Czy Netguru bardziej opłaca się zatrudniać osoby na umowy o pracę, czy może raczej na B2B?
Cześć, W Netguru zatrudniamy zarówno na umowę o pracę, jak i na B2B. Przy każdym z ogłoszeń na naszej stronie podana jest informacja o tym, jaki rodzaj współpracy jest możliwy. Obie te formy (UoP lub B2B) mają swoje zalety i wady, które są w pełni transparentne. Decyzja o preferowanej opcji należy do osoby podejmującej współpracę z nami. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Cenię sobie pracę w netguru. Pracuję tutaj ponad 3 lata, wiadomo, nie każdemu wszystko pasuje, więc i mi rzuciło się kilka rzeczy, które bym usprawnił, ale zarząd firmy zawsze chętnie tych uwag wysłucha i podejmowane są na przestrzeni czasu akcje na forum całej firmy - nikt za swoje zdanie jeszcze nie wyleciał. Nie było też ani jednej redukcji etatów spowodowanej pandemią, to też duży plus, można spokojnie pracować, rozwijać się i po pracy zajmować się swoimi sprawami, praca może być w pełni zdalna w różnorodnych strefach czasowych, byleby wbijać na ważniejsze calle z zespołem i z klientem. Póki co mogę tylko polecić.
odkąd pracuję (początki 2019) to nie było ani jednego layoutu przeprowadzonego przez netguru, wiadomo, rotacja jest - ale to jak wszędzie. Firma ma dobrą ilość projektów, klienci są zadowoleni, nawet jeżeli któryś klient wstrzymuje projekt przez obawę o rynkowe peturbacje, to są kolejne projekty - więc miejsce do pracy jest. A i jeżeli ktoś jest na ławce, to pomaga w wewnątrzfirmowych inicjatywach i pracuje nad rozwojem swoich kompetencji, więc ławka i tak jest inwestycją, która dla netguru się zwraca.
To czemu patrzac na statystyki na LinkedIn Netguru zmalalo o ponad 100 osob w ciagu ostatniego roku?
Są zatrudnienia, ale mam wrażenie, że jest ich niewiele z powodu kryzysu na rynku. Firma gra bezpieczniej żeby w razie tąpnięcia na rynku nie musieć zwalniać ludzi - ale to tylko moja obserwacja. Odpowiadając na inny komentarz - sporo ludzi z odchodzących przechodzi do firm produktowych ze względu na pracę nad "swoim" produktem. Wiadomo, że często może też stać za tym wyższe wynagrodzenie, jednak w netguru ma się możliwości rozwoju w kilku kierunkach - coś za coś, trzeba być świadomym charakterystyki typu firmy.
Powiem tutaj coś od strony Designerów, zastanów się czy lubisz: - bawić się w robienie shotów na dribbble, zamiast zajmować się prawdziwą pracą designera czyli kretywnym rozwiązywaniu problemów - pracować z ludźmi, którzy wspinają się po szczeblach kariery głownie dzięki candyshotom na dribbbliu i ich największą pasją jest zwiększająca się liczba lajków i followersów na swoich profilach, przez co mają odrealnie podejście do prawdziwej pracy projektanta. Wiem, że netguru to fajny brand do wpisania w cv, ale są ważniejsze rzeczy w rozwoju swojej kariery zawodowej. Wybierz mądrze.
wystarczy posłuchać heada dizajnu na jakiś designerskich meetupach, że to gość, który ma więcej wspólnego z czesaniem shotów na dribbbla niż product designem.
o to to @ex-ng designer @janusz bimber ja dopiero po odejściu z ng zobaczyłem co to znaczy projektować produkty cyfrowe w nowej firmie, bo trudno nazwać projektowaniem: - czesanie szotów na dribbble'a - robienie ładnych obrazków dla klienta 100% pod brief klienta i zero decyzyjności - brak agile, (usunięte przez administratora)projektów waterfall bez dłuższej perspektywy
chciałem ci podziękować, myślę, że napisałeś to co siedzi w głowie każdego projektanta ng :)
Dzięki za ostrzeżenie :) byłem w procesie rekrutacyjnym, na szczęście nie usiadłem jeszcze do zadania testowego...
Chce aplikować na stanowisko Product Designer i musze powiedzieć, że trochę zdemotywował mnie ten wątek. Na ile aktualna jest sytuacja, moze sie wypowiedziec ktos kto aktualnie pracuje w zespołe dizajnu?
Pracuje teraz w Netguru i musze powiedziec, ze nic sie nie zmienia. Ciagle taki sam malo profesjonalny klimat. Nie polecam.
No dobra, a jakie zarobki za tym wszystkim idą? Bo tak narzekacie i narzekacie a o tym nie mówicie ani słowa a to temat warty poruszenia i regularnej aktualizacji. Jakie stawki są dla designerów? Są stałe podwyżki z racji na inflację?
