Miniaturka
Stanisław Duda
FINELF SP. Z O.O.
Swoją biznesową przygodę rozpoczął w 2017 roku, kiedy to zdecydował się na założenie popularnej porównywarki finansowej Czerwona-Skarbonka.pl. Wraz z rozwojem działalności, aktywnie rozwija firmę w branży fintech, w której za cel postawił sobie budowanie unikalnych rozwiązań m.in. w faktoringu, pożyczkach online oraz kredytach gotówkowych. U ludzi ceni przede wszystkim nieszablonowość, swobodę myślenia oraz pasję, która powinna przyświecać każdemu człowiekowi. Prywatnie pasjonat zdrowego stylu życia, siłowni oraz podróży.

Na czym w swojej działalności skupia się Czerwona Skarbonka?

Czerwona Skarbonka skupia się na porównywaniu produktów finansowych. Jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się porównywarek finansowych. Firma rozwija także inne, poboczne projekty fintech niezwiązane z porównywarkami.

 

 

 

Jakie czynniki stanowią siłę branży fintech i które z nich pozwoliły osiągnąć sukces Czerwonej Skarbonce?

Branża fintech jest jedną z najtrudniejszych branż, żeby zaczynać w niej od zera. Pieniądze są wrażliwym tematem dla klientów i kluczowe jest zaufanie, które klient musi mieć do firmy, z którą zdecyduje się na współpracę. Oprócz tego usługi finansowe zdominowane są przez dużych graczy z dużymi budżetami na rozwój. My jako portal czerwona-skarbonka.pl, stawiamy na pierwszym miejscu zadowolenie użytkownika. Ułatwiamy dostęp klientom do produktów finansowych których szukają i porównujemy je, ułatwiając wybór użytkownikom. 

Jakie zmiany są planowane na stronie Czerwona Skarbonka, by była ona jeszcze przyjaźniejsza dla użytkowników?

W najbliższym czasie planujemy redesign serwisu, żeby ułatwić klientom odnajdowanie najważniejszych informacji w portalu oraz zwiększyć jego przejrzystość.

Czy Czerwona Skarbonka chce skupić się na bieżącym profilu działalności i tematyce, czy planowane jest poszerzenie jej o nowe dziedziny, np. bankowość?

Jako Czerwona Skarbonka także rozwijamy porównywarkę produktów bankowych, takich jak kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne oraz konta bankowe. Oprócz tego, rozwijamy serwis który w swojej ofercie będzie się skupiać wyłącznie na produktach bankowych.

 

 

 

To prawda, że kryzysy omijają Państwa branżę?

Oczywiście, że nie. Kryzysy dotykają każdej branży, nieważne jak byłaby bezpieczna. Wciąż rośnie zagrożenie wejścia w branżę finansową firm z wielkiej czwórki (Apple, Google, Amazon, Facebook), dokąd prawdopodobnie odejdzie spora część klientów, a jak wiadomo te firmy mogą wykorzystywać swoje powierzchnie do celów reklamowych, z pominięciem porównywarek. 

Walka o klientów bywa zacięta?

Zdecydowanie tak. Ścieramy się z naszymi konkurentami ze znacznie większym kapitałem, często zagranicznym. Mamy też wciąż jeszcze dużą konkurencję ze strony firm pośredniczących w punktach stacjonarnych, które od czasu do czasu z różnym skutkiem podejmują próby wchodzenia w online. 

 

 

 

Klient ma do wyboru kilkanaście różnych ofert, dlaczego miałby zwrócić uwagę na Państwa?

Ponieważ bardziej przekładamy troskę o klienta nad krótkoterminowe zyski. Oprócz tego, mamy jedną z największych ofert firm pożyczkowych, bez dodatkowych pośredników. 

Co, Pana zdaniem, klienci najbardziej cenią w Państwa firmie?

Wydaje mi się, że klienci czerwona-skarbonka.pl najbardziej doceniają w nas szczerość oraz jakość informacji, które prezentujemy.

 

 

 

Co zmieniła bankowość elektroniczna w sektorze finansowym?

