Ikona wybranych ofert
Aplikuj na wybrane oferty

Dodałeś 0 ofert pracy.

Filtruj wyniki:
Filtruj wyniki:
ikona

Praca BHP / Ochrona środowiska / Rolnictwo

- 94 oferty pracy
  • wczoraj

    475. Drwal

    Sidrom Sp. z o.o. (114 opinie)
    ikona Bordeaux
    ikona 1700 € / miesiąc
    ikona Umowa o pracę
    ikona Pełny etat
    ikona Stacjonarna
    ikona Rekrutacja zdalna
  • wczoraj

    Specjalista ds BHP

    KAEFER S.A. (615 opinie)
    ikona Płock
    ikona Umowa o pracę
    ikona Pełny etat
    ikona Mobilna
  • wczoraj

    Zootechnik / weterynarz

    Milk Invest Sp. z o.o. (4 opinie)
    ikona Bydgoszcz
    ua-flag наймемо працівників з України
    ikona Umowa o pracę
    ikona Pełny etat
    ikona Stacjonarna Mobilna
  • wczoraj

    474. Pracownik winnicy (K/M)

    Sidrom Sp. z o.o. (114 opinie)
    ikona Reims
    ikona 1400 € / miesiąc
    ikona Umowa o pracę
    ikona Pełny etat
    ikona Stacjonarna
    ikona Rekrutacja zdalna
Jak działa multiaplikowanie na GoWork.pl? To proste! cart-infographics cart-infographics

Praca BHP - oferty pracy

Praca w BHP, to dla wielu niezwykle pożądane zajęcie. Zarobki na tym stanowisku nie należą do najniższych, a panuje również ogólne przeświadczenie o tym, że jest to zajęcie łatwe – choć wymagające specjalistycznej wiedzy. Trzeba jednak mieć na uwadze, że praca BHP to profesja nie tylko potrzebna, ale i odpowiedzialna – nie należy zatem trywializować obowiązków, które technik wykonuje. Praca BHP-owca to odpowiedzialne zajęcie. To od niego w głównej mierze zależy, czy nasz zakład pracy będzie miejscem bezpiecznym i czy wykonując swoje obowiązki, nie narazimy się na wypadek.

Dokładny zakres działania w służbie BHP i wymagania kwalifikacyjne potrzebne do pracy w tym dziale określa rozporządzenie Rady Ministrów z 1997 roku. Gdzie najszybciej znajdziesz wartościowe oferty pracy w BHP i ile możesz zarobić? Jakie wymagania trzeba spełnić i jak wygląda taka praca? Przez kogo są poszukiwani specjaliści BHP? Czytaj dalej, a wszystkiego się dowiesz!

Praca w BHP - na czym polega i jak wygląda?

Tak zwany BHP-owiec dba o to, by pracodawca zapewniał swoim pracownikom bezpieczne i zgodne z higieną pracy warunki do wykonywania obowiązków. Prowadzi szkolenia i wyjaśnia, jak pracować, aby ryzyko wypadku było jak najmniejsze. Gdy zatrudniony dozna jakiegoś uszczerbku na zdrowiu w zakładzie pracy, specjalista ds. BHP będzie wchodzić w skład zespołu powypadkowego i rozpatrzy jego sprawę. Warto wiedzieć, kto w danej firmie pełni tę rolę, i zwracać się do tej osoby w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących BHP.

Do zadań pracownika działu BHP należy:

  • przeprowadzanie szkoleń okresowych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • określanie ryzyka zawodowego pracowników zatrudnionych na różnych stanowiskach,
  • monitorowanie przestrzegania przepisów i zasad BHP,
  • opracowywanie zasad zachowania się i regulaminów z zakresu BHP, zgodnie z przyjętymi standardami bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • eliminowanie potencjalnych przyczyn wypadków w pracy,
  • prowadzenie szkoleń wstępnych dla nowych pracowników firmy,
  • raportowanie i przygotowanie dokumentacji powypadkowej.

Z uwagi na charakter wykonywanych obowiązków, praca zdalna w BHP jest możliwa, choć pracodawcy dużo częściej stawiają na rozwiązania, jakie daje im praca hybrydowa. Wówczas specjalista ds. BHP jest w stanie przeprowadzić część szkoleń online, by pojawić się w pracy wyłącznie przy okazji nieco bardziej skomplikowanych czynności - szczególnie gdy zatrudniony obejmuje nieco wyższe stanowisko, takie jak kierownik czy koordynator. Pamiętaj również, że pracodawca zagwarantuje Ci ubezpieczenie.

Specjalista ds. BHP i ochrony środowiska

Przeglądając oferty pracy, można zauważyć, że wiele firm tworzy miejsce dla kogoś, kto będzie zajmował się nie tylko ustanawianiem i przestrzeganiem zasad BHP, ale także pełnił podobne obowiązki w zakresie ochrony środowiska. Zakłady produkcyjne, szpitale, a także przedsiębiorstwa, w których używane są substancje niebezpieczne - to przykłady miejsc, w których konieczna jest kontrola tego, jak działalność danej spółki wpływa na otoczenie. Praca związana z ochroną środowiska oznacza dbanie o bezpieczeństwo i jakość prowadzonych prac, tak, by zminimalizować ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jako że często działania te zbliżone są do zadań i kompetencji działu BHP, pracodawcy mogą zdecydować się na stworzenie stanowiska specjalisty ds. BHP i ochrony środowiska, które łączy oba powyższe zagadnienia.

