NOKIA

Wrocław

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 374 ocen.

Opinie o NOKIA

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie NOKIA

Nexxxio

Web Client Developer MIEJSCE PRACY: PRAGA YOUR ROLE: Develop high-quality software applications which adhere to approved designs Active participation in all phases of system architecture, development, testing, release and on-going maintenance Ensure unit testing activities are properly specified and executed Initiate code reviews, ensuring coding standards and practices are maintained Identify products/ technologies that need to be researched REQUIREMENTS: Bachelor's degree in Science/IT/Computing or equivalent Min. 4 years of experience as a programmer (preferable Frontend, JavaScript) Very good knowledge of Javascript, HTML, CSS, Good knowledge of Java, Spring Knowledge of the Eclipse IDE Knowledge of the JBoss Very good knowledge of English Experience working in an Agile software development environment Good analytical and problem-solving ability Strong communication skills The ability to work independently as well as collaborating with a team WE OFFER: Work in a dynamic company with access to the best world business and technical models Attractive salary (20.000+ PLN gross) Accommodation, airplane tickets (to go and to come back), support in relocation Medicover health care

Jerzy

Podpowiedzcie czy warto aplikować? Firma prowadzi może aktualnie rekrutację?

M
@Tomasz 18.01.2018 10:46

Nic dziwnego w tym nie ma. Jeżeli siedzieli w Nokii z 5 czy 10 lat, to oczywista sprawa. Największą podwyżkę dostajesz zmieniając pracodawcę. Osoby, które boją się wystartować do innej firmy i "kiszą się" na swoim stanowisku długimi latami, wylewając frustracje na pracodawcę, po prostu nie znają rynku pracy i kończą tak, że "student" na wejściu może zarabiać więcej niż developer z 8-letnim stażem, który dostawał symboliczną podwyższę równą inflacji. Też tak kiedyś miałem. I też po przejściu do Nokii byłem w szoku wynagrodzeniowym (na plus oczywiście). Nokia wg mnie płaci bardzo, bardzo dobrze. Taka branża. Jak ktoś nie potrafi się ogarnąć z wynagrodzeniem, to po prostu na taki stan rzeczy zasługuje. Albo wyjeżdża do Niemiec być polaczkiem do popychania. Albo łep na karku, prestiż i satysfakcja albo Niemcy. Albo 10 lat doświadczenia w jednej firmie i bida. Pracuję w Nokii od roku i nigdzie nie byłem w stanie tyle wynegocjować, a dostałem się w kilka znanych we Wrocku miejsc.

emigrant
@M 02.02.2018 13:43

Ty raczej jesteś polaczkiem do popychania, bo pracujesz dla zagranicznego korpo za polską stawkę i tyle w temacie. Sądzę że na wejściu dostałem więcej niż ty dużym stażem. Więc kto tu jest polaczkiem do popychania? jak dojdziesz do kwoty 25-30 tys zł miesięcznie to możemy porozmawiać.

ja

Czesc, czytam, ze firma dofinansowuje przedszkole. Moze ktos przyblizyc jakies szczegoly?

anonymous
@M 02.02.2018 13:49

Nie zmywam w niemczech, ty też nie zmywasz, ale masz pensje niemieckiego zmywacza, więc to ty powienineś u siebie widzieć problem.

M
@anonymous 02.02.2018 18:53

Widziałbym problem otrzymując w Nokii pensje polskiego zmywacza. Otrzymując jedną z lepszych stawek w IT we Wrocławiu (u banksterów jest troszkę lepiej) nie widzę absolutnie żadnego problemu i oceniam tego pracodawcę bardzo dobrze pod tym względem. Rozmawiamy tutaj o pracy w Polsce i o polskich zarobkach. Uskutecznianie filozofii o niesprawiedliwości na świecie nic nowego w temacie pracy i zarobków w Nokii nie wnosi.

Seba

Hej, jakich pytań mogę się spodziewac aplikujac do Nokii na stanowisko Testera? Chodzi mi głównie o pytania z LTE i TCP/IP :)

hohoł
@Seba 18.01.2018 21:28

Podstawa to architektura LTE i protokoły TCP/IP

xxx

Integration engineer, praca nudna, zarabiam 10 tys brutto plus benefity jakies tam. 30% tax break dla integracji. dużo bardzo dziwnych ludzi bez wiedzy czy dobrego doświadczenia.

om
@xxx 14.11.2017 18:52

tylko 10 tys? mój kuzyn w berlinie jako pomocnik śmieciarza zarabia 2500 euro brutto

programista na emigracji.
@xxx 14.11.2017 18:52

Firma IT wlk. brytania stanowisko jakie zajmuje to regular developer, pensja 5 tys funtów, w pl byłem gnojony za psie pieniądze...

pppp

Według mnie dla twojego minimalnego komfortu najmniej średnio zaawansowany B10/11. W teamach w których akurat ja się kręcę w 5G bez tego ani rusz. Być może w bardziej usystematyzowanym już 4G nie ma ciśnienia. Oczywiście też zależy to od stanowiska. Jak będziesz miał do czynienia z testami tzw. "ficzerów" to ni chusteczki bez poziomu o którym wspomniałem - kontakt z obcokrajowcami gwarantowany.

testomaniak
@pppp 04.01.2018 19:08

A kontakty odbywają się face to face czy raczej droga mejlową?

