NOKIA

Wrocław

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 363 ocen.

Opinie o NOKIA

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie NOKIA

Gosia

Byłam 2 dni temu w Niemieckim ALDI i kupiłam kurtkę zimową za 19 euro, czy w Polsce kupiłabym nową kurtkę za 19 zł? bo tak to trzeba liczyć! Zrobiono z nas naród frajerów i dostarczyciela taniej siły roboczej. Takie firmy jak Nokia, Atos, IBM i tak dalej, Myślisz że w nich pracujesz bo jesteś zaje^^stym fachowcem? nie po prostu jesteś tani... Ja zobaczyłam jak ludzie żyją w Niemczech i tam nikt nie rzuca się na promocję jak w Polsce, tylko każdego, nawet jeśli ktoś zarabia niemiecką pensję minimalną jest stać sobie kupić kurtkę nawet za 100 euro nie to co u nas cebula goni cebulę. A Polski prywaciarz umie tylko robić biznes taki, że pojedzie to Niemca i powie mu "mi zapłaci Pan za usługi informatyka 1800 euro" i drugie tyle Pan zaoszczędzi. I teraz ja rekin biznesu będę szukał frajerów za 900 euro i drugie tyle zostanie dla mnie za nic nie robienie."

Gosia
@Arek 08.12.2017 17:29
Widzę, że to ostatnio bardzo popularne porównywanie niemiec do Polski, większość osób i tak wyjechała tam bez żadnego wykształc...

Lepiej żyć za 1300 euro niż umierać za 1400 zł :) Ja akurat byłam na wycieczce. Natomiast mój brat mieszka na stałe w Niemczech. Nie pisz głupot, znam więcej osób po studiach które tam wyjechały niż bez studów, część pracuje poniżej kwalifikacji, ale znam też doktoranta który wyjechał z Wrocławia i sobie też chwali. Pewnie że są ludzie którzy pracują 1500 euro, ale w niemczech jest niskie bezrobocie i wielu landach polacy są zbawieniem dla firm i nie zarabiają wcale tak mało, znam bardzo dużo osób które zarabiają powyżej 2000 euro i nie są pracownicy IT. Polacy są 3 miejscu od końca pod względem zarobków w EU i to jest fakt.

Nick
@Gosia 08.12.2017 21:42
Lepiej żyć za 1300 euro niż umierać za 1400 zł :) Ja akurat byłam na wycieczce. Natomiast mój brat mieszka na stałe w Niemczech...

Analityk ds.cyber bezpieczenstwa - Glasgow £ 4600 netto na miesiac (kontrakt 12 miesiecy), od Pazdziernika 2018 chcialbym pracowac w Polsce, nie wime czy sie uda.

xxx

Integration engineer, praca nudna, zarabiam 10 tys brutto plus benefity jakies tam. 30% tax break dla integracji. dużo bardzo dziwnych ludzi bez wiedzy czy dobrego doświadczenia.

nie polecam
@xxx 14.11.2017 18:52
Integration engineer, praca nudna, zarabiam 10 tys brutto plus benefity jakies tam. 30% tax break dla integracji. dużo bardz...

Nokia stawia na PR-owców.

polak
@xxx 14.11.2017 18:52
Integration engineer, praca nudna, zarabiam 10 tys brutto plus benefity jakies tam. 30% tax break dla integracji. dużo bardz...

Moja sąsiadka dostała pierwszą pracę w niemczech na sprzątaniu w przeliczeniu na nasze ok. 7500 zł brutto. Z zerowym doświadczeniem, dziewczyna ma 20 lat ;) W wielu firmach w Polsce Programista Senior nie zarabia tyle na UoP. Oto jak jesteśmy dojeni i poniżani w tym kraju.

ssss

Porażka. Rozmowa telefoniczna, proste pytania z angielskiego, odpowiedziałem bez problemu na wszystkie... odrzucono mnie ze względów na niskie kompetencje techniczne. Ale żadnego pytania technicznego nie dostałem. Burdel jakich mało.

tomek
@ssss 06.11.2017 09:32
Porażka. Rozmowa telefoniczna, proste pytania z angielskiego, odpowiedziałem bez problemu na wszystkie... odrzucono mnie ze wzg...

bo szukają taniej siły roboczej, jak byś podał oczekiwania finansowe 3000 zł to dostali by orgazmu, że udało im się znaleźć taniego pracownika i by cię zaprosili na spotkanie. Zgadzam się że tam jest (usunięte przez administratora), ja byłem zaproszony na testy z C++, a dostałem przed nos test z Javy ;) to są oddziały z wielkim ego, ale niskimi wynagrodzeniami i są to zwykłe centra taniej siły roboczej nic więcej. Kierownicy tam mają duże wymagania, ale to jest wszystko na pokaz, w rzeczywistości praca tam jest bardziej odtwórcza niż twórcza. Nie przejmuj się są lepsze miejsca...

dobry
@ssss 06.11.2017 09:32
Porażka. Rozmowa telefoniczna, proste pytania z angielskiego, odpowiedziałem bez problemu na wszystkie... odrzucono mnie ze wzg...

