PwC Polska

4 Dodaj merytoryczną opinię
PwC Polska
counter
4 310 1023 5 1

Czym się zajmujemy?

Jesteśmy siecią firm działającą w 157 krajach. Zatrudniamy ponad 276 tys. osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. W Polsce PwC posiada biura i oddziały w 8 miastach oraz Financial Crime Unit w Gdańsku i dwa Centra Usług Wspólnych w Katowicach i Opolu. PwC w Polsce zatrudnia ponad 6000 osób.

  • 1990

    Rok założenia

  • 6000

    Liczba pracowników

karol
Kandydat
 Pytanie

cześć, czy ktoś już przechodził te nowe testy na praktyki? możecie podpowiedzieć jak się na nie przygotowac?

Van Perun
Pracownik

Pracuję w tej firmie już całkiem sporo czasu, więc mogę powiedzieć to i owo (FCU Gdańsk, duży, niemiecki projekt). Wynagrodzenie: 5/10 Wynagrodzenie - no cóż, po prostu jest. Da się za te pieniądze wytrzymać, aczkolwiek są na rynku firmy, które pod tym względem proponują więcej. Plus, że zawsze jest na czas, minus za to, że od pensji odciągany jest podatek od nagród, co jest sporym skandalem i przerzucaniem kosztów na pracownika. Nie wspominając o braku premii świątecznej, która w dzisiejszych czasach jest normą w wielu firmach. Ogólnie całe Big4 zostało nieco w tyle za rynkiem. Benefity: 6/10 Generalnie jest ok, opieka medyczna na przyzwoitym poziomie, multisport i bony do wszelakich sklepów. Standard, w porównaniu do innych korpo w Trójmieście. Minusem jest dosyć niska pula w programie benefitowym. Atmosfera: 7/10 Jedna z mocniejszych stron, ale pewnie też ocena mocno subiektywna, wiele zależy od zespołu do jakiego się trafi. Ja akurat trafiłem na fajną ekipę, ze świetnym team leaderem. Ogółem większość osób w firmie jest pomocna, uprzejma (poza paroma wyjątkami które z grzeczności przemilczę). Nie ma wielkiej presji, jest współpraca itp. Sprzęt i warunki pracy : 8/10 (sprzęt) 4/10 (warunki pracy) Kolejna mocna strona. Nowoczesny sprzęt, pełen support ze strony IT, dzięki czemu nie ma żadnych problemów pracując na Home Office z dowolnego miejsca. Praca w biurze też była ok, nowoczesny biurowiec, dobrze wyposażony, jedynie drobne mankamenty. Dużo gorzej jest w przypadku pracy stricte projektowej - niech ktoś w końcu zainterweniuje u klienta, aby zwiększono analitykom pamięć na środowisku, bowiem nawet przy znakomitym łączu momentami praca staje się wręcz niemożliwa albo bardzo powolna, co z pewnością ma wpływ na wyniki (nie wspominając o dużej awaryjności systemów). Warunki rozwoju i awansu: 3/10 3 punkty tylko dlatego, że można zdobyć co nieco wiedzy na temat AML oraz podszkolić się z języka. Niestety, większość informacji przyswajanych na tylko zastosowanie w danym projekcie, przez co osoby przechodzące z innych projektów muszą wielu rzeczy uczyć się zupełnie od nowa. Nie wspominając o nieustannie zmieniających się procedurach, klaryfikacjach i innych niezgodnościach, kiedy to nawet QC czy SME nie do końca wiedzą jak dany problem interpretować - a zmiany są notoryczne, dlatego nietrudno o mętlik i chaos. Duży minus za system awansów. Nie wystarczy dobry performance, dobra "produkcja" (to określenie to chyba wymyślił jakiś "geniusz" z HR albo pseudo-manager) oraz zdanie certyfikacji - liczy się (chyba przede wszystkim) dobry feedback, zwłaszcza od osób wzwyż. O tym, czy awansujesz decyduje manager, którego mogłeś w życiu na oczy nie widzieć ani nie mieć z nim ani jednego calla w formie 121. PwC stawia mocno na tzw. kulturę feedbacku - w praktyce sprowadza się to do sytuacji, kiedy wielu ludzi daje sobie feedbacki 5/5 licząc na dokładnie to samo w zamian. Dlatego uważam, że całą tę kulturę należy wywalić do kosza, albo przynajmniej zmienić jej formę - na anonimową, bez ocen liczbowych, z jedynie marginalnym wpływem na ocenę roczną. Inna sprawa - nawet mając znakomity feedback, do awansu może ci zabraknąć jednej, jedynej rzeczy - pracy na projekcie w formie Quality Checkera. Tyle, że takowym zostajesz dopiero po jakimś czasie osiągania znakomitych wyników jakości - w praktyce oznacza to, że na awans pracujesz nie jeden rok, a dwa lata (rok jako analityk, drugi rok jako QC). Godziny pracy: 7/10 Nie miałbym tutaj w zasadzie żadnych zastrzeżeń, gdyż są godziny stosunkowo elastyczne, łatwo o korekty w grafiku, nadgodziny zarówno w formie odbioru jak i dodatkowej kasy są możliwe. Dużym minusem jest tzw. 30-minutowa przerwa na lunch, czyli w praktyce 8,5-godzinny dzień pracy. Ok, inne Big4 mają ten czas wydłużony do 60 minut, co już jest totalnym skandalem, ale nawet tutaj - przypomnę, że 15 minut przerwy na 8 godzin pracy gwarantuje Kodeks Pracy + 5 minut dodatkowe na każde 60 minut pracy przy komputerze, czyli razem 55 minut przy 8 godzinnym dniu pracy. Home Office nie ma tutaj żadnego znaczenia. Ogółem nie jest źle, ale do zachwytów dosyć daleko. Firma dobra na zdobycie wiedzy i doświadczenia. Potem lepiej ruszyć dalej. Pozdrawiam.