Cześć Wanda, Nasze widełki płacowe są dostępne publicznie i możesz znaleźć je w ogłoszeniach na naszej stronie kariery: netguru.com/career Aktualne widełki dla designerów (Product Designer, UI/UX Designer) wynoszą: Dla regularów: PLN 10 000 - 15 000 na B2B (8 300 - 12 500 na UoP) Dla seniorów: PLN 16 800 - 24 500 na B2B (14 000 - 20 400 na UoP) Dwa razy do roku poddajemy wszystkie wynagrodzenia reewaluacji, co oznacza, że nasi pracownicy mogą liczyć na podwyżkę co 6 miesięcy. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Muszę potwierdzić, że mimo upływu czasu opinia "bonus bonus" ma w sobie dalej wiele prawdy, choć nie odnosi się do wszystkich projektantów. Są w Netguru zaangażowani, świetni i merytoryczni UX/PD/UI designerzy, którzy wykonują pracę na najwyższym poziomie i jest ich całkiem sporo, ale... Nie słyszy się o nich za wiele, bo są rzucani bez przerwy w coraz to nowe projekty, wymagające 1000% zaangażowania, więc nie pozostaje dużo czasu na dzielenie się zdobytą wiedzą z innymi, ani na zwykłe pogaduszki. Gdy tacy ludzie odchodzą, okazuje się że firma traci dużo wiedzy domenowej, bo po prostu nie ma zbudowanych odpowiednich procesów skrojonych pod designerów aby ujednolicać wiedzę i poziom całego zespołu czy np. stworzyć porządne templatki. W ogóle zespół designerów mimo zawrotnej liczby ludzi (70-80) nie spotkał się (w składzie tylko designerskim) ani razu odkąd tu pracuję, chociażby online... Żeby kogoś poznać, musisz albo trafić z innym designerem do projektu (co jest trudne, bo w większości sprzedają nas klientom pojedynczo), bądź udzielać się jakoś poza swoim projektem, na co jak już wspomniałam - nie zawsze jest czas. Natomiast co do opinii "bonus bonus", to istnieje w Netguru też taka grupa osób którą wymienił. Niektórzy potrafią miesiącami nie być w projektach komercyjnych bo robią albo nadzorują shoty na Dribbble, robią jakies poboczne internalowe inicjatywy, więc naturalną konsekwencją jest, że po jakimś czasie zwyczajnie mogą tracić wprawę w skillach potrzebnych do komercyjnych projektów. Ale Netguru też ich potrzebuje, bo ich shoty i działania budują PR i wizerunek firmy, więc podejrzewam że ten stan rzeczy raczej pozostanie w firmie na dłużej.
Cześć, Chciałem wyrazić swoje negatywne doświadczenia z firmą Netguru, a mianowicie doświadczenia rekrutacyjne. Zostałem zaproszony do rekrutacji na linkedinie. Po czym miesiąc rozmów rekrutacyjnych, przygotowań, czekanie, kilka etapów, zaangażowanie, nerwy, po czym słyszę, że "klient" ich zrezygnował z rekrutacji, gdy w dniu kiedy miałem ostatni etap niby jeszcze był zainteresowany moim profilem. Potem się okazało, że jednak nie.... Nienawidzę marnować swojego ani cudzego czasu, ale na żadnej rekrutacji nie miałem takich doświadczeń, że wszystko technicznie, językowo super, po czym jednak "nie". to ja się pytam, czemu na początku nie upewnili się, że klient jest zainteresowany. Nie polecam...
Cześć, Przykro nam, że spotkało Cię takie doświadczenie. Tego typu sytuacje mogą wynikać ze specyfiki rekrutacji na konkretny projekt i dynamiki tego typu procesów. Zdarza się, że decyzja biznesowa po stronie klienta niestety zbiega się w czasie z końcowym etapem rekrutacji. Staramy się jednak, by podobne sytuacje nie miały miejsca. Mimo takiego obrotu spraw, Twój wysiłek włożony w rekrutację może przynieść pozytywny rezultat w przyszłości. Gdy pojawi się projekt w podobnej technologii pasujący do Twojego profilu, skontaktujemy się z Tobą w pierwszej kolejności. Wówczas możesz zdecydować, czy wciąż interesuje Cię współpraca tego typu. W takim przypadku będzie obowiązywał tylko ostatni krok w rekrutacji, a więc weryfikacja z klientem. Dziękujemy za podzielenie się Twoimi uwagami – zostały one przekazane do zespołu rekrutacji, żeby mieć pewność, że zawsze dajemy kandydatom komplet dostępnych informacji. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Case study question on PM activity (Scenario: QA activity behind. Project late. Customer communication and QA Manager communication)
General questions on approach to customer communication and next steps. Feedback received by email: Unconstructive information including incorrect information suggesting that PM is responsible for estimating QA hours needed. Generic comment "low hanging fruit" :) That was worth a good laugh. NOTE TO NATIVE ENGLISH CANDIDATES: The Senior HR team member did not waive the English language evaluation test as should have been done from the outset. RESULT: I reached out to have the test portion waived (I assume this is standard part of testing for those whose first language is not English). CONCLUSION: Unprofessional recruitment process and communication.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Cześć, w informacjach o stanowisku PM wyczytałem, że podczas całej pracy uzywane są narzędzia do trackowania czasu pracy i rodzaju aktywności. Pytanie bardziej do pracowników niz do przedstawicieli firmy ;) - czy jest to „dzieki” temu (usunięte przez administratora) pod tytułem: zalogujesz sie na prywatne konto w banku zeby zrobic szybki przelew i juz masz problemy o prywatne dzialania w czasie pracy? Albo niedajboże zasiedzisz się na kibelku, system wykryje bezczynność powyzej 10 minut i juz jestes na dywaniku u szefa tlumaczyc się z przyczyny zatwardzenia, które tak obniża twoją wydajnosc w pracy? Czy jest jednak jakas doza swiadomosci i zrozumienia u góry, ze malo kto normalny stuka non stop równe 8h i kazdy czasem zrobi jakąś prywatę albo zwyczajnie nieco się poobija jak ma gorszy dzien?
Trackujemy czas tylko zeby chargowac za ten czas klientow, nie sluzy to kontrolowaniu pracownkow. Na laptopach rzekomo nie ma zadnego oprogramowania sledzącego. Mozesz ogladac netflixa ile chcesz i kiedy chcesz - byleby praca była zrobiona :) I nikt Cie z zatwardzenia rozliczał nie bedzie.