Nokiusz
@testomaniak 05.01.2018 11:07

75% komunikacji to maile i czat wewnętrzny firmy przy zgłaszaniu i naprawianiu buga, ale jesli znalazłeś coś ciężkiego i ważnego to spodziewać trzeba się spotkania na callu w szerszym gronie, gdzie ty wystepujesz jako specjalista od tego zagadnienia. Plus niektórzy developerzy wolą rozmawiac niż pisac.

Marek

ja skończyłem technikum informatyczne w łodzi wyjechałem do Niemiec na start dostałem 2200 euro brutto przy podłączaniu komputerów w biurach i montażu podzespołów. po ok. 4 miesiącach podwyżka na 2500. za kawalerkę płacę 530 euro, ceny w marketach podobne. Przy rozrzutnym życiu odkładam co miesiąc 800-900 euro. Dziwie się tym, którzy pokończyli studia i dają się tak wyzyskiwać w Polsce i nie zamierzam wracać. Trzeba się szanować Panie i Panowie...

0000
@Marek 15.06.2017 09:38

Mieszkam w Berlinie i potwierdzam!!! ceny żywności niemal identyczne, ostatnio byłam w Warszawie i z przykrością muszę stwierdzić że jest tam drożej niż w Berlinie.. no comment.

kolega
@tof85 12.09.2017 15:09

pracuję w de i mam na umowie 3600 euro brutto, na konto mi wpływa bez premii 2240 euro po wszystkich potrąceniach więc jakieś 63% kwoty brutto

ancymon

Chcę wystartować na nową ścieżkę jako samouk junior z Pythonem, do tej pory grafika 3D przez kilka zdrowych lat i przede ukończony wszystkim human a nie cokolwiek ścisłego. Do tego z minusów nie jestem już bardzo młody - 31 lat. Oprócz praktycznie biegłego angielskiego - zaawansowany francuski i włoski ale zakładam, że to taka sobie karta przetargowa. Jeżeli faktycznie będę umiał to przyjmą czy jestem niezaturdnialny z powodów formalno-metrykalnych? Ile śpiewać na okres próbny? Czytam, że z home office to zależy. Jeżeli w Nokii nie to gdzie z moim CV? Koniecznie we Wrocławiu.

dor
@ancymon 05.01.2018 18:04

raczej bliżej ci do IBM-u, niż Nokia, tam za dwa języki obce dostaniesz jakieś dodatki, ale na więcej niż 5k brutto nie licz. szukaj pracy tam gdzie wykorzystasz to co umiesz, w Noki dadzą ci najwyżej jakąś umowę zlecenie.

ancymon
@dor 05.01.2018 19:00

Dzięki za odpowiedź, mnie interesuje ściśle techniczna ścieżka i to w miejscu gdzie mogę szybko nawdychać się wiedzy i doświadczeniu bo po wstępnym obwąchaniu się z Pythonem wyszło że naprawdę nie mam z nim większych problemów. Rozumiem też że sam Python to nie wszystko i trochę czytania przede mną niemniej z tematyką techniczno-logiczną (frameworki, db, sieci i protokoły) też nie mam i nigdy nie miałem problemów - np. grafiki i masy koniecznych dodatków nauczyłem się sam. Mniej więcej orientuję się jak wygląda IBM i zupełnie nie interesuje mnie wsad w teamy gdzie zajmie mi dużo czasu zanim wyczołgam się na interesującą mnie ścieżkę - a z racji wieku nie mam tego czasu już za dużo. Dadzą zlecenie - trudno - mogą dać fakturę chociaż nie opłaci im się na taką kasę jaką pewnie dostanę. Nie liczę na żadne kokosy, liczę na kokosy za 2-3 lata bo jako grafik i tak muszę wybrać albo obniżenie stawek albo i tak pójscie jako najemnik do kogoś.

pppp

Sorki B1/2 miało być

testomaniak

Witam, pomijam inne dyskusje. Pytanie z innej beczki dla tych co pracują w NOKIA. W jakim stopniu trzeba znać język angielski aby dać radę w pracy? Ile trwa wdrożenie jako junior na stanowisku testera? Czy z ang A2/B1 mam szanse ?

Thang
@testomaniak 29.12.2017 20:05

A2 B1 to jest poziom matury podstawowej z angielskiego. Na poziomie the picture shows two people who are walking (usunięte przez administratora) the street. Wątpie żeby w jakimkolwiek dziale IT było zapotrzebowanie na kogoś kto zna na takim poziomie angielski.

jegomośc
@Thang 30.12.2017 19:00

w niektórych korpo przyjmują ludzi którzy ledwie dukają po angielsku, a w wymaganiach w ogłoszeniu jest niby min. B2 poziom, kwestia jest bardziej oczekiwań finansowych w Polsce. Może być taka sytuacja że będzie znał 5 języków biegle i powie 10 tys i cie odrzucą, a ten który zna ledwo ang. i powie 3 tys. się dostanie. Znam kilka takich przypadków.

