Reklama

Sprzedawcy na Allegro zapłacą więcej. Serwis zmienia cennik

Kwestia wyższych kosztów prowadzenia działalności to jeden z często poruszanych tematów w środowisku przedsiębiorców. Obszary, które w szczególności powodują obawy, dotyczą opłat za media, cen surowców, czy sprzętu. Jednak przedsiębiorcy ponoszą także inne koszty, np. związane ze swoją działalnością w sieci. Jedną z nich jest prowizja za sprzedaż w Internecie. Allegro już niedługo podniesie stawki tej usługi. O ile? 

Serwis Allegro na ekranie komputera

Allegro to miejsce, w którym miliony użytkowników dokonują zakupów. Serwis osiąga wysokie zasięgi i dominuje w Polsce inne platformy typu e-commerce. Przychody Allegro rosną i serwis stale się rozwija. Jedną ze zmian, która dotknie przedsiębiorców, są podwyżki dla sprzedających.

Zmiany opłat na Allegro

Ceny na Allegro ulegną zmianie w zakresie usług płatności odroczonych, usług Smart i opłat przesyłek w abonamencie. Jak czytamy na stronie Allegro, co czwarty sprzedający zwracał uwagę na stopień skomplikowania cennika. Z tego względu Allegro planuje go także stopniowo upraszczać. Początkowo większość podkategorii będzie miała jedną stawkę opartą o cenę produktu. Liczba stawek ma zostać zmniejszona z 230 do 72. Serwis wprowadza prowizję za korzystanie przez klienta z płatności odroczonych. Wyższe koszty dotkną także przesyłek w Allegro Smart. 

Od 3 lipca prowizja w większości kategorii Allegro nie będzie uzależniona od ceny kupowanego produktu. Tak jak jest to obecnie. Ceny mają być bardziej przejrzyste. W regulaminie, Allegro będzie pokazywać również stawki netto dla prowizji od sprzedaży. Od 3 lipca zostanie wprowadzona także minimalna wartość prowizji we wszystkich kategoriach w wysokości 0,25 zł netto. Aktualnie minimalna wartość prowizji jest uzależniona od kategorii i wynosi od 30 gr do 1 zł brutto.

Które usługi będą droższe?

Allegro w komunikacie na swojej stronie podkreśla, że stopy procentowe i koszty kapitału wzrosły. Dlatego wprowadza opłaty za zakupy finansowane za pomocą Allegro Pay. Jest to system płatności odroczonych. Klienci odkładają płatność w czasie na 30 dni, przy czym nie ponoszą żadnych opłat. Mogą także rozłożyć płatność na raty. Prowizja sprzedawców za płatności w Allegro Pay wyniesie 0,43% brutto wartości zamówienia i kosztów wysyłki. Przy czym maksymalna kwota prowizji, jaka może objąć sprzedawców, wynosi 6,15 zł brutto. Klienci chętnie korzystają z usługi Allegro Pay. Według statystyk Allegro, w ubiegłym roku wartość zakupów w usłudze wyniosła 4,5 mld złotych.

Od 3 lipca Allegro wprowadza także 9 progów Allegro Smart. Cena za dostawę do automatów paczkowych i punktów odbioru wyniesie dla sprzedającego od 0,79 zł do 8,29 zł w zależności od wartości zakupu i metody dostawy. Do 10,99 zł wyniesie kwota przesyłek kurierskich. Ponadto w lutym 2024 roku Allegro planuje włączyć automatyczne pobieranie należności na kontach firmowych.

Źródła: Allegro.pl, Wirtualnemedia.pl, Telepolis.pl

Oceń artykuł
1/5 (1)