Praca w PKO BP gwarantuje rozwój zarówno młodym, jak i doświadczonym kandydatom. To firma z wieloletnią tradycją, która oferuje innowacyjne usługi i stabilne miejsca pracy. Dowiedz się, jak wygląda praca w PKO Banku Polskim.
PKO BP to największy bank w Polsce o uniwersalnym charakterze. To organizacja z wieloletnią tradycją, której początki sięgają już 1919 roku. Bank obsługuje blisko 9 mln klientów. PKO BP dysponuje niemal 1000 oddziałami w Polsce. W obsłudze klientów wykorzystuje nowoczesne technologie np. czatbot, czy jedną z najlepszych aplikacji bankowych na telefon. Bank wspiera polską gospodarkę, bierze udział w rozwoju rozwiązań finansowych, dąży do zapewnienia klientom wygodnego zarządzania finansami. Jest to jeden z największych banków w Europie Środkowej i Wschodniej. Klienci darzą bank zaufaniem podobnie jak pracownicy, których PKO BP zatrudnia ponad 23 tys.
Spis treści
Jak wygląda praca w PKO BP?
W PKO pracują najwyższej klasy specjaliści, którzy wyznaczają wysokie standardy na polskim rynku bankowości. Bank umożliwia rozwój kariery. Zatrudnieni dzielą się wspólnie swoim doświadczeniem, wiedzą i pomysłami. Praca w banku jest stabilna, z organizacją można się związać na długie lata. Choć jest to profesjonalne środowisko pracy, to pracodawca wspiera zatrudnionych również w realizacji pozazawodowych pasji. To doskonałe miejsce zarówno dla osób, które mogą się pochwalić dużym doświadczeniem, jak i dla studentów, czy absolwentów.
W organizacji ważne są pewne wartości. Przede wszystkim pracownicy muszą działać w oparciu o budowanie wiarygodności i wobec klientów. Specjaliści banku biorą na siebie odpowiedzialność za podejmowane decyzje. Konieczne jest utrzymanie jakości i standardów obsługi klientów. To satysfakcja klienta jest najważniejsza. Pracodawca chce dysponować dobrze wyszkoloną kadrą o wysokich kwalifikacjach, dlatego też dba o podnoszenie umiejętności i wiedzy poprzez organizowanie szkoleń i kursów. W strukturach banku ważna jest praca zespołowa w dążeniu do realizacji celów. Bank stanowi miejsce dla osób, które potrafią poszanować te wartości.
Środowisko pracy w PKO BP
PKO BP to wielokrotny laureat certyfikatu Top Employer Polska, co potwierdza pozycję banku, jako jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Bank podchodzi nowocześnie do kwestii zatrudnienia, wykorzystuje technologie do wspierania pracowników. Jednym z wyjątkowych rozwiązań jest prowadzenie podcastu Dzień dobry w pracy, w którym to kandydaci mogą dowiedzieć się więcej na temat pracy w banku PKO. Podcastu można słuchać na YouTube i w Spotify. Obecność w Polsce blisko 1000 oddziałów ułatwia zatrudnienie w banku kandydatom z różnych miejscowości.
Na uwagę zasługuje wsparcie banku dla osób, które decydują się na powrót do kraju. Kandydaci mogą rozpocząć pracę w jednym z oddziałów w PKO, nawet jeśli nie posiadają doświadczenia zawodowego ani wykształcenia związanego z ekonomią. Mile widziani są kandydaci cechujący się odpowiednimi kompetencjami zawodowymi miękkimi takimi jak łatwość nawiązywania kontaktów, otwartość, zapał i chęć zdobywania wiedzy.
Benefity pozapłacowe
Benefity pracownicze to atut nowoczesnych miejsc pracy. W PKO BP dostępne są:
- prywatna opieka medyczna,
- pracowniczy program emerytalny,
- ubezpieczenie grupowe,
- system kafeteryjny obejmujący kartę sportową, bony do sklepów,
- zniżki pracownicze,
- produkty bankowe na preferencyjnych warunkach, np. leasing,
- unikalny system premiowy,
- dofinansowanie pracowniczych inicjatyw sportowych,
- kredyt hipoteczny na preferencyjnych warunkach.
