HAYS Poland Sp. z o.o.

Warszawa

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 155 ocen.

HAYS Poland Sp. z o.o.
2 155

Opinie o HAYS Poland Sp. z o.o.

Pracodawco! Chcesz wiedzieć ile osób odwiedziło Twój profil?

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie HAYS Poland Sp. z o.o.

Maciek

Ludzie, pamiętajcie, żeby ZAWSZE idąc na spotkanie wiedzieć, do jakiej firmy aplikujecie (nazwa, lokalizacja, dokładnie określone stanowisko i zakres pracy) oraz na jakie wynagrodzenie możecie liczyć (przynajmniej widełki). Najlepiej od razu iść do firmy, w której będziecie pracować (w ostateczności do agencji, ale w ręku warto mieć już konkretną ofertę od konkretnej firmy). Teraz jest rynek pracownika, wszędzie brakuje ludzi do pracy i rekruterzy dwoją się i troją, żeby skusić potencjalnych kandydatów. Często obiecują gruszki na wierzbie, żeby człowiek tylko przyszedł na rozmowę (mają za to punkty=pieniądze, nie takie jak za skuteczne zrekrutowanie pracownika, ale zawsze jakieś), a wiele rekrutacji ma wręcz FIKCYJNY charakter. I potem się dziwicie, że kontakt się urywa. Szkoda czasu i pieniędzy na jeżdżenie na takie do niczego nieprowadzące rozmowy, lepiej w tym czasie porobić coś pożyteczniejszego. Dobrze Wam radzę, szanujcie się już na etapie rekrutacji, wtedy inni też będą Was szanować. Pomysł z domaganiem się zwrotu kosztów dojazdu wydaje się niegłupi, zwłaszcza jak nie ma się skierowania z UP/spotkanie nie jest gdzieś koło domu albo obecnego miejsca pracy.

   
Koper
@Ania 12.06.2018 22:32

@Ania i co, dostałaś fuchę? xd

   
Julita

Co sądzicie o aktualnej sytuacji w firmie? Pisaliście o problemach związanych z rekrutacją przez agencje, a czy Hays rzeczywiście potrzebuje nowych osób? Na jakie umiejętności zwraca uwagę pracodawca? Czy firma organizuje wyjścia integracyjne, dba o swoich pracowników i ich rozwój?

   
HR
@Amoroso 27.05.2018 10:59

Czyli typowe korporacyjne podejście - idziemy na ilość, jakością się nie przejmujemy, może jakiejś firmie sprzedamy jakiś projekt, może znajdziemy kandydata i może zacznie tam pracę. Ważne, że dzwonimy i spotykamy się non stop...

   
Julita

@anonymous, dziękuję za szczegółowe informacje, takie dane na pewno pomogą zainteresowanym osobom. @Ania, na jakie stanowisko aplikowałaś? Może Twoja aplikacja zagubiła się wśród innych. Rozumiem, że już nie jesteś zainteresowana podjęciem pracy w firmie?

   
Ania
@Julita 13.06.2018 11:35

Opisałam poniżej tą rozmowę.

   
Julita

@Amoroso, wspominasz, że firma raz na jakiś czas gwarantuje "luźniejszy dzień", a czy poza tym są oferowane jakieś benefity, na przykład karta Multisport? Czy w HAYS istnieje też możliwość pracy zdalnej? Piszesz także, że są szkolenia wewnętrzne, a czy można brać udział także w zewnętrznych?

   
anonymous
@Julita 04.06.2018 22:22

Friday drink raz w miesiącu to wcale nie jest "luźniejszy dzień". To dzień, w którym między 16.00 a 17.00 masz potencjalną szansę na napicie się taniego piwa i zjedzenie garści słonych paluszków. Po całym dniu ciężkiej pracy, bez taryfy ulgowej, jeśli o to ci chodzi. W każdy piątek jest coś takiego jak "casual friday", czyli można przyjść do pracy w dżinsach i t-shircie. Karta multisport jest w całości opłacana przez firmę. Praca zdalna chyba raz w miesiącu, a o szkoleniach zewnętrznych nic mi nie wiadomo.

   
Koper

Odradzam, strata czasu. Paniusia nie raczyła mi przekazać informacji o przebiegu rekrutacji (po miesiącu!), nie reagowała na próby kontaktu z mojej strony. Niestety, wygląda na to, że generalnie agencje rekrutacyjne to dziadostwo...

