Jak się pracuje w Restaumatic S.A. Zabrze? Zadaj pytanie

Poniżej możesz zadać pytania o to jak się pracuje w Restaumatic S.A. Zabrze, jak wygląda praca, jak kształtują się zarobki. Dowiedz się czy praca w Restaumatic S.A. jest dla Ciebie odpowiednia! 


Branże: Portale internetowe

Najnowsze pytania nt. pracy w Restaumatic S.A. w Zabrze

Natalia Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 7 dni.
Były pracownik
 Pytanie

- Brakuje przestrzeni na błędy, które popełnia przecież KAŻDY. Naprawdę każdy. Zwłaszcza, jeśli wszystko jest do zrobienia na ASAP. Zdarza się, że błędy są wypominane publicznie, a nawet, że niektóre osoby były punktowane nie tylko przy osobach pracujących w spółce, ale także przy osobach z zewnątrz. Mieliśmy być jak jedna wielka rodzina, ale z żalem muszę stwierdzić, że nawet z taką rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu. - Zdarzyło mi się usłyszeć, że rezygnacja jednej z dziewczyn w moim dziale to „błąd rekrutacyjny”, ponieważ na to stanowisko potrzebujemy osoby, która „będzie tę pracę wykonywać za takie pieniądze, bo ich potrzebuje”, a przy okazji będzie „niezbyt ambitna”. Zatkało mnie. Dziewczyna ta miała partnera, który dobrze zarabiał i stąd ten komentarz. - Podejmowanie decyzji kadrowych pod wpływem emocji. - Oszczędzanie na usługach specjalistów, co pomogłoby pewnie zminimalizować ryzyko i koszta. - Ogólnie oszczędzanie na rzeczach ważnych, a przepalanie pieniędzy na pierdołach lub projektach, które z góry wiadomo, że nie odniosą sukcesu. Ktoś już tutaj wspominał o otwieraniu nowych rynków, ale moim zdaniem warto wspomnieć o jeszcze jednym projekcie, który miał szansę się udać, gdyby nie oszczędzanie na marketingu i jakości, czyli Apetilo. szkoda, bo z dobrym podejściem ten produkt mógł odnieść sukces. - Niepewność sytuacji. W firmie krąży wiele plotek, a spotkania z przełożonymi mające na celu uspokojenie pracowników, nie pomagają. Jest wręcz przeciwnie. Atmosfera od dłuższego czasu była średnia. - Tak zwane „kolesiostwo” (jak już ktoś w komentarzach wspomniał) - dawanie stanowisk znajomym, osobom, które się lubi (często przymykając oczy na brak umiejętności). - W moim odczuciu management nie ma odpowiednich kompetencji (poza wyjątkami) na zajmowane stanowiska. To jest prawdziwy błąd rekrutacyjny, ale wynika z tego, że zatrudnia się osoby „pod klucz”, a nie takie, które realnie mogą coś zmienić na lepsze. A przecież cechą dobrego szefa jest to, że potrafi przyznać, że ktoś może mieć lepszą wizję od niego. - Słaby HR. Brakuje działu HR, który faktycznie byłby po stronie pracownika i o niego dbał. HR to nie tylko rekrutacje, ale dbanie o kulturę pracy. Gdybym chciała zgłosić jakieś nadużycia, to raczej nie podejrzewałabym, że HR Restaumatic należycie się nimi zajmie i będzie mnie chronić. Jak słusznie w komentarzach wspomniano - prędzej spodziewałabym się, że sprawa zostanie zamieciona pod dywan, zbagatelizowana, a ja dostanę wypowiedzenie lub będę musiała się mierzyć z nieprzyjemnymi zachowaniami niektórych pracowników. HR powinien dbać o well-being oraz motywację pracowników i szczerze? Podczas mojego zatrudnienia ani razu takich działań nie podjęto. Zorganizowano imprezę integracyjną, ale to realnie nie wpłynęło na poprawę kultury pracy. Nie wyciągnięto żadnych wniosków z tego, że tyle osób zrezygnowało z pracy w ciągu dwóch miesięcy. HR nie zareagował nawet kiwnięciem palca. Przychodząc do Restaumatic byłam pełna nadziei, podekscytowana, zmotywowana do pracy. Po drodze coś się rozjechało. Ewidentnym sygnałem jest duża rotacja pracowników, w moim dziale połowa osób zrezygnowała, do sprzedaży ciągle wisi ogłoszenie. To powinien być dla zarządzających sygnał, że z organizacją jest coś nie tak i warto zastanowić się co i jak to naprawić. Obecnie znalazłam fajną pracę, w fajnym miejscu. I chociaż wiele chwil w Restaumatic (ze względu na mój wspaniały team) wspominam z łezką w oku, to czy z czystym sercem poleciłabym pracę w Restaumatic? Nie. Przynajmniej dopóki będzie ona wyglądać tak, jak dotychczas. Jeżeli nic się nie zmieni, to firma straci wszystkich długoletnich i dobrych pracowników, próbując załatać dziury kadrowe kandydatami, którzy nawet nie przejdą okresu próbnego. Mam przeogromną nadzieję, że uda się to wszystko naprawić i za kilka miesięcy ktoś wrzuci tutaj komentarz o tym, jak super się pracuje w RE i poda konkretne przykłady. I że zrobi to prawdziwy pracownik. Sam z siebie, a nie z polecenia przełożonego. Cieszę się, że mogłam zmienić pracę, bo pomimo mojego całego szacunku i sympatii do szefowej i dziewczyn w dziale - nie sypiałam od kilku miesięcy przez Restaumatic. To jest moja osobista opinia i osobiste odczucia, działam w ramach dozwolonej krytyki.