I nie trackujemy rodzaju aktywności. To bzdura - nie wiem gdzie to przeczytałeś. Pewnie chodzi o to że w Toggl narzedziu do togglowania czasu wpisujemy "WORK" nad projektem [NAZWA PROJEKTU]. TO wtedy to work bedzie Twoim rodzajem aktywności. A jak bedziesz na spotkaniu z klientem 3h to wpiszesz MEETING w projekcie [NAZWA PROJEKTU]. Ot całe trackowanie w Netguru
Hej! Pracuję w tej firmie od pewnego czasu (+- 1,5 roku) i uważam, że ocena 1.9 jest krzywdząca. Jestem z działu Delivery (Dev, QA, devOPS), pracowałem w paru projektach, zarówno mniejszych (typu 2-3 osoby) i większych (typu 30 osób). Netguru ma kilka zalet: - każda osoba, od której potrzebowałem pomocy, każda osoba z którą chciałem załatwić jakiś temat wychodziła z założenia, że obydwoje chcemy dobrze (co nie jest oczywiste w innych firmach). - model leadershipu jest nastawiony na wsparcie pracownika, a nie na wyciśnięcie go jak cytryny - każdy może zostać liderem (oczywiście o ile są wakaty) - jest możliwość rotowania między projektami (oczywiście o ile te projekty są i Twoje skille pasują do nich) - Netguru to NIE JEST agencja pracy tymczasowej. Jakby była - to by ludziom na benchu nie płacili, a płacą (chyba, ze ktoś na własne życzenie zatrudni się jako external, np. osoba z zagranicy) - Netguru ma dużo wewnętrznych inicjatyw, które pomagają w rozwoju własnym i budowaniu kdb. - Netguru daje możliwość budowania swojej osobistej marki poprzez prowadzenie szkoleń, warsztatów, pisanie artykułów na bloga wewnętrznego i firmowego itp. - Możesz napisać do CEO i sobie z nim pogadać - Jest trochę inicjatyw integracyjnych zarówno 1 on 1 jak i grupowych - Netguru daje ogromne pole do rozwoju zarówno w skillach twardych i miękkich, trzeba tylko chcieć i mieć trochę inicjatywy, dodatkowo docenia te inicjatywy (zarówno indywidualne jak i grupowe typu warsztaty). Właściwie zarzucając pomysł zawsze spotykałem się chociaż z możliwością zrobienia POC (Proof of Concept) do niego - Dostępne widełki rzeczywiście są dostępne w firmie (czasem, w innych firmach to mit) - Kultura feedbacku - co kilka miesięcy zbiera się feedback nt. swojej pracy. Firma uczy jak dawać konstruktywny feedback i docenia go Wady: - Moim zdaniem trochę za duży nacisk na inicjatywy (usunięte przez administratora) artykuły na blogu wewnętrznym na ten temat (chociaż dla wielu to zaleta). - Widełki mogłyby być wyższe jak na aktualne warunki rynkowe.
Cześć! Bardzo dziękujemy za ten rozbudowany komentarz. Wiele dla nas znaczy, gdy zespół dzieli się swoimi przemyśleniami w konstruktywny sposób. :) Tym bardziej, że wartości i aspekty, o których wspominasz, są tak ważne w kulturze Netguru. Wszystkiego dobrego w dalszym rozwoju zawodowym! Pozdrawiamy, Zespół Netguru
poleaga to na tym żę inni ludzie w firmie piszą feedback w postaci formularze google forms do Twojego lidera pisząc co w Tobie fajne a co w Tobie nie fajne. Niestety czasem wyglada to jak kultura podpieprzania sie nawzajem anizeli feedbacku. Ktos mądry z core'u wymyslil sobie ze tak bedzie super i ze to jest otwarty feedback. Jednakże chyba nie zapoznał sie z definicją otwartego feebacku. Otwarty feedback bylby wtedy gdy pracownicy wysyłali byt te feedback formy wzjamnie do siebie i lider miałby do nich wgląd a nie jak jest to teraz, ze feedback wpada do lidera i on moze ale nie musi pokazac go pracownikowi - to jest kultura podpierdzielania się a nie feedbacku. Ale w NG nikt sie na tym nie zreflektuje bo tutaj kazdy pomysł jest świetny itd itp
Nie polecam, firma mocno odleciała w ideologie LGBT itd. W skrócie jak masz poglądy niezgodne z tym ruchem społecznym, ze lepiej tego nie ujawniaj jesli ci zycie mile. Niedawno odszedłem, więc w koncu moge dac komentarz, mega ulga na sercu.
Cześć! Dziękujemy, że poświęciłeś czas na podzielenie się swoją opinią. Budowanie inkluzywnej kultury, w której nikt nie czuje się wykluczony, jest jedną z naszych wartości. W 2019 roku podczas parady równości w Poznaniu zmieniliśmy logo na tęczowe w geście poparcia dla tej inicjatywy. W tym roku zrobiliśmy to samo. Zmiana logo to niewielki symbol, który naszym zdaniem mówi: "świętujemy z Wami, jesteśmy za równością szans, różnorodnością i przeciwko dyskryminacji". Wierzymy, że firmy takie jak nasza powinny solidaryzować się z inicjatywami, których celem jest godne traktowanie wszystkich osób, bez względu na płeć, wiek, przynależność kulturową czy identyfikację seksualną. Jesteśmy świadomi tego, że nie każdy popiera to, że jako firma angażujemy się w ten sposób. Rozumiemy to, jednak wierzymy, że to, co robimy jest słuszne. Życzymy wszystkiego dobrego na nowej drodze zawodowej. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Spokojnie, wielbiciele wszystkich zwierząt znajdą u nas miejsce. Ola Niechciał, zespół EB
oskarż ich za (usunięte przez administratora)i dyskryminację ze względu na poglądy prawicowe
Hej @netguru, Fajnie, że staracie się odpowiadać na zarzuty. Sugeruję jednak przeczytać na głos nick użytkownika, któremu odpowiadacie i ekhm, nie rozmawiać jednak z trollem?