Uciekaj chłopie do Niemiec lub dalej na zachód, w Polsce niczego się nie dorobisz, a lata ci będą uciekały i będziesz tylko żałował że wcześniej nie wyjechałeś z Polski. To nie jest kraj dla młodych ludzi.

pppp

Obecnie pracuje w Nokii w 5G. Dla mnie rewelacja. Młody dział, wszystko poukładane, żadnego korpo [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] nie spotkałem, świetni ludzie, technologia tip top, pieniądz godny. Wstawać mi się chce do roboty :) Ja polecam

umniedziala....
@pppp 28.07.2017 22:02
stary puknij się. Moj dział jest budowany na moich oczach a 3 lata temu nie było 5G. No to już wiem czemu cię tam nie ma :)...

5G to dopiero (usunięte przez administratora). Jak i cały RFSW

inf
@pppp 28.07.2017 22:02
stary puknij się. Moj dział jest budowany na moich oczach a 3 lata temu nie było 5G. No to już wiem czemu cię tam nie ma :)...

absolwent IT polska - 5000 brutto absolwent IT niemcy - 15000 brutto

Marek

ja skończyłem technikum informatyczne w łodzi wyjechałem do Niemiec na start dostałem 2200 euro brutto przy podłączaniu komputerów w biurach i montażu podzespołów. po ok. 4 miesiącach podwyżka na 2500. za kawalerkę płacę 530 euro, ceny w marketach podobne. Przy rozrzutnym życiu odkładam co miesiąc 800-900 euro. Dziwie się tym, którzy pokończyli studia i dają się tak wyzyskiwać w Polsce i nie zamierzam wracać. Trzeba się szanować Panie i Panowie...

emigrant.
@tof85 12.09.2017 15:09
4000 brutto, to 2k netto euro, dodaj pokoj za 500 euro i masz 1500 euro do reki, jeszcze dodaj jedzenie i paliwo na powrot do o...

Każdy ma prawo do własnego zdania. Natomiast badanie przeprowadzone na polskich emigrantach za granicą mówią jasno i wyraźnie. Na pytanie "czy twoja sytuacja materialna po emigracji się polepszyła?" prawie 90% odpowiada tak, a nie wkazało 0%. Natomiast ty menagerze z low cost center tego nie zrozumiesz, sorry taka prawda. za 500 euro to można wynająć ładną kawalerkę a nie pokój! Więc nie wiesz co piszesz, ja wynajmowałem i wynajmuję więc wiem jakie są ceny. 4000 euro brutto to ok. 2500 euro netto a nie 2000 euro netto, jak wiesz to nie pisz głupot. ceny żywności są nie zawsze droższe, nie które rzeczy są nawet tańsze niż w polsce, art. chemiczne są tańsze i elektronika. za 1,5 l mleka płacę 0,65 euro brutto więc do daje jakieś 2,70 zł za litr, więc dużo drożej nie jest. Jak zsumuje art chemiczne i zakup elektroniki wychodzi na to samo. Poprostu jako naród dajemy się dy.....ć zagraniacznym korporacjom i tyle.

0000
@Marek 15.06.2017 09:38
Tyle że to jest pensja dla absolwenta bez doświadczenia albo z małym, jak masz < 3-letnie doświadczenie to śmiało wysiągnies...

Mieszkam w Berlinie i potwierdzam!!! ceny żywności niemal identyczne, ostatnio byłam w Warszawie i z przykrością muszę stwierdzić że jest tam drożej niż w Berlinie.. no comment.

tomek

KIEROWCA CE, plandeka, 4/1, 2450€ na rękę! niemcy

tomek
@tomek 15.10.2017 08:06
KIEROWCA CE, plandeka, 4/1, 2450€ na rękę! niemcy

zapomniałem wspomnieć. Zakwaterowanie zapewnione przez pracodawcę i doświadczenia miałem 6 mscy. Możliwość (ale nie obowiązek) pracy w nadgodzinach Umowę o pracę na niemieckich warunkach Opłacane składki ubezpieczeniowe i emerytalne Płatny urlop Pomoc koordynatora na miejscu Wszystkie świadczenia przysługujące pracownikom z tytułu zatrudnienia na terenie Niemiec Praca od poniedziałku do piątku. A u Polskiego prywaciarza praca 24/7 w święta i soboty też, śmieciówka. Wałek gonił wałek, zaniżanie faktycznych godzin pracy . Nigdy nie wrócę do Polski. Piszę tutaj bo wcześniej pracowałem u Janusza biznesu w IT i żeby móc przeżyć musiałem zrobić CE i szybko przeniosłem się 3000 brutto IT (nie był to Wrocław) do 5000 zł na ciężarówce, bo nie byłem w stanie utrzymać rodziny z pensji u polskiego prywaciarza. I wcale nie chodziło o to że nie mógł płacić wiecej, MOGŁ ALE NIE CHCIAŁ, wolał inwestować w nieruchomości niż podnosić pensje. Miałem dużą więdzę i doświadczenie w IT, studia skończone z wyróżnieniem i co i nic, Polska jest krajem dla frajerów. Moja żona w niemczech na pół etatu zarabia 2x więcej niż zarabiała w polsce na cały etat. Jaki jest sens wracać do tego piekła wyzysku?

