Opcja na kontakt z Agencja też się zaciekawiłam, bo znalazłam dawniejszą ofertę do niej na stanowisko Human Resources Operations Associate. Przekraczam wymagane dwuletnie doświadczenie. resztę warunków myślę, że też spełniam. Tylko czy do siebie do biura będą szukać?
Jak można skontaktować się z Państwem telefonicznie?
Firma właśnie zwolniła 150 osób (10%). Głównie w US, ale i kilkanaście w PL. Duże zaskoczenie dla wszystkich, bo nic tego nie zwiastowało.
150? Co to znaczy, że nic tego nie zwiastowało, jak to możliwe? To jak sytuacja wyglądała tu przez ostatnie miesiące w takim razie jeśli o warunki chodzi?
Ogolnie firma bardzo dba o pracowników (zupełnie obiektywnie). Execs opowiadali, ze jesteśmy rodziną, najważniejszy jest work-life-ballance, wellness. A zwolnili 10% stanu 2 tygodnie przed świetami. Niedługo przychodzi nowy CEO. Zobaczymy co dalej.
Rodzina, serio? Jakie nastroje wśród tych, co zostali, szukają sobie już czegoś innego, czy liczą, na kontynuację zatrudnienia?
"Niedługo" to ile czasu w zasadzie? Jest już do czego konkretnego się odnieść? Jakieś szczególne zmiany zaszły? Zdasz relację?
W skrócie Firma jakiś czas temu wyglądała obiecująco fajni ludzie, atmosfera. Proces rekrutacji który naprawdę sprawdzał kandydatów i zatrudniani byli specjaliści a nie przypadkowi ludzie z którymi później trzeba się użerać. Były fajne benefity, imprezy. Niestety od jakiegoś roku , dwóch widać znaczne pogorszenie i cięcie kosztów. Gorsze benefity brak kasy na rzeczy które kiedyś były standardem. Obecnie dużo pracowników odchodzi. Pogorszył się proces rekrutacji, obniżył się poziom, więcej przypadkowych ludzi. Strona technologiczna nigdy nie była tutaj mocna, dużo starego stacku mało rzeczy jest na nowszych frameworkach. Dużo pracy w monolit sql , vb i net 462. Większość ciekawych rzeczy robiona jest w USA a dużo legacy utrzymaniowych projektów trafia do Polski. Pojawia się chmura i nowsze rozwiązania jednak jest to mniejsza część. Kolejny minus to mało programowania przynajmniej w wielu projektach , jak dla kogoś na początku kariery to może być to słabe. Dużo osób narzeka na mało innowacji. Oncall Support to też ogromny minus zależy od projektu ale telefony czasami dzwonią w środku nocy i nie ma zmiłuj. W niektórych projektach jest spokój a w innych co chwile są incydenty. Niekorzy nawet przez to odchodzili z firmy. Jest to płatne ale stawka jest śmiesznie mała jak za taką gotowość. Jest to firma produktowa zespół pracuje nad produktem i ciagle go ulepsza. Zaletą jest w miarę zdroworozsadkowe podejście do zmian i zespół ma pewną autonomie do wprowadzania nowych rzeczy. Kasa średnia myślę ze na początku firma oferowała atrakcyjne warunki teraz to średnio wyglada na tle konkurencji. Brak możliwości b2b to dodatkowo duży minus
Prescreen call poszedł ok, pierwsza rozmowa z dwoma pracownikami - osobą techniczną i menadżerem ds. customer support - też ok. To co nie było ok to poinformowanie mnie przed rozmową, że zaraz po niej otrzymam dodatkowe zadanie do wykonania, a rzeczonego zadania nie otrzymałem. Dzień po rozmowie napisałem do rekrutera z pytaniem czy wspomniane zadanie zostanie do mnie przesłane, ponieważ nadal oczekuję na jakieś szczegóły. Minął tydzień, wysłałem drugą wiadomość, i jeszcze następnego dnia próbowałem skontaktować się telefonicznie tylko po to aby spotkać się z odrzuceniem po stronie rekrutera(!) bez jakiejkolwiek próby kontaktu zwrotnego. Kilka godzin później otrzymałem opieszale napisaną wiadomość, że dana posada została już obsadzona. Czuję się potraktowany skandalicznie przez firmę, która tak chełpi się podejściem do pracownika, a nie potrafi nawet dopilnować tego aby proces rekrutacji chociaż sprawiał pozór zorganizowanego.