Mnie cieszy, ze sie ujawnili z tym. Wiem jakich firm unikać :-). Kwestia czasu a i u nas będą przodować w szkoleniach typu "try to be less white" :D
Nie wspominasz o niczym konkretnym, ale jeśli obrażałeś ludzi i firma na to zareagowała to dobrze to świadczy o firmie.
Hej Filip! Dokładnie tak - reagujemy stanowczo, gdy ktokolwiek obraża nasze wartości i przede wszystkim osoby, które się z nimi utożsamiają. Od zawsze dumnie wspieramy wszelkie mniejszości! Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Dzisiaj parada równości w Poznaniu. Nie zmienili loga na tęczę. Przeszło im już z tym czy zapomnieli?
Dumnie wspieracie wszystkie mniejszości? Czy może pani podać przykłady jakichś akcji na rzecz mniejszości poza lgbt? Np. Świadkowie Jehowy są często źle traktowani. Albo Romowie. A co z osobami niepełnosprawnymi? Czy wszystkie chodniki w Poznaniu są dostępne? Działacie w tym temacie? Co z osobami z depresją i chorobą dwubiegunową? Co z osobami, które się jąkają? Co z uchodźcami z Czeczeni, które mieszkają w ośrodkach w Polsce? Co z osobami żyjącymi poniżej progu ubóstwa? Co z dziećmi z domów dziecka? Co z bezrobotnymi? Co z osobami z autyzmem? Co z matkami, które nie mogą znaleźć pracy? Co z osobami po 50tce, które nie mogą zmienić pracy lub się przekwalifikować?
Hej! Nasze logo zostało zmienione na tęczowe na cały czerwiec - który jest miesiącem wsparcia mniejszości LGBTQ+. Zmieniamy logo w czerwcu każdego roku! Marsze/parady równości w całej Polsce organizowane są aż do października ;) Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Cześć! Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że świat nie jest sprawiedliwy i staramy się zmieniać go na lepsze jak tylko możemy. W tym miesiącu uczestniczyliśmy w akcji zbierania funduszy, aby wspierać Fundację Autonomia. W zeszłym miesiącu szerzyliśmy wiedzę nt. osób z wykluczeniami kulturowymi - autyzm, nieheteronormatywność, pochodzenie etniczne, religie. Nie dyskryminujemy w naszej firmie absolutnie nikogo - każdy pracownik może liczyć na wsparcie bez względu na to, jaki ma problem. Wiemy, że dużo pracy przed nami i wierzymy, że dzięki tworzeniu pięknego software'u jesteśmy w stanie zmienić świat. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Czy to prawda że wybudujecie w Rzeszowie biuro że jeszcze żadna firma w Polsce takiego nie ma w ramach podziękowania za przejście na tęczową stronę mocy po tegorocznych wyborach prezydenckich?
Hej! Dementujemy te dość wysublimowanie stworzone pogłoski - nie angażujemy się w żadne kwestie związane z polityką. Natomiast, jako firma należąca do B Corp głośno wspieramy mniejszości na każdym tle, których prawa nie są respektowane. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
A czy w Waszej firmie ma szanse pracować ktoś o odmiennym światopoglądzie? Np. osoba która uważa iż aktualnie wiele zjawisk wywodzących się z walki o równouprawnienie jak np. wiele organizacji LGBT, poszła o wiele za daleko i zagraża wolności słowa.
Cześć! Dzięki za pytanie. Poglądy są różne, każdy ma prawo do swojego i dopóki mieszczą się w granicach zdrowego rozsądku nie ma powodu, by na tej podstawie wykluczać z rekrutacji osoby o świetnych kompetencjach. Kultura Netguru jest oparta na takich wartościach, jak inkluzywność, ownership, odpowiedzialność społeczna czy przejrzystość. Osoby, którym takie wartości nie są bliskie, mogą po prostu nie poczuć się tu jak u siebie. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Drogi Zespole Ardnas, Cieszymy się, że doceniacie nasze zaangażowanie w projekty społeczne i otwarte kierowanie się naszymi wartościami. Jedną z kluczowych zasad jakimi się kierujemy jest brak dyskryminacji i wzajemny szacunek dla każdego z pracowników, zapewniamy że to się nie zmieni. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Czyli jak zorganizuję demonstrację zwolenników wielożeństwa (sam mam 3 żony, choć nie oficjalnie) to rozumiem ,że mogę liczyć na wasze poparcie?
jezeli masz bardzo zasciankowe podejscie do LGBT to nie dziwne ze sie nie wpasowales. ludzie o innych preferencjach niz Twoje sa w dalszym ciagu ludzmi i moga byc swietnymi specjalistami w swojej dziedzinie. naucz sie szacunku dla drugiego czlowieka
Ile osób liczy w netguru dział project managementu?
