Umowę podpisałam z Foton Technik w maju2020 roku i od tamtej chwili mam z firmą same kłopoty. Zaczęło się już od projektu, który firma zrobiła na podstawie Google map nie uwzględniając wysokiego drzewa na sąsiedniej posesji co poskutkowało zacienieniem paneli i mniejszą produkcją prądu. Na moje sugestie przy podpisywaniu umowy o zrobieniu audytu przed wykonaniem instalacji zostałam zapewniona, że jest on niepotrzebny. Podpisałam umowę z opcją montaż ekspres, która polegała jedynie na ekspresowym dostarczeniu sprzętu, a przy ewentualnym odstąpieniu od umowy obciążeniu mnie kosztami za projekt i dostawę. Na montaż musiałam czekać ponad miesiąc i tu zaczęły się kolejne schody. Firma zmieniła bez mojej zgody sposób montażu paneli z obciążeń na ich wiercenie do dachu bo takie elementy przysłała w tym ekspresowym tempie. Jak montażyści przyjechali montować panele okazało się, że nie ma obciążników, a ilość elementów do przymocowania paneli i tak nie jest wystarczająca więc montaż opóźnił się o kolejne tygodnie. Przy montażu (na, sposób którego ostatecznie po całodziennych przekonywaniach przez pracownika firmy się zgodziłam) okazało się że niektóre panele są zacieniane przez wspomniane drzewo sąsiada i instalacja przestaje produkować prąd ok. godz.17 w najbardziej korzystnym okresie roku. Zainstalowano mi także falownik, który w momencie montażu był już wycofany z produkcji. Ostatecznie po zamontowaniu paneli podpisałam protokół pomontażowy z uwagami o niemożliwości wykonania uziemienia ze względu na kamienisty grunt. I to był mój największy błąd bo podpisanie tego dokumentu w/g firmy było podstawą do zarządania ode mnie zapłaty faktury końcowej, której ja nie chciałam zapłacić bo inwestycja nie została zakończona. Przepychanki z firmą trwały do lutego2022r. niestety dla mnie zakończone porażką w sądzie. W międzyczasie po wielokrotnych próbach(5 razy)wykonano uziemienie, które nie osiągnęło wymaganych parametrów bo firma nie dysponuje odpowiednim sprzętem na rzeczywiście kamienistym gruncie, którego na podstawie Google map nie można było stwierdzić. Każdorazowe wykonywanie uziemienia wiązało się z dewastacją mojego ogrodu, którego przywracanie do stanu pierwotnego należało do mnie, bo firma zupełnie się do tego nie poczuwała. Cały czas walczyłam o rekompensatę za mniejszą wydajność instalacji prosząc o zainstalowanie na zacieniane panele optymalizatorów mocy, ale bezskutecznie. Zaproponowano mi ostatecznie przełożenie paneli na inną stronę dachu na co oczywiście się nie zgodziłam bo wiązało się to z kolejnym jego dziurawieniem, a poza tym zmniejszyło produkcję prądu w stosunku do pierwotnej ekspozycji. Na optymalizatory firma cały czas się nie zgadzała twierdząc że produkcja prądu jest zgodna z założeniami projektowymi. Jak się okazało na potrzeby rozprawy sądowej firma bez mojej wiedzy zmieniła projekt instalacji zakładający mniejszą produkcję prądu uwzględniający zacieniania paneli. W linii swojej obrony obciążyli mnie odpowiedzialnością za to, że nie zgłosiłam drzewa sąsiada przy wykonywaniu projektu instalacji (firma zabezpiecza się w ten sposób dołączając do umowy ogólne warunki współpracy pisane małym druczkiem, w których jest też mowa o rzetelności i poprawnie wykonanej instalacji łącznie z projektem) Ponieważ cały czas produkcja prądu była mniejsza od zakładanej i kilka razy odbywały się u mnie audyty zlecane przez firmę, a po nich różne poprawki (nigdy nie otrzymałam żadnych informacji na temat wyników tych audytów bo to rzekomo była prywatna sprawa firmy) zleciłam prywatny audyt instalacji