Gosia

Byłam 2 dni temu w Niemieckim ALDI i kupiłam kurtkę zimową za 19 euro, czy w Polsce kupiłabym nową kurtkę za 19 zł? bo tak to trzeba liczyć! Zrobiono z nas naród frajerów i dostarczyciela taniej siły roboczej. Takie firmy jak Nokia, Atos, IBM i tak dalej, Myślisz że w nich pracujesz bo jesteś zaje^^stym fachowcem? nie po prostu jesteś tani... Ja zobaczyłam jak ludzie żyją w Niemczech i tam nikt nie rzuca się na promocję jak w Polsce, tylko każdego, nawet jeśli ktoś zarabia niemiecką pensję minimalną jest stać sobie kupić kurtkę nawet za 100 euro nie to co u nas cebula goni cebulę. A Polski prywaciarz umie tylko robić biznes taki, że pojedzie to Niemca i powie mu "mi zapłaci Pan za usługi informatyka 1800 euro" i drugie tyle Pan zaoszczędzi. I teraz ja rekin biznesu będę szukał frajerów za 900 euro i drugie tyle zostanie dla mnie za nic nie robienie."

tomek
@Nick 10.12.2017 22:04

22000 zł netto, po roku dostaniesz jaka podwyzke. po powrocie do polski dostaniesz max 8-10 tys zł brutto, czyli netto max 6-7 tys............ wez po uwage ze sredni czas szukania pracy w polsce to 10 mscy. zgłupiałeś ze chcesz wracac?

Bartek
@Gosia 06.12.2017 13:51

Ja mieszkałem w USA to płaciłem 10$ miesięcznie za karnet na siłownię, w Polsce płacę 130 zł ;)

Stowarzyszenie ANTYprywaciarz

zasady przeciwdziałania wyzyskowi: - nie przychodź na rozmowę na kolanach - pamiętaj prywaciarz zawsze będzie chciał zaniżyć twoją samoocenę na rozmowie, taki zabieg psychologiczny w celu obniżenia oczekiwań finansowych, pamiętaj on zawsze znajdzie 1000 powodów jak nie płacić Miej to w du... - jeżeli jesteś umówiony na konkretną godz. a przedstawiciel prywaciarza się spóźnia co najmniej 10 minut, wyjdź i nie czekaj. Skoro mają cie w du... też ich tam mniej... - Pamiętaj ty jesteś właścicielem swojego skilu, czasu itd i i ty powinieneś wiedzieć ile ma zarabiać, nie prywaciarz. - nie wierz w żadane zapewnienia ustne prywaciarza liczy się to co na umowie. obiecuje ci złote góry? zapomnij.... - zacząłeś pracę u prywaciarza, to odrazu szukaj nowej lepszej nie czekaj ani 1-ego dnia! - prywaciarz to zwykły cwaniaczek nikt więcej, bądź cwańszy od niego. - nigdy nie przyznawaj się że wziąłeś kredyt hipotecznych, wtedy będziesz jego zakładnikiem... - pamiętaj, jeśli prywaciarzowi wydaje się że jest królem to tylko mu się tak wydaje.. zawsze jak cie będzie szantażował możesz mu zastać CBA, Kontrolę Skarbową, PIP itd. bo tylko tyle jest wart.... Wstańcie z kolan i walczcie, bo zrobiono z Polaków współczesnych niewolników.

ssss

Porażka. Rozmowa telefoniczna, proste pytania z angielskiego, odpowiedziałem bez problemu na wszystkie... odrzucono mnie ze względów na niskie kompetencje techniczne. Ale żadnego pytania technicznego nie dostałem. Burdel jakich mało.

Adam
@tomek 06.11.2017 12:54

Kierownicy mają tam wielkie ego, duże wymagania. Mam rozumieć, że są zakompleksieni, coś im w życiu nie wyszło i lubią się dowartościować czyimś kosztem. Żałosne.

misiek
@Adam 15.12.2017 17:00

z wymaganiami takimi jak nokia ma na stanowiska juniorskie i płacą 5-6 brutto to warszawskie firmy płacą 7-9 zł brutto z dobrą znajomością języka programowania.

pppp

Obecnie pracuje w Nokii w 5G. Dla mnie rewelacja. Młody dział, wszystko poukładane, żadnego korpo [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] nie spotkałem, świetni ludzie, technologia tip top, pieniądz godny. Wstawać mi się chce do roboty :) Ja polecam

umniedziala....
@pppp 28.07.2017 22:02

5G to dopiero (usunięte przez administratora). Jak i cały RFSW

inf
@pppp 28.07.2017 22:02

absolwent IT polska - 5000 brutto absolwent IT niemcy - 15000 brutto

tomek

KIEROWCA CE, plandeka, 4/1, 2450€ na rękę! niemcy

tomek
@tomek 15.10.2017 08:06

zapomniałem wspomnieć. Zakwaterowanie zapewnione przez pracodawcę i doświadczenia miałem 6 mscy. Możliwość (ale nie obowiązek) pracy w nadgodzinach Umowę o pracę na niemieckich warunkach Opłacane składki ubezpieczeniowe i emerytalne Płatny urlop Pomoc koordynatora na miejscu Wszystkie świadczenia przysługujące pracownikom z tytułu zatrudnienia na terenie Niemiec Praca od poniedziałku do piątku. A u Polskiego prywaciarza praca 24/7 w święta i soboty też, śmieciówka. Wałek gonił wałek, zaniżanie faktycznych godzin pracy . Nigdy nie wrócę do Polski. Piszę tutaj bo wcześniej pracowałem u Janusza biznesu w IT i żeby móc przeżyć musiałem zrobić CE i szybko przeniosłem się 3000 brutto IT (nie był to Wrocław) do 5000 zł na ciężarówce, bo nie byłem w stanie utrzymać rodziny z pensji u polskiego prywaciarza. I wcale nie chodziło o to że nie mógł płacić wiecej, MOGŁ ALE NIE CHCIAŁ, wolał inwestować w nieruchomości niż podnosić pensje. Miałem dużą więdzę i doświadczenie w IT, studia skończone z wyróżnieniem i co i nic, Polska jest krajem dla frajerów. Moja żona w niemczech na pół etatu zarabia 2x więcej niż zarabiała w polsce na cały etat. Jaki jest sens wracać do tego piekła wyzysku?

