Opinie o Soft Serve Poland Sp. z o.o. w Wrocław

Poniżej znajdziesz opinie byłych i obecnych pracowników na temat pracodawcy Soft Serve Poland Sp. z o.o., jak również Klientów firmy. Znajdziesz tutaj również opinie kandydatów do zatrudnienia w Soft Serve Poland Sp. z o.o. o rozmowie kwalifikacyjnej.

Branże: Usługi IT tworzenia oprogramowania i aplikacji

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Soft Serve Poland Sp. z o.o. w Wrocław

Mirek

Jeśli Polak - od razu startujesz na gorszych warunkach. Dyskryminacja nagminna. Nie polecam tracić czasu! Banderowcy!

28
Marek
Pracownik

Jestem na TAK Dziś mija dokładnie miesiąc od czasu, kiedy zostałem zatrudniony przez SoftServe - jestem na B2B. Moim bezpośrednim szefem jest osoba z Ukrainy. Z góry chcę tu zaznaczyć, że nie czuję się z tego powodu gorzej ani lepiej traktowany - widziałem gdzieś na forum opinię, że Polacy traktowani są gorzej z czym stanowczo się nie zgadzam. Jeśli chodzi o proces rekrutacji, od samego początku wszystko było dokładnie opisane - wiedziałem ile czasu porywa który etap i czułem, że rekruterka była bardzo zaangażowana i przygotowana. Miałem najpierw spotkanie z managerem, który przede wszystkim zapytał mnie o moje cele - widać, że firmie zależy na osobach które wiedzą czego chcą i "inwestują" w Ciebie nawet jeśli nie jesteś kandydatem, który w 100% ma to, czego poszukują. Weryfikacja wiedzy technicznej (Project Management), bardzo szczegółowa z feedbackiem, jakiego nigdy wcześniej nie widziałem. Zanim zacząłem pracę, wiedziałem jakie mam braki i dokładnie to zostało mi przedstawione opisowo na maila. Ceni się takie podejście! Ostatni etap to test osobowościowy. Jeśli chodzi o kwestię finansową, dostałem tyle ile zaproponowałem i obie strony wiedziały, jaką wartość chcę dostarczyć firmie oraz co zyskam. Po przyjściu do SoftServe, zwróciłem uwagę na to jak wszystko jest bardzo dobrze zorganizowane - na starcie wiedziałem, kto pomoże mi się zaklimatyzować, jakie szkolenia i do kiedy muszę zrobić. Firma ma bardzo rozbudowane confluence oraz communities - nie czuję się, że jesteś zasypywany "corporate bullshit'. Kolejne porcje zadań dostaje się stopniowo. Co do Managera - to oczywiście jest najważniejsze! Ja trafiłem na człowieka, któremu zależy na moim rozwoju i angażuje mnie w tematy, które mogą podtrzymać moje pozytywne nastawienie. Widzę dużo możliwości w kreowaniu swojej kariery zawodowej, wiadomo też jakie są kryteria odnośnie awansów lub rozpoczęcie innej ścieżki rozwoju. Przyznaję szczerze, że zanim się zatrudniłem spytałem kilka osób, czy faktycznie jest tu tak dobrze, czy jest to jedynie "marketing", jak w dowcipie o niebie i piekle. Po miesiącu, póki co zastanawiam się kogo chce jeszcze zachęcić do rekrutacji do SoftServe! Oby tak dalej :)

2
Sebastian
Pracownik
 Pytanie

2 lata pracy jak dotąd. Firma odpowiada mi jak najbardziej. Z plusów -ogromne wsparcie i duża elastyczność pod kątem formalności ze strony administracji - w szczególności dla osób, które po prostu sumiennie pracują -pakiety socjalne - również duża elastyczność pod kątem wyboru świadczeń -wielki plus za rozliczanie pracy kreatywnej -typowe aktywności korporacyjne (tj. zabawy, social media, spotkania typu "we are the greatest") - jak kto lubi - można poświęcić się temu w mniejszym lub większym stopniu (moja aktywność wynikająca z projektu jest na poziomie 1/10 i nadal mnie nie wygonili) -dobre radzenie sobie w czasach pandemii Z minusów: -projekty bywają wymagające -kiedyś mieli stare biuro, ale już mają nowe, więc się nie liczy Jeśli miałbym odnieść się do opinii wcześniejszych. Nie zdarzyły mi się żadne incydenty związane z gorszym traktowanie. W trudnych sytuacjach konfliktowych firma reaguje bardzo dobrze i rozstrzyga spory w uczciwy sposób. Oczywiście - oczekiwań wszystkich księżniczek nie da się spełnić - jeden chce mieć biurko, które odgrywa melodyjki i kołysze go do snu z podajnikiem na kawę i fajki, inny widzi politykę na każdym kroku i jest ciemiężony samym spojrzeniem menadżera, innemu nie smakuje kawa, jeszcze inny musi koniecznie mieć monitor 50 cali, inny lubi, jak koledzy pracują na jego sukces. Jak ktoś pracuje kilka lat to spotkał taką osobę w dowolnej firmie. Poniżej ktoś w dość nieprzychylny sposób wypowiedział się odnoście firmy i tego jak traktuje pracowników (absolutne bzdury) - czy na opiniach osób z takim wyczuciem chcemy budować własne zdanie? :-)

