Wiele firm sprzedaje swoje produkty, wykorzystując portal Allegro. Zmiany, które weszły w życie 4 stycznia 2021 roku, oznaczały większe wydatki dla wielu sprzedających. Czy w związku z tym, prowadzenie sprzedaży na platformie e-commerce przestało być opłacalne? Jakie zmiany w Allegro wpłynęły na przedsiębiorców?
Ograniczenia związane z obostrzeniami wprowadzonymi w związku z epidemią COVID-19 sprawiły, że Polacy przenieśli swoje zakupy na coraz bardziej popularne platformy e-commerce. Zmiany w Allegro, które weszły w życie 4 stycznia 2021 roku, oznaczały, że przedsiębiorstwa sprzedające swoje produkty na tej platformie, odczuły spadek dochodów. Zakupy a koronawirus to temat, który interesował z każdą chwilą coraz więcej Polaków. Podczas gdy wiele firm liczyło straty spowodowane pandemią, branża internetowa radziła sobie lepiej niż do tej pory. Jednym z największych portali, które oferują sprzedaż produktów, jest Allegro. Zmiany w systemie rozliczania kosztów sprawiły, że każdy zakup przez Allegro Paczkomaty InPost w pakiecie Allegro Smart, oznaczał konieczność pokrycia części kosztów przez sprzedającego. O jakich kosztach mowa?
Chcesz zmienić branżę? Sprawdź oferty pracy na GoWork.pl
Allegro – zmiany od 4 stycznia
Warto zapoznać się z ówcześnie wprowadzonym systemem rozliczania kosztów, jeśli sprzedajesz wiele przedmiotów na Allegro. Zmiany od 4 stycznia dotyczyły przesyłek Allegro Paczkomaty InPost, zamówionych przez użytkowników Allegro Smart. Portal wprowadził podział kosztów za takie przesyłki między siebie a sprzedającego. Wystawiający musi zapłacić za udaną transakcję 0,99 zł brutto przy zamówieniach poniżej 100 złotych oraz 1,99 zł brutto w przypadku transakcji o wartości wyższej niż 100 zł.
Zmiany w Allegro nie wydają się radykalne, lecz w przypadku przedsiębiorstw sprzedających tysiące produktów na słynnej platformie e-commerce – oznaczały dość znaczny spadek zysków.
Allegro – zmiany dla zamawiających
Na szczęście zmiany w Allegro oznaczały też kilka udogodnień dla kupujących. Pierwszym z nich jest możliwość nadawania przesyłek do Paczkomatów InPost bezpośrednio z poziomu Allegro Lokalnie. Jednocześnie została uruchomiona nowa kategoria produktów o nazwie “Telemedycyna”, a oferty sprzedaży inwazyjnych roślin i zwierząt zostały zabronione. Wszystkie te zmiany weszły w życie już 4 grudnia 2021 roku.
Od tego czasu minęło już kilka lat jednak, jak się okazuje, korzystanie z zakupów internetowych nie traci na popularności. Co więcej, znaczna część Polaków zupełnie zrezygnowała z zakupów stacjonarnych, korzystając np. z opcji dowozu produktów spożywczych do domu. Choć pandemia już minęła, to jednak nadal cenimy sobie wygodę związaną z zakupami online. Co ciekawe, niektóre sklepy w internecie oferują znacznie bogatszą ofertę niż w swoich oddziałach, co dodatkowo wzmacnia atrakcyjność zakupów online.