P

Dziwne. Wyjechać do Niemiec, zarabiać kokosy, żyć jak pączuś i siedzieć na goworku na profilu Nokii intensywnie pisząc komentarze o wspaniałości Niemiec. Widać Nokia jest firmą, za którą nawet w Niemieckim luksusie się tęskni :) I tylko Niemcy i Niemcy z różnych profili.

don jowani
@P 11.10.2017 15:21

raczej tesknią za Polską i rodziną, a niekoniecznie Nokią i poprostu sprawdzają czy coś się zmieniło czy ten kraj jest nadal tanią siłą roboczą...

JOKER
@P 11.10.2017 15:21

wpiszcie sobie w google: Tak wygląda praca w niemieckim korpo.

Magda

Integration and Testing Engineer - zostałam zaproszona na rozmowę, która ma trwać 90 min. Może ktoś może mi powiedzieć czego mogę się spodziewać, jakich pytań, czy w ogóle warto itd. Może ktoś pracuje na tym stanowisku? Będę wdzięczna za każdą informację. Pozdrawiam.

no
@Magda 10.10.2017 16:18

widocznie spełniłaś warunek taniości skoro cię zaprosili

zenek

Zgadzam się, jeśli przychodzisz tam na juniora to nie będziesz programował tylko naprawiał błędy w projekcie który ma miliony linii kodu nie wiedząc tak naprawdę co robisz. Zarobki jak na pierwszą pracę dobre. 5-6k brutto na start

emigrant

Wpiszcie sobie na you tubie: ZOBACZ???? Porównanie CEN i ZAROBKÓW pomiędzy POLSKĄ a NIEMCAMI

felek

Praca w nokii jako programista jest dobra ... ale tylko krotko (powiedzmy rok). Niestety programowania jest tam mało ... mozna poznac technologie pracy z "duzym" programem (kontrola wersji, cykl programowania (scrum, review itd)). Znam osobe ktora tam byla prawie rok i nic nie programowala. W sensie "malo" programowania chodzi mi o sama specyfike pracy ... nie masz pojecia co tak naprawde robisz bo, za duzy program. W skrocie to bardziej szukanie , pytanie sie gdzie co jest zeby pozniej dostawic przyslowiowa "linijke" i sprawdzenie czy testy sie nie "posypaly".

Szcześliwa

Dostałam pracę w niemieckiej firmie IT, nie miałam żadnego doświadczenia tylko studia i praktyki w kilku miejscach. Zaoferowali mi 3000 euro + wsparcie z tzw. "welcome center". Jest to taka instytucja dla obcokrajowców którzy szukają w Niemczech pracy, pomoc w znalezieniu mieszkania i załatwieniu wszelkich formalności. Dodatkowo bezpłatny kurs niemieckiego. Nie marnuje czasu na szukanie pracy w Polsce, na te centra taniej siły roboczej i polskich prywaciarzy cwaniaczków, bo nie są tego warci... Mam już 2 miesiące pracy za sobą, ceny żywności wcale nie są wyższe jak w Polsce. Za wynajęcie kawalerki (dość ładnej) w porównaniu z tymi oferowanymi we Wrocławiu za 1200 zł płacę 450 euro. Podwyżki mam zapisane w umową, kierownik spoko - zawsze się można dogadać, a nie to co w Polsce, że musisz być do dyspozycji kierownika 24h. Moim zdaniem jak najwięcej ludzi powinno emigrować żeby samemu się przekonać że może być lepiej niż Polsce, oczywiście zawsze jest tęsknota za rodziną, ale w mojej firmie obcokrajowy mają rocznie dodatkowe 10 dni roboczych wolnego na pobyty w swoim kraju, oprócz standardu. Pracownicy są szanowani, nie ma pracy w biegu jak w Polsce. Tutaj nikt nie jest zawistny. Jest krótko mówić tak jak powinno być, czyli normalnie ;)

tomek

w Niemczech są oferty pracy dla developerów JAVA nawet za 40k pln netto+VAT miesięcznie i są to sprawdzone informacje, nie wyssane z palca. SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE !!!!!!!!!

x2drive
@tomek 19.09.2017 17:54

Pracuje w Niemczech od 16 lat, wyjechalem jeszcze w czasie studiów do Monachium. Pierwsze wynagrodzenie: 80K DM rocznie (okolo 40K EUR), obecnie jestem Software Expert, zarobki ponad 100K EUR rocznie. Otrzymałem niemieckie obywatelstwo (mam teraz podwójne) i nauczyłem się perfekcyjnie języka niemieckiego. Wyjechałem z Polski z jedna walizka, goły i wesoły. Teraz mam własne mieszkanie, kredyt w tym roku już spłaciłem (mieszkanie jest warte ponad 500K EUR), szczęśliwą rodzinę (zona polka, córka urodzona w Niemczech) i nowe BMW serii 5. W Polsce nigdy bym się tego nie dorobił, chyba ze bym trafił na teścia z grubym portfelem.