.
Kandydat

Po kilku etapach rekrutacji zakończonych pozytywnie otrzymałem jednostronny kontrakt B2B, który nie zabezpieczał moich interesów w należyty sposób i nie za bardzo nadawał się do podpisania. Po zgłoszeniu konkretnych uwag przez 2 tygodnie różne osoby starały się mnie przekonać, że z dokumentów wynika co innego niż jest w nich napisane. Ostatecznie otrzymałem informację, że kontraktu nie można zmienić. Podsumowując: kompletna strata czasu.

SoftServe HR Team
Pracownik
@.

W SoftServe oferujemy dwie formy współpracy: umowę o pracę oraz kontrakt B2B, w zależności od preferencji kandydata/przyszłego współpracownika. Stawiamy na transparentność, dlatego też na każdym etapie rekrutacji istnieje możliwość wglądu do wzoru kontraktu B2B i zapoznania się z jego warunkami; to samo dotyczy również umowy o pracę. Zależy nam, by już na etapie rekrutacji kandydat otrzymał wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji o współpracy z nami. Przykro nam, że nie udało się dojść do porozumienia w kwestii zapisów w umowie. Pozdrawiamy.

Brave
Kandydat
 Pytanie
@SoftServe HR Team

Fajna odpowiedz tylko bezużyteczna. Chłopak napisał, że warunki kontraktu budziły zastrzeżenia i nie można było ich negocjować a nie że nie miał dostępu do wzoru. Więc w sumie nie wiadomo czego odpowiedz dotyczy? Nic nie wniosła do poruszonej kwestii.

AngryBóbr Nowy wpis
Kandydat
@Brave

Potwierdzam, kontrakt B2B jaki proponuje firma nie nadaje się do podpisania, a jakiekolwiek próby negocjacji zapisów rozbijają się o korpo-ścianę. Oczywiście dział HR stara się wmówić, że kary i zakazy konkurencji (2 lata po wygaśnięciu) nie mają zastosowania - nie zdecydowałem się sprawdzać. Po skonsultowaniu wzoru umowy z prawnikiem wszystkie moje obawy się potwierdziły. Po wyrażeniu chęci podpisania jednak UoP, zostałem poinformowany, że tam jest taka sama lojalka na 2 lata. Lojalki w UoP jednak nie było (ciekawe czy to pomyłka, czy ktoś jednak zajrzał do kodeksu pracy i złapał się za głowę :D). Podsumowując, takie podejście do umów B2B nie jest standardem rynkowym i nie warto się na to godzić.

Mirek

Jeśli Polak - od razu startujesz na gorszych warunkach. Dyskryminacja nagminna. Nie polecam tracić czasu! Banderowcy!

28
Piotr
@Mirek

Dlaczego tak twierdzisz? Przynależność narodowa nie powinna mieć wpływu na traktowanie w pracy, możesz powiedzieć jak różnią się warunki? Na czym Twoim zdaniem polega dyskryminacja? Napisz coś więcej na ten temat, jestem ciekaw co masz na myśli.

SoftServe HR Team
@Mirek

Przynaleźność narodowa nie ma wpływu na traktowanie pracowników. Firma wywodzi się z Ukrainy, ale w żaden sposób nie dyskryminuje pracowników z Polski, którzy stanowią prawie 80% polskiego zespołu. Firma jest otwarta na wszystkich pasjonatów IT, a o tym, czy ktoś zostaje przyjęty do zespołu, decydują jego umiejętności techniczne i wiedza (sprawdzane w trakcie tzw. technical interview, które przeprowadzane jest przez obiektywnych ekspertów), a nie pochodzenie.

