Reklama

Jak powinien wyglądać fanpage firmowy?

Wygląd firmowego fanpage’a ma duży wpływ na to, jakim zainteresowaniem cieszy się w social mediach. To z kolei kształtuje konkurencyjność twojej firmy w sieci, pomaga pozyskać nowych klientów i realnie przyczynia się do wzrostu zysków z działalności. Dowiedz się, jak powinien wyglądać fanpage firmowy. 

jak powinien wyglądać fanpage firmowy - telefon trzymany w dłoni, na ekranie statystyki

Prowadzenie firmowych social mediów jest praktycznie obowiązkiem współczesnego przedsiębiorcy. Wielu klientów dowiaduje się o oferowanych produktach, czy usługach z sieci. To sprawia, że jeśli firma chce być konkurencyjna, musi być obecna w Internecie. Wiele badań potwierdza, że to właśnie media społecznościowe stanowią przestrzeń w Internecie, z której ludzie korzystają najchętniej. Dlatego, chcąc trafić do jak największej liczby potencjalnych klientów, ze swoją ofertą trzeba zaistnieć właśnie tam. Jednym z najpopularniejszych social mediów w Polsce wciąż pozostaje Facebook. Portal oferuje przedsiębiorcom wiele rozwiązań na rzecz wsparcia biznesu. Jednym z nich jest możliwość założenia strony firmowej na Facebooku. Jednak samo założenie strony nie wystarcza. Aby fanpage firmowy przynosił korzystne rezultaty, musi odpowiednio wyglądać i przede wszystkim obfitować w regularnie pojawiające się nowe treści.

Jak prowadzić firmowy fanpage? Zacznij od strategii

Pojawienie się Internetu w codziennym życiu ludzi zaowocowało rozwojem nowych form marketingu. Kiedyś największe zasięgi można było osiągnąć, reklamując firmę w TV, radiu, czy prasie. Internet oferuje jeszcze większe możliwości dotarcia. Miesięczna liczba użytkowników Facebooka liczona jest w miliardach. Tym, co wyróżnia social media, jest możliwość dotarcia do skonkretyzowanej grupy docelowej. Za pośrednictwem social mediów możemy informować klientów o aktualnościach dotyczących działalności, sprzedawać swoje produkty, czy prowadzić aktywną komunikację.

Firmowy fanpage to wizytówka firmy, która stanowi ważny element jej marketingu. To doskonałe miejsce do wzmacniania i pielęgnowania własnej marki. Jednak tak jak wszystkie inne działania związane z prowadzeniem firmy i komunikacja w social mediach powinna być przemyślana. Zamiast marnować czas na działania nieprzynoszące skutku, opracuj dokładną strategię działań w social mediach.

Strona firmowa na FB – jak opracować strategię?

Przede wszystkim zastanów się, jaki jest twój cel prowadzenia firmowego fanpage. Być może chcesz nawiązać bliższy kontakt z klientami? Może chcesz lepiej ich poznać. Celem może być także sprzedaż sama w sobie za pośrednictwem fanpage’a, jak i zwiększenie świadomości klientów na temat marki. Od celu zależy to, jak powinien wyglądać twój firmowy profil. Przykładowo, jeśli twoim celem jest budowanie poprzez fanpage employer brandingu firmy, powinieneś bardziej skupiać się na treściach dotyczących codzienności w firmie, np. zdjęciach z aktywności pracowników, owocowych dni, czy integracji.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to powinieneś skorzystać z odpowiednich funkcji, jakie Faceboook oferuje w tym celu. Informuj o promocjach, udostępniaj informacje na temat twojej firmy, dodawaj zdjęcia produktów, twórz zapowiedzi nowych kolekcji. W strategii powinieneś zawrzeć plan działań, analizę konkurencji, jak i budżet, jaki możesz poświęcić na rozwój firmowego fanpage’a.

Prowadzenie fanpage firmy w mediach społecznościowych – uzupełnienie profilu

Wygląd twojego fanpage’a firmowego to także jego treść. W pierwszej kolejności powinieneś zrobić wszystko, co konieczne, aby osoby wchodzące na fanpage organizacji, od razu wiedziały, z jaką firmą mają do czynienia. Rynek produktów i usług jest na tyle obszerny, że nawet jeśli wysilisz się kreatywnością, wiele firm może mieć podobną nazwę, styl prowadzenia działalności, podobne produkty, czy elementy komunikacji wizualnej. Uzupełniaj więc profil swojej firmy, tak by dostatecznie się wyróżniał. W przeciwnym razie ktoś może zapoznać się z ofertą twojej firmy na fanpage’u, a następnie dokonać zakupów w sklepie, który wcale nie jest powiązany z twoją firmą.

