Opiekun klienta: zarobki, zakres obowiązków, wzór listu motywacyjnego

Zawód opiekuna klienta bywa mylnie kojarzony ze zwykłym ekspedientem, a tymczasem w każdej branży wygląda on nieco inaczej. Czym zajmuje się opiekun klienta i ile zarabia się na takim stanowisku? Sprawdź to w tekście poniżej i pobierz wzór listu motywacyjnego na stanowisko opiekuna klienta w banku lub innej firmie.

Zawód opiekuna klienta - opiekun

 

Opiekun klienta to zawód, w którym najważniejsze są umiejętności interpersonalne. Wiedzę zawsze można zdobyć, jednak dobrze wypracowane podejście do klienta potrafi czynić cuda. Wiadomo, że firmy nastawione są głównie na sprzedaż, ale zamiast na siłę namawiać do zakupu, warto jest budować trwałe relacje z klientami. Czym zajmuje się opiekun klienta? Jego zadaniem jest właśnie budowanie relacji, które wpływają na ostateczny zysk firmy. 

Opiekun klienta. Kto to? 

Opiekun klienta wkracza do akcji w momencie, gdy w zasięgu jego działań pojawi się klient. Może to oznaczać sytuację, w której klient sam się zgłasza np. do banku, prosząc o doradztwo, lub gdy opiekun po prostu zauważy klienta przeglądającego asortyment w alejce sklepowej. Stanowisko to pojawia się w wielu branżach. Do najpopularniejszych stanowisk należy właśnie opiekun klienta w banku oraz opiekun obsługi klienta biznesowego. W dalszej części tekstu skupimy się na tych dwóch obszarach. Najpierw spróbujmy jednak odpowiedzieć na pytanie, czym dokładnie zajmuje się ten specjalista.

Opiekun klienta: zakres obowiązków

Do głównych zadań takiego pracownika należą obsługa klienta, prezentacja oferty firmy i wsparcie klienta w wyborze najbardziej korzystnego dla niego rozwiązania. Opiekunowie klienta muszą umieć rozmawiać z klientem, wykryć jego potrzeby i starać się na nie odpowiedzieć. Do głównych obowiązków pracownika opiekującego się klientem należą:

  • aktywne pozyskiwanie nowych klientów,
  • dbanie o jakość obsługi,
  • utrzymywanie relacji z klientami, 
  • realizacja celów sprzedażowych, 
  • prezentacja oferty i doradztwo. 

Opiekun klienta: zarobki

Najczęściej, to ile zarabia opiekun klienta, jest uzależnione od jego umiejętności sprzedażowych. Poza podstawową pensją wynikłą ze stosunku pracy, pracodawcy w celu motywacji oferują system prowizyjny. Osobom ambitnym z pewnością taki sposób przypadnie do gustu, ponieważ tak naprawdę od samego opiekuna zależy to, jak wysoka będzie jego pensja. Według danych z ogólnopolskiego badania wynagrodzeń, średnie zarobki na stanowisku opiekuna klienta mogą wynieść od 3 500 zł brutto do nawet 5 250 zł brutto. 25% z nich może liczyć nawet na jeszcze wyższe zarobki. Znaczenie ma również region. Na najwyższe zarobki może liczyć opiekun klienta w województwie mazowieckim.

Jak napisać list motywacyjny na stanowisko opiekun klienta? Wskazówki

Na stanowisko opiekuna klienta często wymagane jest nadesłanie nie samego CV, lecz także listu motywacyjnego. Jak powinien wyglądać list motywacyjny opiekuna klienta? Warto w nim podkreślić swoją potrzebę pracy z drugim człowiekiem oraz potrzebę niesienia pomocy klientom. Pozytywnie zostanie potraktowane również nawiązanie do swoich umiejętności miękkich. Przede wszystkim należy w nim zawrzeć takie informacje jak:

  • imię, nazwisko i adres aplikanta, 
  • dane kontaktowe kandydata, 
  • dane firmy, 
  • zapewnienie o posiadaniu kwalifikacji na stanowisko, 
  • informacje o doświadczeniu, 
  • informacje o motywacji,
  • ewentualne plany na rozwinięcie kariery w branży, 
  • zwrot z prośbą o pozytywne rozpatrzenie kandydatury,
  • zwrot grzecznościowy i podpis. 

List motywacyjny na opiekuna klienta: wzór

Poniższy wzór listu motywacyjnego stanowi jednocześnie przykład, który można dowolnie zmienić. Należy  umieścić w nim własne dane kontaktowe i  kwalifikacje. Wzór można także pobrać także w formacie PDF.