za, który zapłaciłam 1000 zł. Nie będę wymieniać jakie usterki on wykazał bo nie wystarczyłoby na nie miejsca. Instalacja była tak źle wykonana że w każdej chwili groził pożar. Firma mocno się tym faktem wystraszyła, bo w ciągu kilku dni zmieniła całe okablowanie, w końcu audytor Foton Technika zalecił montaż optymalizatorów i uszczelniono mi dach w kilku miejscach montażu paneli. Ile wody dostało się wcześniej przez te nieszczelności i zamoczyło ocieplajacą wełnę dokładnie nie jestem w tej chwili stwierdzić. Na razie nam jeden mały zaciek w łazience. Poza tym kolejny raz rozryto mi ogród, ale wykonano w miarę dobrze uziemienie. Porządki po tych pracach musiałam wykonać znowu we własnym zakresie. Te wszystkie poprawki trwały do września2021 roku i tę datę należałoby uznać za zakończenie inwestycji. Od firmy nie uzyskałam żadnej rekompensaty za nerwy i przytoczone uciążliwości, nie wspominając o zaniżonej produkcji prądu. W zamian za to już w grudniu2020 r. Foton Technik oddała sprawę do sądu o zapłatę kwoty faktury końcowej opiewającej na6845 zł. z czego w trakcie trwania procesu zapłaciłam2845. Finalnie sprawa dotyczyła kwoty4000 zł. Proces zakończył się moją porażką. Obciażono mnie kosztami procesu w wys. 2200 zł. i ustawowymi odsetkami liczonymi od sierpnia 2020r. "Sprawiedliwy" Sąd nie uzasadnił swojego wyroku. To wymagałoby ode mnie dodatkowych kosztów i kolejnego pisma na co nie mam już ani siły ani ochoty.
Trzymajcie się z daleka od tej firmy jeśli nie chcecie płacić za pseudo dotakowe usługi. COS STRSZANEGO JAK TRAKTUJĄ KLIENTA . Podpisałam umowę na fotowoltaikę oraz pompę n ciepłą wodę. Po podpisaniu umowy w dwa dni firma chciała podnieść koszt montażu pompy o 580 zł,nie wyraziłam zgody i powiedziałam,że jeśli tak to rezygnuje .Zgodzili się i powiedzieli ,że dobrze zostaję stara suma z umowy i nie będą doliczać. Po montażu zaczęli mnie (usunięte przez administratora)mailami z aneksem abym zgodziła się na doliczenie tej sumy .Odmówiłam więc firma wysłała ich oświadczenie,że doliczają dodatkową usługę..Pytanie rodzi się jedno ,jak w dwa dni po podpisaniu umowy mogli uznać(NIE WIDZĄC KOTLOWNI),że bedzie dodatkowa usługa...Firma DNO .Nie polecam absolutnie .Jeśli chcecie mieć zdrowe nerwy i dobrze wykoną usługę nie korzystajcie z ich usług.
Mnie też (usunięte przez administratora) mieli załatwić dopłatę 5000zł i nie załatwili. Najgorsze że sam chciałem złożyć wniosek ale ich pracownik p.Rafał Wożniak powiedział że oni się wszystkim zajmują i to jest ich obowiązkiem złożyć wnioski itp...potem mówili że mnie poinformują o nowym terminie składania wniosków bo tamten przepadł i cisza, nie odbierają telefonów i olewają wszystko...
Kpina nie firma. Bardzo sprawna dostawa samego sprzętu, myślę że w ciagu 3-4 dni, następnie 2 tygodnie oczekiwania na ekipę - na razie ok. Ekipa nie może skończyć bo się okazało że zły falownik wysłali. Czekam miesiąc, dwa, trzy, ciagłe telefony, na infolinii po 40 minut dziennie "na pewno oddzwonię!" - "ale ja to codziennie słyszę i to jest kłamstwo" - "Ale teraz na pewno", ale jednak nikt nie dzwoni. W końcu sukces, udało się uruchomić instalację w lutym, gdy same panele były we wrześniu a umowa w sierpniu. Cud że zdążyli przed nowymi zasadami, a i to tylko dlatego że termin się zmienił ze stycznia na kwiecień. Jeśli już ktoś się skusi to pamiętajcie by nie płacić ostatniej faktury zanim nie będzie w pełni uruchomiona instalacja. Bo mają klienta bardzo ale to bardzo głęboko w ..poważaniu. Czy usłyszałem chociaż jedno słowo przeprosin? Może obniżkę ceny? Ha, ha.