   
Gdyka

Pracuje dla tej firmy w oddziale w Azji i jestem w szoku co tu czytam. Mialam zamiar przeniesc sie do kraju wewnętrznie ale chyba sie zastanowie.

   
Rookie

Od nowego roku będę wymagał od agencyjek jakiejś chociaż symbolicznej rekompensaty, przynajmniej zwrotu za dojazd, bo przyjeżdżając do nich generuje się im zyski umożliwiając rozbudowę baz danych, a oni często nie traktują ludzi z szacunkiem, są chamscy i oszukują. Tak więc będę bardziej biznesowo podchodził do takich spotkań i innym radzę to samo. Jest rynek pracownika i im często bardziej zależy niż nam na odbyciu rozmowy. Jak nic nie będą chcieli dać, to spotkanie może być w siedzibie potencjalnego faktycznego pracodawcy (i to też po wcześniejszym uzgodnieniu pewnych kwestii oraz w sposób niekolidujący z moją pracą), a do tego czasu możemy sobie porozmawiać przez telefon, jeśli akurat będzie mi pasowało.

   
Ania
@Rookie 29.12.2017 20:36

To jest jakiś pomysł

   
Likwor

Niestety praca w tej firmie zupelnie mija sie z tym jak zostalo to przedstawione podczas rozmow rekrutacyjnych. Poczynajac od kompletnego braku przeszkolenia ludzi do pracy, brak szkolen technicznych (potem dziwienie sie jak specjalisci nas postrzegaja na rynku) brak managementu przez prawie 6 miesiecy, po czym pojawienie sie 3 osob z jednej firmy w tym samym czasie. Niestety pensje ponizej rynkowej, widoczna rywalizacja wsrod pracownikow, a wszystko w mocno depresyjnej atmosferze...zdecydowanie odradzam dzial IT contracting. Sporo odejsc a pewnie beda kolejne...

   
Trzy osoby z jednej firmy
@Likwor 14.03.2018 14:01

Dyrektor AW z Experis a dwie pozostałe osoby to?

   
Oswald

Zawsze mnie zastanawia ile takie firmy przycinają na każdym pracowniku i o ile lepsze warunki samemu by się wynegocjowało bezpośrednio z pracodawcą.

   
9
@Hr 04.03.2018 18:26

Tylko wam się wydaje, że jesteście tacy niezbędni. A tymczasem pracodawcy coraz częściej sami wolą szukać pracowników. Chociażby via LinkedIn. Tak więc wasze dni są raczej policzone, wielcy łowcy talentów. :)

   
HR

Przepiękne jest też to jak firma zowie się brytyjską, wymagają angielskiego zaawansowanego, a potem rozmawiasz przez telefon z osobą kaleczącą ten język z wyraźnym ruskim akcentem xD

   
ajaks

Nie polecam pracy w tej firmie. Ogromny stres, nacisk na KPI za którymi nic nie idzie i wszystko obliczone na ilość, a nie na jakość. Praca jak w call center. Do tego management to jakiś ponury żart - ludzie, którzy wyrabiają wyniki, ale nie mają najmniejszego pojęcia o zarządzaniu i obchodzeniu się z ludźmi. Do tego drętwa atmosfera typowego korpo, rywalizacja między pracownikami i kwasy. Pensje śmiesznie niskie, wygórowane targety i bieda w obskurnym biurze.

   
Julita

HAYS Poland Sp. z o.o. nie tylko prowadzi rekrutacje dla innych firm, często sama poszukuje pracowników do własnych struktur. Na stronie http://hays-apply.hays-careers.com/hays_pl_en/Search/Results/All/1 możecie zapoznać się z ofertami pracy w firmie HAYS Poland Sp. z o.o. np. na stanowisko Consultant Sales & Marketing. Czy ktoś z Was obecnie pracuje w tej firmie i mógłby podzielić się w tym miejscu swoimi doświadczeniami z tym pracodawcą?

   
HRowiec
@Hr 04.03.2018 18:25

W Hays - na mega fantastycznym procesie gdzie nikt nie został zatrudniony. I koniecznie w pakiecie ilość (z naciskiem na ilość) wysłanych kandydatów i w jakim czasie się tego dokonało. Puste statystyki za którymi nic nie idzie.