Rekrutacja do banku
Rekrutacja do banku PKO BP składa się z 5 etapów. Pierwszym jest nadesłanie przez kandydata aplikacji online na wybraną ofertę pracy. Następnie bank kontaktuje się z osobami, które spełniają wymagania stanowiskowe. Kolejnym krokiem jest rozmowa kwalifikacyjna. Jednak na niektórych stanowiskach może mieć charakter dwuetapowy. Następnie bank podejmuje decyzję, wybiera kandydata, który dołączy do grona pracowników.
Jak czytamy na stronie PKO BP, pracodawca poszukuje osób, które lubią pracować w zespole oraz czerpią satysfakcję ze współpracy z innymi. W banku bardzo ważne są umiejętność pracy z innymi ludźmi, otwartość, chęć do dzielenia się doświadczeniem. Jednak mimo tak dużego znaczenia pracy zespołowej, każdy pracownik jest traktowany indywidualnie, jego zdanie ma znaczenie, a jego pomysły są cenione.
Przykładowe oferty pracy w banku PKO BP
W banku PKO BP szanse na rozwój mogą otrzymać przedstawiciele różnych zawodów. Pracodawca oferuje zatrudnienie w takich obszarach jak:
- HR,
- IT,
- administracja,
- analiza,
- bankowość detaliczna, elektroniczna, korporacyjno-inwestycyjna, międzynarodowa,
- bezpieczeństwo,
- contact center,
- cyberbezpieczeństwo,
- finanse,
- inny,
- marketing,
- prawo,
- ryzyko,
- transformacja cyfrowa.
Przykładowe stanowiska pracy, jakie pełnią pracownicy organizacji to:
- Asystent klienta – osoba odpowiedzialna za powitanie klientów przychodzących do oddziału banku oraz za udzielanie informacji i proponowanie najlepszych rozwiązań dla klienta. Asystent dba o zapewnienie klientowi jak najlepszej atmosfery. Jest to stanowisko związane z dużą samodzielnością, dla osób, które mają pozytywne nastawienie i lubią rozmawiać z innymi.
- Ekspert do spraw oceny zgodności – to osoba zajmująca się identyfikacją i oceną ryzyka braku zgodności w zakresie kredytów hipotecznych. Bada realizacje obowiązków w banku związanych z prawem bankowym, ustawą o kredycie hipotecznym, opiniuje projekty regulacji wewnętrznych i tworzy rekomendacje.
- Doradca firm – pracownik odpowiedzialny jest za kreowanie dobrego wizerunku banku PKO. Nawiązuje współprace z klientami sektora małych i średnich przedsiębiorstw, opiekuje się nimi, przeprowadza analizę danych finansowych i ekonomicznych firm oraz realizuje indywidualne cele sprzedażowe.
- Ekspert do spraw projektów innowacyjnych – zajmuje się wdrażaniem rozwiązań, technologii i produktów Metaverse, Blockchain, Web3.0. Tworzy benchmarki innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym, ocenia je, analizuje trendy, tworzy dokumentacje.
Bank PKO BP to świetne miejsce pracy dla specjalistów branży IT. Bank inwestuje w innowacje, wdraża nowe standardy na rynku bankowości, do czego potrzebuje najlepszych specjalistów z obszaru m.in. cyberbezpieczeństwa, programowania, sztucznej inteligencji, Usher Experience, analityki danych, administracji sieci, bezpieczeństwa innowacyjnego.
Praca w dziale contact center
Contact center to dział dla osób, które lubią rozmawiać z ludźmi i potrafią ich słuchać. To świetne miejsce do zdobycia pierwszego doświadczenia z klientem i rozwój własnych kompetencji w obszarze finansów i obsługi klienta. Osoby, które zdecydują się na pracę w dziale, mogą liczyć na kompleksowe szkolenia, spotkania z ekspertami, warsztaty i możliwości awansu. Pracownicy dbają o relacje z klientami banku PKO, budują pozytywne doświadczenia klienta.
