Opinie o Motorola Solutions
Proces rekrutacyjny na stanowisko programisty jak najbardziej ok. Był live coding, była część po angielsku. Nie mam zastrzeżeń co do formy i prowadzenia tego spotkania. Na duży plus mimo wszystko zasługuje fakt, że dostałem obiecaną odpowiedź (co rzadko się zdarza). Nawet nie samą informację o statusie rekrutacji ale także feedback co do samej rozmowy (zdarza się jeszcze rzadziej). Dlatego uważam, że jest to warte wyróżnienia. Finalnie nie dostałem oferty pracy ale nie mam żadnych zastrzeżeń co do samego procesu rekrutacji.
Szczerze odradzam jakiejkolwiek formy współpracy z tą firmą. Byłem na okresie próbnym i w trakcie zmienił mi się menadżer. Menadżer dawał mi cały czas pozytywny Feedback i mówił, że bardzo dobrze się współpracuje. Dwa tygodnie przed końcem umowy powiedział mi, że nie przedłuża mi umowy nie chcąc podać powodu. Napisałem maila do HR, że nie rozumiem tej sytuacji, i następnego dnia poprosiłem menadżera ponownie o feedback. Powiedział, że od początku mu się nie podobała współpraca i nie wykonywałem poprawnie tasków, poprosiłem o informacje w takim razie co robiłem konkretnie źle, żeby to wypisać i żebym przez okres ostatnich dwóch tygodni móc to poprawiać, ale się nie zgodził mówiąc, że on to już ma inne plany. Odbyłem następnie rozmowę z HR w tej sprawie i jedyne czego sie dowiedziałem, to że menadżer zaczął mówić o jednym tasku, który faktycznie był przeciągany, ze względu na to, że menadżer kazał mi sie nim nie zajmować i dawał mi inne rzeczy do roboty. Poprosiłem w takim razie HR, żeby wyjaśnić sprawę, ale dostałem informacje, że nikt sie nie będzie kłócić z menadżerem. Powiedziałem nawet o tym, że menadżer wielokrotnie mówił, że był zadowolony, on wtedy powiedział: „nigdy nie powiedziałem, że byłem zadowolony ze współpracy”. Na koniec miałem rozmowę z dyrektorem i dowiedziałem się jeszcze ciekawszych rzeczy na swój temat, a mianowicie, że nic nie robiłem na czas wg. nowego menadżera, źle sie współpracowało i nie czytałem dokumentacji. Chciałem powiedzieć, że to chyba jest jakiś żart i zacząłem przestawiać dowody, ale usłyszałem tylko, że to jest słowo przeciwko słowu i dowody nic nie znaczą. Jestem kompletnie zawiedziony całą sytuacją i w jaki sposób są traktowani nowi pracownicy. Nawet współpracownicy z działu powiedzieli, że przecież dobrze się ze mną współpracowało i, że to co menadżer rozpowiada to nie jest prawda, ale to nic nie zmienia w całej sytuacji.
Jeśli pracodawca nie podaje konkretnego powodu rozwiązania umowy to a przy tym nie chciał Ci podać tego powodu podczas rozmowy to możesz całą sprawę wnieść do sądu pracy i otrzymać odszkodowanie z tego tytułu
Może po prostu za mało robiłeś darmowych nadgodzin. Jedyny plus motoroli jest taki, że zatrudnia studentów.
To był okres próbny, nie ma obowiązku podania przyczyny nie przedłużenia umowy, umowa nie została wypowiedziana tylko nie przedłużona, z czym tu iść do sądu?
brzmi fakowo - pracuje w tej fimie i moge jej kilka rzeczy zarzucic - ale nie takie zachowanie. nie ma powodu wymyslania przyczyn nieprzedluzenia umowy - w sumie pierwszy raz widze/slysze zeby komus nie przedluzyli, wiec jest spora szansa ze to po jego stronie. jak nie to napisz mi nazwisko to to sprawdze
co do wymyślania przyczyn, menadżer jeszcze mi powiedział, że ktoś coś mu powiedział na mój temat, ale nie powie mi kto i co i to jest główny powód także bardzo miło :). Też słyszałem od zespołu, że ponoć nie było osoby której by nie przedłużyli umowy w dziale, a ja w pewnym momencie byłem w dwóch działach bo byłem przeniesiony do supportu na przeszkolenie , ale miałem tyle zadań od menadżera, że dla nich nic praktycznie nie robiłem dla nich tylko musiałem wspierać mój zespół
Właśnie problem był taki, że jak trzeba było zostać dłużej czasami to zostawałem, ale dla samej zajawki i żeby więcej rzeczy ogarnąć, bo po prostu podobała mi się praca i wiedziałem, że jestem jedyną osobą zajmującą się tego typu tematami w dziale to siedziałem. Nie zgłaszałem nigdy nadgodzin bo byłem na okresie próbnym i nie chciałem wyjść na osobę roszczeniową, a jako jedyna osoba zajmująca się w dziale tego typu tematami nawet musiałem siedzieć dłużej bo motorola ma swoje systemy, które trzeba było ogarniać i siedzieć czasami dłużej i czytać dokumentację jak coś działa, czy na internecie usiąść i googlować tematy. Też po to, żeby następnego dnia z uśmiechem na daily powiedzieć menadżerowi, że siedziałem wczoraj nad tymi tematami i już wiem co robić także będzie to oddane w tym i w tym terminie
Sam obecnie jestem w sytuacji że mój przełożony wymyślił sobie tematy przez które stara się mnie usunąć z zespołu, rozmowy z przełożonym drugiej lini nic nie dają, ponieważ „wierzy że tamten przełożony” dobrze wykonuje swoją pracę.. ręce opadają, także to nie jest taka nietypowa sytuacja w Motoroli niestety
Czesc, Czy ktoś wie jakie sa widełki na stanowisko Senior Accounts Receivable Specialist oraz jak wyglada 2 etap rekrutacji. Mialam na razie rozmowe z HRami. Jakies opinie o pracy w AR?