Natalia Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 7 dni.
Były pracownik
 Pytanie

Pracowałam w Restaumatic przez 2.5 roku w Dziale Administracyjno-Finansowym, początkowo na stanowisku specjalisty ds. prawnych, a następnie jako Koordynator Zespołu Prawnego. Nie będę ukrywać - miałam naprawdę komfortową sytuację, ponieważ moja przełożona to złoty człowiek. Mój zespół był bardzo zgrany, wszystkie dziewczyny, które przewinęły się przez DAF, są wspaniałe i jeżeli kiedykolwiek któraś z nich to przeczyta, to wiedzcie, że niesamowicie doceniałam Waszą pracę. Ale do rzeczy. Pomimo tego wszystkiego nie polecam pracy w Restaumatic. Przynajmniej nie póki co. Czemu? - zarobki - na wielu stanowiskach (poza IT i dyrektorami) są naprawdę niskie w porównaniu do tego, co obecnie jest standardem na rynku. Większość szeregowych pracowników zarabiała słabe pieniądze, a wymagano od nich naprawdę wiele. - Podejście do pracy zdalnej - przede wszystkim Prezesa i Działu Sprzedaży. Powszechnie panujące w Restaumatic podejście, że praca zdalna (w szczególności w przypadku handlowców), to taki urlop przed komputerem, jest słabe. Firma kreuje się na „start-up” (którym już dawno nie jest), a podejście zarządzających nadal staroświeckie. - Model zarządzania w Restaumatic jest przestarzały, warto byłoby większą decyzyjność przekazać osobom, które mają kompetencje w swoich obszarach. Dobry Lider nie jest nieomylny, nie zna się najlepiej na wszystkim, ma doradców (dyrektorów), którzy specjalizują się w konkretnych obszarach i przede wszystkim ufa swoim pracownikom i potrafi skutecznie delegować zadania, nie podcinając przy tym nikomu skrzydeł. Ale czego oczekiwać, niektórzy dyrektorzy również nie mają pojęcia, na czym polega budowanie, motywowanie, ogólnie zarządzanie zespołem. - System motywowania pracowników - żaden. Nikt nie rozmawia z pracownikami, nie rozpoznaje, co ich motywuje, jakie mają potrzeby. Systemy premiowe są niejasne, możliwości zawodowe także, o ile w ogóle ktoś jakieś ma. - Podejmowanie nieprzemyślanych decyzji, brak sensownej wizji na rozwój spółki. Uważam, że firmie brakuje szerszej perspektywy, a oto przykłady: zwiększanie ilości pracowników działu sprzedaży, w którym jest duża rotacja, pomimo tego, że obecni pracownicy zgłaszają, że rynek jest przesycony, nie ma takiego potencjału sprzedażowego, a nowe osoby „przepalają bazę”, co przekłada się na gorsze wyniki pracowników z większym stażem. Poza tym plany sprzedażowe są nierealne, niedostosowane do rynku i jego potrzeb, ambicje zbyt duże, a podejście zbyt staroświeckie. Długoletni pracownicy są zwalniani bez mrugnięcia okiem, gdy tylko podwinie im się noga w sprzedaży, pomimo tego, że przez cały okres swojej pracy szło im bardzo dobrze. Jednak nikt nie rozmawia z pracownikami, nikt ich nie słucha, wysoki management cechuje w większości bardzo prosty tok myślenia. - Jeden z kluczowych dyrektorów jest w moim odczuciu osobą, która nie nadaje się na to stanowisko. Nie chodzi tylko o kompetencje miękkie, ale same wyniki pracy, nietrafione inwestycje, pokazują, że problem istnieje i może nie warto obwiniać wszechświata, a uderzyć się w pierś i przyznać, że nie daje się rady. Zdarzało się, że jeden z dyrektorów wpadał do mojego Działu z krzykami (w tym na moją przełożoną, która akurat była w ciąży), stresując wszystkich, niektórzy między innymi przez to zrezygnowali z pracy. Byłam momentami zniesmaczona. - Brak komunikacji między działami, rywalizacja, wzajemna niechęć. Utrudnianie sobie pracy, podkładanie min. Praca w jednej firmie to gra do jednej bramki, zespołowi powinien przyświecać wspólny cel, jednak w Restaumatic tego nie doświadczyłam. Dyrektorzy wchodzili w konflikty między sobą, tworzyły się różne „fronty”, w zależności od potrzeb. Osobiscie byłam zmęczona tą sytuacją, ponieważ mocno wierzę w to, że dobry zespół, to zespół, w którym panuje synergia i wzajemny szacunek. - Zbyt duża dynamika pracy, która nie ma nic wspólnego z „dynamicznym środowiskiem pracy”. Dlaczego? Ponieważ podejmowane decyzje są nieprzemyślane, czasami absurdalne, na już. Jak wspomniałam wyżej, brakuje pomysłu na rozwój firmy, rozwój produktów, zarządzanie. Panuje jeden wielki chaos, brakuje jakiejkolwiek organizacji. Nie ma praktycznie żadnych procesów i procedur, przez co praca jest bardzo wyczerpująca. Po nastu latach na rynku już dawno powinien być w firmie porządek. - oszczędzanie na pracownikach. Bardzo skromne benefity, oszczędzanie na premiach, na owocach (niby nic, ale jednak były), ale za to wydawanie pieniędzy na nieudane inwestycje (co było do przewidzenia) i nadzwyczajnie wysokie pensje dyrektorów. Na rekrutacje nowych pracowników - oszczędzanie na pracownikach. Bardzo skromne benefity, oszczędzanie na premiach, na owocach (które też nie były szczególnie wybitne), ale za to wydawanie pieniędzy na nieudane inwestycje (co było do przewidzenia) i nadzwyczajnie wysokie pensje dyrektorów.