polski parobek

mój szef je mięso, ja kapustę, więc razem jemy gołąbki ;) spotyka się dwóch biznesmenów. - część, co tam? + Nic, porobiłem wszystkim pracownikom umowy śmieciowe. - a co firma Ci źle idzie? + Nie, moja żona chce kupić willę w Konstancinie.

anonek

Proces rekrutacyjny jest wielką klapą, test na codility jest jedną z najśmieszniejszych spraw... często aby zdać zadanie z poprawianiem kodu trzeba się wykazać "złym pisaniem kodu", tylko aby przeszło testy, zadanie często jest wykonywalne w parę linijek w danym języku programowania, ale niestety trzeba się wykazać "nieznajomością" zalet danego języka aby móc napisać ten program, osobiście zdałem go. Zrobiłem 2/3 zadania. Popracowałem 3 miesiące i przeniosłem się do innej firmy, gdzie pracują osoby z 2 - 3 letnim doświadczeniem z Nokii i niestety są zaledwie na moim poziomie... Potrafią klepać kod, ale coś więcej to raczej nie.

mo
@anonek 19.08.2017 02:03

zgadzam się rozwiązywałem kiedyś to co prawda z sql i przeszło przez przypadek testowy, a wynik i tak był inny niż powiniem być, ten test nie oddaje rzeczywistych umiejętności.

tester666

A jak tam jest ze znajomością angielski. Czy raczej się pisze miale czy rozmawia. Czy ang na poziomie a2/b1 wystarczy. Niech się wypowiedzą Ci co pracują w Nokia. Chce aplikować na stanowisko Testera.

tester666
@g6 09.08.2017 12:05

Pytam o tą kwestię, bo zamierzam się dostać na kolejną edycję Nokia Academy w Krakowie i poziom mojego języka nie daje mi spokoju. I nie wiem w jakim stopniu używa się go w codziennej pracy. Nie pracowałem jeszcze komercyjnie ale mam już za sobą podyplomówkę z Testowania oprogramowania i do tego certyfikat ISTQB aktualnie uczę się na temat sieci i LTE.

NokiaWorker
@tester666 09.08.2017 17:48

W zespołach są testerzy bez tego certyfikatu, a Ty chcesz isć na Akademię na dodatek z podyplomowką? Zacznijcie sie bardziej cenic

Tymek

Z c++ jeżeli nie miałeś wczesniej doświadczenia to nie masz co startować, poziom pytań i wymagania dla osób z branży, co juz troche w tym siedzą :) podejrzewam ze z Java jest tak samo.

damdam

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda proces rekrutacyjny na stanowisko junior Java oraz jakie typu pytania mogą paść podczas rozmowy. Pozdrawiam

odp
@damdam 02.08.2017 14:40

siedzi przed tobą 2 przemądrzałych gości a ty odpowiadasz na ich pytania.

damdam
@odp 03.08.2017 11:59

nie każda rozmowa tak wygląda, no i oprócz tego interesuje mnie skala pytań jakie mogę usłyszeć.

anonim

(usunięte przez administratora)

m

to słowo nie cenzuralne to you tube ;)

XXX

Czytam, czytam i nie wierzę. Firma płaci tyle, na ile sobie zapracujecie na interview. Mnie akurat wywalili po wieeelu latach (projekt został skasowany) z innej niby super ekstra firemki z najładniejszym biurem we wszechświecie i socjalem zasadniczo żadnym w porównaniu z Nokią (no ale biurem się szczycą, bo zastaw sie a postaw sie) i jak poczułem różnicę w wynagrodzeniu na plus to nie wiem czy komukolwiek polecałbym inne korpo (po co szukać, tu jest pewniak). I zapewniam, że nie jest to jakieś 7 czy 8 brutto. Po drodze dostałem się do kilku innych w firm, w których interview zajmowało kilka etapów i jakże zachwycony byłem gdy okazało się, że w Nokii po rozmowie telefonicznej jest tylko jedna rozmowa, na której po prostu stwierdzają czy potrafisz wystarczająco dużo czy nie (szanują Twój czas). Czy liczysz że ktoś ci łopatą do głowy nasadzi niezbędne podstawy, bo o nie pytają. Pracuję, co prawda jeszcze na próbnym, ale widzę co się dzieje i jak nowi koledzy relacjonują przebieg interview. Zawsze można iść do innej, bajeranckiej firemki, która szczyci się głównie tym że nie są korpo i wylecieć w najmniej oczekiwanym momencie w życiu (np świeżo po wzięciu kredytu hipotecznego), bo jak projekt zostanie skasowany to na pracowników już ich nie stać, lub przebrnąć przez te "5" etapów i dostać tyle brutto ile chciało się netto. W zamian można złapać się za rączki i wspólnie zaśpiewać o udanym releasie. Zjeść pączka czy bułkę za darmo i uznawać to za dobry socjal (oprócz multisporta i opieki medycznej, bo to ma każdy). Przełknąć marną kasę, ale cieszyć się że to nie korpo i low cost center i udawać, że jest się kimś. Lub dostać uczciwą kasę i zero stabilności zatrudnienia. Polecam pochodzić po innych firmach, dostać się, zapoznać z ofertę, a następnie solidnie przygotować na interview w Nokii i dopiero oceniać stan rzeczy. Można się ciężko zdziwić ;) Dodam jeszcze, że próbny się kończy, a ja ciągle nie wyleczyłem się z zaszczepionego we mnie stresu gdy jest coś do ogarnięcia, nie mniej Nokia i zespół w którym jestem intensywnie nad tym pracują. Nie wiem czy ktoś tutaj zna słowo "stres". Może przegrywając w piłkarzyki jeden z drugim się zestresuje. Nie oczerniajcie Nokii i nie oceniajcie przez pryzmat jakiś akademii czy studenciaków, bo to jest bardzo niesprawiedliwe. Piszę to tylko dla Waszego dobra. Nie wierzyłem, że można tak spokojnie i za tak uczciwą kasę (porównując z innymi firmami do których się dostałem) pracować i spokojnie żyć, chociaż gdzieś w tyle głowy zawsze brzęczała mi myśl, że najlepszą podwyżkę dostaje się przy zmianie firmy. I kieruję to głównie do starszych, "zasiedzianych" pracowników Nokii, którzy dużo by chcieli, a nie znają realiów rynku pracy. Odejdźcie i wróćcie zamiast oczerniać. Zdecydowanie polecam Nokię, zwłaszcza osobom z dużym doświadczeniem, które mogą zgarnąć kilka gwiazdek na interview.