ok. 8k brutto + 20% dodatek za zmiane na US. Jako byly "aerowicz" tego dzialu nie polecam - praca na systemach takich jak Oracle czy inne przedwojenne COFy, ktorych nikt inny poza Motorola nie uzywa, przez co pozniej jest problem na innych rozmowach rekrutacyjnych. Niewielkie mozliwosci rozwoju, duża presja ze strony managementu i ograniczone możliwości urlopowe.
Jako osoba pracująca w Motoroli zarówno podczas hossy jak i bessy na rynku pracy mogę śmiało powiedzieć, że 2 lata temu Motorola jako pracodawca dbała o swoich pracowników, zgłaszane tematy nie były "olewane" przez management i można było na prawdę dobrze poczuć się w Motoroli. Teraz podczas bessy widać jak na dłoni politykę pt. "jeśli Ci coś nie odpowiada to na rynku pracy mam 10 osób chętnych na Twoje miejsce". Pracodawco! Sam wymagasz lojalności w stosunku do siebie a kiedy rynek pracy pozwala na przebieranie wśród kandydatów to traktujesz pracownika jak wymienialną śrubę jeśli ma jakieś zastrzeżenia. Ta bessa nie będzie trwała w nieskończoność i jeśli rynek pracy znów się rozkręci to mało kto zostanie w takim miejscu pracy po takich zagraniach.
Najpierw zadzwoniła do mnie pani z HR, zadawała typowe pytania, część po angielsku. Bardzo sympatyczna rozmowa i zaproszenie na drugi etap. Około 20 minut. Rozmowa w Google Meet z managerką i jedną osobą z zespołu. Cała po angielsku. Bardzo pozytywne nastawienie do kandydata, zero spóźnienia, profesjonalizm, ale też miła atmosfera. Luźna rozmowa jak z kolegami, podpowiedzi podczas zadań technicznych. Były też zadania z excela i rachunkowości do rozwiązania, w miarę proste. Nie miałam przyjemniejszej rozmowy rekrutacyjnej niż ta w Motoroli.
Dlaczego to stanowisko mnie zainteresowało, moje motywacje, dlaczego Motorola, największe wyzwanie, opowiedzieć o swojej edukacji, doświadczeniu zawodowym, jak pracuję w grupie, co bym zrobiła, gdyby ktoś popełnił błąd, pytania techniczne. Żadnych dziwnych, podchwytliwych pytań.
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
Ile się u was zarabia na stanowiskach juniora w różnych działach? Brutto.
Po ostatnim etapie rekrutacji (końcowa rozmowa z managerem + osobą na poziomie dyrektora), przez co najmniej 2 tygodnie cisza, mimo obietnic, że odpowiedź będzie w ciągu kilku dni. Po dwóch tygodniach przychodzi najbardziej (usunięte przez administratora), bezosobowy i niepodpisany "reject" z systemu. Potem dowiaduję się od znajomych, którzy tam kiedyś, czy teraz kandydowali, albo pracowali i dowiaduję się, że to nie jedyna (usunięte przez administratora) w tej firmie. Wszystko układa się więc w sensowną całość.
Mi obiecano odpowiedź po 2 tygodniach. Wg rekrutera potrzebny był ktos od czerwca, na późniejszym etapie usłyszałam, że poźniej. Minął miesiąc i jest cisza. Ogłoszenie jest odnawiane od paru miesięcy co jakiś czas.
