Rozmowy kwalifikacyjne - MediaExpert - Warszawa

2.8 Dodaj raport z rozmowy

Rozmowy kwalifikacyjne w MediaExpert

Doradca Klienta 2024-03-21 08:52 przez Sprzedawca

Przebieg rekrutacji

Po przywitaniu się i przedstawieniu zakresu obowiązków i mojej przeszłości, przeszliśmy do tzw scenki sprzedażowej, w której musiałem przedstawić propozycje jak największej ilości produktów dla klienta, uzasadnić dlaczego ma kupić droższy produkt oraz powiedzieć coś o nowym laptopie. Dodatkowo później przekonać go do zakupu na raty i zachęcić do skorzystania z promocji. Ogólnie rozmowa trwała ponad godzinę, czułem się swobodnie a kierownik sklepu doceniał moje doświadczenie oraz wiedzę.

Pytania

1. Jak przekonać klienta do wyboru laptopa za 6 tysięcy, gdy on chce tego za 4 tysiące? 2. Co w przypadku agresywnego klienta, któremu nie działa sprzęt i chce go reklamować? 3. Jak namówić klienta na wybór ubezpieczenia za 1,5 tysiąca? 4. Jakie dodatkowe produkty można zaproponować do laptopa?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem

Doradca Klienta 2024-02-16 13:55 przez Pola

Przebieg rekrutacji

Wrażenia moje to wydobyć jak najwięcej pomysłów do szkoleń swoich doradców ???? Od dwóch miesięcy odświeżane ogłoszenie, więc dziwnie, żeby przez tyle czasu nie znalazła się odpowiednia osoba tym bardziej, że nie jest wymagane doświadczenie,a oferta jest mega kusząca świetnymi warunkami... Więc oceńcie sami????

Pytania

Jak namówić klienta do zakupu na raty gdy zdecydowany jest płacić gotówką? Jakich argumentów użyć, żeby przekonać klienta do zakupu ubezpieczenia

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy

brak 2023-07-06 14:39 przez Hanne

Przebieg rekrutacji

Szybki i konkretny :)

Pytania

Luźna rozmowa o obecnej pracy, wymaganiach i oczekiwaniach obu stron. Zapewnienia o II etapie, wielu kandydatach i trudnej decyzji do podjęcia. Kolejnego dnia telefon, że chcę mnie i tylko mnie, póki co pracuję i jest ok :)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę

Kierownik Sklepu 2023-02-21 12:10 przez south_side

Przebieg rekrutacji

Wydaje się, że Media Expert stara się dbać o swój zewnętrzny employer branding, więc mam nadzieję, że ten wpis zostanie przez nich zauważony - generalnie chcę opisać żenujący przebieg rekrutacji, bez poszanowania dla osoby rekrutowanej. Dostałem telefoniczne zaproszenie na pierwszy etap rekrutacji, po odbytej rozmowie otrzymałem informację, iż po tygodniu zostanie mi przekazana informacja zwrotna - drogą mailową, która miała zwiastować niepowodzenie, bądź telefoniczną, komunikującą o przejściu do drugiego etapu. Żadnego odzewu ze stronu Kierownika ds. HR w tym terminie nie otrzymałem, mając pewność, że nie wypadłem dostatecznie dobrze do stawianych wymagań przez rekruterów. Ku mojemu zdziwieniu, po ponad 3 tygodniach od rozmowy otrzymałem telefon z gratulacjami, iż przeszedłem pomyślnie pierwszy etap rekrutacji i zostaję zaproszony na finałowy etap, którym miał być Assesment Center z innymi kandydatami na to stanowisko - na opóźnienie otrzymania informacji zwrotnej dostałem informację, iż było to spowodowane feriami zimowymi, jak i niespodziewanym L4, komunikat wybrzmiał z ust tej osoby wyraźnie jako naciągany i nieprawdziwy. Na drugim etapie zjawiłem się , jak się okazało, z kandydatami, którzy aplikowali do innych sklepów, jak i na inne stanowiska, co wydało się dla mnie co najmniej dziwne. Po zakończonym AC zakomunikowano mi, iż odpowiedź zwrotna nastąpi pod koniec następnego tygodnia - nikogo nie zaskoczę, iż takiej odpowiedzi nie otrzymałem. Po prawie dwóch tygodniach od zakończenia drugiego etapu postanowiłem zadzwonić do Kierownika ds. HR o wynik rekrutacji - osoba wyraźne była skonsternowana moim telefonem i na prędce powiedziała mi, iż faktycznie w wyznaczonym terminie wybrali innego kandydata na Kierownika Elektromarketu, pozostałym uczestnikom roześlą maila z informacją o wyniku rektrutacji, czego już finalnie nie oczekuję, ponieważ wszystko co się wydarzyło było jedną wielką farsą, nie miałem sił już nawet pytać dlaczego nie otrzymałem feedbacku po AC, co jest normą w firmach, które je przeprowadzają. Sytuację starałem się przedstawić w telegraficznym skrócie, nie uderzając w nikogo personalnie, jeśli ten post zostanie odczytany przez konkretne osoby i tak się wielu rzeczy domyślą. Reasumując - jestem zdegustowany kompletnym brakiem poszanowania dla osoby rekrutowanej, generując swoim podejściem niepotrzebny stres i budując otoczkę niepewności. Jeśli Państwo i tak finalnie decydują się na kandydatow z wewnątrz, to radzę na przyszłość nie zawracać głowy osobom z rekrutacji zewnętrznej, jak i najlepiej zrezygnować z publikowania ogłoszeń na najbardziej popularnych portalach (swoją drogą, mimo postępu rekrutacji, ogłoszenie było stale odświeżane, jakby poszukiwania trwały bez końca). Jest mi niezmiernie przykro, że rekrutacja na tak znaczące stanowisko wygląda niedorzecznie i nieprofesjonalnie.

Pytania

I etap - standardowe pytania powiązane z zarządzaniem zespołem, radzeniem sobie ze stresem, osoba która piastowała już kierownicze stanowisko będzie płynąć na tej rozmowie, nie zważając na starania rekruterów, którzy chcą zbić z tropu kandydata, wchodząc mu w zdanie, jak i kwestionując wypowiadane przez niego sformułowania II etap - klasyczny Assesment Center z jednym zadaniem grupowym i dwoma zadaniami indywidualnymi

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy

Doradca Klienta 2023-01-19 17:51 przez Niki

Przebieg rekrutacji

Rozmowa bardzo krótka, trwała zaledwie 10 minut. Nie zostałam nawet dopuszczona do zadania jakiegokolwiek pytania co do warunków zatrudnienia.

Pytania

O co bym zapytałam sprzedawcę chcąc kupić dany towar

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę, ale nie przyjąłem

Dodaj raport z rozmowy kwalifikacyjnej

- (To pole jest wymagane)
- (To pole jest wymagane)
- (To pole jest wymagane)
- (To pole jest wymagane)
- (To pole jest wymagane)
- (To pole jest wymagane)
MediaExpert