P

Dziwne. Wyjechać do Niemiec, zarabiać kokosy, żyć jak pączuś i siedzieć na goworku na profilu Nokii intensywnie pisząc komentarze o wspaniałości Niemiec. Widać Nokia jest firmą, za którą nawet w Niemieckim luksusie się tęskni :) I tylko Niemcy i Niemcy z różnych profili.

don jowani
@P 11.10.2017 15:21
Dziwne. Wyjechać do Niemiec, zarabiać kokosy, żyć jak pączuś i siedzieć na goworku na profilu Nokii intensywnie pisząc komentar...

raczej tesknią za Polską i rodziną, a niekoniecznie Nokią i poprostu sprawdzają czy coś się zmieniło czy ten kraj jest nadal tanią siłą roboczą...

JOKER
@P 11.10.2017 15:21
Dziwne. Wyjechać do Niemiec, zarabiać kokosy, żyć jak pączuś i siedzieć na goworku na profilu Nokii intensywnie pisząc komentar...

wpiszcie sobie w google: Tak wygląda praca w niemieckim korpo.

Magda

Integration and Testing Engineer - zostałam zaproszona na rozmowę, która ma trwać 90 min. Może ktoś może mi powiedzieć czego mogę się spodziewać, jakich pytań, czy w ogóle warto itd. Może ktoś pracuje na tym stanowisku? Będę wdzięczna za każdą informację. Pozdrawiam.

no
@Magda 10.10.2017 16:18
Integration and Testing Engineer - zostałam zaproszona na rozmowę, która ma trwać 90 min. Może ktoś może mi powiedzieć czego m...

widocznie spełniłaś warunek taniości skoro cię zaprosili

zenek

Zgadzam się, jeśli przychodzisz tam na juniora to nie będziesz programował tylko naprawiał błędy w projekcie który ma miliony linii kodu nie wiedząc tak naprawdę co robisz. Zarobki jak na pierwszą pracę dobre. 5-6k brutto na start

emigrant

Wpiszcie sobie na you tubie: ZOBACZ???? Porównanie CEN i ZAROBKÓW pomiędzy POLSKĄ a NIEMCAMI

felek

Praca w nokii jako programista jest dobra ... ale tylko krotko (powiedzmy rok). Niestety programowania jest tam mało ... mozna poznac technologie pracy z "duzym" programem (kontrola wersji, cykl programowania (scrum, review itd)). Znam osobe ktora tam byla prawie rok i nic nie programowala. W sensie "malo" programowania chodzi mi o sama specyfike pracy ... nie masz pojecia co tak naprawde robisz bo, za duzy program. W skrocie to bardziej szukanie , pytanie sie gdzie co jest zeby pozniej dostawic przyslowiowa "linijke" i sprawdzenie czy testy sie nie "posypaly".

Szcześliwa

Dostałam pracę w niemieckiej firmie IT, nie miałam żadnego doświadczenia tylko studia i praktyki w kilku miejscach. Zaoferowali mi 3000 euro + wsparcie z tzw. "welcome center". Jest to taka instytucja dla obcokrajowców którzy szukają w Niemczech pracy, pomoc w znalezieniu mieszkania i załatwieniu wszelkich formalności. Dodatkowo bezpłatny kurs niemieckiego. Nie marnuje czasu na szukanie pracy w Polsce, na te centra taniej siły roboczej i polskich prywaciarzy cwaniaczków, bo nie są tego warci... Mam już 2 miesiące pracy za sobą, ceny żywności wcale nie są wyższe jak w Polsce. Za wynajęcie kawalerki (dość ładnej) w porównaniu z tymi oferowanymi we Wrocławiu za 1200 zł płacę 450 euro. Podwyżki mam zapisane w umową, kierownik spoko - zawsze się można dogadać, a nie to co w Polsce, że musisz być do dyspozycji kierownika 24h. Moim zdaniem jak najwięcej ludzi powinno emigrować żeby samemu się przekonać że może być lepiej niż Polsce, oczywiście zawsze jest tęsknota za rodziną, ale w mojej firmie obcokrajowy mają rocznie dodatkowe 10 dni roboczych wolnego na pobyty w swoim kraju, oprócz standardu. Pracownicy są szanowani, nie ma pracy w biegu jak w Polsce. Tutaj nikt nie jest zawistny. Jest krótko mówić tak jak powinno być, czyli normalnie ;)

tomek

w Niemczech są oferty pracy dla developerów JAVA nawet za 40k pln netto+VAT miesięcznie i są to sprawdzone informacje, nie wyssane z palca. SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE !!!!!!!!!

x2drive
@tomek 19.09.2017 17:54
w Niemczech są oferty pracy dla developerów JAVA nawet za 40k pln netto+VAT miesięcznie i są to sprawdzone informacje, nie wyss...