Sama rozmowa- poczynając od punktualności, ładnie i rzeczowo przygotowana prezentacja firmy oraz działu który rekrutuje - lecz jeden z podstawowych "grzechów" korporacji w PL- brak zasadniczej informacji odnoście zarobków, zatem co etap ponawiane pytanie: "oczekiwane wynagrodzenie"( dziwne: freudyzm lub zaniki pamięci/notatek), zamiast jak w cywilizowanym świecie podać widełki płacowe. Biorąc pod uwagę solidnie przygotowane CV z zakresem zadań i obowiązków, w tym staż i doświadczenie w środowisku międzynarodowym/ szmat czasu poza PL/ to raczej kandydat nie będzie aspirował do wynagrodzenia z poziomu juniora z rocznym stażem, ale oczekiwania/propozycja kandydata były bardzo rozsądne. Ad rem: po aplikowaniu, z językiem oraz kompetencjami poszukiwanymi w obecnym czasie na cito(!) kilku etapowa rekrutacja (pomijam że pierwszy-wstępny etap HR zadzwoniła pani - która bardzo źle komunikuje się w języku polskim - parodia poziom A2 w CEFR -Common European Framework of Reference for Languages- 6 stopinowy system oceny językowej w EU ! czytanie z kartki, wymowa fatalna, patrząc do Linkedin -a wynika że 8 lat w PL pracuje/przebywa, z angielskim już poszło płynnie ), umówiono kolejne spotkanie na "Teams -ach" ( trwające ciut ponad godzinę: ok. 20 minut po polsku, 20 minut angielsku, 20 minut w języku X - zapisałem nazwiska interlokutorów / celem sprawdzenia kto zacz np. stażu, kwalifikacji, wykształcenia - w tym przypadku pan/pani -niespełna 4 oraz około 10 lat doświadczenia zawodowego). Na koniec formułka: odpowiedź do 2 tygodni i 3 możliwości: -oferta pracy, -ponowna możliwość aplikowania do firmy za 3 miesiące, -definitywne podziękowanie za udział w procesach rekrutacyjnych. Ps.1. Czas popracować nad kilkoma kwestiami: - HR i "wizytówka" - pierwszy kontakt - telefoniczny: ktoś kto źle posługuje się językiem urzędowym - kompromitacja, - widełki płacowe, precyzyjne oczekiwania, - wiarygodność firmy: kilka rozmów telefonicznych, interview ponad godzinne i ….. cisza. Etykieta oraz Savoir-vivre w procesie rekrutacji leżą -proszę pamiętać, że tak potraktowany "kandydat" nigdy nie powróci do takiego miejsca. Poniżej kilka wskazówek, które być może trochę pomogą w przyszłości: (usunięte przez administratora) Ps. 2. Po ponad miesiącu, system podesłał "podziękowania" ( bez szczegółów - ale jak nie wiadomo o co chodzi, to oczywiście o ...wysokość wynagrodzenia ). Co potwierdza regułę,że brak widełek finansowych w ogłoszeniu - co jest powszechnym standardem europejskim- to strata czasu,bo wiele firm traktuje Polskę i jej obywateli niczym bohaterów XIX powieści "Uncle Tom’s cabin: or, Life among the lowly".
Update: Po ponad miesiącu od rozmowy i wysłaniu emaila z prośbą o feedback, doczekałam się automatycznej odpowiedzi z Workday. Bardzo nieprofesjonalne podejście.
Dzień dobry, jeżeli miała miejsce taka sytuacja, przepraszamy i prosimy o tytuł stanowiska na które Pani aplikowała, aby podjąć odpowiednie dalsze kroki i zapobiec takiej sytuacji w przyszlości.
Dziękuję za odpowiedź. Moja opinia dotyczyła rekrutacji na stanowisko: Junior Order Management Coordinator (mixed shift).
Mogę potwierdzić. Nie ma co liczyć na odpowiedź w podanym terminie. A jak się przedłuża to jedyne co się dostaje to szablon. Dla mnie już lepiej jakby nie odpisywali skoro HR nie ma nawet siły własnoręcznie odpisać ;)
Czesc, orientuje sie ktos jakie sa widelki na stanowisko HR Operations Specialist (English speaker)? Czy jakis Pracownik moglby sie wiecej wypowiedziec o dziale HR? Co Motorola oferuje swoim pracownikom?
Proces rekrutacji na stanowisko Junior General Ledger & Compliance Specialist był chyba najmniej profesjonalnym procesem w jakim miałem przyjemność brać udział. Naprawdę rozumiem, że nie każdy jest super pozytywną osobą z uśmiechem witającą wszystkich, ale czułem się bardziej mile widziany w urzędzie gdy chciałem coś załatwić niż na tej rozmowie. Po krótkim dzień dobry od razu zaczęło się przesłuchanie, bo rozmową ciężko było to nazwać. Naprawdę rozumiem, że ważne jest by sprawdzić wiedzę potencjalnego pracownika, ale biorąc pod uwagę, że to jest stanowisko juniorskie, które wiem, że nie jest dużo płatne to niektóre pytania to już były przesadzone. Teraz nawet gdybym dostał pozytywną odpowiedź to na pewno się nie zgodzę pracować pod takimi liderami, którzy mają problem z komunikacją na poziomie ludzkim i naprawdę współczuję ekipie którzy muszą pracować pod takimi osobami.
