Psycholog reklamy to stosunkowo nowy zawód, który koncentruje się na zachowaniach konsumentów, trendach i innych elementach, które mogą wpływać na przekaz reklamowy w sposób pozytywny. Psycholog reklamy wykorzystuje swoją wiedzę marketingową w celu zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Stara się zdefiniować potrzeby klientów i odpowiedzieć na nie.
Spis treści
Psycholog reklamy ‒ kim jest?
Psycholog reklamy to człowiek, który bierze udział w tworzeniu przekazów mających zachęcić odbiorcę do nabycia danego produktu bądź usługi.
Psycholog reklamy ‒ czym się zajmuje?
Planowanie efektywnej strategii reklamowej i wsparcie prac innych marketingowców tworzących przekaz skierowany do danej grupy docelowej – tego rodzaju aktywność wchodzi w zakres obowiązków psychologa reklamy. Posiada on wiedzę o zachowaniach konsumenckich i wykorzystuje ją do poruszenia emocji odbiorców, żeby dzięki temu zainteresowali się prezentowanym produktem lub usługą.
Psycholog reklamy ‒ wymagania na stanowisku
Psycholog reklamy powinien być osobą empatyczną i spostrzegawczą. Ze względu na konieczność weryfikacji kroków podejmowanych w kampaniach musi też wykazywać się umiejętnością analizy danych. Konieczna jest także znajomość technik perswazji czy manipulacji.
Psycholog reklamy ‒ ile zarabia?
Zarobki uzależnione są od stażu pracy czy też lokalizacji firmy.
Psycholog reklamy – jak nim zostać?
Od psychologa reklamy wymaga się często ukończenia studiów wyższych na kierunkach, takich jak psychologia/marketing. Pracodawcy docenią z pewnością wcześniejsze doświadczenie zdobyte np. podczas praktyk lub stażu w agencji marketingowej.
Praca na stanowisku psychologa reklamy jest dostępna w wielu miastach Polski, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Gdynia, Lublin, Poznań, Białystok, Szczecin.