Cechy osobowości a rozmowa kwalifikacyjna. Co pracodawcy cenią najbardziej?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej mamy okazję zaprezentować się z jak najlepszej strony. Możemy również udowodnić, iż jesteśmy tą osobą, którą pracodawca chciałby zatrudnić na dane stanowisko pracy. Przygotowaliśmy dla ciebie listę najbardziej cenionych przez niego cech osobowości. Sprawdź, czy się z nimi utożsamiasz.

cechy osobowości

Cechy osobowości – od czego zależą?

Istnieje ogromna ilość definicji wyjaśniających, czym dokładnie jest osobowość. Najbardziej klasyczna z nich objaśnia, iż jest to zbiór lub stały zestaw różnych cech psychicznych i czynników wewnętrznych (myślenie i odczuwanie) determinujących zachowanie każdego pojedynczego człowieka. Osobowość określa sposób reagowania na impulsy zewnętrzne i wchodzenia z nimi w różne interakcje.

W związku z powyższym, cechy osobowości zależą od genów odziedziczonych od naszych rodziców, otaczającego nas środowiska, dzieciństwa oraz od wielu, wielu innych czynników zewnętrznych mających ogromny wpływ na psychikę człowieka, a także jego sposób odbierania i postrzegania rzeczywistości.

Cechy osobowości idealnego pracownika

Przygotowaliśmy dla ciebie listę najbardziej cenionych przez pracodawcę cech osobowości. Sprawdź, czy się z nimi utożsamiasz.

  • Pewność siebie. To jedna z najważniejszych cech, które nie tylko pomogą ci na rozmowie kwalifikacyjnej, ale i w środowisku pracy oraz życiu prywatnym. Jeśli wybierasz się na spotkanie z rekruterem, pamiętaj o tym, aby dobrze się na nie przygotować. Dzięki temu poczujesz się pewniej i znacznie swobodniej, co mocno zaważy na ocenie twojej osoby i dalszym procesie rekrutacji.
  • Pracowitość i zaangażowanie. Jeśli podczas spotkania o pracę wykażesz się pełnym zaangażowaniem oraz chętnie wykonasz dodatkowe zadania, dasz do zrozumienia, że jesteś osobą, na której można polegać. Pracodawcy unikają kandydatów, którzy nie angażują się w swoje obowiązki i wkładają w nie minimum wysiłku. Taki pracownik może przynieść im więcej strat niż zysku.
  • Odpowiedzialność. To inaczej dotrzymywanie terminów, wywiązywanie się ze swoich obowiązków i podejście do nich z pełnym zaangażowaniem. Jest to niezwykle ważne dla pracodawcy, który w przyszłości miałby zlecać ci wykonanie różnych zadań lub oddać ci w opiekę grupę ludzi czy projekt, którym miałbyś zarządzać.
  • Chęć rozwoju i zdobywanie nowych umiejętności. To inaczej gotować podjęcia się różnych wyzwań, wzięcia udziału w szkoleniach i kursach oraz otwartości na nowe zadania po otrzymaniu propozycji zatrudnienia.
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole. Nieważne czy jest to mały lub duży zespół, ważne, aby umieć ze sobą współpracować i dobrze się dogadywać. Dzięki temu droga do osiągnięcia różnych celów i sukcesów jest o wiele łatwiejsza i szybsza do wykonania.
  • Dobra organizacja czasu pracy oraz samodzielność podczas wykonywania swoich obowiązków. Na rozmowie kwalifikacyjnej rekruter może zlecić ci wykonanie kilku zadań, które miałyby sprawdzić twoje kwalifikacje zawodowe. Pamiętaj, że ocenia on nie tylko efekt twojej pracy, ale także sposób wykonywania przez ciebie poszczególnych poleceń
  • Elastyczność. To inaczej umiejętność dopasowywania się do aktualnych, innych niż zazwyczaj warunków pracy. Ważne, aby pracownik mimo zaistniałej sytuacji mógł swobodnie poradzić sobie ze zmianą, a jego efektywność była równie dobra, jak poprzednio.
  • Kreatywność. Szukanie nieszablonowych pomysłów i rozwiązań to kolejna ważna cecha pracownika nie tylko na stanowisku grafika, pisarza czy art directora.

Zajrzyj do naszych artykułów, w których wyjaśniamy jak wpisać kompetencje twarde i miękkie do twojego CV oraz w jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej!

Oceń artykuł
5/5 (5)