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Witam. Chciałbym aplikować do PwC. Zastanawia mnie kwestia nadgodzin i ilości obowiązków. Zakładam, że nadgodziny to norma: pytanie czy razem z tym idą pieniądzę czy fikcyjne godziny do odbioru ? Mam niemiłe doświadczenie po firmie w których panowała zasada odbioru. Szkoda tylko, że było to niemożliwe. Bo skoro brałeś/brałaś odbiór to znaczy, że Twoje zadania leżą. Wracasz po odbiorze, a następne dwa dni zasuwasz po 16 h. Prośba, dajcie znać jak to jest w PwC, chodzi o oddział w Warszawie.

Zobacz wszystkie opinie (1023)

Praktykant 2020-03-31 19:23 przez Malinowa

Przebieg rekrutacji

Dziwne, wręcz nieprofesjonalne podejście... Aplikowałam na praktyki, wszystkie testy przeszłam pozytywnie, zostałam zaproszona na rozmowę. Ze względu na sytuację z COVID-19, obie strony zdecydowały się na rozmowę on-line. Jakie było moje zdziwienie, gdy dosłownie 10-15 minut przed rozmową weszłam na swój profil (żeby odświeżyć sobie ofertę) I... status "not selected". Pomyślałam, że być może to błąd systemu, bo nie marnowali by swojego czasu na rozmowę z kimś, kogo I tak nie przyjmą I wiedzą to przed rozmową. Rozmowa trwała 30-45 minut, nie pamiętam dokładnie. 5 dni później weszłam na swój profil, status nadal "not selected" a ponadto nowa oferta pracy IDENTYCZNA jak ta, na którą aplikowałam dodana, uwaga, w dzień mojej rozmowy on-line. Napisałam maila, niestety status się potwierdził. Stąd moje pytanie, drogie PwC... po co marnowaliście mój czas, równie cenny jak Wasz, skoro już przed rozmową wiedzieliście, że Wam nie odpowiadam? Naprawdę wolałabym dostać 30 minut przed planowaną rozmową telefon z informacją, że się rozmyśliliście. Nie sądzę, żebym kiedykolwiek zdecydowała się aplikować do tak niepoważnej firmy ponownie, skoro tak podchodzą do kandydatów I każdemu będę to odradzać.

Pytania

.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy

Pracodawca

 Aktualność

W #PwC to wolontariusze tworzą #SocialImpact!
 
W roku finansowym 2019/2020 5️⃣6️⃣1️⃣ pracowników poświęciło aż 4️⃣7️⃣5️⃣7️⃣ godzin pracy na działania społeczne dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem w ramach programu wolontariatu, usług pro bono i akcji charytatywnych!

 
10 grudnia świętowaliśmy wspólnie #DzieńWolontariusza, w tym roku wyjątkowo online. Naszym Gościem był Marek Kamiński - podróżnik, zdobywca biegunów, założyciel fundacji   

 
Jeśli bliska jest Ci idea wolontariatu, pamiętaj że w naszej firmie możesz na niego poświęcić 3️⃣ godziny pracy miesięcznie! :)

PwC Polska