@BB chcielibyśmy zweryfikować przedstawioną sytuację. Prosimy o przesłanie zgłoszenia wraz z danymi inwestora, na adres info@eonfoton.pl
Witam, Posiadam fotowoltaike od 2 lat i wszystko super działa. Jakiś czas temu zdecydowałem się na pompę ciepła z rozbudową instalacji. Serdecznie polecam :)
Pomijając to, że nie mogę znaleźć ogłoszenia tej firmy, a niby do niej aplikowałam Doszłam do 3-go etapu rekrutacji. Pierwszy to typowo rozmowa z działem HR nic specjalnego. Drugi to u mnie spotkanie online, przebiegło ono ciekawie, dużo pytań czemu akurat taka praca itp. Cyrk zaczął się dopiero w trzecim etapie, gdy ja i dwie inne osoby przybyły do firmy w Katowicach na ul. Mariackiej. Na osoby, które miały nam pokazać jak wygląda praca, czekaliśmy pół godziny! Potem każdy z nas dostał osobę kompetentną aby pokazać nam jak wygląda ta praca, gdy wyszliśmy z budynku Pan B, który miał mi pokazać z czym to się je powiedział mi, że z miejsca mi dziękuje, ponieważ nie jestem ubrana BIZNESOWO (cokolwiek to znaczy) i nie weźmie mnie na spotkanie z klientem. Byłam w szoku, ponieważ było to zmarnowanie mojego czasu i jeśli przeszkadzał im mój ubiór, mogli mi dać znać po prostu wcześniej. Oczywiście potem zadzwoniłam do Pani z rekrutacji, po opowiedzeniu całej historii otrzymałam tylko krótkie " Dziękuję za informację, do usłyszenia"... Też pragnę zaznaczyć, że w informacji sms, którą dostałam dzień przed nie miałam informacji o dress code, była tylko informacja o ubiorze odpowiednim do pogody. Nie polecam nikomu tej firmy, do teraz nie wiem, gdzie bym miała pracować, ponieważ podpisują się pod kilkoma innymi nazwami.
Czy miałam do czynienia z tego typu branżą
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Instalacja zamontowana rok temu, wszystko działa bez zarzutu, teraz czas na klimatyzacje ????
Nie polecam, z początku wszystko wygląda kolorowo, zwłaszcza kredytowanie, na koniec okazuje się, że całość kosztuje dwukrotnie więcej aniżeli wartość instalacji. Aplikacja nie współpracuje z zainstaowaną instalacją. Z dala od e.onu
@Baska chcielibyśmy zweryfikować przedstawioną sytuację. Prosimy o przesłanie zgłoszenia wraz z danymi inwestora, na adres info@eonfoton.pl
No niby ja. Ale prąd drożeje 3 krotnie szybciej i się zwracam obliczyłem i jest dobrze A do tego kasę z dofinansowania wpłacaj na kredyt i odestki się zmniejsza. Polecam
Wszystko merytorycznie wytlumaczone. Montaż szybki i pompa z pv pracuje juz tak ponad dwa lata Teraz dobrałem klimy na som i firme i jestem przygotowany na upalne lato
Pół roku czekamy i nikt nie raczy odebrać tel i ponadto jeszcze wysyłają jakieś faktury na 3000 za rzekome usługi serwisowe ,kpina
rok jak mam założoną fotowoltaik i nie mam licznika dwu kierunkowego,co mam robić?
