Zapadła decyzja o likwidacji oddziału produkującego opony do samochodów ciężarowych działającego pod szyldem Michelin Polska S.A. Firma zatrudnia aktualnie ponad 5 tysięcy osób, jednak w dziale produkcji opon zatrudnionych jest około 500 pracowników. Jakie plany związane z restrukturyzacją ma zarząd?
Do końca 2024 roku ma zostać zamknięta produkcja opon do samochodów ciężarowych Michelin Polska S.A. Powodem takiej decyzji są za wysokie i wciąż rosnące koszty produkcji, która w pewnym momencie przestała być opłacalna. Pracownicy już zostali poinformowani o planach spółki, jednak jak się okazuje możliwe, że nie dojdzie do zwolnień grupowych, choć jak wynika z publikacji prasowych, temat ten nie jest jeszcze do końca wyjaśniony:
Likwidacja zatrudniającego ponad 500 osób zakładu została już uruchomiona. Pracownicy otrzymali wiadomość e-mail z informacjami dotyczącymi ich przyszłości. Większość z nich otrzymała oferty przeniesienia do pozostałych wydziałów producenta – m.in. do zakładu opon osobowych i dostawczych. Osoby starsze mają otrzymać pakiety socjalne. Niestety koncern zakłada także zwolnienia – źródło Motoryzacja.interia.pl
Jak się okazuje, zakład stara się za wszelką cenę uniknąć zwolnień. Pracownikom oferuje przeniesienie do innych działów, których w Olsztynie jest w sumie siedem. Jeśli jakaś praca ma przewyższać kompetencje zatrudnionych, to firma zobowiązała się pokryć koszty szkoleń. Jednocześnie część pracowników – tych starszych – otrzyma pakiet socjalny i ofertę szybszego przejścia na emeryturę.
Część osób zostanie przeniesiona do innych wydziałów bądź musi sobie szukać wyjścia… czyli słynna brama nr 1. Przecież hasło Michelina brzmi 'produkujemy przyszłość’. Osoby w wieku przedemerytalnym wygrały los na loterii. Michelin będzie im płacił pakiet socjalny, tzw. odprawy – źródło Olsztyn.com.pl
Co dalej z Michelin Polska S.A. w Olsztynie?
Choć zamykana jest produkcja opon samochodów ciężarowych, nie oznacza to, że cała działalność Michelin w Polsce jest zagrożona. Sektor ten po prostu przestał być opłacalny, dlatego też firma postawiła na restrukturyzację i zamknięcie działu, który od jakiegoś czasu przynosił straty. Reszta pracowników zakładu nie ma więc co martwić się o posady. Jednocześnie może okazać się, że w przyszłości w miejsce opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych wskoczy inna opcja produkcyjna, która okaże się dla spółki bardziej rentowna.