Reklama

Nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego. Jaką sprawę załatwisz online?

Nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym ułatwi zdalny kontakt z administracją. Za jej pośrednictwem będzie można sprawdzić także wiele nowych informacji. Sprawdź, na czym polegają nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego.

nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego - logo urzędu

E-Urząd Skarbowy działa od 1 lutego. Rząd od tego czasu stopniowo rozbudowuje portal, dodając kolejne funkcje. Tym razem nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym wyciąga pomocną dłoń w kierunku wspólników spółek osobowych. 

Na czym polega nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym?

Od teraz wspólnicy spółek łatwiej mogą zweryfikować informacje dotyczące spółek osobowych w e-Urzędzie Skarbowym. Nowa usługa umożliwia im sprawdzenie takich danych jak:

  • adres siedziby, 
  • miejsce prowadzenia działalności, 
  • miejsce przechowywania dokumentacji,
  • dane kontaktowe, 
  • rachunki bankowe. 

Co daje nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym? 

Usługa skierowana jest do wspólników spółek partnerskich, jawnych, cywilnych, komandytowych i komandytowo-akcyjnych. Wspólnicy ok. pół miliona spółek mogą sprawdzić dane swojej firmy, zweryfikować ich poprawność i aktualność przez Internet. Wiceszefowa Krajowej Administracji Skarbowej podsumowuje nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego słowami:

„Wprowadziliśmy kolejną usługę, która ułatwi naszym klientom kontakt z administracją skarbową. Wspólnicy spółki osobowej mogą szybko i wygodnie, bez wychodzenia z domu, przeglądać dane spółki po zalogowaniu do naszego serwisu, który cieszy się rosnącą popularnością. Do e-Urzędu Skarbowego logowano się już ponad 22,5 mln razy”.

Dotychczasowe nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego. Z czego korzystają Polacy? 

Dotychczas w e-Urzędzie Skarbowym zanotowano ponad 22,5 mln logowań. Serwis cieszy się popularnością. Klienci mogą pobrać z systemu informacje o mandatach, a także je zapłacić, sprawdzić numer swojego mikrorachunku i opłacić podatki. W e-Urzędzie Skarbowym dostępna jest także aplikacja dla przedsiębiorców: e-mikrofirma. Tam mogą prowadzić ewidencję faktur zakupowych i sprzedażowych oraz przygotowywać pliki JPK_VAT. Przez usługę e-Urzędu można się także zarejestrować do systemu poboru opłat dróg e-TOLL.  

Funkcje e-Urzędu Skarbowego – z jakich usług najchętniej korzystają Polacy? 

Stan na lipiec 2021:

  • składają zeznania PIT (10,1 mln),
  • pobierają informacje o zwrocie PIT (369,7 tys.), 
  • przesyłają „czynny żal” (12,3 tys.),
  • składają zawiadomienia ZAW-NR (5 tys.), 
  • zmieniają adres zamieszkania na zgłoszeniu aktualizacyjnym ZAP-3 (12 tys. podatników).

Być może zainteresuje Cię praca we Wrocławiu. Oferty z całego województwa czekają na Ciebie na GoWork.pl


Nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego – dalsze plany rozbudowy

To jeszcze nie koniec rozbudowy systemu. Serwis rozwijany będzie do września 2022 roku. Jakie funkcje pojawią się w niebawem?

  1. Możliwość pobierania zaświadczeń np. o niezaleganiu w podatkach (koniec 2021 roku).
  2. Usługa dla notariuszy, umożliwiająca przekazywanie aktów notarialnych do urzędu drogą elektroniczną (czwarty kwartał 2021 roku).
  3. Wdrożenie interaktywnych formularzy podatkowych oraz nowa funkcjonalność dla komorników sądowych (2022 rok).

Ile kosztują nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego?

Cały projekt e-Urzędu Skarbowego jest współfinansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Programu Polska Cyfrowa. Nie tylko nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego, ale budowa całego systemu ma kosztować prawie 102 mln zł, z czego 86 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej, a 15,6 mln zł stanowi wkład z budżetu państwa. 

E-Urząd Skarbowy jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem dla społeczeństwa. Pozwala zapomnieć o długich kolejkach, czy wybieraniu urlopu w celu załatwienia sprawy na miejscu. Do usługi e-Urząd Skarbowy można się zalogować danymi podatkowymi, Profilem Zaufanym, e-Dowodem, czy system bankowości elektronicznej. Wystarczy tylko urządzenie z dostępem do Internetu.

Oceń artykuł
1/5 (1)