logo Leroy Merlin

Leroy Merlin

Warszawa

Niezwykle ważnym stanowiskiem są Doradcy Klienta, którzy każdego dnia dzielą się swoją wiedzą na temat produktów z klientami, doradzając co najlepiej wybrać, aby zrealizować swój wymarzony projekt, a także bardzo często jak to zrobić.
Wywiadu udzielił:
Maksymilian Pawłowski
Menedżer ds. Komunikacji Leroy Merlin
Jakie były początki firmy?
Firma Leroy Merlin powstała w 1923 roku we Francji. Od 1979 roku marka stowarzyszona jest z rodzinną grupą finansową Association Familiale Mulliez (AFM). W 2006 r. z firm branży budowlanej, które należały do AFM, utworzono ADEO. W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku. Natomiast w 1996 roku powstał pierwszy sklep Leroy Merlin w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie na terenie Polski działa 48 sklepów, a zatrudnienie sięga prawie 8000 osób.
 
Jaki był kluczowy moment firmy i kiedy nastąpił?
Kluczowymi momentami dla firmy Leroy Merlin w Polsce były: otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą w 1996 roku i wprowadzeni akcjonariatu pracowniczego w 2004 roku. Wiele ważnych dla Leroy Merlin Polska wydarzeń miało miejsce w 2012 roku: wystartował wtedy sklep internetowy www.leroymerlin.pl i pojawiła się aplikacji mobilna dla klientów. W tym samym roku działalność rozpoczęła Fundacja Leroy Merlin Polska, która umożliwia pracownikom firmy wspieranie lokalnych społeczności.
 
Jakie są cele firmy na najbliższy czas?
Misją firmy Leroy Merlin jest pomoc klientom w realizacji domów i ogrodów ich marzeń. Realizując ją, codziennie przyczynianiami się do polepszania warunków mieszkaniowych oraz komfortu życia mieszkańców. Chcemy oferować klientom najlepsze produkty i usługi i być miejscem pierwszego wyboru dla realizacji potrzeb dla domu i ogrodu. Dla naszych pracowników z kolei chcemy być pracodawcą z wyboru, pozwalając na realizację ich ambicji i pasji oraz wspierając ich w rozwoju zawodowym.
 
Jak budujecie wizerunek firmy w Internecie?
Siłą Leroy Merlin jest kultura organizacyjna i współdzielone przez pracowników wartości, co ma bezpośrednie przełożenie na unikalną atmosferę w firmie. Każdy z pracownik jest w sercu przedsiębiorstwa i tworzy unikalną wartość dla organizacji. Jesteśmy dumni z tego, że tworzymy różnorodną firmę, w której spotykają się ludzie posiadający wspólne ambicje.
 
Jakie są topowe produkty Państwa firmy?
Leroy Merlin jest siecią sklepów budowlano-dekoracyjnych. Naszym klientom oferujemy produkty z 13 działów handlowych: Budowlanego, Drzewnego, Elektrycznego, Narzędzi, Wykładzin, Glazury i Terakoty, Sanitarnego, Hydraulicznego, Ogród, Metalowego, Farb i Lakierów, Dekoracji i Oświetlenia. Nasza ofertę nieustannie aktualizujemy, tak by cały czas odpowiadać na potrzebny naszych klientów, a także by być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Jednocześnie, sami tworzymy miejsca inspiracji w naszych sklepach, tak aby klienci mogli dopasować styl najbardziej do nich pasujący i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Ponadto oferujemy klientom szeroki wachlarz usług, m.in: montaż, transport czy projektowanie łazienek czy kuchni. W niektórych naszych sklepach posiadamy również drukarki 3D, które umożliwiają dodrukowanie brakującej czy nietypowej części. Naszym klientom i partnerom biznesowym oddajemy do dyspozycji także portale: oferia.pl, która umożliwia znalezienie odpowiedniego usługodawcy, a także domzpomyslem.pl, który jest zarówno miejscem inspiracji, jak i sklepem internetowym.
 
Na jakie stanowiska poszukujecie najczęściej pracowników?
Prowadzimy rekrutacje na różnorodne stanowiska, zarówno w sklepach, jak i centrali w Warszawie. Niezwykle ważnym stanowiskiem są Doradcy Klienta, którzy każdego dnia dzielą się swoją wiedzą na temat produktów z klientami, doradzając co najlepiej wybrać, aby zrealizować swój wymarzony projekt, a także bardzo często jak to zrobić.
 
Czy firma zatrudnia studentów, umożliwiając im start w karierze?
Firma Leroy Merlin to miejsce pełne wyzwań dla młodych ludzi! Mamy do zaoferowania dwa cykliczne programy rozwojowe. Program rozwojowy skierowany do studentów ostatniego roku i absolwentów: Dla Ludzi z Pomysłem, który oferuje ambitnym ludziom możliwość poznania specyfiki branży handlowej, głównie z perspektywy centrali, ale także sklepu. Drugim programem jest Kuźnia Talentów, skierowana do absolwentów uczelni wyższych zainteresowanych rozwojem w branży handlowej. W przypadku obu programów stawiamy na młodych, ambitnych ludzi, którzy chcą budować swoją wiedzę i doświadczenie w obszarach związanych z handlem.
 
Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?
Proces rekrutacji w Leroy Merlin Polska prowadzany jest głównie poprzez stronę internetową www.kariera.leroymerlin.pl.
 
Czy w firmie są przeprowadzane okresowe oceny pracownicze?
W Leroy Merlin Polska funkcjonuje Program Rozwoju Osobistego (PRO), który pozwala na tworzenie indywidulanego programu rozwojowego uzależnionego od potrzeb pracownika. Program ten jest realizowany przez cały rok, a jego głównymi punktami są dwa spotkania pracownika z przełożonym w ciągu roku. Spotkania pozwalają na podsumowaniu dotychczasowych dokonań pracownika, wyznaczenie kolejnych celów oraz zdefiniowanie działań i narzędzi, np. szkoleń, które mają pomóc w ich realizacji.
 
Jak przebiega u Państwa proces rekrutacji?
Proces rekrutacji w Leroy Merlin Polska przebiega kilku etapowo, w zależności od specyfiki danego stanowiska. LMP posiada stronę internetową www.kariera.leroymerlin.pl, na której można znaleźć wszelkie wskazówki oraz na której kandydaci mogą złożyć swoją aplikację. Kolejnym etapem jest spotkanie z przedstawicielem HR, a następnie z bezpośrednim przełożonym. Ostatnim etapem procesu jest spotkanie z Dyrektorem pionu bądź sklepu, w którym prowadzona jest rekrutacja. Wszystkie etapy pozwalają na dokładną ocenę potencjalnego pracownika oraz poznaniu jego potrzeb i ambicji. 
 
Dziękujemy za rozmowę.