Dzięki nim możliwe jest rozdzielanie zadań, organizowanie spotkań, czy nadzorowanie pracowników rozmieszczonych w każdym zakątku świata. Utrzymanie odpowiedniej komunikacji w trybie zdalnym może być wyzwaniem, jednak umiejętne korzystanie z dostępnych narzędzi może pomóc nie tylko rozwiązać ten problem, ale także znacznie podnieść jakość tej komunikacji, co przekłada się wydajniejszą pracę, szybsze efekty i zmniejszenie prawdopodobieństwa błędów. Narzędzia, z których korzysta aktualnie większość firm na świecie, są uniwersalne i dostępne dla każdego, dlatego cieszą się tak dużą popularnością. Obecnie liderem są aplikacje takie jak Slack, czy Teams. Od jakiegoś czasu jednak możemy zaobserwować wzrastającą popularność aplikacji Workplace. Co to dokładnie jest?

Workplace – co to?

Workplace to internetowe centrum komunikacyjne, które służy do ułatwiania współpracy nie tylko pracowników zdalnych, ale także pracowników stacjonarnych i hybrydowych. Jest to system stworzony przez koncern Meta, którego założycielem jest Mark Zuckerberg od Facebooka. Warto jednak zaznaczyć, że te dwie platformy mają być od siebie zupełnie niezależne.

Na podstronie Facebooka, który zajął się promocją serwisu Workplace możemy znaleźć wytłumaczenie, czym dokładnie jest Workplace:

Workplace to narzędzie komunikacji biznesowej, które ułatwia kontakty w ramach organizacji. Workplace ma wiele funkcji znanych z Facebooka, ale konta w Workplace i na Facebooku są niezależne.

Do czego służy Workplace?

Workplace to miejsce do tworzenia społeczności środowiska pracy, w którym możliwe jest nadzorowanie, komunikacja i rozdzielanie zajęć zespołu, a także nadzorowanie wyników i dbanie o szybką, punktowa i łatwą komunikację.

Główną zaletą, jaką możemy dostrzec w wielu produktach Meta to intuicyjność, za którą stoi dążenie do osiągnięcia jedności komunikacyjnej. Dzięki szeregom funkcji będziemy mogli lepiej personalizować nie tylko swoje oczekiwania względem współpracowników i pracodawcy, ale również mieć realny wpływ na ustalanie terminów projektowych czy kontrolowania swojej wydajności.

Do czego więc służy Workplace? Priorytetem Workplace jest przede wszystkim:

  • komunikacja korporacyjna,
  • zaangażowanie pracowników,
  • umacnianie kultury,
  • połączenie środowisk pracy.

Jak możemy przeczytać na stronie promocyjnej Workplace.com:

Funkcje Workplace zostały specjalnie zaprojektowane, aby sprostać największym wyzwaniom Twojej firmy. Możesz zwiększyć zaangażowanie pracowników, wzmocnić kulturę, połączyć swoje ulubione narzędzia i usprawnić komunikację w firmie.

Jak działa Workplace?

Workplace skupia się wokół czterech filarów, które wymieniliśmy powyżej. Zobaczmy, co oferują poszczególne panele:

  • Komunikacja korporacyjna

Wykorzystaj w pełni funkcje takie jak Grupy, Biblioteka wiedzy i Kluczowe publikacje, aby zapewnić przepływ właściwych informacji do każdego zakątka Twojej firmy lub do konkretnych osób, które ich najbardziej potrzebują.

  • Zaangażowanie pracowników

Rozpocznij rozmowy w całej firmie za pomocą wideo pytań i odpowiedzi na żywo, automatycznie tłumacz posty na wiele języków i otrzymuj opinie w komentarzach. Daj każdemu pracownikowi głos i obserwuj, jak rośnie zaangażowanie.

W dowolnym momencie możesz przejrzeć komentarze i wrócić do niedokończonych lub nierozwiązanych tematów. Dzięki temu możesz otrzymywać informacje zwrotne i na bieżąco korzystać z określonych funkcji, aby wprowadzać sugestie pracowników w życie. Zespół Workplace chce bowiem angażować każdego członka zespołu i na bieżąco umacniać wewnętrzne struktury firmy.

