Reklama

Tarcza antykryzysowa dla turystyki – kto otrzyma zwrot z Turystycznego Funduszu Zwrotów?

W czasie pandemii jedną z branż, która najmocniej ucierpiała, była turystyka. Wiele firm nie wytrzymało kryzysu i musiało ogłosić upadłość. Jednocześnie hotele, restauracje i pensjonaty ciągle walczyły o to, aby przetrwać kolejny lock down i zatrzymanie gospodarki. Dlatego też rząd wprowadził tarczę antykryzysową, której zadaniem było wsparcie sektora turystycznego. Jednocześnie zamknięcie granic przyczyniło się także do strat wielu podróżnych – co z odwołanymi wycieczkami i utraconymi biletami? Tutaj również czekała pomoc!

Tarcza za odwołane wycieczki
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_126044415_streszczenie-rozmycie-i-nieostre-wn%C4%99trze-terminalu-lotniska-na-tle-for.html

[Mews archiwalny]

Zwrot pieniędzy za odwołany wyjazd to zadanie nowo powstałego Turystycznego Funduszu Zwrotów. Druga tarcza antykryzysowa dla turystyki została podpisana przez Prezydenta i zacznie obowiązywać w przyszłym tygodniu. Kto dostanie zwrot za wycieczkę i jak złożyć wniosek?

 

Odwołane loty, rezerwacje i wycieczki – to kolejny negatywny wpływ epidemii koronawirusa na życie codzienne. We wtorek 22 września 2020 roku Prezydent Andrzej Duda podpisał kolejną odsłonę tarczy antykryzysowej dla turystyki. Najważniejszym założeniem ustawy jest „Fundusz turystyczny”, który zostanie zasilony kwotą 300 milionów złotych. W ramach funduszu, osoby, którym odwołano wyjazdy, będą mogły otrzymać zwrot pieniędzy wprost na ich konta bankowe. Ostatnim dużym wsparciem dla branży wycieczkowej był bon turystyczny. Czy nowa ustawa poprawi sytuację firm organizujących wczasy? Kto będzie mógł ubiegać się o zwrot?

Twoja praca sprawia, że nie chcesz wracać z urlopu? Sprawdź oferty pracy na GoWork.pl

Tarcza antykryzysowa dla turystyki – co obejmuje?

Turystyczny Fundusz Zwrotów ma oferować pomoc wszystkim turystom, których wycieczki, bilety lotnicze i rezerwacje w hotelach przepadły w związku z rozprzestrzeniającą się epidemią COVID-19. Jeśli niedoszły podróżnik nie zdecydował się na przyjęcie vouchera na następny wyjazd lub przeniesienie rezerwacji – fundusz turystyczny odda mu pieniądze na jego konto bankowe. 

Przedsiębiorca, który zostanie objęty pomocą w ramach drugiej tarczy antykryzysowej dla turystyki, będzie miał 72 miesiące na spłatę państwowej pożyczki.

Turystyczny Fundusz Zwrotów – odszkodowania za niezrealizowany wyjazd

Aby otrzymać zwrot pieniędzy na wycieczkę, będzie trzeba zarejestrować się na stronie internetowej Turystycznego Funduszu Zwrotów. Tam pokrzywdzony turysta złoży odpowiedni wniosek, wpisując swoje dane osobowe, PESEL, nazwę organizatora wycieczki i numer umowy zawartej z biurem podróży lub organizatorem. 

Turystyczny Fundusz Zwrotów – kiedy rozpoczną się wypłaty?

Najprawdopodobniej Turystyczny Fundusz Zwrotów będzie miał 30 dni na weryfikację wniosku i udzielenie odpowiedzi. W przypadku wyjątkowych sytuacji, wymagających dodatkowych działań – termin odpowiedzi może wynosić aż 4 miesiące. 

Jeżeli wniosek o zwrot pieniędzy za wyjazd zostanie zaakceptowany, fundusz turystyczny zwróci pieniądze na konto turysty w ciągu 14 dni od daty weryfikacji wniosku. 

Turystyczny Fundusz Zwrotów – AKTUALIZACJA

Już od dziś można składać wnioski do Turystycznego Funduszu Zwrotów! Najpierw jednak stwórz swój profil zaufany, aby móc zarejestrować się na stronie www.tfg.ufg.pl i złożyć wniosek o zwrot pieniędzy za odwołany wyjazd.

Przed przystąpieniem do złożenia wniosku warto przygotować sobie wszystkie najważniejsze dokumenty, które zebraliśmy w czasie organizowania, jak i odwoływania wycieczki. Jeśli wniosek będzie niekompletny, TFZ w ciągu czternastu dni wyśle wezwanie do jego uzupełnienia. Natomiast jeśli będzie z nim wszystko w porządku, to musimy poczekać 30 dni lub 4 miesiące (w przypadku dodatkowego postępowania wyjaśniającego) na jego weryfikację.

Oceń artykuł
3.7/5 (3)