Pobierz PDF: list motywacyjny opiekun klienta: wzór

Warszawa, 02.08.2021

Maria Kowalska
ul. Kwiatowa 8
02-777, Warszawa
tel. 835-261-036

Firma „Biurform”
ul. Storczykowa 9
02-600, Warszawa,
tel. 222-999-333
e-mail: biurform@mail.com

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na ofertę pracy chciałabym zgłosić swoją kandydaturę na stanowisko
opiekuna klienta,
ponieważ ta praca zawsze mnie fascynowała i uważam, że mam doskonałe predyspozycje do wykonywania tego zawodu.

Ukończyłam szkołę ……………………………………………………………………………………….………….…….,

gdzie uzyskałam wiedzę z zakresu ………………………………………………………….………..……………..

Uwielbiam pracę z ludźmi, stale dokształcam się we własnym zakresie, czytając książki o psychologii oraz o rozmowach z klientami i sprawowaniu nad nimi opieki. Uważam się za osobę otwartą, pewną siebie o nienagannych umiejętnościach interpersonalnych. Za atut można uznać również moje silne nastawienie na osiąganie zysków sprzedażowych. 

Mam już za sobą doświadczenie na stanowisku ………………………………………….……..…, gdzie zajmowałam się …………………….………………………………………………………………………………………..

Więcej informacji na temat mojej ścieżki zawodowej znajdą Państwo w dołączonym przeze mnie CV.

Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej kandydatury. W razie konkretnych pytań jestem w gotowości do wzięcia udziału w rozmowie rekrutacyjnej. 

 

Z poważaniem

…………………………………….

Rodzaje stanowisk związanych z opieką nad klientem

Taka nazwa stanowiska pracy wymieniana jest w ofertach do różnego rodzaju przedsiębiorstw: poniżej umieszczamy krótką charakterystykę najbardziej popularnych  z nich, a więc opiekuna klienta biznesowego i opiekuna klienta w banku. Jakimi cechami powinni charakteryzować się specjaliści aplikujący na te stanowiska w poszczególnych branżach?

Wymienione kwalifikacje i cechy mogą być pomocne podczas tworzenia listu motywacyjnego na stanowisko opiekuna klienta w różnych rodzajach firm.

Kim jest opiekun klienta biznesowego?

Praca opiekuna klienta biznesowego jest niezwykle odpowiedzialna z punktu widzenia całej firmy. Dzieje się tak, ponieważ taki pracownik utrzymuje relacje z innymi dużymi przedsiębiorstwami. W takiej sytuacji firmom bardzo zależy na obsłudze klienta, rozbudowują ją, zatrudniając opiekuna. Opiekun klienta biznesowego musi się stale kontaktować z firmą i zajmować się jej wdrażaniem do modelu działania firmy. Opiekun klienta biznesowego także ustala indywidualne rabaty, biorąc pod uwagę charakterystykę współpracy. W jego rękach leży budowanie korzystnych stosunków z kontrahentami. 

Opiekun klienta w banku – charakterystyka stanowiska

Jakie kompetencje musisz mieć, myśląc o pracy w obsłudze klienta? Kandydat na to stanowisko przede wszystkim musi posiadać dużą wiedzę na temat finansów. Jest to główny element, którym może zaimponować klientom i przekonać ich do współpracy z konkretnym bankiem. Banki na to stanowisko często zatrudniają ludzi młodych, zaraz po studiach lub jeszcze studiujących. Studenci ostatnich lat np. ekonomii posiadają świeżą wiedzę i są pełni zapału do rozpoczęcia pracy w banku. A praca jako opiekun klienta to dobre rozwiązanie na start. Kandydat musi także odznaczać się wysoką kulturą osobistą, dobrze by znał język angielski. Dobry opiekun klienta to osoba odpowiedzialna, gotowa na pracę pełną wyzwań.

Na czym polega praca opiekuna klienta w banku?  

Prezentuje klientowi oferty banku, objaśnia korzyści, a także ryzyko realizacji operacji. Pomaga w kształtowaniu pozytywnego wizerunku banku, pomagając przejść klientom przez cały okres trwania współpracy. Ile zarabia opiekun klienta w banku? Ze względu na dużą odpowiedzialność, która wiąże się z zarządzaniem pieniędzmi innych osób, dobry opiekun klienta może liczyć na zarobki w banku powyżej średniej. 

Czy warto zostać opiekunem klienta? Jeśli lubisz ludzi, stawiasz sobie cele, których realizacja Cię motywuje i chcesz poszerzać swoją wiedzę, to zdecydowanie jest to praca dla Ciebie.

Oceń artykuł
0/5 (0)