1
Paweł
Klient
@Mirek

Mirku, ciut inaczej, to raczej kwestia róznic mentalności i kultury pracy. Firma sama w sobie jest firmą Ukraińska, gdzie jak się złapiesz trochę lepszego stanowiska to siedzisz na upartego przez 5-7 lat. Zrób sobie reseach w LI po firmach na Ukrainie i sprawdź ile pracowników w nich pracje dłużej od 3-4 lat. Swoją drogą skutkuje to tym, iż czuć w zespole brak ambicji i inicjatywy. A więc takie rzeczy jak udział w konferencjach, hackathonach zewnętrzych raczej nie wchodzi w grę. Nie jest to złe ani dobre. Po prostu tak jest i trzeba to akceptować.

Sebastian
Pracownik
@Mirek

Widziałem już dużo w Internetach ale to są totalne bzdury.

Kszys Nowy wpis
Pracownik
 Pytanie
@SoftServe HR Team

80 % w polskim oddziale wywodzi sie z Polski- ale w ktorym pokoleniu?

Darek Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 7 dni.
Pracownik
 Pytanie

Pracuje w tej firmie długo( na szczęście już niedługo). Ludzie spoko, ale z perspektywy czasu, jak nadmieniali przedmówcy, firma się zmieniła. Jak w korpo, jesteś numerkiem, który ma zarobić dla firmy x kasy. Nic więcej się nie liczy. Korpo bullshit level hard- jesteś ' softservianinem', a oni zgadzają się z opinia firmy. Management- odeszło dużo fajnych, kompetentnych ludzi,- i nie zawsze udało się ich zastąpić. Jest jeszcze grupa bardzo kompletnych managerów, ale zmniejsza się ona z każdym dniem. Rozwój- wysoce zależny od szczęścia i opinii managera, oraz przejścia wewnętrznej oceny- która ludzie obchodzą zwalniając się, bo np. podchodzili do niej po 10 razy. Zmiana ścieżki kariery- a i owszem, jak jakiś projekt Cię przyjmie, jako trainee/ juniora bo inaczej nie przynosisz firmie kasy, - ergo nadajesz się do utylizacji(oczywiście najpierw wysłuchasz korpo bullshitu o tym jakie szanse firma Ci daje, ale ' wy tym przypadku nie może Ci pomoc) Kierownictwo ze wschodu? - pracuje nieustannie(w weekendy, w nocy, etc). Ulubiony sposób spędzania czasu wolnego- praca na chwale ' największej ukraińskiej firmy IT' . Biuro/ dodatki- spoko, nie odbiegają na minus od standardu rynkowego. Dużo projektów z ' nowoczesnym' stadkiem technologicznym- takim z roku 1998 (usunięte przez administratora) Są tez naprawdę fajne projekty, ale albo zarządza nimi mikromanagerujacy szef ze wschodu, albo jest w nich taki niedobór ludzi, ze jak ostatnio usłyszałem-" Darek nie da się pracować 10h dziennie, żeby zrobić swoja robotę". Kiedyś to była jedna najlepszych firm na wrocławskim rynku( pod względem atmosfery)- teraz jest najgorsza. Wizerunkowo- mistrzowsko świata- maja dobry PR i wiedza jak się robi marketing- maja tez rozpoznawalnych na rynku ludzi od tego, lecz ważne, ze ci ludzie są 'twarzami' firmy, bez realnego wpływu na Twój los. Podsumowując- znam gorsze korpo, ale w obecnym kształcie oraz z widocznymi na horyzoncie zmianami- jest to firma, aby zarobić swoje( jak trafisz dobra gotówkę) i iść dalej - wiązać się nie warto- bo i tak tego nie docenią!

Jolene Nowy wpis
Użytkownicy czekają na odpowiedź 19 dni.
Kandydat
 Pytanie

Hello, what’s the recruitment process for a project manager role? What kind of technical questions are to be expected.

logo firmy Aparatowy
Wrocław
Zakłady Chemiczne “ZŁOTNIKI” Spółka Akcyjna
(14 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Przedstawiciel Regionalny
Wrocław
Rayner Intraocular Lenses Limited
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
ziomek
Kandydat

Rozmowa reklamowana jako ciekawe doświadczenie z innymi "profesjonalistami". W rzeczywistości pytania z teorii jak w konkursie 1 z 10, gdzie dwóch ziomków z Ukrainy ma ustalone pytania i odpowiedzi, nie daje za wiele czasu na odpowiedź jadąc z kolejnym pytaniem, czasem wręcz przerywając i podając swoje odpowiedzi. Poza tym tych dwóch uznaje się za speców w każdej dziedzinie, bo znają podstawy i z nich odpytują, a do tego zarzucając brak sensu rozwiązań w projekcie o którym nie mają zielonego pojęcia, podając swoje złote myśli zaczerpnięte z ogólnej wiedzy na dany temat jako jedynie słuszne podejście. Dodatkowo, brak obiecanej informacji zwrotnej, chociaż w sumie po co komu taka byłaby potrzebna :)