Bankowość elektroniczna zmieniła dosyć dużo w sektorze finansowym. Czołowym argumentem biznesów z kategorii FinTech lub LendTech jest to, że są szybsi, bardziej elastyczni oraz lepiej dopasowani do klientów niż banki. Często taka strategia się sprawdza, jednak trzeba pamiętać o tym, że polska bankowość internetowa jest jedną z najbardziej rozwiniętych na świecie. Wystarczy tylko wspomnieć o inicjatywie BLIK która z sukcesem przyjęła się w Polsce i rozpoczyna ekspansję międzynarodową. Poziom zaawansowania sektora bankowego sprawia, że rozwiązania z kategorii Disrupting Banking (np. N26) nie przyjmują się u nas tak dobrze jak na zachodzie. Chociaż ostatnie informacje o naszych lokalnych firmach z tego segmentu mogą zmienić zasady gry, jeśli będą skrojone na miarę Polskich oczekiwań np. Horum Bank od byłego wiceprezesa PKO SA Jacka Obłękowskiego czy też zen.com od Dawida Rożka współtwórcy platformy gamingowej G2A. Szansą dla startupów jest również wprowadzenie PSD2, która udostępnia wszystkie dane klientów zapisane w banku. Wykorzystuje to już na przykład ING, który udostępnia w swojej aplikacji podgląd do rachunków bankowych także w innych bankach. 

Bankowość Internetowa – pojawia się coraz więcej banków mobilnych, usług mobilnych, aplikacji dla klientów – czy tradycyjna bankowość przestanie istnieć?

Bankowość mobilna i internetowa pozwoli zautomatyzować większość, a za pewien czas możne nawet wszystkie procesy które klient chce załatwić w banku. Na to jednak trzeba będzie poczekać, ponieważ niektóre sprawy są regulowane prawnie i wymagają fizycznego podpisu klienta (rozwiązują to takie firmy jak esign.pl, jednak nie słyszałem o wdrożeniach tego typu rozwiązań w bankach). A w innych, klient sam potrzebuje rozmowy bezpośredniej przy podejmowaniu poważniejszych decyzji, np. kredyt hipoteczny. Faktem jest jednak to, że liczba fizycznych oddziałów praktycznie każdego banku, maleje rok do roku. 

 

 

 

Dla młodych ludzi wybierających ścieżkę rozwoju, kierunki studiów związane z bankowością są równoważne z gwarancją zatrudnienia. Tak rzeczywiście jest?

Ja osobiście nie skończyłem studiów, więc nie będę dobrym doradcą. Jeśli jednak popatrzymy na sylwetki prezesów oraz kluczowych osób w bankach można zauważyć, że mało kto z nich kończył studia w kierunku bankowym. Dominują raczej kierunki takie jak informatyka, zarządzanie czy handel zagraniczny. 

Czy młodzi ludzie powinni planować karierę, by odnieść sukces?

Oczywiście, że tak. Przynajmniej plan kariery jest niezbędny, żeby móc się rozwijać, bo inaczej młoda osoba trafia na stanowiska, gdzie zostanie przypisana, a nie na takie, gdzie chce pracować i ma świadomość, że ma potencjał. Oczywiście, nie da się zaplanować kariery szczegółowo rok po roku na najbliższe 10 lat, jednak ogólny zarys swojego przyszłego życia zawodowego powinna mieć każda osoba wchodząca na rynek pracy. 

Jakich ludzi szukacie? Jaki element CV najczęściej przyciąga państwa uwagę?

Z uwagi na to, że w firmie pracują głównie osoby techniczne zwracamy uwagę na doświadczenie zawodowe w dziale, do którego szukamy nowej osoby. Oprócz tego bardzo ważna jest też chęć nauki i rozwijania się. Jedna z najgorszych rzeczy, która może się przytrafić podczas życia zawodowego to osiąść na laurach i postawa „wiem już wszystko”.

Czy pracownik rozpoczynający pracę w państwa firmie wie co go czeka? Ma jasno wyznaczoną ścieżkę kariery?

Jako firma, która zatrudnia kilkanaście osób o różnych specjalizacjach, nie mamy wyraźnie zarysowanej struktury organizacyjnej. Zamierzamy ją rozwijać równolegle ze wzrostem zatrudnienia. 

Ta praca z pewnością jest bardzo wymagająca i co za tym idzie stresująca. Zdarza się państwu zorganizować coś wspólnie, odreagować?

Wspólne integracje to klucz do atmosfery współpracy w zespole. Dlatego staramy się w firmie systematycznie organizować możliwości do spędzenia czasu razem, w innej atmosferze niż praca. Organizujemy wspólne obiady firmowe oraz wyjścia integracyjne. W celu rozładowania napięcia oraz efektów spędzania dużej ilości czasu przed komputerem, oferujemy kartę Multisport oraz prywatną opiekę medyczną. 

 

 

 

Zainteresował Cię wywiad? Zapraszamy na stronę internetową Czerwonej Skarbonki: http://www.czerwona-skarbonka.pl
 

 

FINELF SP. Z O.O.
0/5 Na podstawie 0 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
FINELF SP. Z O.O.