bezpaniki

Do wszystkich, którzy martwią się brakiem kontaktu ze strony HR po otrzymaniu informacji o możliwości zatrudnienia: nie przejmujcie się tym, ktoś się z wami skontaktuje na kilka dni przed rozpoczęciem pracy i spokojnie załatwicie badania lekarskie i formalności :) Zawsze można się też skontaktować z osobą, która przekazała informację o chęci zatrudnienia.

...
@bezpaniki 20.07.2017 22:53

żenada

belzebub
@bezpaniki 20.07.2017 22:53

Będziecie dostawą zadania domowe od menagierów, i menagierzy będą wami dyrygować, a wy będzie robić wszystko co wam nakazane.... WITAJCIE W PIEKLE !!!!!! buahahaha

polak mały

Mentalność polaka. Przychodzi na rozmowę i za możliwość wpisanie sobie znanej firmy do cv daję się dym*ć za psie pieniędze lub za darmo. Przez takich frajerów polaków mamy tak zrąbany rynek pracy w Polsce. Oczekiwania nie których firm rodem z doktoratu z MIT, a płaca na poziomie pensji zamiatacza ulic z zachodu. POWODZENIA POLACY mali !!! żal mi was... jak na to patrzę. W niemczech idziesz na jedną rozmowę i dogadujesz się odnośnie pensji tego samego dnia, nie czekasz miesięcami na 3-5 etapów aż ci łaskawie dadzą odpowiedź. Polska naród ludzi otępiałych...

wku******
@polak mały 15.07.2017 12:54

W przypadku NOKII 100% racji. Junior Software c++, wymagania jak dla doświadczonego pracownika, 7 etapów, miesięczna rekrutacja, biegłość we wszystkim. Gdzie przypominam to stanowisko wejściowe! Płacą mniej niż sprzątaczce w UK... Capgemini jeszcze lepiej, na juniora rok doświadczenia :D

Polak

Zgadza się oddziały korporacji w polsce to są zwykłe low cost center. Takie konkursy albo zbiorowe testy są organizowane żeby pokazać kto ku rządzi i ilu jest chętnych, żeby obniżyć oczekiwania finansowe kandydatów. Zwykły pic na wodę. Nie dajecie się na to złapać i nie bawcie się w to. Nie pozwólcie żeby roboli z polaków parobków.

Małgo

ile dostaje software tester - bez doświadczenia? proszę o kwotę brutto.

Kasia

Opiszę coś o Nokia Academy dla niedowiarków i osób, które w ogóle liczą, że się dostaną. Sprawa wygląda tak, że na każdą akademię przychodzi kilkanaście lub więcej osób, którym nie udało się otrzymać pracy podczas ostatniej rozmowy kwalifikacyjnej, oczywiście po odbyciu akademii. Osoby te mają już informację co trzeba się nauczyć, jaki jest poziom wiedzy, oraz co zaznaczyć, żeby ktokolwiek brał Cię pod uwagę. Jeżeli chodzi o sam wykład, to jest on niczym innym jak nakreśleniem problemów, jeżeli czegokolwiek z wykładu nigdy nie przerabiałeś to nie licz, że uda Ci się to nadrobić w tydzień. Sam wykład ma bardziej formę, o zobaczcie jest to i tamto, a jak dochodzi do egzaminu to masz za zadanie śmigać wszystko jak miło, bo czasu jest tyle, żebyś nie zdążył/a się oblizać. Sam test, o tutaj oczywiście mógłabym się rozpisać na kilka stron, czy jest on miarodajny czy nie, ale to akurat pozostawię bez komentarza. Opiszę natomiast co musisz umieć - WSZYSTKO. Od podstaw jakimi są wbudowane typy danych, po wzorce projektowe, przez multidziedziczenie, szablony, nowy standard i dużo dużo więcej. Teraz jeszcze słyszałam od znajomego, że mają być i zadania algorytmiczne, co już w ogóle dodaje ogrom materiału. Ale jeżeli chcesz się przygotować do egzaminu, polecam gorąco blog Pana Mirosława Zelenta i stronkę cppox na której jest wiekszosc materiałów, dobrze jest też luknąć sobie kilka zadanek z codility. To tyle moje kochane mruczki Kasia