Pracuje w Niemczech od 16 lat, wyjechalem jeszcze w czasie studiów do Monachium. Pierwsze wynagrodzenie: 80K DM rocznie (okolo 40K EUR), obecnie jestem Software Expert, zarobki ponad 100K EUR rocznie. Otrzymałem niemieckie obywatelstwo (mam teraz podwójne) i nauczyłem się perfekcyjnie języka niemieckiego. Wyjechałem z Polski z jedna walizka, goły i wesoły. Teraz mam własne mieszkanie, kredyt w tym roku już spłaciłem (mieszkanie jest warte ponad 500K EUR), szczęśliwą rodzinę (zona polka, córka urodzona w Niemczech) i nowe BMW serii 5. W Polsce nigdy bym się tego nie dorobił, chyba ze bym trafił na teścia z grubym portfelem.

polski parobek

mój szef je mięso, ja kapustę, więc razem jemy gołąbki ;) spotyka się dwóch biznesmenów. - część, co tam? + Nic, porobiłem wszystkim pracownikom umowy śmieciowe. - a co firma Ci źle idzie? + Nie, moja żona chce kupić willę w Konstancinie.

anonek

Proces rekrutacyjny jest wielką klapą, test na codility jest jedną z najśmieszniejszych spraw... często aby zdać zadanie z poprawianiem kodu trzeba się wykazać "złym pisaniem kodu", tylko aby przeszło testy, zadanie często jest wykonywalne w parę linijek w danym języku programowania, ale niestety trzeba się wykazać "nieznajomością" zalet danego języka aby móc napisać ten program, osobiście zdałem go. Zrobiłem 2/3 zadania. Popracowałem 3 miesiące i przeniosłem się do innej firmy, gdzie pracują osoby z 2 - 3 letnim doświadczeniem z Nokii i niestety są zaledwie na moim poziomie... Potrafią klepać kod, ale coś więcej to raczej nie.

mo
@anonek 19.08.2017 02:03
Proces rekrutacyjny jest wielką klapą, test na codility jest jedną z najśmieszniejszych spraw... często aby zdać zadanie z popr...

zgadzam się rozwiązywałem kiedyś to co prawda z sql i przeszło przez przypadek testowy, a wynik i tak był inny niż powiniem być, ten test nie oddaje rzeczywistych umiejętności.

tester666

A jak tam jest ze znajomością angielski. Czy raczej się pisze miale czy rozmawia. Czy ang na poziomie a2/b1 wystarczy. Niech się wypowiedzą Ci co pracują w Nokia. Chce aplikować na stanowisko Testera.

tester666
@g6 09.08.2017 12:05
Cześć. Z takim poziomem angielskiego, jeżeli świetnie znasz się na zawodzie albo masz dość ok doświadczenie, przyjmą Cię ale do...

Pytam o tą kwestię, bo zamierzam się dostać na kolejną edycję Nokia Academy w Krakowie i poziom mojego języka nie daje mi spokoju. I nie wiem w jakim stopniu używa się go w codziennej pracy. Nie pracowałem jeszcze komercyjnie ale mam już za sobą podyplomówkę z Testowania oprogramowania i do tego certyfikat ISTQB aktualnie uczę się na temat sieci i LTE.

NokiaWorker
@tester666 09.08.2017 17:48
Pytam o tą kwestię, bo zamierzam się dostać na kolejną edycję Nokia Academy w Krakowie i poziom mojego języka nie daje mi spoko...

W zespołach są testerzy bez tego certyfikatu, a Ty chcesz isć na Akademię na dodatek z podyplomowką? Zacznijcie sie bardziej cenic

Tymek

Z c++ jeżeli nie miałeś wczesniej doświadczenia to nie masz co startować, poziom pytań i wymagania dla osób z branży, co juz troche w tym siedzą :) podejrzewam ze z Java jest tak samo.

damdam

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda proces rekrutacyjny na stanowisko junior Java oraz jakie typu pytania mogą paść podczas rozmowy. Pozdrawiam

odp
@damdam 02.08.2017 14:40
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda proces rekrutacyjny na stanowisko junior Java oraz jakie typu pytania mogą paść po...

siedzi przed tobą 2 przemądrzałych gości a ty odpowiadasz na ich pytania.

damdam
@odp 03.08.2017 11:59
siedzi przed tobą 2 przemądrzałych gości a ty odpowiadasz na ich pytania.

nie każda rozmowa tak wygląda, no i oprócz tego interesuje mnie skala pytań jakie mogę usłyszeć.

anonim

(usunięte przez administratora)

m

to słowo nie cenzuralne to you tube ;)