Kandydatka
Kandydat

Firma wydaje się spoko, ale zakładam, że dużo zależy od zespołu, do którego się trafi. Ja byłam pozytywnie nastawiona dopóki nie doszło do rozmowy z Project Managerem z Ukrainy - po niej wycofałam się z procesu rekrutacyjnego, bo nie wyobrażam sobie współpracować z człowiekiem, który już na rozmowie rekrutacyjnej komentuje wykonywane przeze mnie zadanie w stylu "minęły już 4 minuty a ty dalej stoisz w miejscu", ma prawo być rozczarowany moimi postępami w realizacji ćwiczenia, ale takie teksty jedynie podnoszą poziom stresu u kandydata.. Szkoda, bo projekt bardzo ciekawy....

pracowNICK
Kandydat
@Kandydatka

Takie zachowanie na UA raczej nie wywołuje zdziwienia. Raczej jest nagminne. Pani, która się przebranżowiła i się załapała na managera w IT uważa się za boga. Mówię to gdyż pochodzę z UA i miałem przyjemność uczęszczać na kurs od nich.

Brave
Kandydat
@Kandydatka

Mógł być to celowy zabieg chciał zobaczyć jak pracujesz pod presja czasu co często się zdarza przy produkcji oprogramowania. Niepotrzebnie się wycofałaś.

Pytanie
 Pytanie

Jak wygląda sprawa grafiku w Soft Serve Poland Sp. z o.o.. Czy pracodawca idzie na rękę?

Stażysta
Kandydat
 Pytanie

Witam a czy ktoś przyjmował się na staż? Jak wygląda rozmowa,rekrutacyjna dla stazysty? Czy wymagają bardzo wiele doswiadczenia czy otwarci są na wyszkolenie "pod siebie" nowego pracownika? Wiadomo,ze staż to staż i ludzie często bywają zieloni w temacie pytanie tylko jak bardzo mogą być?:) pozdrawiam

SoftServe HR Team
Pracownik
@Stażysta

Proces rekrutacyjny na stanowiska stażowe składa się z dwóch etapów. Pierwszy, to rozmowa z rekruterem, podczas której przedstawiamy naszą firmę, opowiadamy o naszej pracy, projektach i o samym stażu. W trakcie rozmowy, pytamy kandydatów o ich dotychczasowe doświadczenie z branżą IT (nie wymagamy doświadczenia komercyjnego), projekty, nad którymi mieli okazję pracować w ramach nauki – w ten sposób chcemy poznać człowieka po drugiej stronie, jego motywację i chęć rozwoju. Na tym etapie sprawdzimy również poziom angielskiego. Kolejny krok to spotkanie projektowe, podczas którego kandydat poznaje Project Managera zespołu, do którego może trafić. Jest to okazja, by dowiedzieć się więcej o samym zespole, kliencie i projekcie - nasi stażyści trafiają do zespołów projektowych i pod okiem doświadczonych kolegów realizują zadania dla klientów (u nas nie parzy się kawy, no chyba że dla siebie ???? ). Na tym etapie sprawdzamy też wiedzę techniczną kandydata. Nasze staże mają na celu pokazać, jak wygląda praca w firmie IT, są także okazją by dowiedzieć się, jak wygląda praca w projekcie i nauczyć się wykorzystywać swoją wiedzę i umiejętności w praktyce. A to wszystko pod okiem mentora i doświadczonych kolegów. Co ważne, zatrudniając stażystę jesteśmy otwarci na współpracę długofalową, tzn. chcemy by nasi nowi koledzy zostali z nami na dłużej i po zakończeniu stażu rozpoczęli przygodę na stanowisku juniorskim.

stażysta
Kandydat
@Stażysta

Nie polecam aplikować na staż. Strata czasu, ciągłe zmiany zasady rekrutacji i stanowiska, na które aplikujesz. Wymagają doświadczenia (a przynajmniej taki feedback otrzymałem- że jedyne czego mi brakowało to doświadczenia, mimo dużej wiedzy) a nie zawierają tego wymogu w ogłoszeniu. Cały proces rekrutacyjny był niepotrzebnie skomplikowany i niejasny

kandydat-polak
Kandydat

Feedback po miesiącu, niejasne reguły rekrutacji, ciągłe zmiany i przekładanie terminów a do tego rekruterzy ze wschodu, którzy nie potrafią porozumiewać się w języku angielskim. Nie polecam, strata czasu.