   
Dynamics programmer

Polecam Nigel Frank International, zatrudnili mnie 2 razy w ostatnich kilku latach. Profesjonalni, szybcy, i bardzo dobrze negocjują stawki!

   
Hr
@Dynamics programmer 29.05.2017 12:56

To fajna opcja dla pracodawcy. Raz płacisz agencji a oni potem tego samego kandydata wyciągają do innego pracodawcy. Gdzie etyka zawodowa

   
Nicki

Witam, Hays publikuje lipne ogłoszenia porażająco pasujące do tych publikowanych na indeed, jakby przeredagowane oryginały. Konsultantki mają się za arystokrację rynku pracy. Nie polecam Hays, uważam, że współpraca z nimi to strata czasu.

   
Administrator

Atmosfera w miejscu pracy odgrywa bardzo istotną rolę. Czy tak samo jest w HAYS Poland Sp. z o.o.? Podzielcie się informacjami, wyrażając swoją opinię na ten temat!

   
Pin

Nie polecam, strata czasu. Nadęte paniusie zadają oklepane pytania.Mimo zapewnień, żadnej informacji zwrotnej.

   
luk

Niesłowność p.Angeliki razi w oczy, mam na myśli oczywiście dział HR. Droga Pani, ten ktoś po drugiej stronie słuchawki, czeka na odpowiedź o wynikach rekrutacji.Oby Pani nie była w takiej sytuacji.

   
ddddd
@luk 14.12.2015 13:09

miałam to samo z słynną AnGeliką z Hays:-)

   
Nick

Nie pracuję dla tej firmy, ale w przeciwieństwie do większości tu piszących wiem, jak wygląda, na czym polega i jak przebiega rekrutacja. Drodzy Państwo - mniej paranoi i egocentryzmu, więcej kontaktu z rzeczywistością i myślenia. Myli się Wam agencja rekrutacyjna z rozmową ze specjalistą w firmie, do której toczy się rekrutacja. Snujecie paranoiczne teorie o wyłudzaniu CV, wyciskaniu telefonu itp. - to się leczy, od tego są specjaliści. Z jakiego powodu ktoś miałby Wam robić takie psikusy, hę? Zwłaszcza, jeśli jego celem (a to cel każdego rekrutera) jest zamknięcie stanowiska najlepszym kandydatem. Sądząc z tonu pretensji i zażaleń stwierdzam, że słusznie Państwa w rekrutacji pominięto dlatego, że, UWAGA , osobowość kandydata jest tak samo ważna jak jego kwalifikacje. Kto chciałby polecić klientowi kandydata-aroganta czy egocentryka? Kto chciałby z kimś takim pracować? Myślenie nie boli.

   
fd

Dokładanie ja też, najgorsze jest to że pchają się wszędzie. Na szczęście moja firma nie korzysta z usług Hays i nigdy jej nie polecę. Zero feedbacku po rozmowie , nawet email jest ciężko wysłać rekruterce.

   
rekruter

Czytam i się dziwię. Jako pracownik pewnie nie jestem obiektywna, ale z panującymi negatywnymi opiniami nie mogę się zgodzić. W kwestii budowania bazy, to nie musimy tego robić, bo jest ona rozbudowana, ogłoszenie możemy publikować, tylko jak założonego konkretnego joba w systemie na danym kontakcie, więc nie ma możliwości gromadzenia CV od tak, aplikacji na dane stanowisko jest czasem tak dużo,że nie jesteśmy w stanie "obdzwonić" wszystkich. Co do wynagrodzeń to często nie możemy proponować widełek, bo to zdradziłoby konkretne wynagrodzenia w danej firmie, a nie każdy klient chce takie dane ujawniać. Każdemu konsultantowi zależy na dobrym wynagrodzeniu kandydata, bo jest to też w naszym interesie, ale znając branżę zdarza się,że kandydaci mocno zauważają oczekiwania w stosunku do obecnego wynagrodzenia i doświadczenia jakie posiadają. Nie rekrutujemy masowo, więc nie zależy nam na "sprzedaniu" byle kogo na dane stanowisko. Klienci zwracają się do nas gdy mają problem z daną rekrutacją lub gdy nie posiadają własnego działu rekrutacji. Zatrudnienie na payrollu Hays wynika z braku możliwości zatrudnienia we własnej organizacji przez obostrzenia prawne i inne prawne aspekty/polityke firmy, ale jeśli firma ma budżet to agencja może pomóc w zatrudnieniu dodatkowego pracownika, przywileje są te same, natomiast na zatrudnieniu widnieje pośrednik. Te umowy nie służą zatrudnianiu po znajomości. Umowy tymczasowe sa rozwiązaniem tymczaowym w przypadku zastępstwa pod nieobecność danej osoby:rehabilitacja/urlop macierzyński itp. Co do feedbacków to czasem klient deklaruje że go przekaże (a z tmy różnie bywa), ja osobiście upewniam się czy taki feedback został otrzymany (ustawiam przypominajkę). Feedbacki są ważne, my też mamy KPI i jesteśmy rozliczani z jakości pracy. Może trochę chaotyczne, ale starałam się odnieść do większości argumentów tutaj przedstawionych.