XXX

Czytam, czytam i nie wierzę. Firma płaci tyle, na ile sobie zapracujecie na interview. Mnie akurat wywalili po wieeelu latach (projekt został skasowany) z innej niby super ekstra firemki z najładniejszym biurem we wszechświecie i socjalem zasadniczo żadnym w porównaniu z Nokią (no ale biurem się szczycą, bo zastaw sie a postaw sie) i jak poczułem różnicę w wynagrodzeniu na plus to nie wiem czy komukolwiek polecałbym inne korpo (po co szukać, tu jest pewniak). I zapewniam, że nie jest to jakieś 7 czy 8 brutto. Po drodze dostałem się do kilku innych w firm, w których interview zajmowało kilka etapów i jakże zachwycony byłem gdy okazało się, że w Nokii po rozmowie telefonicznej jest tylko jedna rozmowa, na której po prostu stwierdzają czy potrafisz wystarczająco dużo czy nie (szanują Twój czas). Czy liczysz że ktoś ci łopatą do głowy nasadzi niezbędne podstawy, bo o nie pytają. Pracuję, co prawda jeszcze na próbnym, ale widzę co się dzieje i jak nowi koledzy relacjonują przebieg interview. Zawsze można iść do innej, bajeranckiej firemki, która szczyci się głównie tym że nie są korpo i wylecieć w najmniej oczekiwanym momencie w życiu (np świeżo po wzięciu kredytu hipotecznego), bo jak projekt zostanie skasowany to na pracowników już ich nie stać, lub przebrnąć przez te "5" etapów i dostać tyle brutto ile chciało się netto. W zamian można złapać się za rączki i wspólnie zaśpiewać o udanym releasie. Zjeść pączka czy bułkę za darmo i uznawać to za dobry socjal (oprócz multisporta i opieki medycznej, bo to ma każdy). Przełknąć marną kasę, ale cieszyć się że to nie korpo i low cost center i udawać, że jest się kimś. Lub dostać uczciwą kasę i zero stabilności zatrudnienia. Polecam pochodzić po innych firmach, dostać się, zapoznać z ofertę, a następnie solidnie przygotować na interview w Nokii i dopiero oceniać stan rzeczy. Można się ciężko zdziwić ;) Dodam jeszcze, że próbny się kończy, a ja ciągle nie wyleczyłem się z zaszczepionego we mnie stresu gdy jest coś do ogarnięcia, nie mniej Nokia i zespół w którym jestem intensywnie nad tym pracują. Nie wiem czy ktoś tutaj zna słowo "stres". Może przegrywając w piłkarzyki jeden z drugim się zestresuje. Nie oczerniajcie Nokii i nie oceniajcie przez pryzmat jakiś akademii czy studenciaków, bo to jest bardzo niesprawiedliwe. Piszę to tylko dla Waszego dobra. Nie wierzyłem, że można tak spokojnie i za tak uczciwą kasę (porównując z innymi firmami do których się dostałem) pracować i spokojnie żyć, chociaż gdzieś w tyle głowy zawsze brzęczała mi myśl, że najlepszą podwyżkę dostaje się przy zmianie firmy. I kieruję to głównie do starszych, "zasiedzianych" pracowników Nokii, którzy dużo by chcieli, a nie znają realiów rynku pracy. Odejdźcie i wróćcie zamiast oczerniać. Zdecydowanie polecam Nokię, zwłaszcza osobom z dużym doświadczeniem, które mogą zgarnąć kilka gwiazdek na interview.

bezpaniki

Do wszystkich, którzy martwią się brakiem kontaktu ze strony HR po otrzymaniu informacji o możliwości zatrudnienia: nie przejmujcie się tym, ktoś się z wami skontaktuje na kilka dni przed rozpoczęciem pracy i spokojnie załatwicie badania lekarskie i formalności :) Zawsze można się też skontaktować z osobą, która przekazała informację o chęci zatrudnienia.

...
@bezpaniki 20.07.2017 22:53
Do wszystkich, którzy martwią się brakiem kontaktu ze strony HR po otrzymaniu informacji o możliwości zatrudnienia: nie przejm...

żenada

belzebub
@bezpaniki 20.07.2017 22:53
Do wszystkich, którzy martwią się brakiem kontaktu ze strony HR po otrzymaniu informacji o możliwości zatrudnienia: nie przejm...

Będziecie dostawą zadania domowe od menagierów, i menagierzy będą wami dyrygować, a wy będzie robić wszystko co wam nakazane.... WITAJCIE W PIEKLE !!!!!! buahahaha

polak mały

Mentalność polaka. Przychodzi na rozmowę i za możliwość wpisanie sobie znanej firmy do cv daję się dym*ć za psie pieniędze lub za darmo. Przez takich frajerów polaków mamy tak zrąbany rynek pracy w Polsce. Oczekiwania nie których firm rodem z doktoratu z MIT, a płaca na poziomie pensji zamiatacza ulic z zachodu. POWODZENIA POLACY mali !!! żal mi was... jak na to patrzę. W niemczech idziesz na jedną rozmowę i dogadujesz się odnośnie pensji tego samego dnia, nie czekasz miesięcami na 3-5 etapów aż ci łaskawie dadzą odpowiedź. Polska naród ludzi otępiałych...

wku******
@polak mały 15.07.2017 12:54
Mentalność polaka. Przychodzi na rozmowę i za możliwość wpisanie sobie znanej firmy do cv daję się dym*ć za psie pieniędze lub...

W przypadku NOKII 100% racji. Junior Software c++, wymagania jak dla doświadczonego pracownika, 7 etapów, miesięczna rekrutacja, biegłość we wszystkim. Gdzie przypominam to stanowisko wejściowe! Płacą mniej niż sprzątaczce w UK... Capgemini jeszcze lepiej, na juniora rok doświadczenia :D

Polak

Zgadza się oddziały korporacji w polsce to są zwykłe low cost center. Takie konkursy albo zbiorowe testy są organizowane żeby pokazać kto ku rządzi i ilu jest chętnych, żeby obniżyć oczekiwania finansowe kandydatów. Zwykły pic na wodę. Nie dajecie się na to złapać i nie bawcie się w to. Nie pozwólcie żeby roboli z polaków parobków.

Małgo

ile dostaje software tester - bez doświadczenia? proszę o kwotę brutto.