Zastanów się, jak nazwiesz swój fanpage. Czy ma koncentrować się wyłącznie na nazwie firmy, czy być może stanowić dodatek (np. VetoŚwiat – sklep z artykułami dla zwierząt). Nazwa firmy to pierwsze, na co użytkownik trafiający na twoją stronę zwraca uwagę. Odpowiednie nazwanie ułatwia nawigacje i dotarcie potencjalnym klientom do fanpage’a twojej firmy w wynikach wyszukiwania. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania i dosyć prosta. Jednak wyróżniająca się. Jeśli chcesz wzmocnić efektywność twojej strony, możesz wybrać odpowiednie zakładki w sekcji Szablony i karty. Pamiętaj, by uzupełnić podstawowe informacje o firmie.

Dodaj linki do stron, czy innych social mediów. Umieść także przycisk Call to Action dopasowany do profilu twojej działalności. To może być np. Zarezerwuj termin w przypadku restauracji, czy hotelu, czy też Zadzwoń teraz w przypadku usług. Określ także profil swojej działalności. Napisz, gdzie znajduje się siedziba twojej firmy. Wymień dane kontaktowe. Możesz również opisać historię firmy.

Spójna identyfikacja wizualna twojego fanpage’a

Identyfikacja wizualna twojej firmy ma znaczenie nie tylko w social mediach. Już w czasach rewolucji przemysłowej przedsiębiorcy zaczęli eksperymentować z kolorowymi szyldami i efektownymi czcionkami. Sami z własnego doświadczenia wiemy, jak wiele rzeczy potrafi zwrócić naszą uwagę tylko ze względu na swój wygląd. Tak samo jest w biznesie. Kupujemy pewne produkty, bo po prostu są ładne. Interesujemy się firmami, bo ich komunikacja wizualna po prostu do nas przemawia. Jeśli nam się podoba, istnieje duża szansa na to, że należymy do targetu firmy. 

Tworząc stronę na Facebooku, zadbaj o spójną identyfikację wizualną. Najlepiej wykorzystać logo i kolory, które są znane twoim klientom z siedziby stacjonarnej, papierów firmowych, czy spójne ze stroną internetową twojej firmy. Jeśli na rzecz strony firmowej na Facebooku stworzysz nowe elementy identyfikacji wizualnej, odbiorcy mogą nie połączyć fanpage’a z twoją firmą. Nie tylko oferty i treści przyciągają odbiorców na Facebooku. To właśnie estetyka jest spoiwem całego fanpage. Ważne, aby treści wzmacniać grafikami spójnymi wizualnie z identyfikacją firmy. 

Warto gdzieś na grafikach umieszczać logo oraz stosować kolory firmy. Poza udostępnionymi treściami należy zwrócić uwagę na zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle fanpage oraz grafikę udostępnianą w zakładkach strony. Jeśli chcemy, by firmowa strona wyglądała profesjonalnie, warto zatrudnić grafika. Jeśli środki na to nie pozwalają, można posiłkować się programami graficznymi online, które umożliwiają szybkie tworzenie postów z gotowych szablonów (na przykład Canva).

Zwróć uwagę na dane techniczne

Nie lekceważ jednak wskazówek ze strony Facebooka dotyczących publikowanych treści. Szczegóły potrafią naprawdę popsuć estetykę twojego firmowego fanpage’a. Przede wszystkim zwróć uwagę na rozmiary, jakie powinny mieć zdjęcia w tle, poszczególne posty i oczywiście zdjęcie profilowe. W przeciwnym razie logo firmy może zostać nieestetycznie ucięte. Pamiętaj również, że potencjalni klienci twojego fanpage’a przeglądają media społecznościowe przy użyciu różnych urządzeń. Szczegółowe informacje na temat formatów postów, czy innych materiałów znajdziesz na stronie Meta. Facebook jest portalem, który stale się rozwija. Dlatego warto śledzić wszelkie zmiany, gdyż również formaty mogą im ulegać.

Prowadź fanpage regularnie

Ważne, aby publikowane posty pojawiały się na firmowym profilu regularnie. Tylko w ten sposób możesz nawiązać ze swoimi odbiorcami trwałą relację. Jeśli zbyt rzadko będziesz dodawać posty, strona nie tylko będzie sprawiała wrażenie porzuconej, lecz także nie będzie interesująca dla odbiorców. Udostępniając posty regularnie, nie dajesz odbiorcom zapomnieć o swojej firmie. Dzięki temu zaczną kojarzyć markę, a kiedy będą potrzebowali produktu, czy usługi, zgłoszą się właśnie do ciebie. 

Staraj się dopasowywać treści do cech odbiorców, grupy docelowej twojej firmy. Monitoruj, które treści uzyskały większy odzew ze strony odbiorców, a które się nie przyjęły. W ten sposób wypracujesz styl komunikacji, który przyciągnie zainteresowanie większego grona osób. Możesz ustalić harmonogram, dni tygodnia i godziny, w których będziesz regularnie dodawać treści. W ten sposób zachowasz dyscyplinę w prowadzeniu firmowego fanpage’a. Treści powinny pojawiać się często, lecz należy zachować złoty środek. 