Już za chwile były pracownik Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 7 dni.
Były pracownik
 Pytanie

Zarówno z negatywnymi jak i pozytywnymi opiniami można się po części zgodzić. Są jakieś plusy, ale nie tak duże plusy, by przysłoniły minusy, które zamierzam wypisać. Zastanów się zanim zaczniesz tu pracę :) - niski zarobek w stosunku do lat przepracowanych w firmie (nowi z polecenia zarobią 300zł mniej), - podwyżka? max 200zł BRUTTO, jeśli Cię lubią, - brak rozwoju w firmie (możesz liczyć na awans, jesli masz dobre STOSUNKI ;) z kierownictwem; chcesz się rozwijać? Mamy kurs języka angielskiego! Tak...w XXI wieku prowadzony przez Skype), - brak kursów per dział (także siedź w nowościach internetowych, bo firma wymaga, ale nie da), - brak oceny kierowników (może raz na rok jest "anonimowa" anieta, którą wysyłasz ze swojego maila), - brak przywiązania do pracowników (większość "starszyzny" odeszła...), - jeśli w pracowniczych mailach nie ma " :) " to ktoś może się obrazić, - brak pomysłu na rozwój firmy (brodzimy po różnych rynkach, po różnych produktach, kończymy to klapą i zaczynamy to wszystko na nowo...z nowym kierownictwem, które ma problem ze znajomością produktów), - najważniejszym elementem są handlowcy (sprzedaż jest ważna, ale firma sprzedaje i nie zastanawia się co dalej; owi handlowcy zrobią wszysto, by produkt został sprzedany, nawet jeśli coś jest sprzeczne z ustawą), - wszyscy popełniamy błędy, ale zwróć uwagę handlowcowi...zaraz stawia się obronna dwójka w postaci dyrektora i kierowniczki, którzy szybką dają do zrozumienia, kto jest błędem, - kierownictwo, które co tydzień potrafi pytać o to samo, - handlowcy pracują nawet o 21 z domu, więc mogą potrzebować Twojej pomocy, - nawet jak są na l4 to pracują...w sumie urlop, wolne, święto...oni pracują, - atmosfera jest fatalna...ale może kierownictwo nie zdaje sobie z tego sprawy, bo nie pyta, - systemy premiowania, które często nawet nie zależą od Ciebie, - imprezy firmowe/integracyjne - zapomnij, jeśli już jakaś będzie to weź ze sobą swoje jedzenie :), - ludzie nie sa dobrze zgrani między działami, przez co przepływ informacji w firmie też często jest utrudniony, - każdy patrzy na czubek swojego nosa, nie ma mentalności zbiorowej, ze gramy do jednej bramki, że wszystkim powinno zależeć na rozwoju firmy...zależy tylko na sprzedaży i to do tego stopnia, że umowy sa podpisywane bez wszystkich wymaganych danych, żeby je potem na szybciutko gdzieś wypełnić lub zmienić. Brzmi kiepsko? Są też plusy: - wypłata na czas, - można się dogadać w kwestii pracy zdalnej lub jakiegoś wcześniejszego wyjścia, - można znaleźć tu przyjaciela lub miłość, a i wrogowie łączą pokolenia, - benefit w postaci karty lunchowej. Podsumowując, kazdy znajdzie coś dla siebie, a wszedzie dobrze, gdzie nas nie ma. Ja jestem (jeszcze) i nie polecam. Jeśli startujesz na handlowca, jesteś wytrwały i uparty to możliwe, że będzie Ci tutaj dobrze.

