Wywiad z Marcin Walaszczyk z New Media Ventures Sp. z o.o.


Miniaturka
Marcin Walaszczyk
MAM (New Media Ventures Sp. z o.o.)
Odpowiada za realizację strategii rozwoju firmy oraz zarządza wszystkimi działami w ramach Freebee. Od blisko 20 lat związany z zarządzaniem firmami w obszarze strategii, technologii oraz sprzedaży. Od kilkunastu lat świadczy też usługi doradcze w zakresie zarządzania, finansowania i restrukturyzacji przedsiębiorstw. Pośredniczył również w handlu międzynarodowym, w trakcie którego przez około 10 lat zajmował się rozwijaniem relacji handlowych z partnerami z rynków azjatyckich i Europy Zachodniej. Studiował Prawo na Uniwersytecie Warszawskim i Biologię na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pasjonuje się nowymi technologiami i odnawialnymi źródłami energii.

Co było kluczowym momentem dla sukcesu firmy?

Freebee, jak każdy startup, miało już kilka momentów przełomowych. Były to zarówno zmiany w produkcie (przejście z aplikacji mobilnej na pełną integrację z systemami POS), jak i pojawienie się inwestora strategicznego w 2013 roku, jakim jest Polkomtel Sp. z o.o. Dzięki stałemu ulepszaniu naszych projektów oraz organizacji stajemy się coraz bardziej doświadczeni i gotowi na największe wyzwania.

Pomagacie firmom budować pozytywne relacje z klientami. W jaki sposób?

Naszym celem zawsze było zwiększanie zaangażowania klientów w relację z marką. Rozwiązania, które proponujemy naszym partnerom, przynoszą benefity ich klientom. Uszyty na miarę program lojalnościowy jest właśnie jednym z nich. Umożliwia on bowiem obustronną komunikację, zwiększając tym samym interakcję z klientem. Nowy produkt, nad którym obecnie pracujemy, spowoduje, że będziemy jeszcze bliżej klientów.

 

Każdy z programów tworzonych dla firm, z którymi współpracujecie, jest „szyty na miarę”. Jak to wygląda w praktyce? Co jeszcze wyróżnia Wasz produkt?

Każdy z programów dopasowywany jest do charakteru marki, dla której go tworzymy. Nasze programy są dynamiczne, moderowane, z otwartą formułą – oparte o ciągłą interakcję z ich uczestnikami. Każdy z nich działa w ramach Platformy Freebee – naszej autorskiej technologii. Pozwala to uczestnikom brać udział w wielu programach jednocześnie, korzystając tylko z jednej karty. Z kolei partnerom biznesowym Platforma daje dostęp do nowych klientów.

Podkreślacie ważność emocjonalnych więzi klientów z marką. Czy firmy powinny zwracać uwagę na ten aspekt podczas planowania swojej strategii komunikacji z klientem?

Emocje budują relacje. Więź nie ma racji bytu bez dialogu i chcemy to podkreślić. Odzwierciedleniem emocjonalnej więzi w relacji marka-klient jest responsywność klienta. Jeśli pyta i dostaje odpowiedzi, poleca, rekomenduje, wyraża opinie, które są słyszane, mamy pewność, że zbudowaliśmy więź albo chociaż jej zalążek. Zaangażowany klient to skarb, gdyż ma duży potencjał, aby stać się ambasadorem marki.

  

Ile osób obecnie liczy Państwa zespół? Mógłby Pan pokrótce przedstawić działy i strukturę firmy?

Nasz zespół tworzy obecnie około 80 osób. Firma składa się z dwóch obszarów. Są to: Business Development, nad którym czuwam osobiście, oraz Back-office. W ramach pierwszego z nich stworzyliśmy następujące zespoły: sprzedaży, marketingu, obsługi klienta biznesowego, strategii, analizy, rozwoju produktu oraz developmentu. W ramach drugiego obszaru posiadamy zespół prawny, finansowy, personalny oraz dział zakupów. Wszyscy współpracujemy ze sobą i działamy jako jeden organizm, dzięki czemu każdy ze współpracowników rozwija swoje kompetencje w ramach struktury całej firmy.

Co możecie zaoferować jako pracodawca?

Zapewniamy pracę przy wysoce innowacyjnym projekcie, który zmienia polski rynek. Dodam, że to projekt zarówno dla największych przedsiębiorców na rynku, jak i tych małych i średnich. Dla wielu to wystarczająca motywacja, aby dołączyć do naszego zespołu, o czym słyszę od naszych nowych współpracowników.

Ponadto każdy, kto pracuje we Freebee, bierze udział w szkoleniach, merytorycznych warsztatach i konferencjach oraz ma możliwość bezpośredniego kontaktu z twórcami i zarządem spółki. Nasza struktura jest raczej płaska, dzięki czemu każdy ma realny wpływ na to, co tworzymy. Nieformalny charakter odzwierciedla również nasz Playroom, będący miejscem do zabawy oraz integracji. Dodatkowo co dwa miesiące organizujemy wewnętrzne spotkania SwaWolne Piątki, podczas których dzielimy się wiedzą i naszymi pasjami.