W jaki sposób wygląda ochrona środowiska w kontekście zakresu obowiązków pracownika BHP? Jego rola sprowadza się do doradztwa w zakresie gospodarki odpadami potencjalnie niebezpiecznymi, jak również działaniom zapobiegawczym, dzięki którym będzie można uniknąć wszelkich negatywnych konsekwencji związanych z działalnością danego podmiotu.

Naturalnie, kandydat musi w tej materii spełniać szereg wymagań. Nie jest konieczne by posiadał wykształcenie wyższe na kierunku związanym z szeroko pojętą ekologią, ale na pewno będzie to mile widziane przez pracodawców. Wystarczającym może się okazać kurs doszkalający.

Praca BHP - jakie wymagania stawiają pracodawcy?

Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy z 2 września 1997 rok wskazuje jasno, czego oczekuje się od kandydatów na pracowników działu BHP.

Aby pracować na najniższym stanowisku związanym z BHP, czyli na stanowisku inspektora, należy posiadać wykształcenie średnie zawodowe. Innymi słowy: należy ukończyć kierunek technika BHP w szkole policealnej lub technicznej.

  • Starszy inspektor ds. BHP musi posiadać co najmniej 3-letni staż pracy w zakresie BHP albo wykształcenie wyższe kierunkowe, w tym studia podyplomowe.
  • Aby zostać specjalistą ds. BHP, trzeba posiadać wykształcenie wyższe kierunkowe i staż pracy wynoszący co najmniej rok.
  • Starszy specjalista, oprócz odpowiedniego wykształcenia, musi posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia.
  • Główny specjalista ds. BHP to najwyższe stanowisko, na jakie można liczyć. Jest to osoba mająca co najmniej 5-letni staż pracy i kierunkowe wykształcenie.

Oprócz wymagań określonych w rządowym rozporządzeniu, najnowsze oferty pracy wskazują, że jeśli chcemy pracować w dziale BHP to musimy:

  • mieć praktyczną znajomość przepisów prawnych swojej dziedziny i przepisów ppoż.,
  • obsługiwać MS Office,
  • komunikatywnie porozumiewać się w języku angielskim,
  • posiadać prawo jazdy i być gotowym do odbywania wyjazdów służbowych,
  • cechować się komunikatywnością i dobrą autoprezentacją,
  • mieć wiedzę o skutecznym przeprowadzaniu szkoleń,
  • dobrze organizować swoją pracę,
  • być gotowym do stałego rozwoju i edukacji w związku ze zmieniającymi się przepisami BHP.

Mile widziane doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń (wstępnym szkoleniu wdrożeniowym i okresowych BHP) nie zawsze jest przez pracodawców wymagane, choć jeśli takowe posiadasz, to z całą pewnością zwiększysz swoje szanse na zdobycie zatrudnienia.

Praca BHP – ochrona środowiska, rolnictwo i inne, czyli kto potrzebuje Twoich usług?

Analizując bieżącą sytuację na rynku pracy, pracownik BHP może zastanawiać się, gdzie jego usługi będą najbardziej potrzebne. Rozważając tę problematykę, możesz nie tylko celniej adresować swoje aplikacje, ale również próbować składać swoje CV tam, gdzie możesz zarobić najwięcej.

Praca BHP to przede wszystkim zapewnienie właściwych, zgodnych z prawem i rozsądkiem warunków pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także szkolenie załogi danego przedsiębiorstwa w zakresie dbania o bezpieczeństwo i zasad udzielania pierwszej pomocy. Pod tym kątem możesz szukać zatrudnienia w najrozmaitszych przedsiębiorstwach, od średniej wielkości w górę. W przypadku małych przedsiębiorstw praca jako specjalista BHP może być nieco trudniej dostępna, zaś w przypadku mikro – ledwie możliwa, zważywszy na fakt, że nie będą mogły one sobie finansowo pozwolić na Twoje usługi.

Jak jednak już wspominaliśmy wyżej, w zakres obowiązków pracownika BHP coraz częściej wkrada się ochrona środowiska. Rolnictwo jest jedną z branż, które najpilniej potrzebują opieki w tej kwestii, choć duże zakłady produkcyjne i magazyny również będą zmuszone do zatrudnienia specjalisty.

Oferty pracy BHP - gdzie szukać zatrudnienia?

Najnowsze oferty pracy w wybranym sektorze można znaleźć w serwisie GoWork.pl. Portal umożliwia zapoznanie się z ogłoszeniami z każdej części Polski, a także wybranie ofert według interesujących kryteriów, w tym np. danej stawki, rodzaju umowy (np. umowa o pracę, umowa zlecenie) czy formy etatu. Umożliwia to szybkie i komfortowe znalezienie pożądanego pracodawcy.