Adam.
Były pracownik
 Pytanie

Restaumatic opinie ma różne. Gowork Restaumatic jest miejscem gdzie wyrażę swoją opinie. Podpisuję się imieniem, bo nie mam nic do ukrycia. Pracowałem w dziale marketingu 2 lata i 4 miesiące. Warto wspomnieć, że przez ten czas miałem 3 dyrektorów + 9 miesięcy wakatu. Nikt nie chciał tego stanowiska przejąć. Rozwiązaniem był dyrektor z innego województwa, który pracuje 100% zdalnie. Czy rodzi to problemy? Jak chciałem się zwolnić to nie znalazł 5 min. na wideokonferencję, dopiero dział kadr wymusił na nim telefon. Także byłem pierwszą osobą w firmie która zwolniła się na Slacku. Od początku - gdy zatrudniałem się w firmie, dział marketingu był krainą miodem i mlekiem płynącą. Dyrektorka #1 którą znałem już wcześniej, przesympatyczny lider, świetni ludzie w dziale. Pierwszy zgrzyt pojawił się po tym, gdy po 3 miesiącach mojej pracy owej dyrektorki już nie było. Płaczę nad tym faktem. Ze względu na relacje z zarządem. Dyrektorka #1 dostała zakaz wstępu do budynku i nie mogła w cywilizowany sposób zabrać nawet swoich kwiatków z biurka. W tak zwanym międzyczasie zwolniły się 2 osoby. Następnie nastał czas Dyrektorki #2 który był dosyć spokojny. Może poza kilkoma wydarzeniami. Za nowy produkt był odpowiedzialny najpierw Adrian którego opinia również jest tutaj widoczna, jednak z powodów o których mogliście poczytać już wcześniej się zwolnił. Osoba która miała go zastąpić pracowała dosłownie 1 miesiąc. Była też historia zwolnienia jednego specjalisty który to może nie był najświętszy, lecz wzywanie go na dywanik gdy był w toalecie nie jest w mojej opinii najlepszym sposobem na outbording. Z mojej perspektywy wyglądało to tak, że kolega poszedł do toalety a pod jego nieobecność szefostwo zabrało jego sprzęt. Gdy wrócił dostał 3 minuty na spakowanie. Niestety zbliżał się schyłek panowania Dyrektorki #2, gdyż ciągle rzucano jej kłody pod nogi. Zwolniła się. Nie dziwi mnie to, gdyż przez większość czasu była p.o. a dopiero pod koniec jej kariery w RSTM zaoferowano jej pełne stanowisko. W tym momencie według mnie zaczął się rozkład działu. Rekrutacja na nowego dyrektora (#3) trwała ~9 miesięcy. W tym czasie można wiele a nie rekrutować jedną osobę na dobrze płatne stanowisko z możliwością HO. Jednak świat marketingu charakteryzuje się tym, że ludzie rozmawiają ze sobą i opinia na temat firmy oraz nieuchronnych kontaktów z zarządem była już taka a nie inna. Przez te 9 miesięcy ilość pracy nieustannie się zwiększała. Na moim stanowisku mierzenie wyników pracy jest łatwe, lecz zwiększenie wydajności o 52% przełożyła się na zwiększenie wypłaty tylko o 31%. Złożyłem wniosek o podwyżkę. Dostałem odmowę. Prosiłem o 400 pln. Powód odmowy - nie warto dawać Adamowi podwyżki, gdyż będzie za dobrze zarabiał. A to nie były zarobki na poziomie średniej krajowej. Chwilę po tym jak Dyrektorka #2 się zwolniła taką samą decyzję podjął najlepszy kierownik jakiego miałem. Idealnie spajał dział. Nigdy nie mieliśmy pod górkę. Lecz niestety odszedł i sytuacja stała się jeszcze gorsza. Podejście do pracowników może oddać fakt, iż po tym jak po półtorej roku używania prywatnych słuchawek do rozmów poprosiłem o zakup nowych to walka o zatwierdzenie wydatku 299 pln trwała 2 tygodnie. Kolejne osoby się zwalniały, nie było zastępowalności na stanowiskach, pracy było coraz więcej. Co chwilę nowe pomysły, zero konsultacji z działem, ogólny chaos.Nie jest to wina jednej osoby, ale odkąd zabrakło kierownika wszystko zaczęło się sypać. Atmosfera w dziale podupadła, gdyż pojawiały się głosy, iż niektóre osoby z chęcią korzystają z art. 60 k.k. w zakresie donoszenia co się u kogo dzieje chociażby na LinkedInie. Absurdy jak np. pomysł na system online do rezerwacji biurek (gdzie w dziale mamy więcej biurek niż osób) były normą. Na moje pytanie o to, jak Dyrektor #3 widzi moją ścieżkę kariery usłyszałem, że “mam coś wymyślić i dać mu znać, bo on nie wie”. Podwyżka? Poprosiłem o nią po raz drugi, miałem pełne dane za rok 2022 oraz 2023, lecz i tym razem dostałem odmowę. Powód? Działu marketingu nie stać na to, musisz jeszcze więcej sprzedawać, to może coś więcej dostaniesz. Od początku 2023 roku pracowałem praktycznie za 2 osoby. Dla mnie jednak kroplą przelewającą czarę goryczy było wprowadzenie pomysłu cold callingu bez jakichkolwiek konsultacji z osobą która miałaby to wykonywać czyli ze mną. Odstawało to znaczą od moich standardów pracy jak i opisu stanowiska na które się przyjmowałem, zatem zapadła decyzja o skorzystaniu z oferty którą miałem na stole. Warto również wspomnieć, iż w 2024 roku zwolniła się spora część administracji, blisko połowa działu HR została zwolniona a w sprzedaży rotacja jest ciągła. Przez ostatnie miesiące z marketingu zwalnia się 1 osoba na miesiąc. Nie zrozumcie mnie źle, w mojej opinii Dział Marketingu dalej jest spoko miejscem do pracy, lecz biorąc pod uwagę, że cenię sobie stabilność, wolałem odejść. Na dzień dzisiejszy każda jedna osoba która odeszła ma się lepiej. Na tym etapie chciałbym podziękować wszystkim.

