Reklama

Psycholog reklamy ‒ kim jest i czym się zajmuje? Zarobki i wymagania na stanowisku

Psycholog reklamy to stosunkowo nowy zawód, który koncentruje się na zachowaniach konsumentów, trendach i innych elementach, które mogą wpływać na przekaz reklamowy w sposób pozytywny. Psycholog reklamy wykorzystuje swoją wiedzę marketingową w celu zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Stara się zdefiniować potrzeby klientów i odpowiedzieć na nie.

Psycholog reklamy - kobieta siedząca przed ekranem komputera z napisem "marketing"
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_80725877_marketingowe-s%C5%82owo-reklamowe-marki-biznesowej.html

Psycholog reklamy ‒ kim jest?

Psycholog reklamy to człowiek, który bierze udział w tworzeniu przekazów mających zachęcić odbiorcę do nabycia danego produktu bądź usługi.

Psycholog reklamy ‒ czym się zajmuje?

Planowanie efektywnej strategii reklamowej i wsparcie prac innych marketingowców tworzących przekaz skierowany do danej grupy docelowej – tego rodzaju aktywność wchodzi w zakres obowiązków psychologa reklamy. Posiada on wiedzę o zachowaniach konsumenckich i wykorzystuje ją do poruszenia emocji odbiorców, żeby dzięki temu zainteresowali się prezentowanym produktem lub usługą.

Psycholog reklamy ‒ wymagania na stanowisku

Psycholog reklamy powinien być osobą empatyczną i spostrzegawczą. Ze względu na konieczność weryfikacji kroków podejmowanych w kampaniach musi też wykazywać się umiejętnością analizy danych. Konieczna jest także znajomość technik perswazji czy manipulacji.

Psycholog reklamy ‒ ile zarabia?

Zarobki uzależnione są od stażu pracy czy też lokalizacji firmy.

Psycholog reklamy – jak nim zostać?

Od psychologa reklamy wymaga się często ukończenia studiów wyższych na kierunkach, takich jak psychologia/marketing. Pracodawcy docenią z pewnością wcześniejsze doświadczenie zdobyte np. podczas praktyk lub stażu w agencji marketingowej.

Praca na stanowisku psychologa reklamy jest dostępna w wielu miastach Polski, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Gdynia, Lublin, Poznań, Białystok, Szczecin.

Oceń artykuł
3.7/5 (3)