   
HR
@rekruter 11.12.2017 21:07

I jeszcze jedna uwaga - jeśli nie jesteście w stanie obdzwonić aplikacji przysłanych przez potencjalnych kandydatów to naprawde marni z Was rekruterzy - bo zwykle od tego rozpoczyna sie proces poszukiwań na dane stanowisko. Jeśli robicie na odwrót i zaczynacie od head huntingu/direct search'u i social media to cóż...

   
opinia_krakow

Brałam udział w rekrutacji na stanowisko w Centre of Excellence w Krakowie i z przykrością muszę powiedzieć, że jest to najbardziej negatywne doświadczenie rekrutacyjne w mojej karierze - przede wszystkim ze względu na długość trwania procesu i brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej mimo przejścia przez wszystkie etapy rekrutacji (kilka rozmów) i zapewnienie ze strony rekruterki, że wszystko jest na jak najlepszej drodze. To zapewnienie było ostatnim kontaktem ze strony firmy. Starałam się wykazać cierpliwością i zrozumieniem, bo jestem świadoma różnych czynników, które mogą opóźnić na proces rekrutacji, jednak brak szacunku do kandydata na tak zaaawansowanym etapie procesu u firmy, która w rekrutacji się specjalizuje jest moim zdaniem niedopuszczalny. Dodatkowo, osoba na kierowniczym stanowisku w Hays pytała o referencje na mój temat mojego managera za moimi plecami, co jest bardzo nieetyczne. Ja akurat, miałam z managerem relacje koleżeńskie i był świadomy, że szukam pracy, natomiast z pewnością nie każdy kandydat życzy sobie, żeby jego szef dowiedział się w taki sposób. Wiem, że takie nieformalne wypytywanie o opinie jest dość powszechnie praktykowane, ale mówimy tu o firmie, która powinna być wzorem jeśli chodzi o standardy w rekrutacji. Dlatego, mimo początkowego pozytywnego nastawienia, radzę się zastanowić przed podjęciem decyzji o wzięciu udziału w rekrutacji do Hays.

   
Julita

@HRowiec, rozumiem, że nie polecasz HAYS Poland Sp. z o.o. jako pracodawcy, m.in. ze względu na panującą atmosferę w miejscu pracy. Prosiłabym Cię jednak o napisanie kilku zdań o warunkach zatrudnienia, na których opiera lub opierała się Twoja współpraca z tą firmą. Czy pracodawca organizował różnego rodzaju szkolenia swoim pracownikom?

   
HRowiec
@Julita 04.12.2017 23:11

@Julita - szkoleń jest multum, prowadzonych przez różne osobistości. I co z tego - jak potem dalej "jedziemy" utartym schematem? Słyszałem że w takich np. Niemczech Hays funkcjonuje jak należy. Ale w PL, a zwłaszcza w oddziale warszawskim to jest ŻART a nie poważna agencja rekrutacyjna....