Olek
Inne
@Adam.

Nawiąże, do tego co pisałeś o zarobkach, że zabrakło podwyżki, a pensja nie była na poziomie średniej krajowej. Ile więc płacono w momencie Twego odejścia? Zahaczam o to, bo pojawiła się oferta dla specjalisty ds. sprzedaży telefonicznej, z detalami typu: 5000 zł brutto + premie za wyniki sprzedażowe (premia finansowa bez górnej granicy). Podane przez nich 10000 zł brutto nie jest kwotą wyssaną z palca?

handlowiec
Pracownik
@Olek

Hej Olku! No więc pracuję jako handlowiec, a właściwie to bardziej jako doradca klienta, już od dobrych kilku lat i mega mi się to podoba! Zarabiam mniej więcej między 7000 a 13000 zł brutto, ale wiesz, to zależy od miesiąca i nie każdy ma takie same wyniki. Ludziom się wydaje, że bycie handlowcem to bułka z masłem, a jest zupełnie odwrotnie. Wszystko zależy od tego, jak się angażujesz, jakie masz predyspozycje i czy pracujesz systematycznie. Ja robię swoje spokojnie przez 8 godzin dziennie i to mi wystarcza. Czasem zdarzy się, że klient zadzwoni po godzinach z jakąś prośbą, ale to dla mnie żaden problem, chętnie pomagam. Fajnie jest, kiedy restauratorzy są zadowoleni i nie tylko wracają po więcej, ale też polecają mnie swoim znajomym.

Adam
Były pracownik
@Olek

Nie pracowałem w dziale sprzedaży, więc ciężko mi się wypowiedzieć na temat ich zarobków. Ja natomiast średnio w 2023 roku nie przekorczylem progu 6k na rękę pomimo zrobienia dwóch rekordów sprzedaży oraz skromnej bo skromnej, ale premii świątecznej. Wejdź w kalkulator płac i policz ile to jest 10k na rękę i sam zadecyduj jak do tego podejść. Innym sposobem żeby się zorientować jak jest z zarobkami w danej firmie jest przejście się po parkingu i zaobserwowanie jakie samochody stoją tam w większości. Nie będę podawał przykładów kto jakim autem u mnie jeździł itp, jednak może to być pewna wskazówka. Nie każdy musi lubieć samochody, być petrolheadem, ale jeśli ma się możliwość jeżdżenia czymś w miarę nowym i bezpiecznym, to chociażby ze względu na dzieci wybierze się tą opcję.

Adam
Były pracownik
 Pytanie
@handlowiec

Też uważam, że jeśli nie ma się nic do ukrycia warto podpisać się chociażby imieniem po którym pracownicy mogą Cię skojarzyć. Dlaczego ta opinia wydaje się być podejrzana? Nazwa stanowiska. Po 3 msc w dziale sprzedaży masz już STARSZEGO specjalistę. Wątpię, żeby pracownik tego działu zapomniał nazwy swojego stanowiska. Zarobki podane brutto. Wybaczcie przenośnie, ale podawanie swoich zarobków brutto to tak, jakby ktoś się chwalił byciem modelką ale na Instagramie, bądź żołnierzem zawodowym, ale w CSie. Podawanie zarobków brutto wygląda tak, jakby się starało je "wizualnie" zawyżyć dla lepszego efektu. Robienie swojego przez 8h dziennie? Toż to tam są dniówki 4x8,5h i raz 6h. Ten "benefit" jest nawet opisany na pracuj.pl. Tak więc - nie wiem kto pisał tą opinię, ale faktycznie - wydaje się nieswoja.

Karolina Nowy wpis
Były pracownik
@Adam

Zgadzam się z Adamem I mogę potwierdzić wszystko co napisał. Pewnie niedługo też wstawię swoje przemyślenia na temat pracy w Restaumatic ale muszę uporządkować sobie wszystko zanim postanowię się tym podzielić. Było dużo pozytywów jak zaczynałam pracę ponad 2 lata temu i jeden z pozytywnych komentarzy wstawiłam ja ale od pewnego czasu bardzo dużo się zmieniło i idzie to w złym kierunku. Pozdro dla wytrwałych! Póki management nie zacznie słuchać co pracownicy mają do powiedzenia to nie polecam pracy w Restaumatic. Mam nadzieję, że w końcu sięgną po rozum do głowy bo w żadnej firmie, w której pracowałam, w jednym czasie nie zwolniło się aż tyle osób.

Dyrektor Marketingu
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja składająca się z kilku etapów, pomiędzy którymi były kolejne rozmowy z Prezesem. Pierwsza rozmowa bardzo profesjonalna z Prezesem i HR. Potem zadanie, składające się z 3 zadań (wg mnie bardzo dużo). Potem prezentacja zadania przed dyrektorami i Prezesem. Kolejnym etapem miała być rozmowa z akcjonariuszem (międzyczasie doszło jeszcze jedno zadanie/dane do zrobienia), ale jako że całość rekrutacji trwała ponad miesiąc od wysłania CV to międzyczasie znalazłem coś innego. Sam przebieg rekrutacji oceniam pozytywnie, było miło i profesjonalnie. Ale niestety zbyt wiele etapów, zadań i rozciągnięcie jej w czasie nie jest praktyczne w dzisiejszych czasach.