Zbyt częste publikowanie może być zbyt nachalne, w konsekwencji czego odbiorcy przestaną obserwować fanpage. Bezpiecznie jest udostępniać treści co 2 dni. Lecz oczywiście wiele zależy od branży. Np. w przypadku serwisu newsowego reguła ta nie ma zastosowania, a treści muszą pojawiać się częściej. Posty najlepiej jest udostępniać w godzinach szczytu. Wskazówkę mogą stanowić statystyki Facebooka.

Nawiązuj relacje z odbiorcami

Jeśli chcesz nawiązać trwałą relację ze swoimi odbiorcami, musisz ich zaangażować. Twórz komunikaty, które zachęcają do pozostawiania reakcji, komentowania, udostępniania. Pytaj o ich doświadczenia, organizuj konkursy. Analizuj statystyki w Meta Business Suite. Pomogą Ci określić, jakiego typu treści są najbardziej angażujące. 

Odpowiadaj na komentarze użytkowników i na wiadomości prywatne. Możesz wdrożyć automatyczne odpowiedzi, dzięki czemu odbiorcy nie będą się niecierpliwić w oczekiwaniu na odpowiedź. Możesz także rozważyć ustawienie spersonalizowanego powitania w oknie czatu. Nie tylko opis jest istotny. Pamiętaj, by dopasować styl komunikacji i język do swoich odbiorców. Oznaczaj inne profile, używaj hashtagów i emoji. Przyciągaj uwagę odbiorców estetycznymi grafikami i treściami video.

Jak prowadzić firmowy fanpage?

Staraj się udostępniać różnorodne treści. Jeśli chcesz, by twoja firma uzyskała status eksperta, możesz udostępniać artykuły branżowe, czy też wstawiać zdjęcia z realizacji twojej firmy. Informuj o aktualnych zniżkach, czy wydarzeniach związanych z firmą. Jednak staraj się, by na fanpage’u nie pojawiały się wyłącznie produktowe, czy usługowe treści. Możesz angażować odbiorców poprzez tworzenie różnych zagadek, zadawać pytania, skłaniać do dzielenia się własnymi przemyśleniami.

Stale monitoruj trendy, wykorzystuj aktualne wydarzenia, lecz unikaj tematów drażliwych. Używaj różnego rodzaju formatów, nie tylko zwykłych postów, ale relacje live, karuzele, kolekcje i inne dostępne. Możesz także wykorzystać przycisk Call to Action, takich, jak „kup teraz”, czy „zarezerwuj teraz”. Dbaj o poprawną stylistykę i gramatykę treści.

Osiągaj cele, promując posty

Warto prowadzić fanpage firmowy na Facebooku choćby ze względu na duże zasięgi portalu. Poprzez możliwości wyboru konkretnej grupy docelowej przedsiębiorca może skierować swoje treści do osób o największym potencjale do stania się klientami. Możesz wybrać własny cel marketingowy spośród oferowanych. Facebook umożliwia zwiększenie rozpoznawalności firmy, ruchu na Twojej stronie, w sklepie, aplikacji, czy innych wybranych miejscach w sieci. Poprzez reklamy na Facebooku można również zwiększyć interakcje z klientami, np. pozyskiwać więcej wyświetleń filmów, wiadomości, konwersji.

Inne możliwości obejmują pozyskiwanie kontaktów, zachęcenie użytkowników do instalacji aplikacji, a nawet sprzedaż. Jednak bardzo ważna jest zgodność treści ze standardami społeczności Facebooka. W przeciwnym razie Facebook zablokuje reklamę, która np. nawiązuje do przemocy, narusza bezpieczeństwo, czy po prostu jest niezgodna z prawem. Reklamy na Facebooku mają charakter płatny.

Sprawdź, czy podjęte działania przynoszą efekty

Facebook jest bardzo przyjazny przedsiębiorcom, oferuje wiele narzędzi umożliwiających badanie efektywności podejmowanych przez ciebie działań. Monitoruj zasięgi i reakcje swojego fanpage i poszczególnych treści. Wyciągaj wnioski i wykorzystuj je przy opracowywaniu strategii marketingowej. Statystyki Facebooka obejmują niezwykle wartościowe informacje, w tym liczbę wyświetleń, aktywność, zasięgi. Zawsze możesz także posiłkować się zewnętrznymi narzędziami. Analiza działań umożliwia wypracowanie idealnego modelu marketingowego.

Zadbaj o bezpieczeństwo konta

Pamiętaj, by zadbać o bezpieczeństwo fanpage’a swojej firmy na Facebooku. Jest to bardzo istotne, ponieważ gdy ktoś uzyska nieuprawniony dostęp do twojego konta, może trwale zaszkodzić reputacji twojej firmy. Łatwiej uniknąć cyberataków, gdy zastosujemy uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Dzięki temu, zanim ktokolwiek spróbuje zalogować się na twoje konto, będziesz musiał potwierdzić logowanie np. przy użyciu kodu. Za każdym razem będziesz informowany o próbie logowania. Jeśli zauważysz, że ktoś zbyt często próbuje uzyskać dostęp, będziesz świadom zagrożenia. Dla bezpieczeństwa warto często zmieniać hasło.

Oceń artykuł
0/5 (0)