Szanowny Panie, W nawiązaniu do Pańskiego zapytania oraz zgłoszenia przesłanego droga e-mail w dniu dzisiejszym, a także przerwanej przez Pana rozmowy telefonicznej informuję, iż pierwotne zgłoszenie Pana mikroinstalacji zostało wysłane do PGE w dniu 10.06.2021.Do dnia dzisiejszego nie mieliśmy informacji zwrotnej od Pana o tym, iż wniosek wymaga korekty, taka informacja nie została przekazana do naszej firmy. Operator poinformował Pana pisemnie o wymaganej korekcie ( błędnie podanych przez Pana danych) Z powodu braku pozytywnej odpowiedzi na zapytanie o wymianę licznika kilkukrotnie podejmowaliśmy próby kontaktu z Panem. 26.10.2021 12:58 zostało wysłane do Pana, na adres mailowy wskazany w umowie, zapytanie ws. wymiany licznika na które nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Także w dniu 7 grudnia 2021 kontaktowaliśmy się z Panem w tej sprawie, ale kontakt okazał się bezskuteczny. Jednocześnie, z powodu braku zgłoszenia niezgodności nie mieliśmy podstaw sądzić, że jest jakikolwiek problem z realizacją wniosku. Na ten moment dołożymy wszelkich starań by jak najszybciej rozwiązać zaistniałą sytuację.Pozostałą korespondencje skierujemy do Pana na wskazany adres e-mail. Zespół E.ON Foton
Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Pana danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Panu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@eonfoton.pl
gancarz aleksander zm.piaskowa 5,39-400 tarnobrzeg,tel 729270133,nie ma atestu falownik
Foton pisaliscie mi 1000 wiadomosci przez caly rok czy licznik jest zmieniony i odpisywalem 1000razy NIE!!!!!
Witam Zdecydowaniem Omijajcie tą firmą umnie uszkodzili dach nie zrobili uziemienia i cisza żeby naprawić dach i zrobić uziemienie.
Zdecydowanie odradzam. Firma jest nie słowna do podpisania umowy to wszystko jest ok a potem same kłopot. A jak mają wypłacić pieniądze za polecenie to robią wszystko żeby tego nie zrobić.
Zdecydowanie odradzam firmę od samego początku tylko problemy latem 2021 zainstalowana pompa ciepła do dnia dzisiejszego nie ma odbioru bo cały czas są awarie!!! Infolinia jaką posiada w/w firma to jakaś kpina cały czas słyszymy przyjęliśmy zgłoszenie proszę czekać ???? i poza tym nic. Sprawa została zgłoszona do inspekcji handlowej na dzień dzisiejszy. Totalny brak profesjonalizmu !!! Odradzam mijać ich z daleka nie dajcie się nabrać !!!
Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Państwa danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Państwu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@eonfoton.pl
Witam. Nie polecam tej firmy ! Od około 2 lat mam założoną instalację... która od 26 października 2021 roku nie działa do dnia dzisiejszego!!!! Jest to już 6 tego samego typu awaria... I firma nie może sobie poradzić z własnym problemem... za każdym razem usuwanie awarii trwa w ten sam sposób.. kilkanaście tygodni... więc łącznie w okresie 2 lat moja instalacja działała w sumie przez zaledwie kila miesięcy... Ponadto obiecywane zwroty kosztów za to że instalacja nie działa w tym czasie są nieadekwatne do wydatków. Wszystko pięknie wyglądało na początku tzn. do czasu podpisania umowy... po tym czasie utrudniony jest kontakt z firmą która delikatnie mówiąc nie przejmuje się losem swoich klientów... Ps. Nie wystarczy tu miejsca żeby opisać całą moją sytuację I podejście firmy" ZWRACAM SIĘ DO FIRMY !!!! SZANOWNI PAŃSTWO !!!! Zamiast usuwać negatywne komentarze zajmijcie się naprawą instalacji i przede wszystkim szanujcie swoich klientów! Jeden wielki dramat.
Mamy taką samą sytuację chociaż instalację mamy od ponad pół roku. Wyłącza się i nie działa. Trzeba by codziennie sprawdzać, czy się nie wyłączyła. Zapaliła mi się lampka ostrzegawcza jak przedstawiciel powiedział do mnie, że falownik będzie pod instalacją na gruncie i, że będzie można sprawdzić czy się nie wyłączyła. Wtedy to zignorowałam, a teraz wiem, że wiedział o tym, że instalacja non stop się wyłącza. U nas nie ma mowy o żadnym zwrocie, nie ma mowy o serwisie niesprawnych urządzeń. Ta firma to jeden wielki przekręt. Nie każdy doda tu swoją opinię, ale w skali kraju takich osób jak my jest na pewno kilkaset.