--
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Hej, jakieś opinie godne roku 2022? Jak tam praca wygląda jako C# dev? Są jakieś fajne rzeczy do roboty czy nie? Jakie stawki tam macie?
Tylko mnie zastanawia to skąd taka cisza tutaj? Za bardzo ludzie są zapracowani czy szkoda im czasu na odpowiadanie potencjalnym kandydatom? Dowiedziałeś się może jednak czegoś?
Brałem niedawno udział w rekrutacji (.NET dev), wynik pozytywny, ale oferty nie przyjąłem ze względu na projekt, a konkretnie słaby stack. Może akurat w tym dziale tak to wyglada, że większość projektów nieważne czy starych czy nowych jest robiona w .net framework 4.7 i niższy (wymagania ich platformy, które nieprędko się raczej zmienią) Więc jeśli nie przeszkadza ci zatrzymanie się na C# 7.3 można sie rekrutować ;) Stawki jak najbardziej rynkowe, oczywiscie są firmy gdzie można dostac więcej
A czy podczas rekrutacji pytali o jakieś konkretne rzeczy? :) Może pamietasz jakie pytania padły? :) Stawki rynkowe nie brzmią źle, a jak z resztą warunków? Firma zaoferowała ci jeszcze jakieś benefity?
Czy osoby bez doświadczenia mają szansę na zatrudnienie w Relativity Poland Sp. z o.o.?
Zbyt duża konkurencja jeśli chodzi o doświadczonych kandydatów, czy raczej nie chcecie tutaj świeżych i niedoświadczonych?
Czy pracownicy w Relativity Poland Sp. z o.o. dogadują się między sobą?
Odradzam pracę na supporcie czy jak to się tam nazywa "Application Analyst" Zacznę od tego czym jest ta praca - jest to support wewnętrznej aplikacji. Nie ma podziału na linie, czy ważność zgłoszeń. Wszystko trafia na jedną linię. Nie ma możliwości eskalacji, z wszystkim należy sobie radzić samemu. Będąc nowym można dostać coś prostego albo coś ultra trudnego. Ale po kolei: Pierwsze wrażenie mega pozytywne i niestety bardzo mylące. Samo biuro, rozmowa jak i technologia sprawiają dobre wrażenie. Niestety im dalej tym gorzej. Pierwszy miesiąc sadzają cię w jednym miejscu z innymi "nowymi" i przez ten czas masz przygotowywać się do wewnętrznego egzaminu który później, jak się okazuje, ma niewiele wspólnego z pracą. Po zdanym egzaminie przesadzają się do twojego zespołu i zaczynają się schody. Jest kilka ćwiczeń do rozwiązania i kilka filmików które także nijak nie przygotowują do pracy na froncie. Po ok 2 tygodniach oglądania filmów menager stwierdza, że już dość szkoleń i musisz odbierać telefony. Twoja wiedza na temat aplikacji jest znikoma ale zostaniesz pocieszony słowami "spoko każdy tak miał". telefon należy odebrać w ciągu 7 sekund, ale później nikogo to nie interesuje, że nie jesteś w stanie pomóc dzwoniącemu gdyż nawet nie jest się w stanie zrozumieć o czym mówi. Telefony są od osób technicznych które dobrze znają aplikację, dużo lepiej niż ty, więc ciężko nawet cokolwiek zaproponować. Ale ma być dobrze w statystyce czyli telefon odebrany do 7 sekund ale potem, że wisisz z kimś na słuchawce 2 godziny, nie wiesz co masz zrobić to już mało kogo obchodzi. Generuje to gigantyczny stres, bo czekasz na każdy telefon jak na wyrok, wiesz że nie będziesz w stanie pomóc ale za każdym razem słyszysz "spoko każdy tak miał". 