Reklama

Program lojalnościowy – czym jest i dlaczego warto wdrożyć go w swoim biznesie?

Z roku na rok programy lojalnościowe cieszą się rosnącą popularnością. Ich znaczenie doceniają zarówno odbiorcy, jak i organizatorzy tego typu działań marketingowych. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów wyróżnienia się pośród konkurencji. Zindywidualizowany program lojalnościowy stanowi szansę na rozwój Twojego biznesu – nie opłaca się ignorować związanych z tym możliwości. Poznaj argumenty przemawiające za wykorzystywaniem takiego rozwiązania w praktyce i czerp z drzemiącego w nim potencjału!

Program lojalnościowy – co to takiego?

Programy lojalnościowe są przykładem narzędzi uwzględnianych w strategiach marketingowych wielu współczesnych polskich firm (małych, średnich oraz dużych) działających w różnych branżach, zarówno z sektora B2B, jak i B2C. To długoterminowe akcje promocyjne, w których ludzie zostają nagradzani za wykonywanie określonych, powtarzalnych działań. Dokonanie zakupu lub skorzystanie z usługi wiąże się z otrzymywaniem kolejnych punktów, a uzbieranie wskazanej sumy uprawnia do uzyskania atrakcyjnego bonusu (nagrody rzeczowej lub pieniężnej, czy też rabatu o dowolnej wysokości).

Bardzo często programy lojalnościowe przyjmują formę opartej na regulaminie zabawy, w której uczestnicy rywalizują między sobą, dążąc do celu wyznaczonego przez organizatorów takiego przedsięwzięcia. W zależności od zapotrzebowania takie przedsięwzięcia kieruje się do: klientów, konsumentów, współpracowników, a nawet partnerów biznesowych – w rezultacie wyróżnia się różne rodzaje programów lojalnościowych.

Programy lojalnościowe – poznaj ich mocne strony!

Wdrożenie programu lojalnościowego może przynieść liczne korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się:

  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami,
  • dotarcie do nowych odbiorców,
  • oszczędności dla klientów,
  • zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu,
  • budowanie rozpoznawalności marki,
  • wyróżnienie się na tle konkurencji działającej w tej samej branży,
  • ocieplenie wizerunku firmy,
  • optymalizację budżetu reklamowego, jakim się dysponuje,
  • bliższe poznanie swojej grupy docelowej i możliwość dostosowania oferty do ich rzeczywistych potrzeb,
  • motywowanie do częstszego (regularnego) kontaktu z marką,
  • zadowolenie uczestników takich akcji promocyjnych,
  • zmniejszoną wrażliwość stałych klientów na zmienność cen produktów lub usług,
  • skuteczne budowanie wiarygodności społecznej,
  • rozwój systemu wzajemnych poleceń.

Polacy uwielbiają programy lojalnościowe. Obserwacja otaczającej nas rzeczywistości oraz wyniki przeprowadzanych badań wyraźnie pokazują, że większość z nas bierze udział w takich inicjatywach i czerpie ze wskazanych wcześniej atutów.

Znaczenie programów lojalnościowych – podsumowanie

Zaprezentowane powyżej informacje jasno pokazują, że prawidłowo zaprojektowane i odpowiednio wdrożone programy lojalnościowe generują obustronne korzyści. Jednak należy mieć świadomość, że uzyskanie takiego efektu wymaga rozsądnego działania, opartego na atrakcyjnej formie oraz oryginalnym pomyśle. Zainteresowanie u odbiorców wzbudzi akcja, która będzie odpowiednio przemyślana, dostosowana do specyfiki marki, wykorzystująca mechanizmy grywalizacji, oferująca przyciągające uwagę nagrody i pozwalająca zaangażować się emocjonalnie. Ważnym aspektem jest również ustalenie nieskomplikowanych reguł tego przedsięwzięcia. To właśnie recepta na sukces!

źródło zdjęć: freepik.com

Artykuł sponsorowany

Oceń artykuł
5/5 (3)