Pytania

O doświadczenie, kompetencje, etc.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
logo firmy Pielęgniarek/Pielęgniarzy
Warszawa
SZPZLO Warszawa-Ochota
(179 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Kierownik biura – EV Academy Manager
Piaseczno
NRF Poland Sp. z o.o.
(7 opinii)
Wyślij CV
logo firmy PRACOWNIK DOŁOWY NIEWYKWALIFIKOWANY
Ornontowice
Universal Energy Sp. z o.o.
(208 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Pytanie
 Pytanie

Czy można liczyć w Restaumatic S.A. na prywatną opiekę medyczną?

Magdalena
Były pracownik
 Pytanie

Moja opinia pisana była w 2022, w trakcie mojej pracy w firmie. Mogła się już nieco zdeaktualizować, ponieważ zmiany zachodzą w firmie szybciej, niż rośnie inflacja, ale mam nadzieję, że dadzą potencjalnym (a może i obecnym) pracownikom do myślenia. Również podpisuję się swoim imieniem, bo nie mam nic do ukrycia. “Prowizorka trzyma się najlepiej" 1. Brak zainteresowania satysfakcją pracowników w postaci okresowych anonimowych ankiet lub regularnych 1:1 z przełożonymi. Nic, null, nada. W firmie wydaje się rządzić podejście "Jak ci nie pasuje to wiesz gdzie są drzwi", z którego znany jest wręcz jeden z przełożonych. Może gdyby firma zainteresowana byłaby zadowoleniem pracowników, ta opinia byłaby krótsza. 2. Brak pomysłu na stanowisko, jasno określonych zadań, 'Koordynator ds. rynków zagranicznych' to de facto 'Tłumacz z polskiego na angielski'. Przełożonym zespołu ds. zagranicy została osoba bez komunikatywnej znajomości języka angielskiego. 3. Brak przejrzystości co dzieje się w firmie, komunikacji w postaci cyklicznych spotkań z managementem lub przynajmniej newsletterów. Fatalna atmosfera wśród pracowników, którzy obserwują kolejne cięcia kosztów i etatów postępujące z dnia na dzień, choć podobno firma dostała kilkadziesiąt milionów na rozwój. Zupełny brak transparentności i szczerości. Jak masz wtyki to dowiesz się, co się dzieje, jak nie masz, możesz się domyślać lub dopytywać. Np: "Hej, w związku ze wzrostem kosztów dostaw została podjęta decyzja o rezygnacji z owocowych poniedziałków. Od miesiąca września, dostawy nie będą już realizowane." - taka informacja została przekazana pracownikom po tym, gdy na grupowym czacie padło pytanie "Hej, czy przyjechały już owoce do kuchni?". 4. Brak recyclingu w biurze, a co za tym idzie poszanowania środowiska naturalnego, co w 2022 roku jest niespotykaną ignorancją i cięciem kosztów na koszach na (usunięte przez administratora) (?). 5. Wykorzystywanie pracowników do sprzątania biura (tzw. dyżury w kuchni, wynoszenie (usunięte przez administratora) co w przypadku organizacji liczącej ponad 100 pracowników jest oszczędnością na pełnoetatowej osobie sprzątającej pracującej w godzinach pracy biura. 6. Chorobliwe przestrzeganie punktualności, co ma zastosowanie w przypadku działu wsparcia klienta czynnego w określonych godzinach, lecz nie w przypadku zespołu pracującego zadaniowo, brak otwartości na elastyczne godziny, co jest normą na obecnym rynku pracy. Stwierdzenie "A gdzie wy się wybieracie, jeszcze nie ma 14:00" rzucone przez przełożonego w piątek o godzinie 13:59 do zespołu IT zbierającego swoje rzeczy choć brzmi jak żart, żartem nie jest. 7. Fałszywe informacje podane w ogłoszeniu o pracę oraz na stronie Restaumatic dedykowanej 'karierze': a) "To oferujemy - Pracę w modelu hybrydowym - częściowo zdalnie, częściowo z biura" - Praca hybrydowa to pozwolenie na pracę z domu w drodze wyjątku, na specjalne życzenie, jak w czasach przed pandemią, a nie regularne ustalenia np. 2 dni z domu/3 dni z biura etc. b) "Możliwość rozwoju, awansu zawodowego i finansowego" - To z czym się spotkałam to brak możliwości rozwoju w firmie, brak jakichkolwiek rekrutacji wewnętrznych, brak procesów standaryzujących rozwój pracownika, awansowanie osób ze swojego najbliższego kręgu bez kompetencji do prowadzenia zespołu oraz brak szkoleń dla nowych kierowników, brak równego traktowania oraz równych szans, kolesiostwo, brak doceniania pracowników. c) "To oferujemy - Szeroki pakiet benefitów m.in.: Kartę Multisport, prywatną opiekę medyczną w Medicover, ubezpieczenie na życie" - Zgodzić się można, że 50 zł na wybrany z benefitów po przepracowaniu okresu 3 miesięcy nie jest szerokim pakietem benefitów, a na pewno nie dla nowych pracowników. 50 ZŁ! d) "Program rekomendacji pracowników" - Został wdrożony długo po tym, gdy zostałam z tego ogłoszenia zatrudniona. e) "Zmęczony? Połóż się! Komfort pracy i higiena psychiczna pracowników są dla nas niezwykle istotne. To dlatego w biurze mamy kilka pomieszczeń, w których możesz się zrelaksować!" - W biurze nie ma ani jednego takiego pomieszczenia będącego cały czas ogólnodostępnym dla wszystkich pracowników, tzw. pokój relaksu jest zawsze zarezerwowany i jak usłyszałam, dedykowany tylko handlowcom. Najczęściej odbywają się w nim spotkania. f) "Zależy nam na tym, aby nasi pracownicy stale się rozwijali. Dlatego dajemy im możliwość udziału w wewnętrznych i zewnętrznych szkoleniach!" - Nie spotkałam się z żadną możliwością rozwoju ani wzięcia udziału w szkoleniu, a można się zgodzić, że kurs języka angielskiego dla osoby, która zatrudniona została ze względu na znajomość tego języka nie jest żadnym benefitem. Na stronie gowork Restaumatic informuje, że 'wszystkie działy mają dostęp do naszego pakietu szkoleń, który obejmuje (...) standardowe programy szkoleniowe dot. zagadnień technicznych (np. produktowe, CRM, ATS, Excell, językowe) czy softskill'owych/managerskich' - nigdy nie spotkałam się z podobną 'ofertą' w trakcie pracy, a gowork nie jest kanałem informacyjnym dla Restaumatic.