Pytanie
 Pytanie

Czy firma Soft Serve Poland Sp. z o.o. w całości finansuje szkolenia dla pracowników?

Dawid
Pracownik
@Pytanie

Mamy swój uniwersytet, organizują nam szkolenia za darmo, techniczne i nietechniczne.

Michałek
Były pracownik
@Pytanie

Nie, za te najbardziej wartościowe i przydatne kursy płacisz z własnej kieszeni.

Podwójnie nie polecam
Kandydat

Podpisuję się pod opinią @nie polecam. Generalnie tych pań oraz pojedynczych panów jest w rekrutacji Softserve bardzo dużo, niedługo chyba w każdym dużym mieście w Polsce będą mieli zespół HR. Mimo to wrażenie z jakim pozostałem: niesmak, nieporfesjonalizm i BRAK FEEDBACK'U. Pomijam to, że naczytałem się o dziwnej firmie ze wschodu, zostawiam to. Nie chciałbym pracować w Softserve.

kandydat a teraz pracownik
Pracownik
@Podwójnie nie polecam

Hej, trochę nie wiem, o czym mówisz. Jestem na świeżo po procesie i własnie dołaczyłem do firmy. To był mój drugi proces. Wcześniej nie przyjałem oferty, ale miałem pełny feedback. Ogolnie na poczatek dobre wrażenia.

1
L
Pracownik

Obiektywnie patrząc: dobry pracodawca, mają ciekawe projekty, praca w trybie full remote, można negocjować warunki finansowe. Pracuję dla zagranicznego klienta i jest fajnie.

Marek
Pracownik

Jestem na TAK Dziś mija dokładnie miesiąc od czasu, kiedy zostałem zatrudniony przez SoftServe - jestem na B2B. Moim bezpośrednim szefem jest osoba z Ukrainy. Z góry chcę tu zaznaczyć, że nie czuję się z tego powodu gorzej ani lepiej traktowany - widziałem gdzieś na forum opinię, że Polacy traktowani są gorzej z czym stanowczo się nie zgadzam. Jeśli chodzi o proces rekrutacji, od samego początku wszystko było dokładnie opisane - wiedziałem ile czasu porywa który etap i czułem, że rekruterka była bardzo zaangażowana i przygotowana. Miałem najpierw spotkanie z managerem, który przede wszystkim zapytał mnie o moje cele - widać, że firmie zależy na osobach które wiedzą czego chcą i "inwestują" w Ciebie nawet jeśli nie jesteś kandydatem, który w 100% ma to, czego poszukują. Weryfikacja wiedzy technicznej (Project Management), bardzo szczegółowa z feedbackiem, jakiego nigdy wcześniej nie widziałem. Zanim zacząłem pracę, wiedziałem jakie mam braki i dokładnie to zostało mi przedstawione opisowo na maila. Ceni się takie podejście! Ostatni etap to test osobowościowy. Jeśli chodzi o kwestię finansową, dostałem tyle ile zaproponowałem i obie strony wiedziały, jaką wartość chcę dostarczyć firmie oraz co zyskam. Po przyjściu do SoftServe, zwróciłem uwagę na to jak wszystko jest bardzo dobrze zorganizowane - na starcie wiedziałem, kto pomoże mi się zaklimatyzować, jakie szkolenia i do kiedy muszę zrobić. Firma ma bardzo rozbudowane confluence oraz communities - nie czuję się, że jesteś zasypywany "corporate bullshit'. Kolejne porcje zadań dostaje się stopniowo. Co do Managera - to oczywiście jest najważniejsze! Ja trafiłem na człowieka, któremu zależy na moim rozwoju i angażuje mnie w tematy, które mogą podtrzymać moje pozytywne nastawienie. Widzę dużo możliwości w kreowaniu swojej kariery zawodowej, wiadomo też jakie są kryteria odnośnie awansów lub rozpoczęcie innej ścieżki rozwoju. Przyznaję szczerze, że zanim się zatrudniłem spytałem kilka osób, czy faktycznie jest tu tak dobrze, czy jest to jedynie "marketing", jak w dowcipie o niebie i piekle. Po miesiącu, póki co zastanawiam się kogo chce jeszcze zachęcić do rekrutacji do SoftServe! Oby tak dalej :)