80% telefonów to telefony z Indii, więc jeżeli wcześniej się nie pracowało z hindusami to dochodzi trudny do zrozumienia akcent. Problem jest także z uzyskaniem pomocy od innych. Do zadawania pytań jest tylko wewnętrzny chat na który praktycznie nikt nie odpowiada, a menager zarządził zakaz pytania ludzi bezpośrednio. Jest 2 team leaderów - kobieta i mężczyzna. Oboje nietechniczni. Mężczyzna wykazuje empatię i stara się jakoś rozładowywać napiętą atmosferę ale niewiele może poradzić na brak planu szkoleniowego, wdrażania itd. Jeżeli się do niego trafi jest ok. Kobieta to jest jakiś koszmar. Więcej empatii ma bot z pizza portalu. Wszystko odbywa się na zasadzie "bo ja tak mówie". Nie jest w stanie pomóc w niczym, na zgłaszane problemy z brakiem szkoleń odpowiada "miałeś przecież tyle czasu, dlaczego się nie przeszkoliłeś?" W ciągu dnia jest 30-60 bezpłatna, obowiązkowa przerwa. Mężczyzna teamlider zgadzał się aby wynosiła 30 min, aby jak najszybciej kończyć pracę, natomiast kobieta zarządzała często obowiązkowo godzinną "bo ja tak mówie" wiec jeżeli zaczynałeś zmianę o 10, to kończyłeś prace 19. Zmiany są 3. na 6,8 i 10. Grafiki są rozpisywane na 2-3 miesiące z góry przy czym przez ten cały okres chodzisz cały czas na jedną zmianę. Na innych wewnętrznych supportach zarobiki co praktycznie 2 razy takie. Także za takie ciężkie warunki nawet nie ma gratyfikacji finansowej. Dodam jeszcze że w przeciągu 6 miesięcy odeszło 6 osób. Każdy z tego samego powodu. Obecnie chyba większość osób na supporcie jest na etapie szukania pracy.
Potwierdzam. Znalazles juz nowa prace? Wiesz gdzie bedziesz szukal? PRZESPALES sie juz z tym?
Opinia wyżej to frustracja wylana przez człowieka, który zasypiał na treningach i nie przyswajał żadnej wiedzy.
Niestety pudło. Siedziałem niedaleko tego który zasypiał, ale to nie ja ???? i opinia nie jest żadnym wynikiem frustracji tylko opisem (usunięte przez administratora) jaki tam jest.
Po kilku latach pracy w Engineeringu w Relativity również nie jestem w stanie polecić tej firmy i myślę że Vega mógłby tutaj bez problemu nakręcić drugą część polityki. Zapomnij że twoja konstruktywna opinia będzie mile widziana, lepiej przemilcz i rób co każą, a jak coś pójdzie nie tak, to znajdzie się ktoś, kto chroniąc swój tylek, bez wahania poświęci twój, żeby zachować posadkę. Co do samego egzaminu RCA... z jednej strony fajnie, jeżeli firma jest w stanie szkolić każdego pracownika przez 4-6 tygodni (btw. jezeli nie zdasz za drugim/trzecim(?) razem, to wylot ;)), z drugiej strony jednak jest to stresujące, no i faktycznie mało przydatne w praktyce. Większość rzeczy zapominasz po kilku dniach, bo ryjesz na pamięć jak na studiach, po czym trafiasz do projektu/produktu, ktory jest malutkim wycinkiem całości i dalej musisz się wdrażać w kod, a to zajmuje dużo więcej czasu. Moim zdaniem RCA mógłby być bardziej high level i 2 tygodnie max, a wiecej czasu na spokojniejszy onboarding już w zespole. Technologicznie też nie ma szału, dużo crapu legacy z US, w niektórych zespołach zero rozwoju - więcej maintenance'u niż pracy kreatywnej, częste on-calle w środku nocy lub w weekend, stresujące i prowadzące do wypalenia zawodowego. Ostatnio zaczęli zatrudniać na pozycje full remote, co też radzę dobrze przemyśleć, bo z doświadczenia wiem, że większość pracujących tutaj ludzi preferuje mimo wszystko pracę z biura, także zatrudniając się jako remote, w pewnym momencie musisz się liczyć z tym, że będziesz jedyną osobą w zespole, która pracuje w tym trybie - sam(a) sobie odpowiedz na pytanie czy będzie ci to odpowiadać. Firma próbuje ludziom wmówić, że jest w Krakowskiej czołówce firm IT, co nie jest prawdą, ponieważ jest tutaj dużo więcej firm oferujących lepsze warunki i zdrowszą kulturę organizacyjną.