tyle
@Kasia 29.06.2017 11:30

Generalnie sami sobie jesteśmy winny obecną sytuację, my polacy. Nasza niska samoocena i niskie oczekiwania finansowe są wykorzystywane przez zagraniczny kapitał który przychodzi do polski. Każdemu kandydatowi który będzie chciał zarabiać więcej zarzucą odrazu postawę roszczeniową ;) prawda jest taka, póki my będziemy pozwalali z siebie robić tanich roboli i sobą pomiatać oni będą to robili. Ja wyjeżdzam z Polski bo miałem dość tego chorego układu, firmy dużo wymagają a mało płacą. Jeśli Nokii nie pasuje poziom nauczania na polskich uczelniach i oczekują udziału od kogoś w takich kursach to niech otworzą własną uczelnię i szukają sobie geniuszy, tyle że geniusze u nich szukać pracy bo najlepsi od razu emigrują. Nigdzie na żadnej uczelni nie naucza się aktualnej wiedzy z zakresu telekom. Obowiązkiem każdego pracodawcy jest przeszkolenie pracownika po podpisaniu umowy, a nie przed. Kiedyś tak było w Nokia i było dobrze, a później wprowadzili takie dziwactwa, Nokia powinna wrócić do korzeni, i nie robić innowacji na polu rekrutacji, a innowację na polu technologicznym. Jak ktoś 15 lat temu kupował telefon marki Nokia to wiedział że kupuje dobry jakościowo telefon, a teraz to zwykły chiński szmelc. Nokia powinna produkować innowacyjne telefony ktore jednocześnie pociągały by za sobą innowację w infrastrukturze telekomunikacyjnej, teraz tego nie widać niestety co było x lat temu.

ona

niebawem mam rozmowe. mam pytanie czy ciezko jest przejsc rozmowe kwalifikacyjna? np jakbym czegoś nie wiedziała? stanowisko- Tester oprogramowania Verification LTE pozdrawiam

Tomasz

Dziwi mnie to że oddziały Nokii w Polsce zachowują się tak, jakby praca u nich miała być marzeniem każdego specjalisty IT. 95% oddziałów korporacji w Polsce to zwykłe low cost center, takie jak w Indiach czy Chinach. Głównym kryterium jest takie, że pracownik ma być tani. Sądzę że w Nokii jest podobnie, ale oczywiście oficjalnie tego nie powiedzą. Zamiast płacić 15-25 tys. na szeregowych stanowiskach tak jak na zachodzie to płacą 4-9 tys. i łatwo policzyć ile kasy oszczędzają na polakach. Generalnie Polska dla zachodnich koncernów to kraj tanich roboli. Zgadzam się z poprzednimi opiniami że opłaca się emigrować, bo w Niemczech łatwiej o pracę, jest ona lepiej płatna i stabilniejsza bo bezrobocie niższe, kiedyś w delegacji pracowałem w niemieckim oddziale i widziałem jakie jest podejście przełożonych i jest to niebo a ziemia, w wielu firmach w Polsce pracownik jest śmieciem i przynajmniej nie czujesz się gorszy jak dojstajesz pensje w euro a nie w pln.

Paweł

Można w Nokii pracować na B2B?

asdefewfwef
@Paweł 18.06.2017 09:02

tak, można. Parę osób w teamie wykorzystuje właśnie tę formę. Podejrzewam że to zależy od menago.

BB

wytłumaczy mi ktoś dlaczego nie chcą usuwać kont kandydatów i danych osobowych? Ustawa i GIODO mówią wyraźnie: kandydat ma prawo do wglądu w dane osobowe, żądania ich poprawienia, zaprzestania ich przetwarzania lub usunięcia.

wystawiony

Do tych którzy zostali wystawieni przez Nokię. Generalnie moja opinia jest taka. Jak firma nie szanuje was już na wstępie to napewno nie będzie szanować was później. Dla władz międzynarodowych oddziały w Polsce to zwykłe low cost center, a kierownictwo z WRO i KRA bardziej powinno się cieszyć że wogóle ktokolwiek chce dla nich pracować bo inne firmy dużo lepiej płacą, a ogłoszenia Nokii cały czas wiszą i z czegoś to wynika, albo dużej rotacji, albo tego że mało płacą i nie ma chętnych. Kierownictwo powinno zmienić proces rekrutacji bo 10 min. speed rec. to porażka na całej linii, kiedy zainteresowany ma niby mieć czas żeby zadać pytania? oni je zadawają na przemian i oczekują odpowiedzi w ciągu 1 sek. Rozmowa powinna trwać od 30 min. do 1 godz. max. i tyle. Odnoszę wrażenie że ta firma ma duże wymagania wobec kandydatów, a gruncie rzeczy chodzi o to żeby pracownik był po prostu tani jak wszędzie. Moja propozycji dla działu HR: - zainteresować bardziej na wstępie kandydata technologią, powiedzieć co robicie, czego można się nauczyć, dlaczego warto się związać z firmą na lata, o atmosferze w firmie... A nie prowadzić rekrutacji na zasadzie że od pierwszej sek. sypiecie pytaniami jak na przesłuchaniu, bo to ani grzeczne ani niezbyt ciekawe. Przecież i tak każdy kto przychodzi do takiej firmy musi się wdrożyć w systemy tej firmy. Kierownictwo ewidentnie wysłać na jakiś kurs z empatii o ile coś takiego istnieje. Nie olewać kandydatów bo w końcu nie będziecie mieli chętnych, bo firm są tysiące, a Nokia nie jest piękną panną na wydaniu. BTW mówienie o multisportach i opiece medycznej jest bez sensu - ludzi to akurat najmniej interesuje, jest w 90% firm i jest to nie jako już standard.