Jeśli chcemy pracować w konkretnej firmie, warto śledzić jej stronę internetową lub profile w mediach społecznościowych, gdzie umieszczane są powiadomienia o obecnie prowadzonych rekrutacjach. Wówczas na pewno nie przegapimy szansy na przesłanie swojej aplikacji. Dla zwolenników tradycyjnych metod dobrym rozwiązaniem będzie udanie się do najbliższego urzędu pracy, przeglądanie ogłoszeń w gazetach czy też osobiste złożenie swojego CV w interesującej nas organizacji.

Studenci i uczniowie szkół technicznych mogą liczyć na pomoc biura karier swojej uczelni i doradcy zawodowego działającego w szkole. Warto też być aktywnym uczestnikiem wszelkich targów pracy, co może zaowocować podjęciem zatrudnienia lub praktyk czy stażu zawodowego, które odgrywają ważną rolę w zawodzie pracownika działu BHP.

Obowiązki pracodawcy co do zatrudnienia pracownika BHP

Warto mieć na uwadze, że pracodawca mający pod sobą od 100 do 600 podwładnych może zatrudnić pracownika dbającego o bezpieczeństwo i higienę pracy w niepełnym wymiarze czasu pracy. Oznacza to, że jeden specjalista może pracować np. w dwóch firmach. Co więcej, jeśli w danej spółce pracuje więcej niż 600 osób, to pracodawca musi dbać o to, żeby jeden pracownik BHP przypadał dokładnie na 600 ludzi. Wówczas musi on pracować na pełny etat.

Czasem pracodawcy trudno jest znaleźć odpowiednią liczbę pracowników do działu BHP, zwłaszcza że wymagania określone przez rządowe rozporządzenie są wysokie. Z tego względu, najczęściej duże przedsiębiorstwa, decydują się nawiązać współpracę z zakresu BHP ze specjalistami do wynajęcia albo firmami zewnętrznymi. Dlatego chcąc pracować w tym zawodzie, warto rozważyć, czy bardziej opłacalne będzie dla nas stałe zatrudnienie w jednej lub kilku firmach, czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej i działanie jako specjalista do wynajęcia.

Co to jest Kodeks Pracy BHP?

Kodeks Pracy BHP to ustawa, która stanowi wszelki fundament dla istnienia rzeczonego zawodu. Oprócz szeregu prawnych definicji, stanowiących de facto ramy niniejszego dokumentu, przepisy określają prawa i obowiązki osób wykonujących zawód technika BHP, a także formułują obowiązki pracodawców, związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na terenie miejsca pracy. To właśnie w tym Kodeksie znaleźć można również okresy, w jakich przedsiębiorca jest zobowiązany przeprowadzać szkolenia.

I tak na przykład dowiadujemy się, że w przypadku zawodów szczególnie niebezpiecznych, gdzie życie lub zdrowie pracownika w trakcie wykonywania obowiązków jest stale zagrożone, kurs BHP musi być organizowany co rok. W przypadku pracowników budowlanych, okres ten zwiększa się do trzech lat, zaś w przypadku pracowników biurowych – aż do sześciu. Dlatego też, jeżeli marzy Ci się praca w BHP, to miej na uwadze, że ten dokument nie będzie Ci mógł być obojętnym.

Oferta "praca BHP" - gdzie najłatwiej ją znaleźć?

Istnieje dość oczywista korelacja, pomiędzy szansą na znalezienie zatrudnienia w BHP, a ilością firm, operujących w danej miejscowości. Wynika to w dużej mierze ze wzmiankowanych wyżej przepisów, nakładających na przedsiębiorcę obowiązek przeprowadzania określonych szkoleń, ale nie tylko – technik BHP może przecież znaleźć stałe zatrudnienie w jednym zakładzie, poszerzając zakres swoich obowiązków o prowadzenie rejestru wewnętrznych wypadków, czy stały przegląd stanu technicznego miejscowych urządzeń (bądź odbiór nowych).

Praca w BHP - na jakie zarobki można liczyć?

Na to, na jakie zarobki możemy liczyć, wpływ ma wiele czynników. Oczywiście lepiej opłacani są specjaliści z dłuższym stażem pracy i wyższym wykształceniem, ale także wielkość zakładu i branża w której działa ma duże znaczenie przy wyznaczaniu pensji. Na wyższe wynagrodzenie może liczyć pracownik BHP zatrudniony w strukturze międzynarodowej firmy produkcyjnej niż specjalista w małym zakładzie, który obejmuje np. tylko obszar województwa warmińsko-mazurskiego.

Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzanego przez portal wynagrodzenia.pl, zarówno technik, jak i inspektor BHP może liczyć na średnie miesięczne wynagrodzenie wynoszące 4,6 tys. zł brutto. Wynagrodzenie młodszego specjalisty ds. BHP to 4,4 tys. zł brutto miesięcznie. Jego starszy stażem kolega zarabia średnio 5,2 tys. zł brutto na miesiąc, a starszy specjalista może liczyć na wypłatę rzędu 6,3 tys. zł brutto miesięcznie.