  • Umacnianie kultury organizacyjnej

Pokaż swoim pracownikom, że zależy Ci na kulturze i stwórz lepsze doświadczenia pracowników. Daj im więcej możliwości powiedzenia, kim są i co jest dla nich ważne, dzięki statystykom, ankietom i profilom.

Jak wynika z analiz aż 83% użytkowników Workplace uznaje, że serwis ten pozytywnie wpływa na stworzenie, umocnienie i rozwijanie kultury organizacyjnej w firmie – niezależnie od branży.

  • Łączenie

Nie musisz być geniuszem IT, aby zacząć korzystać z Workplace. Nieważne, gdzie jesteś i co robisz, dzięki naszym prostym integracjom mobilnym i narzędziom będzie to łatwe.

Łączność ta ma związek nie tylko z innymi produktami Meta – choć jest to opcjonalne – ale przede wszystkim z synchronizacją pracowników w każdym zakątku globu. Dzięki temu można tworzyć szereg usług związanych ze środowiskiem pracy.

Workplace – co oferuje?

W celu personalizowania doświadczeń użytkowników Workplace oferuje podobne rozwiązania, które możemy zobaczyć na Facebooku. Są to:

  • personalizowany profil,
  • grupy firmowe,
  • czat Workplace,
  • aplikacja czat Workplace,
  • posty,
  • wydarzenia,
  • transmisje na żywo.

Na ten moment Workplace zrzesza siedem milionów użytkowników płatnych z całego świata – niezależnie od branży. Z tych usług korzystamy w takich sektorach jak:

  • handel detaliczny,
  • technologię,
  • telekomunikację,
  • usługi finansowe,
  • media,
  • rozrywkę,
  • hotelarstwo,
  • żywność i napoje,
  • transport,
  • nieruchomości,
  • usługi użyteczności publicznej,
  • dostawy i administracje.

Pokazuje to ogromną skalę zainteresowania, choć ważne jest także utrzymanie tendencji wzrostowej oraz dotrzymanie kroku konkurencyjnym platformom. Jak możemy przeczytać na workplace.com:

Workplace integruje się z narzędziami biznesowymi, z których korzysta już Twoja firma, w tym z Microsoft 365 i Google Workspace. Oferuje bezpieczny i produktywny sposób dzielenia się wiedzą, współpracy i budowania społeczności. Oprócz uproszczenia komunikacji w Twojej firmie, Workplace inspiruje wszystkie poziomy organizacji do integracji środowiska cyfrowego i mobilnego w pracy, a także przyjęcia kultury zwinności i przejrzystości. Więcej informacji znajdziesz w Centrum pomocy .

Należy zaznaczyć, że decydując się na współpracę z produktami Meta, trzeba mieć na względzie wszechobecne, a jednocześnie niezbędne pliki cookie. Na temat plików cookie istnieje wiele kontrowersji, jednak w tym wypadku są one istotną częścią tworzenia Workplace, ponieważ nie służą tylko do celów wyświetlania reklam (chociaż stanowi to znaczną część przychodów Workplace), ale także do ulepszania i tworzenia nowych funkcji uwzględniających preferencje użytkowników.

Czy Workplace zyska popularność?

Workplace to zdecydowanie jedna z przodujących aplikacji na rynku pracy. Sprawdza się w praktycznie każdym środowisku dzięki swojej uniwersalności i intuicyjnemu interfejsowi. Podobieństwo do Facebooka jest ogromne, jednak dla wielu osób to znaczna zaleta, że mogą działać w znanym sobie środowisku, a jednocześnie oddzielać pracę od życia prywatnego i towarzyskiego.

Serwis już teraz cieszy się ogromną popularnością, a jak wynika z informacji przedstawionych na stronie Workplace z każdym miesiącem przybywa użytkowników, którzy decydują się na zakup rozszerzonego dostępu do dodatkowych funkcji.

Oceń artykuł
0/5 (0)