Kasia

Opiszę coś o Nokia Academy dla niedowiarków i osób, które w ogóle liczą, że się dostaną. Sprawa wygląda tak, że na każdą akademię przychodzi kilkanaście lub więcej osób, którym nie udało się otrzymać pracy podczas ostatniej rozmowy kwalifikacyjnej, oczywiście po odbyciu akademii. Osoby te mają już informację co trzeba się nauczyć, jaki jest poziom wiedzy, oraz co zaznaczyć, żeby ktokolwiek brał Cię pod uwagę. Jeżeli chodzi o sam wykład, to jest on niczym innym jak nakreśleniem problemów, jeżeli czegokolwiek z wykładu nigdy nie przerabiałeś to nie licz, że uda Ci się to nadrobić w tydzień. Sam wykład ma bardziej formę, o zobaczcie jest to i tamto, a jak dochodzi do egzaminu to masz za zadanie śmigać wszystko jak miło, bo czasu jest tyle, żebyś nie zdążył/a się oblizać. Sam test, o tutaj oczywiście mógłabym się rozpisać na kilka stron, czy jest on miarodajny czy nie, ale to akurat pozostawię bez komentarza. Opiszę natomiast co musisz umieć - WSZYSTKO. Od podstaw jakimi są wbudowane typy danych, po wzorce projektowe, przez multidziedziczenie, szablony, nowy standard i dużo dużo więcej. Teraz jeszcze słyszałam od znajomego, że mają być i zadania algorytmiczne, co już w ogóle dodaje ogrom materiału. Ale jeżeli chcesz się przygotować do egzaminu, polecam gorąco blog Pana Mirosława Zelenta i stronkę cppox na której jest wiekszosc materiałów, dobrze jest też luknąć sobie kilka zadanek z codility. To tyle moje kochane mruczki Kasia

tyle
@Kasia 29.06.2017 11:30
Opiszę coś o Nokia Academy dla niedowiarków i osób, które w ogóle liczą, że się dostaną. Sprawa wygląda tak, że na każdą akadem...

Generalnie sami sobie jesteśmy winny obecną sytuację, my polacy. Nasza niska samoocena i niskie oczekiwania finansowe są wykorzystywane przez zagraniczny kapitał który przychodzi do polski. Każdemu kandydatowi który będzie chciał zarabiać więcej zarzucą odrazu postawę roszczeniową ;) prawda jest taka, póki my będziemy pozwalali z siebie robić tanich roboli i sobą pomiatać oni będą to robili. Ja wyjeżdzam z Polski bo miałem dość tego chorego układu, firmy dużo wymagają a mało płacą. Jeśli Nokii nie pasuje poziom nauczania na polskich uczelniach i oczekują udziału od kogoś w takich kursach to niech otworzą własną uczelnię i szukają sobie geniuszy, tyle że geniusze u nich szukać pracy bo najlepsi od razu emigrują. Nigdzie na żadnej uczelni nie naucza się aktualnej wiedzy z zakresu telekom. Obowiązkiem każdego pracodawcy jest przeszkolenie pracownika po podpisaniu umowy, a nie przed. Kiedyś tak było w Nokia i było dobrze, a później wprowadzili takie dziwactwa, Nokia powinna wrócić do korzeni, i nie robić innowacji na polu rekrutacji, a innowację na polu technologicznym. Jak ktoś 15 lat temu kupował telefon marki Nokia to wiedział że kupuje dobry jakościowo telefon, a teraz to zwykły chiński szmelc. Nokia powinna produkować innowacyjne telefony ktore jednocześnie pociągały by za sobą innowację w infrastrukturze telekomunikacyjnej, teraz tego nie widać niestety co było x lat temu.

ona

niebawem mam rozmowe. mam pytanie czy ciezko jest przejsc rozmowe kwalifikacyjna? np jakbym czegoś nie wiedziała? stanowisko- Tester oprogramowania Verification LTE pozdrawiam

Tomasz

Dziwi mnie to że oddziały Nokii w Polsce zachowują się tak, jakby praca u nich miała być marzeniem każdego specjalisty IT. 95% oddziałów korporacji w Polsce to zwykłe low cost center, takie jak w Indiach czy Chinach. Głównym kryterium jest takie, że pracownik ma być tani. Sądzę że w Nokii jest podobnie, ale oczywiście oficjalnie tego nie powiedzą. Zamiast płacić 15-25 tys. na szeregowych stanowiskach tak jak na zachodzie to płacą 4-9 tys. i łatwo policzyć ile kasy oszczędzają na polakach. Generalnie Polska dla zachodnich koncernów to kraj tanich roboli. Zgadzam się z poprzednimi opiniami że opłaca się emigrować, bo w Niemczech łatwiej o pracę, jest ona lepiej płatna i stabilniejsza bo bezrobocie niższe, kiedyś w delegacji pracowałem w niemieckim oddziale i widziałem jakie jest podejście przełożonych i jest to niebo a ziemia, w wielu firmach w Polsce pracownik jest śmieciem i przynajmniej nie czujesz się gorszy jak dojstajesz pensje w euro a nie w pln.

Paweł

Można w Nokii pracować na B2B?

asdefewfwef
@Paweł 18.06.2017 09:02
Można w Nokii pracować na B2B?

tak, można. Parę osób w teamie wykorzystuje właśnie tę formę. Podejrzewam że to zależy od menago.