Szanowny Panie, prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy wraz z Pana danymi, będziemy mogli dokładnie zweryfikować temat i udzielić Panu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@eonfoton.pl
nie polecam tej firmy opiekun nie odbiera telefonu mydlenie oczu ludziom
Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Pani danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Pani odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@eonfoton.pl
NIE POLECAM!!!! OMIJAĆ TA ŻAŁOSNA FIRMĘ SZEROKIM ŁUKIEM. NA SZCZĘŚCIE PRZESTRZEGAĆ ZNAJOMYCH I WYBRALI INNE FIRMY. JUŻ 3 MIESIĄCE MIJA OD PODPISANIA UMOWY Z ŻAŁOSNYM HANDLARZEM - OBIECYWANE I KŁAMANIE... RZECZYWISTOŚĆ OKAZAŁA SIĘ CAŁKIEM INNA... DO TEJ PORY NIE MAM ZMIENIONEGO LICZNIKA!!!! PONAD 3 MIESIĄCE... HANDLARZ JUŻ NAWET NIE ODBIERA TELEFONU
Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Pani danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Pani odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fotontechnik.pl
Jestem klientem FotonTechnik od marca 2020 roku. Pierwsza instalacja paneli super szybko i działają do tej pory. Niestety rozbudowa z 7.10.2021 roku to już droga przez mękę. Od samego początku nie jest instalacja wykorzystana w 100% jej możliwości. Był audyt który stwierdził, że instalacja działa nieprawidłowo. Po "bardzo szybkiej interwencji" ekipy montażowej w dniu 20.11.2021 roku został wymieniony mikroinwenter (chyba nie byłem z ekipą na dachu). Nic to nie dało. Następna moja interwencja w firmie i jestem olany. Dzisiaj jest 9.01.2022 rok a ekipy do usunięcia wad w instalacji niestety nie widać. Acha przysłano na mój adres tylko mikroinwenter (chyba oczekują, że sam go wymienię). Tak traktują klienta w tej firmie. Jak po pierwszej instalacji polecałem tą firmę dla znajomych tak teraz jak najdalej od tej firmy.
Po trzech tygodniach od instalacji pompa nie działa. Wysyłam emaile , dzwonię nikt nie odbiera na infolinię , zero reakcji , na dworze - 5 stopni. Żałosne. Omijać tą firmę szerokim łukiem.
Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Państwa danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Państwu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fotontechnik.pl
Firma nierzetelna jak nie chcecie problemów z daleka . Oddział w Poznaniu i obsługa łącznie z dyrektorem żenada .
Szanowna Pani, Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Pani danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Pani odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fotontechnik.pl.
Firmy NIE POLECAM przed podpisaniem umowy przedstawiciele mydlą oczy krótkim terminem realizacji około 20dni od podpisania umowy, mija już prawie 40 a ekipa montażowa nawet nie zadzwoniła aby ustalić czas realizacji usługi. Pieniądze wzięte więc klienta mają w poważaniu. Po kontakcie z firmą wyznaczyli termin montażu, którego również nie dotrzymali. Dodam że warunki pogodowe są bardzo dobre, gdyż padało może 2 dni przez cały okres 40dni. Fotowoltaika jest od dwóch tygodni, ale zapakowana na palecie czekająca na montaż.
Szanowni Państwo, Prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy razem z Państwa danymi, będziemy wtedy w stanie dokładnie zweryfikować temat i udzielić Państwu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fotontechnik.pl.
Witam Państwa. Już trzeci rok leci, jak korzystam z fotowoltaiki. Jestem bardzo zadowolony. Za prąd płaciłem rocznie 2,3 tyś zł. Teraz płacę 100-200 zł za cały rok. Raczej są to w większości koszty stałe. Montaż dwa lata temu przebiegł błyskawicznie. Od chwili zgłoszenia do kompletnego montażu minął tydzień. To najlepsza moja decyzja w ciągu mojego 70-lecia aby zainstalować taki system. Bez awarii, sprawne a co za tym idzie, piękne ładowanie. Za ostatni roczny okres rozliczeniowy zapłaciłem 110 zł i 178 kw nadwyżki przerzucone na kolejny okres rozliczeniowy. Oby warunki atmosferyczne nie zrobiły krzywdy tej instalacji to jeszcze będę się rozkoszował moim własnym wyprodukowanym prądem elektrycznym.