4
Magdalena
Były pracownik
@Magdalena

CD. 8. Brak poszanowania dla klientów - aktualizacja systemów w dni powszednie w porze obiadowej, co powoduje "wysypywanie" się systemu dla wszystkich restauracji. Brak poszanowania do handlowców i potencjalnych klientów, przekazując do sprzedaży niegotowy, nieprzetłumaczony produkt z błędami. 9. (usunięte przez administratora) ze strony przełożonych prowadzący do korzystania z L4 oraz wypowiedzeń - gdyby w firmie istniały odpowiednie szkolenia przełożeni wiedzieliby, że nawet stwierdzenie "Uśmiechaj się częściej" jest nieodpowiednim zachowaniem w miejscu pracy, a co dopiero wyzwiska, o których wie cała firma. Ponadto notoryczne obserwowani przełożonego siedzącego z nogami na stole w dresie, wysłuchiwanie lecących zza zamkniętych drzwi (usunięte przez administratora) oraz wyśmiewanie się z innych pracowników (nazywanie pracowników 'dzieciakami', niekończące się krytykowanie pracowników zagranicznych, czy zwolnionych osób). 10. Brak profesjonalizmu w postaci udostępniania kalendarza, w którym zawarte są informacje nt. spotkań biznesowych z innymi firmami czy prywatnych planów przełożonych, takich jak jazdy testowe w salonie BMW lub fryzjer. Otrzymanie wypowiedzenia (ze względu na "likwidację stanowiska") od firmy było jednym z najlepszych dni w mojej karierze zawodowej i pozwoliło mi ocalić zdrowie psychiczne. Osobom, które wciąż tam pracują życzę jak najszybszego uwolnienia się z januszexu i znalezienia godnego pracodawcy. Gdy takiego znajdziecie, będziecie wiedzieli, że to ten. Trzymajcie się.

4
Ale jak to
Kandydat
@Magdalena

Magdalena, ogromne dzięki za podzielenie się tą wyczerpującą opinią! Twoja wypowiedź, podobnie jak słowa Adriana, pod którego wpisem omówiłam swoją perspektywę obserwacji ze strony kandydata (Kandydatka też), uratowały mnie przed potencjalnie najgorszą decyzją w mojej drodze zawodowej. Chciałabym, żeby wszystko, co się dzieje w tej firmie, było żartem, i jest mi bardzo przykro, że Was to spotkało. Jesteście wielcy swoją szczerością, zrobiliście kolosalnie dobry uczynek.

1
Nowy kandydat
Kandydat
 Pytanie

Cześć, Czy może ktoś obiektywnie opisać pracę na stanowisku Specjalisty ds. Sprzedaży? Jakie są możliwości zarobkowe na tym stanowisku? Czy w obecnym czasie prowizja od sprzedaży jest kwestią osiągalną? Czy kierownictwo w zespołach to osoby posiadające odpowiednie kompetencje w kontekście odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia oraz czy posiadają wysoką inteligencję emocjonalną i potrafią obiektywnie reagować na występujące przeciwności? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Michalina
Kandydat
 Pytanie

Podczas jednego z etapów rekrutacji odniosłam wrażenie, że najbardziej istotnym kryterium nie są kwalifikacje, tylko możliwie najniższe oczekiwania finansowe. Czy teraz coś się zmieniło, warto aplikować?

Paulina
Inne
@Michalina

Nie podali widelek płacowych? Jaka kwota ich interesowała?

Urszula
Inne
@Michalina

To tak właściwie jak ta rozmowa mogła wyglądać? Nie sprawdzali w żaden sposób Twoich umiejętności? Jakie uważałaś za istotne? Była w języku polskim cała ?

Pytanie
 Pytanie

Jaki jest wkład kierownictwa Skubacz.pl Sp. z o.o. w budowanie dobrej atmosfery wśród pracowników?

Prawda
Pracownik
@Pytanie

Jeśli uznamy ze owocowe dnie to przeżytek i praktycznie norma w większości firm, to wkład jest zerowy.