Z jakich kanałów rekrutacyjnych Państwo korzystają?

Posiadamy swój profil na portalu pracuj.pl, jesteśmy również na LinkedIn oraz GoldenLine, a także bierzemy aktywny udział w konferencjach i innych wydarzeniach branżowych.

 

Jak wygląda proces rekrutacji?

Nasz proces rekrutacyjny składa się z trzech etapów. Na samym początku, po weryfikacji napływających CV, dział personalny przeprowadza wywiad telefoniczny z kandydatem. Następnie zapraszamy na spotkanie z przedstawicielem działu, do którego prowadzona jest rekrutacja. Po rozmowie niektórzy z kandydatów (w zależności od stanowiska, o które się ubiegają) wykonują jeszcze dodatkowe zadanie rekrutacyjne. Trzeci i ostatni etap polega na spotkaniu ze mną w celu omówienia warunków współpracy i zaproponowania kandydatowi jego ścieżki kariery w ramach naszych struktur.

We Freebee chodzi nam o to, aby każdy znalazł warunki do rozwoju. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do ostatniego etapu rozmów. Jeśli nasze wzajemne oczekiwania będą zbieżne, wtedy wszyscy będą zadowoleni. Dodam, że po każdym etapie rekrutacji kontaktujemy się z kandydatami. Dajemy wartościowy feedback, o tym, jak im poszło i gdzie widzimy ich dalszą karierę.

Jakie wymagania powinien spełniać potencjalny współpracownik?

Przede wszystkim każdy, kto ubiega się o pracę we Freebee, powinien podzielać nasze wartości, do których należą: proaktywność, wzajemny szacunek, wysoka kultura osobista, nastawienie, że nie ma rzeczy niemożliwych, a także otwarty umysł niezbędny podczas pracy nad niestandardowymi rozwiązaniami. Ważna jest dla nas również ambicja i chęć zaangażowania się w pracę nad rozwiązaniem, jakiego jeszcze nie ma na rynku, co zapewne nie dla wszystkich jest łatwe.

Jak wygląda atmosfera w Państwa firmie?

We Freebee nie zapominamy, że nasi współpracownicy są ludźmi. Wiemy, jak ważne są przerwy na naładowanie akumulatorów, dlatego czas po pracy to czas bez pracy, zarezerwowany dla nas samych i naszych najbliższych. Jak już wspominałem, w co drugi piątek miesiąca organizujemy SwaWolny Piątek, podczas którego szkolimy się i wspólnie spędzamy czas. Nie zapominajmy też o Playroomie. Pozwolę sobie zacytować opinię jednego z naszych współpracowników: „To jest coś, czym firma góruje nad konkurencją – rzeczywiście można się rozerwać i odpocząć”. I to mnie cieszy najbardziej.

Oferują Państwo pracownikom nieograniczony dostęp do Playroomu. Czym jest Playroom?

To miejsce, w którym współpracownicy mogą się zrelaksować, aktywnie wypocząć. Ale czasami odbywają się tutaj również nieformalne spotkania zespołów. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Mamy bilard, stół do ping-ponga, piłkarzyki, darty. Ci, którzy wolą spokojniejsze rozrywki, mogą pograć w gry planszowe lub na PlayStation, albo poczytać książki znajdujące się w naszej biblioteczce.

Dużą wagę przykładają Państwo do działań prospołecznych?

CSR stanowi jeden z czterech głównych filarów projektu, nad którym obecnie pracujemy. W związku z tym w nadchodzącym roku będziemy prowadzili inicjatywy tego typu, o czym będziemy informowali na bieżąco.

Prowadzą Państwo bloga. Na jaki temat pojawiają się tam wpisy?

Skupiamy się na budowaniu pozytywnych relacji marka-klient, angażowania klienta w markęoraz jej działania. Dlatego m.in. opracowujemy case studies ciekawych marek, które wiedzą, jak dbać o swoich klientów. Za pośrednictwem bloga chcemy edukować rynek w obszarze, w jakim jesteśmy ekspertem.

Jakie cele stawiacie przed sobą w nadchodzącym czasie?

Naszym celem na najbliższe lata jest zbudowanie i wypuszczenie na rynek narzędzia, które sprawi, że codzienność każdego Polaka, który zdecyduje się z niego skorzystać, będzie łatwiejsza. Będziemy to robić m.in. obniżając koszty jego codziennego życia, czy wspierając go podczas codziennych „podróży” po tym jakże pełnym technologii świecie.

Dlaczego warto dołączyć do Waszego zespołu?

Dajemy możliwość realizacji takich zadań, że z radością oczekuje się poniedziałku rano. We Freebee szukamy pozytywnych osób z wyobraźnią, które chcą przede wszystkim w pełni realizować siebie i tworzyć z nami wielkie rzeczy. I takie osoby tutaj pracują. Pomimo że stacjonujemy na Mordorze, udało nam się zbudować tutaj przyjazny port dla kreatywnych dusz. Zapraszamy je wszystkie do siebie!

Dziękujemy za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
New Media Ventures Sp. z o.o.