deadcell
@wystawiony 07.06.2017 14:28

Przykro mi to mówić, ale jesteś idiotą. Speed recruitment przeznaczony jest dla tych, którzy mają mało czasu, a chcieliby szybko sprawdzić, czy się nadają, a jeśli nie, to czego powinni się douczyć. Pozytywne przejście rozmowy skutkuje zaproszeniem na drugą rozmową, trwającą właśnie około godziny. Jak ktoś nie zna Nokii, a chce poznać, ma inne okazje: dni otwarte, liczne targi pracy, strona www itd.

f
@deadcell 09.06.2017 14:59

Dziękuje za to że mnie obraziłeś, natomiast to pokazuje jakie osoby pracują w Nokii. BTW. Każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii, to że ty masz inna nie oznacza że ktoś inny jest idiotą. Pozdrawiam CIĘ geniuszu z wielkim ego.

Biały Murzyn

kto mnie wyzyska?

Waldek

Jaki limit na paliwo na cele prywatne przysługuje kierownikom do ich samochodów służbowych w Nokii we Wrocławiu. Czy preferowane są ople insignie tak jak w Nokia Bydgoszcz? Czy można wybrać kombi (bardziej praktyczne na wypady z rodziną).

robol
@Waldek 17.05.2017 23:14

a rowerem jeździć nie łaska?

Waldek
@robol 03.06.2017 13:37

Szlachta może jeździć rowerem np. Range Rover Evoque . Samochodem musz dojechac z i na Pilicką w Bydgoszczy, muszę zawieźć dzieci na zajęcia po szkole, wyskoczyć na zakupy z żoną. Wniosek samochód duży jest potrzebny a limit na paliwo skromny więc jestem ciekaw jak to wygląda w Nokia Wrocław.

anonim

(usunięte przez administratora)

SCM

Norbert, Marek i inni - tu zostawiamy opinię o wrocławskim oddziale Nokii, a nie zbieraniu truskawek na Saksach. Sam muszę przyznać, że może i nie jest to firma, w której chcielibyście spędzić wiele lat, tak oferuje całkiem przyzwoite warunki dla osób początkujących. Mam tu na myśli na przykład studentów nietechnicznych kierunków, którzy umieją trochę Pythona i liznęli kiedyś Linuksa, ale nie czują się najlepiej w C i Javie. Polecam osobiście program płatnych praktyk wakacyjnych - jest możliwość przedłużenia na pół etatu, w miarę łatwo się dostać i zdobyć pierwsze doświadczenie.

Norbert
@SCM 13.05.2017 18:44

Ja pisałem o pracy w IT a nie o zbieraniu truskawek, na zbieraniu truskawek raczej nie płacą ponad 3000 euro.

nokiaman

wyscig szczurów jest !

Kamil

Witam mam pytanie odnośnie języka angielskiego. Średnio mowie wtym języku. Czytam pisze rozumiem ale mam blokadę przed mówieniem. Czy mam szansę na pracy czy raczej sobie darować Nokie

rafal c

Co do wyścigu szczurów to nie ma czegoś takiego w Nokii przynajmniej jeśli chodzi o deweloperów. Między deweloperami i testerami panuje fajna atmosfera, można sie śmiać, żartować, jest ok. Wiadomo zdarza się od czasu do czasu jakiś mądrala który sie wymądrza i wszystkich traktuje z góry ale w przeciągu 4 lat zdarzyl mi się tylko 1 taki a wszyscy inni byli w miarę normalni.:) Zauważam natomiast inny problem niż wyścig szurów a mianowicie spychologię. To zaczyna się od menedżmentu poprzez podrzędnych menadżerów a kończy na deweloperach którzy również spychają tmeaty na siebie nawzajem ("ja się tym nie mogę zająć bo teraz zajmuję się innym tematem"). I niestety tak jest, że osoba która jest miła, przyjazna i bierze wszystko na klatę najgorzej kończy, najmniej się rozwija. Nokia to taka firma na 4 lata nie więcej, ja douczam się by zmienić pracę na lepszą i mam nadzieję że pod koniec roku mi się uda coś lepszego znaleźć.

ciekawski

Pytanie do pracujących: Jakie opinie krążą o dziale Commercial management??

q

Pytanie do pracowników. W roli programisty Java, gdzie znajdę ciekawszą pracę + opartą o frameworki typu Spring etc? Atos vs Nokia?

Wrp

Ja by nie jechal 500 km. Szukaj w duzym miescie w swoich okolicach. We wroclawiu cudow nie zarobisz. Bardziej sie oplaca Warszawa.

Baśka

Witam to tak źle jest w tej Nokii? mam mieć rozmowę ale jak zatrudniają 1 na 15 to może nie ma sensu się fatygować bo jestem z drugiej części Polski!. Jeszcze brak profesjonalizmu przy rozmowach to już całkiem mnie zniechęca jechać 500km aby się dowiedzieć, że rozmowa jest odwołana.

bdg

Jakie krążą opinie na temat Bydgoskiego oddziału Nokii?

Zostaw opinię o NOKIA - Wrocław

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie NOKIA