Nie ma możliwości pracy na pół etatu?
Czy jest możliwość pracy w Relativity Poland Sp. z o.o. na część etatu?
na pewno jest taka możliwość. Musisz tylko w liście motywacyjnym napisać, że brakuje Ci na fajki :-)
Wiecie czy firma rekrutuje aktualnie i jakie są szanse na pracę?
Jaka atmosfera w firmie? Ogłoszenia wyglądają ciekawie, ale widziałem, że przeszedł tam na stanowisko menedżerskie niefajny typek, który kiedyś pracował w pewnym portalu na O, a z którym miałem nieprzyjemność zetknąć się w innej firmie. Jest u was więcej takich rasowych korposzczurów?
Na rozmowie firma sprawia bardzo dobre wrażenie: nowoczesne biuro, amerykański luz, nieograniczone możliwości rozwoju itd. Potem następuje zderzenie z wewnętrznym egzaminem, który trzeba zdać na min 80%. I to biorąc pod uwagę, że dotyczy platformy, której wcześniej się na oczy nie widziało. Czy egzamin ten jest przydatny w początkach pracy? Nie. Przygotowanie do pracy to oglądanie szkoleń na linkedinie oraz wewnętrznych filmików, zabawa z ćwiczeniami na VM, których się nie rozumie. Filmiki są niezbyt przydatne, bo zamiast pokazywać środowisko, w którym za moment będzie trzeba rozwiązywać problemy, traktują np o tym, że trzeba się uśmiechać do klientów. Nad nowicjuszem ma czuwać tzw buddy, który pomaga albo też nie pomaga w ogóle. A potem nagle trafia się na klientów i ich problemy. Czy w międzyczasie są prowadzone intensywne warsztaty, szkolenia, shadowingi? Nie. Brak szkoleń, wynikający z tego nadmierny stres i frustracja były wielokrotnie zgłaszane. Efektem jest to, że najpierw mówiono nam, że to normalne, a potem zaczęły odchodzić kolejne osoby. Dopiero teraz managementowi powoli zaczyna świtać, że być może coś jest na rzeczy. Generalnie po tych wszystkich przejściach nie polecam. Wymagania są wyśrubowane: trzeba być IT, analitykiem, specjalistą od platformy w jednym, ale za przeciętną pensję w miarę doświadczonego pracownika helpdesku w Krakowie.
Relativity to dawna kCura. Firma nie respektuje zapisow polskiego prawa pracy. Wymusza na pracownikach nadgodziny i prowadzenie wsparcia technicznego dla klientow 24/7 prze caly tydzien jednoczesnie bedac w biurze przez minimum 8h dziennie. Nie ma wymaganych 11 godzin odpoczynku ani wolnego weekendu.
Firma wzięła 2,1 mln grantu od Polski ale nie przeszkadza jej to łamać polskiego prawa pracy. Od roku tylko łatają legacy code I nie dostarczają żadnych nowych funkcjonalności. Ogólnie mówiąc tragedia a nie pracodawca.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Relativity Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Relativity Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 7.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Relativity Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 4, z czego 0 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Relativity Poland Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w Relativity Poland Sp. z o.o. napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.