BB

wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie chcą usuwać kont kandydatów i danych osobowych? Ustawa i GIODO mówią wyraźnie: kandydat ma prawo do wglądu w dane osobowe, żądania ich poprawienia, zaprzestania ich przetwarzania lub usunięcia.

wystawiony

Do tych którzy zostali wystawieni przez Nokię. Generalnie moja opinia jest taka. Jak firma nie szanuje was już na wstępie to napewno nie będzie szanować was później. Dla władz międzynarodowych oddziały w Polsce to zwykłe low cost center, a kierownictwo z WRO i KRA bardziej powinno się cieszyć że wogóle ktokolwiek chce dla nich pracować bo inne firmy dużo lepiej płacą, a ogłoszenia Nokii cały czas wiszą i z czegoś to wynika, albo dużej rotacji, albo tego że mało płacą i nie ma chętnych. Kierownictwo powinno zmienić proces rekrutacji bo 10 min. speed rec. to porażka na całej linii, kiedy zainteresowany ma niby mieć czas żeby zadać pytania? oni je zadawają na przemian i oczekują odpowiedzi w ciągu 1 sek. Rozmowa powinna trwać od 30 min. do 1 godz. max. i tyle. Odnoszę wrażenie że ta firma ma duże wymagania wobec kandydatów, a gruncie rzeczy chodzi o to żeby pracownik był po prostu tani jak wszędzie. Moja propozycji dla działu HR: - zainteresować bardziej na wstępie kandydata technologią, powiedzieć co robicie, czego można się nauczyć, dlaczego warto się związać z firmą na lata, o atmosferze w firmie... A nie prowadzić rekrutacji na zasadzie że od pierwszej sek. sypiecie pytaniami jak na przesłuchaniu, bo to ani grzeczne ani niezbyt ciekawe. Przecież i tak każdy kto przychodzi do takiej firmy musi się wdrożyć w systemy tej firmy. Kierownictwo ewidentnie wysłać na jakiś kurs z empatii o ile coś takiego istnieje. Nie olewać kandydatów bo w końcu nie będziecie mieli chętnych, bo firm są tysiące, a Nokia nie jest piękną panną na wydaniu. BTW mówienie o multisportach i opiece medycznej jest bez sensu - ludzi to akurat najmniej interesuje, jest w 90% firm i jest to nie jako już standard.

deadcell
@wystawiony 07.06.2017 14:28
Do tych którzy zostali wystawieni przez Nokię. Generalnie moja opinia jest taka. Jak firma nie szanuje was już na wstępie to na...

Przykro mi to mówić, ale jesteś idiotą. Speed recruitment przeznaczony jest dla tych, którzy mają mało czasu, a chcieliby szybko sprawdzić, czy się nadają, a jeśli nie, to czego powinni się douczyć. Pozytywne przejście rozmowy skutkuje zaproszeniem na drugą rozmową, trwającą właśnie około godziny. Jak ktoś nie zna Nokii, a chce poznać, ma inne okazje: dni otwarte, liczne targi pracy, strona www itd.

f
@deadcell 09.06.2017 14:59
Przykro mi to mówić, ale jesteś idiotą. Speed recruitment przeznaczony jest dla tych, którzy mają mało czasu, a chcieliby szybk...

Dziękuje za to że mnie obraziłeś, natomiast to pokazuje jakie osoby pracują w Nokii. BTW. Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii, to że ty masz inna nie oznacza że ktoś inny jest idiotą. Pozdrawiam CIĘ geniuszu z wielkim ego.

Biały Murzyn

kto mnie wyzyska?

Waldek

Jaki limit na paliwo na cele prywatne przysługuje kierownikom do ich samochodów służbowych w Nokii we Wrocławiu. Czy preferowane są ople insignie tak jak w Nokia Bydgoszcz? Czy można wybrać kombi (bardziej praktyczne na wypady z rodziną).

robol
@Waldek 17.05.2017 23:14
Jaki limit na paliwo na cele prywatne przysługuje kierownikom do ich samochodów służbowych w Nokii we Wrocławiu. Czy preferow...

a rowerem jeździć nie łaska?

Waldek
@robol 03.06.2017 13:37
a rowerem jeździć nie łaska?

Szlachta może jeździć rowerem np. Range Rover Evoque . Samochodem musz dojechac z i na Pilicką w Bydgoszczy, muszę zawieźć dzieci na zajęcia po szkole, wyskoczyć na zakupy z żoną. Wniosek samochód duży jest potrzebny a limit na paliwo skromny więc jestem ciekaw jak to wygląda w Nokia Wrocław.

anonim

(usunięte przez administratora)

SCM

Norbert, Marek i inni - tu zostawiamy opinię o wrocławskim oddziale Nokii, a nie zbieraniu truskawek na Saksach. Sam muszę przyznać, że może i nie jest to firma, w której chcielibyście spędzić wiele lat, tak oferuje całkiem przyzwoite warunki dla osób początkujących. Mam tu na myśli na przykład studentów nietechnicznych kierunków, którzy umieją trochę Pythona i liznęli kiedyś Linuksa, ale nie czują się najlepiej w C i Javie. Polecam osobiście program płatnych praktyk wakacyjnych - jest możliwość przedłużenia na pół etatu, w miarę łatwo się dostać i zdobyć pierwsze doświadczenie.

Norbert
@SCM 13.05.2017 18:44
Norbert, Marek i inni - tu zostawiamy opinię o wrocławskim oddziale Nokii, a nie zbieraniu truskawek na Saksach. Sam muszę przy...