2
rav
Kandydat
 Pytanie
@Marek

Hej, wpis miałeś w lutym dzisiaj mamy już kwiecień.. jak po kolejnych miesiącach oceniasz pracę na B2B w SS ? Też zamierzam dołączyć do SS na B2B i jestem ciekawy czy w umowie nie było żadnych niespodzianek ? Pozdrawiam !

xx
Pracownik
@rav

Jestem na B2B od roku w SS. Niby umowa sztywna, ale jak chcesz coś dodatkowo robić to zawsze się można dogadać, nie ma żadnych problemów. Sam dla bezpieczeństwa możesz z działem prawnym skontaktować. Chyba z 99% ludzi pracuje tu na B2B i nie słyszałem o żadnych niespodziankach

Sebastian
Pracownik
 Pytanie

2 lata pracy jak dotąd. Firma odpowiada mi jak najbardziej. Z plusów -ogromne wsparcie i duża elastyczność pod kątem formalności ze strony administracji - w szczególności dla osób, które po prostu sumiennie pracują -pakiety socjalne - również duża elastyczność pod kątem wyboru świadczeń -wielki plus za rozliczanie pracy kreatywnej -typowe aktywności korporacyjne (tj. zabawy, social media, spotkania typu "we are the greatest") - jak kto lubi - można poświęcić się temu w mniejszym lub większym stopniu (moja aktywność wynikająca z projektu jest na poziomie 1/10 i nadal mnie nie wygonili) -dobre radzenie sobie w czasach pandemii Z minusów: -projekty bywają wymagające -kiedyś mieli stare biuro, ale już mają nowe, więc się nie liczy Jeśli miałbym odnieść się do opinii wcześniejszych. Nie zdarzyły mi się żadne incydenty związane z gorszym traktowanie. W trudnych sytuacjach konfliktowych firma reaguje bardzo dobrze i rozstrzyga spory w uczciwy sposób. Oczywiście - oczekiwań wszystkich księżniczek nie da się spełnić - jeden chce mieć biurko, które odgrywa melodyjki i kołysze go do snu z podajnikiem na kawę i fajki, inny widzi politykę na każdym kroku i jest ciemiężony samym spojrzeniem menadżera, innemu nie smakuje kawa, jeszcze inny musi koniecznie mieć monitor 50 cali, inny lubi, jak koledzy pracują na jego sukces. Jak ktoś pracuje kilka lat to spotkał taką osobę w dowolnej firmie. Poniżej ktoś w dość nieprzychylny sposób wypowiedział się odnoście firmy i tego jak traktuje pracowników (absolutne bzdury) - czy na opiniach osób z takim wyczuciem chcemy budować własne zdanie? :-)

Pytanie
 Pytanie

Jak jest z pakietem medycznym w Soft Serve Poland Sp. z o.o.? Można dołączyć rodzinę?

SoftServe HR Team
Pracownik
@Pytanie

Jak najbardziej – w ramach opieki medycznej Luxmed w naszej firmie istnieje możliwość dołączenia partnera, dzieci, a także rodziców. Dysponujemy trzema pakietami o dosyć szerokim zakresie usług, a już podstawowy pakiet zawiera ubezpieczenie podróży na terenie całego świata. Oferta dostępna jest dla naszych pracowników na umowie o pracę oraz dla kontraktorów B2B.

Ins
Kandydat
 Pytanie

Jedno z gorszych interview technicznych na jakich byłem. Poprzedzone zostało prośbą o wypełnienie arkusza z nazwami technologii z którymi miałem styczność - ponad 300 rzędów. Po co w ogóle się produkować w CV nt. swoich umiejętności skoro i tak będzie trzeba to wypełnić po raz kolejny i to w dodatku każdą nazwę jaką się kiedykolwiek w życiu słyszało? Na rozmowie dziesiątki pytań o jakieś archaiczne rozwiązania, zarządzanie i wzorce projektowe. Pytań związanych ze stanowiskiem prawie żadnych. Otrzymałem ofertę, ale ją odrzuciłem przez niezbyt ciekawą stawkę finansową. Jakiś miesiąc później zadzwoniłem do rekruterki i zapytałem czy coś się u nich zmieniło w tej kwesti, miała oddzwonić, ale od tamtej pory cisza radiowa. Nie polecam.

Gość
Kandydat
 Pytanie
@Ins

Chyba nie było tak żle, skoro sam się odezwałeś do rekruterki miesiąc później?