Cześć! Nasz dział Project Management liczy około 65 osób. Podzielony jest na mniejsze zespoły, którym przewodniczą liderzy, a Service Delivery Managerowie opiekują się grupą kilku zespołów. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
właśnie zrezygnowałem z procesu rekrutacji...podczas pierwszej rozmowy telefonicznej panna, która prowadziła rekrutacje co chwilę wybuchała śmiechem jakby była w trakcie spotkania intymnego...kompletnie nie jasne było dla mnie co ją tak bawi i dlaczego tak wybucha śmiechem co chwilę ...Na kolejnym spotkaniu powiedziano mi wprost że to jest rodzaj pracy agencyjnej (mam założyć działalność, podpisać NDA i pracowac jak (usunięte przez administratora) - bo jakie są warunki pracy u klienta nikt nic nie wie!!!!). W feedbacku ze spotkania pojawiły się elementy których rzekomo nie umiem - podczas gdy w trakcie spotkania nikt wprost nie zapytał o nie. Następnie firma wpadła na cudowny pomysł by dac mi zadanie (o którym wcześniej nie było mowy) i 3 dni pracy poświęcić na pracę, za darmo, by udowodnić że się nadaję na takiego (usunięte przez administratora) Po takim traktowaniu juz na wstępie ...no cóż lepiej nie ryzykować co będzie dalej...
Cześć, Dzięki za komentarz. Staramy się, by podczas procesów rekrutacyjnych atmosfera była otwarta i przyjazna. Stale pracujemy nad poprawą naszych procesów oraz Candidate Experience i chętnie przekażemy zespołowi Twoje uwagi. Jeśli uważasz, że feedback jaki otrzymałeś nie był adekwatny - zachęcamy do kontaktu z rekruterką prowadzącą rozmowę. Obecnie prowadzimy rekrutacje bezpośrednio do projektów naszych klientów, jednak w większości zespoły budowane są po naszej stronie. Chcemy mieć pewność, że po dołączeniu do Netguru będzie możliwość rozpoczęcia pracy w konkretnym projekcie. W zależności od projektu i długości jego trwania, proponujemy również zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę. Podpisanie umowy o zachowaniu poufności jest konieczne na ostatnich etapach ze względu na to, że podczas procesu przekazywane są poufne dane dotyczące naszych klientów, które nie powinny zostać przekazane do osób nieupoważnionych. Informujemy również kandydatów o tym jak wyglądają poszczególne kroki procesu rekrutacyjnego, jeśli w trakcie zajdzie potrzeba modyfikacji - zawsze uprzedzamy ich odpowiednio wcześniej. Pozdrawiamy, Netguru
Przez takie beznadziejne firmy jak Netsruru, człowiek traci nadzieję, że można w przyjemny (choć wymagający) sposób sprzedawać swoją wiedzę i doświadczenie za dostępne w branży adekwatne wynagrodzenie. Widać, że szukają ludzi za pół ceny i robią co mogą, żeby przykrywać negatywne wypowiedzi tutaj swoimi długimi moralizującymi, tłumaczącymi się wywodami. Jak czytam, że pracownicy nawzajem wystawiają sobie oceny ... Wybaczcie Netguru - ale to nie Rosja.
Hej @software dev, dzięki za merytoryczny komentarz - odkryłeś nasz niecny plan i zupełnie poszło nam w pięty! A nie, czekaj... przecież od lat jesteśmy zupełnie przejrzyści w tym ile płacimy i co oferujemy, od dawna zachęcamy do tego branżę. Jeśli natomiast nie odpowiada Ci, że Twoją pracę ocenią inni pracownicy (taki branżowy standard - dziwne, że jako “software dev” jeszcze się z tym nie spotkałeś/aś), to chyba nie jesteśmy sobie przeznaczeni. :) Wszystkiego dobrego!
Hm.....odpowiedź z rzędu tych raczej chamskich. No tego się po Pracodawcy nie spodziewałem.
No nie wiem czy taka chamska, wbilem poczytac opinie i niektore komentarze opisuja minusy firmy merytorycznie, niektore chwala, a niektore sa totalnie bezsensowne i nic mi nie daja jako potencjalnemu kandydatowi. Praca na outsourcingu na warunkach klienta jest niespodzianka? Czyjas praca jest oceniana przez wspolpracownikow z dzialu? Niesamowite, jak ktos szuka dziury w calym to wszedzie znajdzie, jak komus sie nie podobaja widelki to po co aplikuje?
Kłamiecie w kwestiach widełek płacowych w ogłoszeniach! Człowiek przechodzi proces (pięć razy dłuższy i bardziej angażujący niż w innych firmach), dostaje się na stanowisko senior, ale propozycje płacową dostaje jakby był juniorem. ŻENADA, ŻENADA, ŻENADA !!!
Cześć, Widełki płacowe są dostępne w naszych ogłoszeniach, a na początku procesu rekrutacji pytamy także o oczekiwania finansowe. Proponowane wynagrodzenie ustalane jest na podstawie oceny kompetencji kandydata przez rekrutera oraz rekruterów technicznych w ramach zakresu widełek na dane stanowisko. Może zdarzyć się sytuacja, że w procesie rekrutacyjnym kandydat zostanie oceniony na inny poziom niż stanowisko, na które aplikował. Proponujemy wtedy wyższe lub niższe stanowisko z odpowiednio innymi widełkami, przedstawiając występujące zmiany w warunkach. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Kpicie z kandydatów. W normalnych firmach dostrzega się, kiedy kandydat ma potencjał. Ktoś pracował X lat w takim i takim narzędziu, zna to i to, ma referencje od firm x i y - jak coś jest potrzebne to z pewnością szybko się douczy. Normalne firmy widzą w takim kandydacie potencjał. W Netguru jest inaczej - idziesz na rozmowę, dostajesz wyrafinowane pytania. Nikogo nie obchodzi twój potencjał, power, doświadczenie. Ważne, że nie znałeś szczegółowej odpowiedzi na jakieś jedno czy dwa podchwytliwe pytania. Póżniej ofertę przedstawia ci sztucznie uśmiechnięty manager na kwotę zbliżoną do tej, którą otrzymywałeś 10 lat temu na bezpłatnych praktykach. Kpicie z ludzi i każdy kto jest ogarnięty w tej branży to wie, bo już od kogoś o tym słyszał.
