Reklama

Lindex dba o klimat i robi to dobrze

Lindex jest szwedzką marką odzieżową od niedawna obecną w Polsce. Czym wyróżnia się na tle innych? Firma nie tylko mówi o zmianach klimatycznych i konieczności starań o poprawę klimatu. Prowadzi konkretne działania i faktycznie walczy o lepsze jutro.

możliwe wnętrze sklepu Lindex

 

O marce Lindex

Lindex jest firmą modową zatrudniającą około 5000 osób, posiadającą blisko 500 sklepów na świecie. Głównym kierunkiem ekspansji jest obecnie Europa i kraje Bliskiego Wschodu, ale szybkość ich rozwoju zwiastuje dużo więcej w niedalekiej przyszłości. W sklepach znajdziemy głównie ubrania dla kobiet i dzieci, zaprojektowane z dbałością o przyrodę.

Jak firma dba o klimat?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że materiały, z jakich wykonane są ubrania to tylko wierzchołek góry lodowej. Jest przecież kwestia chemikaliów używanych do barwienia i impregnowania, cała produkcja zużywająca mnóstwo zasobów naturalnych, a także transport.

Program zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do 2030 roku

Firma zdaje sobie sprawę z negatywnego wpływu na klimat, jaki niesie ze sobą produkcja jej wyrobów. Głównym założeniem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2023. roku, a do roku 2030. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o nawet 30%. To oznacza odpowiedni dobór środków transportu oraz producentów wytwarzających ich ubrania. Właściciele marki chcą dopilnować, aby cały łańcuch dostaw był jak najbardziej przyjazny środowisku.

Moda okrężna – czyli recykling na sterydach

Lindex jako jedni z niewielu wiedzą, że recykling jest tak naprawdę ostatnim krokiem w ekologicznym użytkowaniu ubrań. Nawet jeśli bluzka się komuś znudziła, nie oznacza to konieczności wyrzucania jej do śmietnika. Ubranie można przecież oddać komuś innemu i w ten sposób przedłużyć jego życie.

Na stronie marki można przeczytać dokładnie jak obchodzić się z ubraniami, żeby ich życie nie zakończyło się parę tygodni po zakupie.

Program recyklingu materiałów według Lindex

Nie tylko same materiały, ale ich sposób pozyskiwania jest bardzo ważny w walce o środowisko. Dlatego firma dba nie tylko o trwałość i ewentualną możliwość recyklingu, ale też o to, czy surowce pozyskuje się w sposób jak najmniej ingerujący w środowisko.
Do 2025 roku 100% materiałów używanych w Lindex ma być poddawane recyklingowi i pozyskiwane w zrównoważony sposób.

Substancje chemiczne z dala od natury

Bardzo ważne jest dbanie o to, aby wszelkie substancje chemiczne nie przedostawały się do ekosystemu. Niestety odpady chemiczne pozostałe po produkcji różnych dóbr są składowane w niewłaściwy sposób, a część z nich wylewa się do zbiorników wodnych. Takie sytuacje nie mogą mieć miejsca. Podobnego zdania jest Lindex i prowadzi kampanie uświadamiające podwykonawców oraz użytkowników.

Kampania na rzecz oszczędzania wody

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo wody zużywa cały proces produkcji ubrań. Wykorzystywana jest na praktycznie każdym etapie – od uprawy bawełny po proces farbowania i prania materiałów. Marka wprowadziła program skupiający się na jej oszczędzaniu na każdym możliwym etapie produkcji i dystrybucji.

Do 2025 roku wszyscy partnerzy biznesowi marki powinni skupiać się na oszczędzaniu i lepszym korzystaniu z naturalnych zasobów.

Oceń artykuł
3.7/5 (3)