1
ktos
Kandydat
@Ins

Potwierdzam. Interview to jakaś kpina. Ludzie tam nawet nie zadali sobie trudu na przeczytanie CV. Na interview przyszedł ktoś kto znał 10% tego co wypisane było w wymaganiach ogłoszenia (znał się na sekcji "nice to have") tak więc Interview okazało się być interview na inne stanowisko. Wiem o czym mówię bo aktualnie pracuję na stanowisku, które było proponowane! Pomijam fakt wypełniania pierdyliarda tabelek - tak jakby ktoś nie umiał wyczytać z cv czy robiłem to o co im chodzi. Feedback to też jakaś kpina. Szkoda czasu.

SoftServe HR Team
Pracownik
@ktos

Dokładamy wszelkich starań, aby każda rozmowa techniczna była przeprowadzona profesjonalnie. Dzięki wspomnianemu formularzowi jesteśmy w stanie dowiedzieć się, jak kandydat czuje się w danej technologii, czy chciałby z nią pracować i w jakim kierunku chciałby się rozwijać. Dzięki tym informacjom możemy także przydzielić odpowiedniego specjalistę, który będzie w stanie sprawdzić wiedzę techniczną kandydata. Jeśli jednak rozmowa nie spełniła oczekiwań, warto poinformować o tym rekrutera prowadzącego proces - jesteśmy otwarci na feedback, bo pozwala nam on usprawnić proces i polepszyć doświadczenie kandydatów.

niezapominajka
Kandydat
 Pytanie

Na jakie zarobki może liczyć tam Lead w HR? Ogólnie jakie są zarobki w tym dziale?

nie polecam
Kandydat
@niezapominajka

Nie polecam zatrudniania sie tam w dziale HR. Pomimo dość szybkiej rekrutacji i sprawiania wrażenia że jest się profesjonalnym, na koniec brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej (pomimo pytania o to) np. maila dzięki za udział w 3 etapach ale nie chcemy cię. Tadam. Zatem skoro rekrutuje sie w taki sposób osoby "po fachu" to nie sądzę że profesjonalnie jest w innych procesach. Sami zdecydujcie czy warto albo się przekonajcie na własnej skórze. Powodzenia. Dla mnie takie zachowanie to porażka i napewno nauczka aby w przyszłości już sobie ich odpuścić (nie ma to jak dbanie o candidate experience i EB).

SoftServe HR Team
Pracownik
@nie polecam

Dziękujemy za komentarz. Do każdej rozmowy z kandydatem podchodzimy bardzo poważnie, każdemu kandydatowi poświęcamy niezbędny czas i uwagę. Po każdej rozmowie staramy się też udzielić możliwie najbardziej rzeczowego feedbacku. Chcemy, żeby doświadczenia z procesu rekrutacyjnego były jak najlepsze - bez względu na wynik rekrutacji. Ale nam też zdarzają się wypadki przy pracy – nic co ludzkie, nie jest nam obce ???? Dlatego jeżeli feedback po rekrutacji wciąż jeszcze nie został przesłany, to bardzo prosimy o kontakt z naszą rekrutacja na gtopoland@softserveinc.com – zespół na pewno wyjaśni sprawę. Pozdrawiamy!

DQ
Kandydat

Uczestniczyłem w procesie rekrutacyjnym. Po bodaj trzech etapach poczułem się jak na tinderze - panie rekruterki unikały kontaktu ze mną, albo zapomniały o moim istnieniu. :) O ile same rozmowy przebiegły przyjemnie, rzeczowo i na prawdę miło, o tyle kontakt zwrotny jest nieistniejący. Na więcej tematów wypowiedzieć się nie mogę, bo jak wspomniałem, kontakt najzwyczajniej w świecie ucichł.

SoftServe HR Team
Pracownik
@DQ

Dziękujemy za feedback. Do każdej rozmowy z kandydatem podchodzimy bardzo poważnie, każdemu kandydatowi poświęcamy niezbędny czas i uwagę. Po każdej rozmowie staramy się też udzielić możliwie najbardziej rzeczowy feedback. Chcemy, żeby doświadczenia z procesu rekrutacyjnego były jak najlepsze - bez względu na wynik rekrutacji. Jeżeli jednak opisana przez Ciebie sytuacja miała miejsce, to dołożymy wszelkich starań, aby już się nie powtórzyła.