Czy nadal jeszcze prowadzicie rekrutacje do projektów klientów? Jeśli tak, to na jakie stanowiska? No i z chęcią przeczytałabym kilka słów o rekrutacji, na co konkretnie się nastawić tak zważywszy na te opinie wyżej, bo jakaś niejasność panuje :)
Natalia, przeczytaj sobie post Delivery hero z 10.02.2022, autor zgrabnie podsumował to co dzieje się w spółce.
Cześć Natalia, Dziękujemy za pytanie. Obecnie prowadzimy wiele rekrutacji do konkretnych projektów klientów i są to wtedy oferty pracy freelance. Otwarte tego typu rekrutacje znajdziesz pod nazwą Talent Marketplace tutaj: https://www.netguru.com/talent-marketplace Zatrudniamy także osoby na stałe, nie tylko pod konkretny projekt. Tego typu rekrutacje znajdziesz tutaj: https://www.netguru.com/career Pierwszym etapem rekrutacji jest zawsze rozmowa z rekruterem, podczas której przedstawiamy informacje o projekcie, zapoznajemy się bliżej z profilem kandydata i omawiamy nasz proces rekrutacyjny. Całość bądź część tej rozmowy prowadzona jest po angielsku. Kolejno następuje weryfikacja techniczna: zadanie (opcjonalnie) oraz rozmowa techniczna. Ostatnim etapem jest spotkanie bezpośrednio z klientem (w przypadku rekrutacji freelance pod projekt) lub z przyszłym liderem (w przypadku rekrutacji na stałe). Na każdym etapie informujemy o statusie rekrutacji, a także dajemy feedback kandydatowi. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Disclaimer: Opinia pisana z perspektywy osoby z działu delivery (Dev, QA, DevOps, Tech Lead) Słaba ocena na GoWork wynika z tego że wielu ludzi którzy nie dostali się do firmy ocenia firme na 1. Nie patrzyłbym na ocenę, ale na opinię pisemne faktycznie opisujące co sie dzieje w firmie. Niektóre są pełne negatywnych emocji ale z wielu da się wyłuskać merytoryczne informacje. Pracuje tu już długo i czuje że mój czas w tej firmie dobiega końca. Firma jest świetna w budowaniu employer brandingu i PR'u w social mediach. Dla klientów i potencjalnych pracowników wygląda jak wymarzony pracodawca. Niestety od środka jest chaos-driven-company. Chaos komunikacyjny, chaos procesowy oraz co najgorsze brak decyzyjności ze strony zarządu (CEO oraz poszczególnych Head'ów) i brak wyciągania wniosków z błędów popełnionych w projektach. Nie wiem czy wynika to z tego że większość managerów w tej firmie pracuje tutaj od początku (12, 8, 10 lat) i nigdy nie zdobyła doświadczenia zarządczego w innych organizacjach, czy z czegoś innego? - na pewno jest to problem bardziej złożony i nie łatwo jest jednoznacznie wskazać źródło problemów. Netguru jest spółką akcyjną i stakeholderzy oczekują wyników. Najważniejsze dla ludzi biznesu w tej firmie są wskaźniki KPI, NPS'y itd. Z tego są rozliczani. Dlatego projekty sprzedaje się szybko, skutecznie ale bez głębszej analizy potrzeb biznesowych klienta oraz jasnego definiowania scope'u projektu. Co ciekawe, firma nie zatrudnia specjalistów od analityki biznesowej. Co prawda istnieje etap zwany "discovery" podczas którego taka analiza powinna mieć miejsce, ale biorą w niej udział account managerzy i osoby techniczne, które mimo swoich najlepszych chęci, nie posiadają kompentencji analityka biznesowego, który jest w stanie wyciągnąć od klienta potrzebne informacje na których podstawie będzie można podejmować dalsze kroki. Tak jak napisałem wcześniej, w tej firmie sprzedaje się szybko i skutecznie, a potem taki wstępnie przeanalizowany projekt przekazuje do działu delivery (PM, programiści, QA's etc), no i oni już z tym muszą deal'ować. Fixed pricing, ciasne deadline bo klient ma określony budżet, legacy code + brak wnikliwej analizy biznesowej i ustalenia scope'u = stres i presja w zespole projektowym. Pracują tu na prawdę świetni ludzi, którzy bardzo się starają aby dowieźć projekt z sukcesem. Niestety przepłacone jest to ogromnym stresem, co skutkuje wysoką rotacją w firmie - wystarczy spojrzeć na LinkedIn - średni czas pracy to tylko około 1,5 roku (są w Polsce firmy IT ze średnia około 4 lata). Biorąc pod uwagę poziom rotacji i średni czas pracy (1,5 roku) po przepracowaniu 3 lat w Netguru, około 1/3 kadry w firmie (czyli jakieś 300 osób) się zmieni. Dopóki KPI'ki, NPS'y i EBITA będą najważniejszymi determinantami podejmowanych decyzji - wszystkie obecne problemy pozostaną na takim samym poziomie. NG, tak jak spora większość firm nigdy nie powie wprost pracownikom że biznes prowadzi się po to aby generować zyski. Pracownikom przedstawia się misję firmy, górnolotnie brzmiące hasła o budowaniu pięknego oprogramowania, kolorowe diamenty z naszymi najważniejszymi celami i daje się im poczucie pracy w fajnej organizacji, która zmienia świat. I trudno się z tym nie zgadzać, firmę prowadzi się dla zysków a nie dla misji