Witam. Jak często organizowane są rekrutacje do działu odpowiedzialnego za marketing? Znalazłam wygasłą już ofertę dla Starszego Analityka Danych z tej dziedziny. Czy na tym dziale przyjmowani są również Młodsi Analitycy? Brakuje mi jeszcze trochę doświadczenia względem tego wskazanego w ofercie
Witam serdecznie. Widziałam ofertę dla specjalisty ds. HR z oznaczeniem, że zatrudnienie ma zostać zawarte na podstawie umowy o zastępstwo. Proszę mi powiedzieć jaka występuje późniejsza opcja na współpracę. Czy zazwyczaj wydzielają inne stanowisko dla danej osoby?
Dzien dobry, przy umowach na zastępstwo nie możemy gwarantować przedłużenia zatrudnienia na etapie rekrutacji, jednak wewnątrz firmy zwykle jest wiele możliwości na przejścia, z których można skorzystać pod koniec trwania kontraktu.
W piątek zadzwoniła do mnie babeczka z HR, nie mogłam rozmawiać, bo miałam zaraz spotkanie w aktualnej pracy, sama zaproponowała przelożenie rozmowy na poniedziałek... i już nie oddzwoniła. Chciałam wysłać sms czy rozmowa aktulane, ale dzwoniła ze stacjonarnego :/ Cóz myśleć o takim HR....
Ja miałam podobnie, tyle,że po pierwszym etapie rekrutacji zero informacji zwrotnej. Nie chcieli mnie,okay,ale niech napiszą,że dziękują ale mają innego kandydata.
Aplikacja na staż, ankieta, później test w codility. Od wysłania tasków mija prawie miesiąc, zero feedbacku.
Poważnie? Ja właśnie od wakacji planuje w staż uderzyć. Powiesz jaki kierunek tak z ciekawości i jakie taski dali? Ja na supply chain planowałem zrobić, na stronie się oferują
Customer Service Representative (German and English speaker), czy warto aplikować? Atmosfera, warunki finansowe ( 9-10 tyś brutto z doświadczeniem)
Podacie zarobki na stanowisku Junior Project Controlling Specialist? Jak na razie czytam ofertę. piszą ze roczne doświadczenie w zakresie finansów wystarczy. Ale co jak przyjdzie osoba z ponad dwuletnim?
Czy jest możliwa podwyżka po okresie próbnym na stanowisku Senior Software Developer?
a jaki mialby byc powod podwyzki po 3 miesiach? kazda zmiana pensji musi miec swoj powod
Czyli jakie są ustalane docelowo stawki na okresie próbnym? Nie ma jednolitej dla każdego stanowiska tylko od razu można ją wynegocjować? W innych miejscach pracy zdarzało mi się negocjować ją dopiero po zakończeniu tego okresu. jakie więc są tu zasady?
Jest możliwość opcji pracy 100% zdalnie?
A liderem jak się warunki układają zazwyczaj? Czy można mieć szanse na zmianę projektu jeśli jednak nie dotrzecie do siebie wzajemnie? ludzie migrują po projektach?
lider liderowi nierowny ale z mojego doswiadczenia wynika managerowie maja poziom jest procedura zmiany projektu, dobrze opisana i ogolnie stosowana
Customer Service Representative German and English speacker - warto spróbować, mając doświadczenie?
(usunięte przez administratora)
Zgadza się. Przerwanie wypoczynku w Moto liczy się tylko jeśli faktycznie jest jakiś incydent na który trzeba zareagować
Słuchajcie a jak ktoś chce teraz pracować na B2B to może? po prostu widzę ze pytali o umowy na okres próbny a generalnie w ofertach z tego co widziałam przynajmniej maja wpisana umowę o prace i nie ma wskazanych innych opcji. Po prostu te formę preferują?
(usunięte przez administratora)
Oj zgaduje ze kolega Brokul jakis zegustowany jest, firma ma ponad 2600 pracownikow w Krakowie i zapewniam ze nie kazdy projekt jest taki sam, czyli budzetowka odpada, a jesli chodzi o cene to wszystko jest sprawa czasu i miejsca, jak wolisz pracowac za wiecej i gdzies indziej to droga wolna, dzialaj z fartem
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Motorola Solutions?
Zobacz opinie na temat firmy Motorola Solutions tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 108.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Motorola Solutions?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 46, z czego 8 to opinie pozytywne, 16 to opinie negatywne, a 22 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Motorola Solutions?
Kandydaci do pracy w Motorola Solutions napisali 11 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.