Ja pisałem o pracy w IT a nie o zbieraniu truskawek, na zbieraniu truskawek raczej nie płacą ponad 3000 euro.

nokiaman

wyscig szczurów jest !

Kamil

Witam mam pytanie odnośnie języka angielskiego. Średnio mowie wtym języku. Czytam pisze rozumiem ale mam blokadę przed mówieniem. Czy mam szansę na pracy czy raczej sobie darować Nokie

rafal c

Co do wyścigu szczurów to nie ma czegoś takiego w Nokii przynajmniej jeśli chodzi o deweloperów. Między deweloperami i testerami panuje fajna atmosfera, można sie śmiać, żartować, jest ok. Wiadomo zdarza się od czasu do czasu jakiś mądrala który sie wymądrza i wszystkich traktuje z góry ale w przeciągu 4 lat zdarzyl mi się tylko 1 taki a wszyscy inni byli w miarę normalni.:) Zauważam natomiast inny problem niż wyścig szurów a mianowicie spychologię. To zaczyna się od menedżmentu poprzez podrzędnych menadżerów a kończy na deweloperach którzy również spychają tmeaty na siebie nawzajem ("ja się tym nie mogę zająć bo teraz zajmuję się innym tematem"). I niestety tak jest, że osoba która jest miła, przyjazna i bierze wszystko na klatę najgorzej kończy, najmniej się rozwija. Nokia to taka firma na 4 lata nie więcej, ja douczam się by zmienić pracę na lepszą i mam nadzieję że pod koniec roku mi się uda coś lepszego znaleźć.

ciekawski

Pytanie do pracujących: Jakie opinie krążą o dziale Commercial management??

q

Pytanie do pracowników. W roli programisty Java, gdzie znajdę ciekawszą pracę + opartą o frameworki typu Spring etc? Atos vs Nokia?

Wrp

Ja by nie jechal 500 km. Szukaj w duzym miescie w swoich okolicach. We wroclawiu cudow nie zarobisz. Bardziej sie oplaca Warszawa.

Baśka

Witam to tak źle jest w tej Nokii? mam mieć rozmowę ale jak zatrudniają 1 na 15 to może nie ma sensu się fatygować bo jestem z drugiej części Polski!. Jeszcze brak profesjonalizmu przy rozmowach to już całkiem mnie zniechęca jechać 500km aby się dowiedzieć, że rozmowa jest odwołana.

bdg

Jakie krążą opinie na temat Bydgoskiego oddziału Nokii?

byłem

spotkanie F2F na strzegomskiej przypomina komisję śledczą w sprawie Amber Gold ;)

ciekawy
@byłem 25.01.2017 10:57
spotkanie F2F na strzegomskiej przypomina komisję śledczą w sprawie Amber Gold ;)

możesz coś więcej napisać?

nie-informatyk

Ponawiam :),czy ktos cos wie o dziale MN Commercial Management i stanowisku Pricing Specialist ??

Tomek

Witam , zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną jako software tester proszę o pomoc jaki zakres pytań może wystąpić na rozmowie?

P
@Tomek 23.01.2017 15:51
Witam , zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną jako software tester proszę o pomoc jaki zakres pytań może wystąpić na ro...

Ludzie, z takim podejściem życzę powodzenia... Wystarczy trochę pomyśleć i przejrzeć ten wątek, bo są tu co jakiś czas wrzucane pytania.

Kamila

Witam,bardzo proszę o pomoc w uzyskaniu informacji jakich pytań mogę się spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisku software tester Bardzo proszę o pomoc Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

g
@Kamila 23.01.2017 10:21
Witam,bardzo proszę o pomoc w uzyskaniu informacji jakich pytań mogę się spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisku s...

kluczowym pytaniem i tak jest czy jesteś odpowiedni tania! oczekiwania finansowe.

WS

Wie ktoś z Was czy na stażu Working Student otrzymuje się również wszystkie benefity (Multlisport, LunchPass itp.) czy są one zarezerwowane wyłącznie dla pełnoetatowych pracowników?

Kamila

Witam,bardzo proszę o pomoc w uzyskaniu informacji jakich pytań mogę się spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisku software tester Bardzo proszę o pomoc Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

WS

Hej! Czy ktoś z Was orientuje się kiedy się podpisuje umowę jako Working Student i czy po telefonie o przyjęciu można być już w 100% pewnym otrzymania pracy? Trochę się martwię bo od telefonu o przyjęciu minęło już około dwóch tygodni, pracę mam zaczynać za 10 dni a dalej nikt się nie odezwał ( w sprawie podpisania umowy).

Nick
@WS 20.01.2017 20:38
Hej! Czy ktoś z Was orientuje się kiedy się podpisuje umowę jako Working Student i czy po telefonie o przyjęciu można być już w...

Ja bym napisał maila do kogoś, z kim wcześniej utrzymywałeś kontakt. Swoją drogą, miałeś jakieś wcześniejsze doświadczenie, nim CIę przyjęli?

nie-informatyk

Czy ktos cos może powiedziec o stanowisku Junior Pricing Specialist ? Ostatnio takie ogłoszenia wrzucają. Jaka kasa jaka atmosfera i w ogóle ?

ciekawy

jakie widełki teraz obowiązują na software testera? 6k brutto można rzucić czy 500/1000 za dużo?

Zostaw opinię o NOKIA - Wrocław

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie NOKIA