Nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym ułatwi zdalny kontakt z administracją. Za jej pośrednictwem będzie można sprawdzić także wiele nowych informacji. Sprawdź, na czym polegają nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego.
E-Urząd Skarbowy działa od 1 lutego. Rząd od tego czasu stopniowo rozbudowuje portal, dodając kolejne funkcje. Tym razem nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym wyciąga pomocną dłoń w kierunku wspólników spółek osobowych.
Na czym polega nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym?
Od teraz wspólnicy spółek łatwiej mogą zweryfikować informacje dotyczące spółek osobowych w e-Urzędzie Skarbowym. Nowa usługa umożliwia im sprawdzenie takich danych jak:
- adres siedziby,
- miejsce prowadzenia działalności,
- miejsce przechowywania dokumentacji,
- dane kontaktowe,
- rachunki bankowe.
Co daje nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym?
Usługa skierowana jest do wspólników spółek partnerskich, jawnych, cywilnych, komandytowych i komandytowo-akcyjnych. Wspólnicy ok. pół miliona spółek mogą sprawdzić dane swojej firmy, zweryfikować ich poprawność i aktualność przez Internet. Wiceszefowa Krajowej Administracji Skarbowej podsumowuje nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego słowami:
„Wprowadziliśmy kolejną usługę, która ułatwi naszym klientom kontakt z administracją skarbową. Wspólnicy spółki osobowej mogą szybko i wygodnie, bez wychodzenia z domu, przeglądać dane spółki po zalogowaniu do naszego serwisu, który cieszy się rosnącą popularnością. Do e-Urzędu Skarbowego logowano się już ponad 22,5 mln razy”.
Dotychczasowe nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego. Z czego korzystają Polacy?
Dotychczas w e-Urzędzie Skarbowym zanotowano ponad 22,5 mln logowań. Serwis cieszy się popularnością. Klienci mogą pobrać z systemu informacje o mandatach, a także je zapłacić, sprawdzić numer swojego mikrorachunku i opłacić podatki. W e-Urzędzie Skarbowym dostępna jest także aplikacja dla przedsiębiorców: e-mikrofirma. Tam mogą prowadzić ewidencję faktur zakupowych i sprzedażowych oraz przygotowywać pliki JPK_VAT. Przez usługę e-Urzędu można się także zarejestrować do systemu poboru opłat dróg e-TOLL.
Funkcje e-Urzędu Skarbowego – z jakich usług najchętniej korzystają Polacy?
Stan na lipiec 2021:
- składają zeznania PIT (10,1 mln),
- pobierają informacje o zwrocie PIT (369,7 tys.),
- przesyłają „czynny żal” (12,3 tys.),
- składają zawiadomienia ZAW-NR (5 tys.),
- zmieniają adres zamieszkania na zgłoszeniu aktualizacyjnym ZAP-3 (12 tys. podatników).
Być może zainteresuje Cię praca we Wrocławiu. Oferty z całego województwa czekają na Ciebie na GoWork.pl
Nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego – dalsze plany rozbudowy
To jeszcze nie koniec rozbudowy systemu. Serwis rozwijany będzie do września 2022 roku. Jakie funkcje pojawią się w niebawem?
- Możliwość pobierania zaświadczeń np. o niezaleganiu w podatkach (koniec 2021 roku).
- Usługa dla notariuszy, umożliwiająca przekazywanie aktów notarialnych do urzędu drogą elektroniczną (czwarty kwartał 2021 roku).
- Wdrożenie interaktywnych formularzy podatkowych oraz nowa funkcjonalność dla komorników sądowych (2022 rok).
Ile kosztują nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego?
Cały projekt e-Urzędu Skarbowego jest współfinansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Programu Polska Cyfrowa. Nie tylko nowe funkcje e-Urzędu Skarbowego, ale budowa całego systemu ma kosztować prawie 102 mln zł, z czego 86 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej, a 15,6 mln zł stanowi wkład z budżetu państwa.
E-Urząd Skarbowy jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem dla społeczeństwa. Pozwala zapomnieć o długich kolejkach, czy wybieraniu urlopu w celu załatwienia sprawy na miejscu. Do usługi e-Urząd Skarbowy można się zalogować danymi podatkowymi, Profilem Zaufanym, e-Dowodem, czy system bankowości elektronicznej. Wystarczy tylko urządzenie z dostępem do Internetu.