DQ
Kandydat
@SoftServe HR Team

Na pewno się nie powtórzy, bo najpierw sami przestaliście się odzywać, a teraz macie jednego świetnego kandydata mniej. Osobiście mam nadzieję, że w HR znowu będzie porządek i prawidłowo zaczniecie wykonywać swoją pracę - tzn zgodnie z obietnicami. :)

Bri

"A ile chce Pani zarabiać?" Czy warto odpowiadać: "najniższą krajową"? Sami nie podają wynagrodzenia, więc szukają "tanich pracowników", talenty i kwalifikacje są na kolejnych miejscach. To tak jakby się pytać klienta, żeby podał kwotę za ile chce kupić produkt, bo mu się oferty nie zaproponuje.

SoftServe HR Team
@Bri

@Bri wysokość wynagrodzenia w naszej firmie jest uzależniona od wielu czynników, takich jak technologia, w której pracujesz, Twoje doświadczenie oraz dodatkowe umiejętności czy certyfikaty, które posiadasz. Oczywiście ważne są również Twoje oczekiwania, dlatego pytamy o nie podczas rozmowy. Staramy się, żeby nasze wynagrodzenia cały czas pozostawały konkurencyjne.

byly pracownik
@Bri

akurat SoftServe płaci tyle ile musi, warto powiedzieć więcej, bo jak będą zdesperowani to i tak zapłaca (są w stanie nawet odmowić by za 2tygodnie zadzwonić, że zmienili zdanie :)).

Jeremy
Kandydat
@Bri

Wywodzi się to z tego, że firma jest Ukraińską, gdie nie ma takiej praktyki jak widełki. Miałem wcześniej kilka ofert z Ukrainy z relocate'em, identycznie - brak widełek.

1
Gość
Kandydat
 Rekomendacja
@Jeremy

Polskie firmy też nie podają często widełek. Zresztą oferty od SoftServe są na NoFluff, można sobie sprawdzić, ile dają.

Ananas
Kandydat

Miałam okazję brać udział w 2 procesach rekrutacyjnych, więc chętnie podzielę się opinią. Z góry zaznaczam - to, że nie przyjęłam ofert nie oznacza, że nie byłam zainteresowana. Po prostu pewne życiowe okoliczności spowodowały, że nie zdecydowałam się na ofertę od SS. Generalnie proces rekrutacji jest całkiem standardowy: rozmowa z rekruterem, rozmowa techniczna, rozmowa z managerem. Pierwsza odsiewa kandydatów - działa to w 2 strony oczywiście. Jest możliwość dowiedzenia się dużo o firmie i możliwe, że już po tych informacjach sami nie chcemy brnąć w proces dalej. Druga rozmowa jest czysto techniczna - jest trochę o doświadczeniu, lecz to głównie sprawdzian umiejętności. Co ciekawe - pytania są życiowe, praktyczne, a nie tylko sucha teoria albo modne buzzwordy. Po tym etapie dostaje się opinię pisemną o tym, jak nam poszło, gdzie oceniono nas pozytywnie, gdzie negatywnie, gdzie firma widzi miejsca do potencjalnej poprawy (z ich perspektywy). Następna jest rozmowa z managerem, pod którego będziemy podlegać - tam dowiadujemy się jak działa organizacja, hierarchia, obowiązki, rozwój itp. To rozmowa w 2 strony - padają pytania do kandydata, kandydat też ma możliwość pytania o dowolny, interesujący go temat. Potem już tylko kwestia finansów i decyzja go/no go. Ogólnie, pomimo rozbudowania procesu uważam go za ok. Jest czas na sprawdzenie umiejętności, dostajemy naprawdę szczerą (a nie tylko miłą) opinię, na ostatniej rozmowie chętnie odpowiadali na wszystkie postawione pytania. Może faktycznie trochę to rozciągnięte w czasie (30 min 1 rozmowa, 1-2h 2 rozmowa, 1-2h 3cia rozmowa + przerwy między nimi), chociaż mi to nie przeszkadzało. Wolę dokładnie dowiedzieć się co mnie czeka, żeby potem było jak najmniej zaskoczeń w nowej pracy.

Malami
Kandydat
 Pytanie
@Ananas

Jak długo czekałaś na odpowiedź po drugim etapie?

SoftServe HR Team
Pracownik
@Malami

Feedback po rozmowie wysyłamy w ciągu dwóch dni roboczych. Pozdrawiamy!

Zostaw merytoryczną opinię o Soft Serve Poland Sp. z o.o. - Wrocław

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w Marcu 2021r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 4 014 360
  2. linkedin.com 3 587 328
  3. olx.pl 3 276 288
  4. jooble.org 3 086 424
  5. pracuj.pl 3 054 024
Soft Serve Poland Sp. z o.o.