i kolorowego diamentu z prezentacji w Power Poincie - jak ludzie to zrozumieją to być może łatwiej im będzie zrozumieć pewne decyzje albo ich brak, które występują w tej organizacji. Dla mnie pieniądz też jest bardzo ważny, ale ważniejsi są dla mnie ludzie, moja rodzina itd. W tej firmie mówi się że ważni są ludzie, ale prawda jest taka, że CORE musi lawirować między dobrymi wynikami finansowymi a względnym zadowoleniem pracowników i utrzymywaniu się rotacji na określonym poziomie. Nie jest to idealna firma ale świetna żeby się nauczyć biznesu i tego jak cały ten technologiczny świat funkcjonuje. Są tutaj świetni ludzie, gorsze i lepsze projekty. Pracując tutaj na pewno dużo się nauczysz biznesowo, technicznie nauczysz się tyle ile sam wyciągniesz z projektów czy z kursów po godzinach bo jakość tworzonego tutaj oprogramowania jest powiedziałbym niska, code review - albo nie ma go wcale albo robi sie je szybko bo są ciasne deadline'y itd. Dwa, trzy lata w tej firmie to świetna trampolina do dalszego rozwoju kariery - i podejrzewam że utrzymanie pracownika przez 2 - 3 lata to jedno z KPI w tej firmie :) Płaca? od połowy 2021 są nowe stawki, które dla seniorów są rynkowe. Od 2022 stawki dla juniorów i regularów są także rynkowe więc nie ma tutaj obecnie na co narzekać. Ile sobie wynegocjujesz tyle będziesz miał, podwyżka 2x w roku i za zaangażowanie da się dostać więcej niż 5%. Pieniądze są zawsze na czas, zawsze wypłacone do 10 tego dnia miesiąca. Firma ma bardzo stabilną sytuację finansową. Atmosfera? zależy od ludzi :) Rozwój? Zależy od projektu, zależy od Ciebie. Code review jest słabe lub go nie ma. PS. Pisane z perspektywy osoby z działu delivery (Dev, QA, Devops)
Nietety to jest sama prawda co tu zostało napisane. Szybko sprzedać, byle jak a reszta niech się martwi i dowozi pod presją i stresem. A potem im pokażemy diamencik, zaprosimy osobowość telewizyjną do prowadzenia imprezy firmowej, zamydlimy ludziom oczy prezentacją i będzie GIT. PR w tej firmie to mistrzostwo świata
Piszesz, że NG jest spółką jest akcyjną, i jej stakeholderzy oczekują wyników. Ale de facto jest 2 głównych akcjonariuszy, no wiadomo którzy to są ;) i łatwo sprawdzić jaką sobie dywidendę wypłacają/mogą wypłacić. Panowie stworzyli maszynkę do zarabiania pieniędzy i trudno mieć do nich o to pretensję. Z tego co wyczytałem większość osób zatrudniają na B2B, nie na UoP ergo większa EBITDA, większa dywidenda do podziału. I tak się biznes kręci. Rzeczywiście employer branding i PR pierwsza klasa, wielu w to uwierzyło, w tym niestety autor tego posta. Gdyby było tak pięknie, to jak piszesz rotacja nie byłaby taka duża.
gorszej nieprawdy nie czytałem - jest możliwość wyboru formy zatrudnienia, można nawet sobie przejść z B2B na UoP i nikt nie robi z tego żadnego problemu...
Cóż, można sobie przejść z B2N na UoP i nikt nie robi z tego żadnego problemu. OMG, to ZUS będzie miał co robić w tej spółce :) :) :)
Świetny opis tego co dzieje się w NG. Dodałbym, tylko że firma ta nie jest już Software House'em tylko kontraktornią aka body leasing dla dużego korpo. Jeśli wziąć to pod uwagę to płace nie są już takie rynkowe ;)
Co masz na myśli pisząc, że jakość tworzonego tutaj oprogramowania jest niska. Czyli nie warto tutaj aplikować o pracę?
From my experience, firma dobra dla początkujących w zawodzie informatyków, ale tak jak pisze Delivery Hero, tylko na relatywnie krótki czas.
Cześć, Średnia długość stażu pracy w naszym dziale Delivery wynosi około dwa lata. Zatrudniamy zarówno osoby będące na początku swojej kariery, jak i doświadczonych specjalistów. Zapraszamy do rekrutacji i przekonania się na własnej skórze, jakiej jakości oprogramowanie piszemy. Nasi klienci są zadowoleni ;) Pozdrawiamy, Netguru
To prawda, że Netguru zaczyna zatrudniać ludzi z Nigerii i Indii i HR prosi żeby przepuszczać ich przez rozmowy techniczne mimo, że są oni dosyć słabi?
Cześć, W Netguru zatrudniamy osoby z całego świata. Niedawno umożliwiliśmy nawiązanie współpracy z nami również dla osób z odległych lokalizacji, włączając w to Indie czy Nigerię. Zawsze dbamy o jakość naszej pracy, w tym również o jakość naszego procesu rekrutacji. Schemat rozmów technicznych, ich zakres i tematyka są takie same dla wszystkich kandydatów. Pozdrawiamy. Zespół Netguru
Dokladnie tak. Każdy kandydat na dane stanowisko musi spełniać ten sam zestaw wymagań, nie ma ustępstw pod względem pochodzenia geograficznego etc - koniec końców z taką osobą ma się dobrze pracować, wystarczy też zobaczyć linkedina netguru i zobaczyć ile im przybyło pracownikow z Indii etc - na palcach jednej reki da sie zliczyc, wiec filtr rekru działa
(usunięte przez administratora)
SUPPORT NETGURU, THE BEST COMPANY!