   
Rambo

Hays to żart. Obiecują gruszki na wierzbie. Proces rekrutacyjny wygląda jak na stanowisko na prezydenta USA, a praca którą się potem otrzymuje jest tak gówniana i słabo płatna, że nawet w Chinach takiej nie widzieli. Oczywiście obiecują umowę na czas nieokreślony a w rzeczywistości firma daje na czas określony na śmieszne 6 m-cy. Żart i kpina. Brak profesjonalizmu na każdym etapie rekrutacji łącznie z zabawą pt. ile pan/pani chce zarabiać, zanim podać jak człowiekowi jakie są płace na danym stanowisku. PRZEDSZKOLE HAYS TO OSZUŚCI - OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM

   
Bob

Nie polecam. Proces rekrutacji to żart, panie nie przygotowanie. Po 2etapach rekrutacji zadnej odpowiedzi, nawr po moim zapytaniu prze e-mail nic. Oby tak dalej idziecie w dobrym kierunku.

   
Krzychu

Agencja jest generalnie kiepska. Nie wiem jak to wszystko funkcjonuje. Myślę, że bardzo im zależy na gromadzeniu jak największej liczby kandydatów. Wtedy pokazuję klientowi, że mają 80 CV na jedno stanowisko. Klient się cieszy, bo myśli, że na taką liczbę osób kogoś znajdzie. W konsekwencji przyjdzie 3 osoby na rozmowę a jeszcze trzeba przejść 2 etapy w firmie i HR. Strata czasu a 6000 brutto nie przekroczysz.

   
:[

Po raz kolejny Hays pokazuje mi swoimi działaniami, że nie warto sobie nimi zawracać głowy. Znam kilka przypadków gdy dość młode dziewczyny zostały przyjęte do wewnętrznych struktur Hays na recepcję, w kilku miastach. Potem nagle ni z tego ni z owego dziewczyny te w tajemniczy sposób przeszły assesment centre i zostały stażystkami. A potem jeszcze większy zonk - po połowie stażu (nawet niecałej) zostały przyjęte na etat jako konsultantki. Ja rozumiem rekrutacje wewnętrzne, ale w taki sposób?

   
Julita

Witam, Jest ktoś z was w posiadaniu informacji czy firma prowadzi rekrutację? W tak znanej firmie ,rekrutacje powinny być częste i prowadzony nabór, z racji tego, że działają jako agencja pracy.

   
:[

A już szczyt szczytów to telefony rekruterów z numeru zastrzeżonego.

   
:(

W ogóle mam wrażenie że przy zatrudnianiu konsultantów albo kandydatów na konsultantów (praktykantów i stażystów) biorą pod uwagę przede wszystkim wykształcenie kierunkowe i umiejętność posługiwania się angielskim (standardowe - min. C1 to jakaś farsa :D ) a nie umiejętności potencjalnego kandydata. Zresztą procesy rekrutacyjne wykonywane przez tak zatrudnionych konsultantów są wyjątkowo nieprofesjonalne. Odradzam tą agencję. Uważają się za "najlepszą agencję doradztwa personalnego w Polsce" a rzeczywistość jest zupełnie inna.

   
abc

No to tak: niekompetencja pracowników Hays Poland w zakresie prawa podatkowego, wprowadzanie w błąd, kłamstwa, brak odpowiedzi, wymuszanie działań nie objętych umową, opóźnianie wypłat i jeszcze kilka mogę wymienić. Napisałem czego możecie się spodziewać. Jak chcecie, możecie ryzykować i podpisywać z nimi umowy. Nie mówcie, że nie ostrzegałem.

   
No name

Do mnie Pani konsultanta zadzwoniła czy byłabym zainteresowana pracą? Porozmawiałyśmy chwilę i umówiłyśmy na 8 rano za trzy dni. Pani miała mi przesłać wszystkie dane kontaktowe na @. Tyle. Żadnego @ nie dostałam, oferta zniknęła z strony Haysa. Kontaktu do Pani żadnego, bo dzwoniła z nr zastrzeżonego. Oczywiście w umówiony dzień nie pojechałam na spotkanie. Pani za mną nie dzwoniła czemu mnie nie ma, czyli była to zwykła ściema. Komsultant na czacie oczywiście też nie aktywny. Nie wiem jak można być tak nieprofesjonalnym. Dobrze że w ten dzień miałam urlop. A jakbym tak ekstra wzięła wolne? Byłabym w plecy o jeden dzień urlopu. Współczuje pracodawcą, którzy korzystają z usług tej firmy. Lepiej by na tym wyszli gdyby sami rekrutowali.

   

Zostaw opinię o HAYS Poland Sp. z o.o. - Warszawa

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie HAYS Poland Sp. z o.o.