Możliwości rozwoju dla studentów i absolwentów
Staż w PKO BP to nie tylko świetny wpis do CV, lecz szansa na stałe zatrudnienie. Stażyści otrzymują wynagrodzenie za udział w stażu. Uczestnictwo można połączyć z nauką, gdyż obowiązują elastyczne godziny pracy. Stażyści otrzymują umowę zlecenie, a współpraca trwa 3 miesiące z możliwością przedłużenia. W trakcie stażu uczestnicy biorą udział w projektach, rzeczywiście mają szansę wiele się nauczyć pod okiem doświadczonego mentora. Oferta stażu skierowana jest do osób podzielających wartości PKO BP, ambitnych, które potrafią działać zespołowo oraz chcą brać udział w tworzeniu nowoczesnego banku. Uczestnictwo w stażu owocuje zdobyciem nowych kompetencji zawodowych i doświadczenia. Staż dostępny jest w takich działach jak:
- Sprzedaż – przekazuje wiedzę z zakresu standardów pracy z klientem, budowania pozytywnego wizerunku organizacji.
- IT – współpraca polega na wsparciu zespołu we wdrażaniu nowych projektów dotyczących aplikacji i rozwiązań technologicznych. Stażyści biorą udział w tworzeniu i utrzymywaniu środowisk chmurowych, testach, modyfikacjach środowiska sprzętowego.
- Analityka danych – uczestnicy wspierają zespół w budowie i automatyzacji narzędzi analizowania i raportowania.
- Cyberbezpieczeństwo – to wybór dla osób, które chcą rozwiązywać zadania związane z cyberbezpieczeństwem i zabezpieczeniem produktów bankowych.
- Wsparcie biznesu – ścieżka obejmuje zadania z zakresu m.in. trendów rynkowych, marketingu, prawa, transformacji cyfrowej, HR. Konkretna ścieżka uzależniona jest od wyboru zespołu. Przykładowe stanowiska stażu to: staż w zespole programistycznym, staż w zespole umów najmu, czy staż w zespole architektury korporacyjnej.
Własny biznes finansowy z PKO BP
Bank Polski PKO umożliwia realizację marzeń o własnym biznesie w sektorze finansowym. Z pomocą banku kandydaci mogą otworzyć placówkę PKO. Oferta skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą pozyskiwać klientów, potrafią budować z nimi długotrwałe relacje. Kandydaci, którzy interesują się finansami i ubezpieczeniami, mają pełną zdolność do czynności prawnych, nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, dokumentom lub inne oraz posiadają umiejętności menedżerskie i sprzedażowe, mogą odnieść duży sukces w branży.
Bank przygotowuje dla nich szkolenia systemowe i sprzedażowe, zapewnia wsparcie merytoryczne i operacyjne, udostępnia bazy wiedzy online, a także pomaga wyposażyć placówkę, oferuje leasing na zakup mebli i sprzętu oraz oferuje szeroki katalog akcji marketingowych pomocnych w pozyskaniu nowych klientów. Aby nawiązać współpracę z bankiem, należy wypełnić formularz i przeprowadzić dialog z PKO BP. Organizacja pomaga w skompletowaniu niezbędnych dokumentów do współpracy i oferuje wsparcie na etapie prowadzenia placówki.
Współpraca z bankiem o ugruntowanej pozycji na rynku nie tylko stanowi dobre źródło dochodu, lecz daje dużo satysfakcji. PKO to najpopularniejszy bank w Polsce, a praca w nim oznacza prestiż i budzi podziw. Warto aplikować na oferty pracy w banku ze względu na dobre warunki pracy i nowoczesne podejście do kwestii zatrudnienia.
Więcej informacji na temat zatrudnienia w banku znajduje się na stronie internetowej pracodawcy w zakładce “Kariera”.