Czy zatrudnienie na samozatrudnienie (B2B) w Netguru jest bezpieczne podatkowo i zusowsko. Słyszałem, że osoby pracujące na samozatrudnieniu podlegają kwartalnym (chyba) ocenom innych współpracowników. Czy mogą wypowiedzieć się pracujący w Netguru, czy to prawda? Przymierzam się do aplikowania. Dotychczas mam doświadczenie tylko w umowach o pracę.
Cześć, Dla wszystkich stanowisk, na których oferowana jest możliwość współpracy także na zasadach B2B, mamy podatkowo-prawną rekomendację na takie działanie i jest to bezpieczny wybór. Wszystkie ogłoszenia na naszej stronie mają wyszczególnione możliwe formy współpracy. Obie te formy współpracy (UoP lub B2B) mają swoje zalety i wady, które są w pełni transparentne. Decyzja o preferowanej opcji należy do osoby podejmującej współpracę z Netguru. Kultura feedbacku jest szeroko rozwinięta w Netguru i kładziemy duży nacisk na aspekt edukacyjny – tak, aby przekazywane informacje zwrotne były jak najbardziej wartościowe dla rozwoju danej osoby. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i dostawców wszelakich usług. Jednym z istotnych elementów spotkań feedbackowych jest również możliwość zapoznania się z informacjami zwrotnymi od osób, z którymi się współpracowało. Jest to też dobra okazja do przekazania własnej opinii – do firmy, zespołu, współpracy z klientem. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Cześć Justyna, Kultura feedbacku to rdzeń naszego szeroko pojętego funkcjonowania. Feedbackujemy wszystko — od współpracy, po ocenę przydatności danych narzędzi stosowanych w firmie. Feedback jest u nas podstawą komunikacji, ale nie jest głównym wyznacznikiem mierzalności efektywności pracy lub realizacji usług. Dodatkowo stosowanie feedbacku w komunikacji wewnątrzfirmowej nie stanowi kryterium w ocenie formy współpracy (czy jest to umowa o pracę, B2B czy inna forma stosowana na polskim rynku pracy). Pozdrawiamy. Zespół Netguru
Czy z powodu recesji Netguru zwalnia ludzi?
Cześć, plotka głosi że w Designie nie czekają i potrafią uznać że "nie pasujesz do zespołu" pracującego nad jakimś produktem i wywalają z niego błyskawicznie, typu po kilku dniach. Prawda, nieprawda?
Cześć, Nie komentujemy plotek, ale zrobimy wyjątek. Staramy się, by składy zespołów były stałe. Zdarza się jednak, że z różnych przyczyn managerowie decydują o zmianach między teamami, np. z uwagi na potrzeby przy określonych projektach, doświadczenie, umiejętności. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
To prawda, ja zostalem wywalony z zespolu, bo bylem zbyt „malomówny”. Cierpie za moj introwertyzm…
Wywalony, to znaczy przeniesiony do innego, czy po prostu zwolniony albo nie przedłużyli Ci umowy?
Robert problem z toba byl taki, ze miales zbyt konserwatywne podejscie do kolegow z zespolu, w netguru nie ma tolerancji na homofobie. Radze sie otworzyc na nowoczesnosc, a nie tkwic w katolibanie.
Hejka, czy w zespołach wsparcia (back-office) zatrudniacie na UoP czy B2B?
Cześć, Dziękujemy za pytanie. Każde ogłoszenie na naszej stronie ma wyszczególnione możliwe formy współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Na rozmowie technicznej oceniały mnie osoby, których to raczej ja mogłabym być szefową, biorąc pod uwagę umiejetnosci. Doszły do wniosku, że jestem za słaba xD Wróbelki ćwierkają, że oczywiście zatrudnili oczywiście kogoś o mniejszych kompetencjach. Nie może przecież być tak, że szef się powinien uczyć od ciebie xD
Hej, Dziękujemy za opinię, przekażemy ją do naszego zespołu rekrutacji. Pamiętaj, że możesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami za pomocą ankiety, którą wysyłamy naszym kandydatom. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
I am from Russia, I work in Netguru remotely and I love it.
Cześć, pracujecie dla klientów z Rosji? Tak tylko pytam.
Bardzo chętnie pracują. Taka o nich prawda tęcze sobie ustawia, o prawach kobiet i równości płac pogadają pogadają a gdy naprawdę trzeba coś pokazać i powalczyć o wspólne dobro to odwaga się kończy. Dlatego też złożyłem wypowiedzenie.
Cześć Jacek, Obecnie nie mamy i nie zamierzamy mieć żadnych klientów z Rosji. Pozdrawiamy, Zespół Netguru
Przecież to oczywiste że pracownikom mówi się ściemę i odwraca uwagę od prawdy. Mówimy to co chcą usłyszeć i są zadowoleni. Po co robić inaczej ?Tak świat działa, tak wszyscy robią, politycy i dziennikarze. Albo my albo oni. Do odważnych i przebiegłych świąt należy. Życie daje nam szanse które trzeba wykorzystać. Trzeba wiedzieć komu się podlizać w jakim momencie. Sumienie i zasady są dla zwykłych słabych ludzi. Chcecie być uczciwi i szczerzy, proszę bardzo. Ja podziękuję
Nie za bardzo poniosła cię wyobraźnia w tej wypowiedzi? Przecież nikt nie karze ci się zatrudniać. Ja interesuje się robotą i chętnie dowiedziałbym się więcej na temat warunków. A ty widzę nie bardzo masz coś na ten temat do powiedzenia.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Netguru S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Netguru S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 162.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Netguru S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 72, z czego 15 to opinie pozytywne, 37 to opinie negatywne, a 20 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Netguru S.A.?
Kandydaci do pracy w Netguru S.A. napisali 10 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.