Dawid
Inne
@Prawda

To było fajne ale X lat temu ;) Poza tym serio nic nie ma? A jak z pensją to tu wygląda? Dobrze płacą?

Pracownik
Pracownik
@Dawid

Śmieszne pieniądze, zwłaszcza w dobie tego co się dzieje. Jeśli nie wywalczysz umów, a bazy nie przybywa to jedyne co będziesz mieć to kłopoty.

Pracodawca

@Pytanie

Dzień dobry, w Restaumatic stawiamy na partnerstwo, bo wierzymy, że to podstawa w budowaniu każdego zespołu. Kierownicy i kierowniczki rozmawiają otwarcie z członkami zespołów, ustalają wspólne cele oraz zasady współpracy bazujące na zaufaniu. Chętnie więcej opowiemy podczas rekrutacji i zapraszamy do Restaumatic :)

Wojciech
Inne
@Pracownik

Jakie dokładnie kłopoty masz na myśli?

Beata
Inne

Pensje na jakie stanowisko Cię konkretnie interesują? W ogóle jest teraz jakaś rekrutacja gdzieś? Bo na stronie widzę że tylko taka ogólna możliwość przesłania CV...

Pytanie
 Pytanie

Czy istnieje możliwość rozwoju w Skubacz.pl Sp. z o.o.?

Pracownik
Pracownik
@Pytanie

Nie

Pracodawca

@Pytanie

Dzień dobry, firma Restaumatic inwestuje w rozwój pracowników. Oferujemy pakiet szkoleń, który obejmuje zarówno cykl warsztatów onboarding’owych, standardowe programy szkoleniowe (np. produktowe, CRM, ATS, Excel, językowe) czy softskill'owych/managerskich. Po więcej informacji zachęcamy do kontaktu z naszym działem HR (e-mail: hr@restaumatic.com, tel: 534 741 794).

Pytanie
 Pytanie

Jaki rodzaj umowy preferowany jest w Restaumatic Sp. z o.o.?

Pracodawca

@Pytanie

Dzień dobry, oferujemy różne formy nawiązywania współpracy (umowa o pracę, zlecenie czy B2B). Standardem zatrudnienia jest umowa o pracę, która zostaje podpisana od razu lub po okresie próbnym (wynoszącym 1 miesiąc). Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu z działem HR (hr@restaumatic.com tel: 534 741 794).

Pytanie
 Pytanie

Czy Skubacz.pl Sp. z o.o. oferuje wszystkim swoim pracownikom umowę o pracę, czy jednak należy spodziewać się umowy zlecenia?

Pracodawca

@Pytanie

Dzień dobry, oferujemy różne formy nawiązywania współpracy (umowa o pracę, zlecenie czy B2B). Standardem zatrudnienia jest umowa o pracę, która zostaje podpisana od razu lub po okresie próbnym (wynoszącym 1 miesiąc). Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu z działem HR (hr@restaumatic.com tel: 534 741 794).

kandydatka
Kandydat
 Pytanie

Pani rekruterka nie jest zaznajomiona z warunkami pracy które są zaprezentowane w ofercie. W benefitach było "możliwosć pracy zdalnej", ale to jednak praca w 100% stacjonarna :D Pani kreciła że to dlatego że ktoś nie usunął (ciekawe czego jeszcze z benefitów nie usunięto? ;))

Barbara
Inne
@kandydatka

coś jeszcze się nie zgadzało?

Pracodawca

@kandydatka

Dzień dobry, dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. W Restaumaticu dostępna jest opcja okazjonalnej pracy zdalnej (kilka razy w miesiącu), dlatego w treści ogłoszenia podawana była informacja o pracy stacjonarnej, a informację o pracy zdalnej umieszczaliśmy w kafelkach benefitowych. Aktualnie opisujemy ten element bardziej szczegółowo w treści ogłoszenia i mamy nadzieję, że taka praktyka lepiej spełni swoją rolę informacyjną. W razie pojawienia się dodatkowych rekomendacji zmian, serdecznie zapraszamy do kontaktu: e-mail: hr@restaumatic.com tel.: 534 741 794.

Pytanie
 Pytanie

Czy pracownicy Skubacz.pl Sp. z o.o. chętnie uczestniczą w różnych formach integracji?

P.
@Pytanie

Każdy ma prawo decydowania czy chce uczestniczyć.

Pytanie
 Pytanie

Wiecie czy Skubacz.pl Sp. z o.o. udostępnia laptop i telefon do pracy zdalnej?

Jacek
Inne

Czy Twoja nazwa użytkownika ma jakikolwiek związek z tym, jak postrzegasz pracę w firmie Skubacz.pl? Chciałbym ustalić, czy warto tam aplikować, więc może na podstawie Twoich doświadczeń mógłbym ocenić tę kwestię. Pomożesz?

Mam pytanie
 Pytanie

Dlaczego nikt nie zapytał pracowników czy jest ktoś uczulony na sierść zwierząt? Myślałam, że bieganie psów między boksami i sikanie na podłogę nie jest standardem firmy.

Zostaw merytoryczną opinię o Restaumatic S.A. - Zabrze

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
Restaumatic S.A.
3/5 Na podstawie 94 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Restaumatic S.A.
Przejdź do nowych opinii